arkadaşlar yeni araç aldım accent 2000 model yeni kasa 110000 de fakat aldığımda dikkat etmedim ama bugün baktığımda yağı azdı gittim yağ değiştirdim yağ yalmasından şüpheleniyorum egsoztdan beyaz duman atıyor araç, mavi ya da siyah değil bayağı beyaz yani bir kaç ustaya götürdüm biri diyorki yağ yakıyor ama rektefiye gerek yok biri diyor motor kötü vs. anlayamadım bnde kime inanacağımı ama otobanda 180 bastım tık demiyor araç çekişinde falan hiç problem yok sizce rektefiye girmem mi gerekiyor?yardımlarınız için teşekkürler...
bu arada km de de 125 lra yakıyor.
motor soğukken mavi duman çıkıyorsa normal'dir. ama motor ısınınca da mavi duman atmaya devam ediyorsa aracın yağ yakıyor'dur. rektefiye'ye girerse daha iyi olur.
Kafadan yorum yapmamak lazım öncelikle yağ eksilmesinin sızıntıdan olmadığından emin olun, sonra da kaç km de kaç litre yağ yaktığınızı tetkik edin eğer bu üreticininz tarafından belirlenen ölçüler dahilinde bir eksilme değilse o zaman kompresyon testi ile aracınızın silindirlerinin ne kadar verimle çalıştığını öğrenmenizi buna göre hareket etmenizi öneririm. Vezir hocam konunuzu görürse daha detaylı bilgi verecektir sanırsam.
haklısınız bugün yağı değişip bekleme haline geçtim dediğim gibi km de 125 bn yakması ve çekişinde ki güzllik biraz ferahlatıor ama bilemiyorum dün otobanda 180 bastım ayrıca..
aracı çok devirli kullanıyor musunuz?
sevgili arkadaşım,
aracınız normal çalışma sıckalığında iken beyaz duman çıkıyorsa ve bariz olarak görülüyorsa bu silindir kapak contasının hasarlı olduğunu gösterir.. motor yağına su veya suya motor yağı karışır.hasarlı conta yüzünden kompresyon düşer aracın gücü düşer tüketimi artar.
bir aracın yağ yaktığını kesin olarak anlamak için arka susturucudan mavi duman çıktığının görülmesi gereklidir.
hocam aracın gücünde falan bi değişiklik yok dediğim gibi 180 bastım rampalarda falan tıkanmıyor aldığım yer jontaların yeni değiştiğini söylemişti.arkadan beyaz duman atıyor.
silindir kapak contanızda çatlak ya da hasar var.güçte değişiklik yok demişsiniz ama bence yakında sorun yaşamaya başlarsınız.. araç ne zamandır bu durumda? yani beyaz duman atma durumu ne kadar zamandır devam ediyor?
dedim ya yeni aldım daha
anladım arkadaşım.. bir süre kullan bakalım ne olacak? herhangi bir anormallik olacak mıı?
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
silindir kapak contanızda çatlak ya da hasar var.güçte değişiklik yok demişsiniz ama bence yakında sorun yaşamaya başlarsınız.. araç ne zamandır bu durumda? yani beyaz duman atma durumu ne kadar zamandır devam ediyor?
Mete usta, silindir kapak contasinda hararete mahal vermeyen olasi bir hasar durumunda yag kaybi olur mu? Yani bu hasar veya catlak yag yakmaya sebep olur mu? Aracta yag sizintisi yok, kompresyon testi sonucu muspet ama yag yakiyor, bu durumda kapak contasindan suphelenmek mi gerekir? Arac 14 yasinda ve hic conta degistirmemis...
egzosta beyaz dumanla yağ yakmanın ilişkisini çözemedim.benzinli araçlarda yoğun beyaz duman yanlışlıkla depoya konan diesel yakıtla ilgili olduğunu sanıyorum. birde rutin su buharı görülür beyaz olarak buda genelde hava şartlarıile alakalı.özellikle soğuk motorda. aracın performansı bence gayet iyi.yok yere iş aramanın gereği varmı bilmiyorum.bence kullanım şekliniz ve kullandığınız motor yağını irdelemek en olumlu iş olacaktır. gerçi yağ eksilten motor(yakan-ki yakmayan-eksiltmeyen motor olmaz)aşınmaların son devresinde yoğun performans artışı gösterir bu durumda göz ardı edilmemelidir.(yani bitmeye yakın motor iyi performans sergiler).kolay gelsin.
zuniga,
silindir kapak contaları hararet durumunda zarar görür en çok, kapak contası çatlar,yamulur,şekil değiştirir.eğer hararet yoksa bence bir anormallik yaşanmaması gerekir.benim bildiğim bu.. fakat sonuçta bu da bir parçadır belki silindir kapağı geçirilen bir tamirde az sıkılmış veya çok sıkılmış olabilir. bu durumda conta hararet olmasa bile zarar görür.bu yüzdendir ki silindir kapakları 3 ayrı aşama ile sıkılır. ve belli torklara ve de sıralamalara göre sıkılır.bu talimatlara uyulmaması contada hasara sebep olur.
bugün bor koymayı düşünüyorum baya tavsiye eden oldu yağ ömrünü iki kata çıkarıyormuş ne dersiniz?
Hezerfen arkadaşımız olayı zaten açıklamış. Beyaz dumanla yağ yakmanın bir ilişkisi yok. Motor soğukken de beyaz duman normaldir.
Eğer aracınızı devirli kullanıyorsanız yani vites geçişlerinizi 3000devir ve üzerinde yapıyorsanız araç yağ eksiltir. Kullandığınız yağ inceyse daha kalınını kullanarak eksiltmeyi azaltabilirsiniz.
Yalnız başına beyaz duman yağ yakma belirtisi sayılamaz, üstelik her zaman da gelmiyorsa. Bor katkıları denediğim için söylüyorum ilk etapta belirgin bir fark göstermesine rağmen daha sonra etkisi azalıyor, uzun vadede çok faydalı olduğunu sanmıyorum. Evvelce ithal edilen ve motorda testlerle de kanıtlanmış onarıcı etkisi olan restore ürününü tavsiye edebilirim, aşınan yerleri doldurarak ciddi kompresyon artışı sağlıyor. Bunu da denemiştim. Kolay gelsin.
ARACIN ÇEKİŞİ SİZİ ALDATMASIN SAKIN..UNUTMAYIN Kİ YAĞ YAKAN ARABALARIN ÇEKİŞİ GÖZLE GÖRÜLÜR ŞEKİLDE ARTAR.BÜYÜK İHTİMAL SEKMANLARDA PROBLEM VARDIR REKTEFİYEYE GİRMESİ GEREKLİ AMA ÇOK MASRAFLI OLUR.ARABAYI DEVİRLİ KULLANMAMAYA ÇALIŞIN YADA ELDEN ÇIKARTIN.
quote:
Orijinalden alıntı: kritios
motor soğukken mavi duman çıkıyorsa normal'dir. ama motor ısınınca da mavi duman atmaya devam ediyorsa aracın yağ yakıyor'dur. rektefiye'ye girerse daha iyi olur.
Hocam bunu bi açıklayabilirmisisniz benim araçta da ilk çalıştırmada mavi duman atma var ama ısınınca gram mavi duman atma yok neden acaba ben de ilk çalıştırmada mavi duman atma sorununu yağ yakması yönünden değerlendiriyordum
ne yazık ki arkadaşımız yanılmış.. motor soğuk ya da sıcak farketmez egzosttan beyaz duman çıkıyorsa soğuk havalar hariç kapak contası arızası ihtimali düşünülür.motor soğuk ya da sıcak mavi duman çıkıyorsa araç yağ yakıyor demektir.