Şimdi Ara

Otomatik Araç Çalıştırma ve Durdurma Nasıl Olmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
79.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle kendim nasıl çalıştırıp nasıl kontak kapatıyorum anlatayım. Sizler doğru yanlış veya fikirlerinizi bana sunarsanız sevinirim.
    Çalıştırma:
    Fren basılı Vites P modunda kontak çeviriyorum ve çalıştırıyorum. Geri gideceksem Vites konumu R ileri gideceksem D konumuna alıp el frenini indirip hareket ediyorum. Çok uzun süreli duraklamalarda N moduna alıyorum...
    Arabayı durdurma:
    Öncelikle araba tamamen durduktan sonra Frene basılı halde Vites konumunu N moduna alıyorum. N moduna aldıktan sonra el frenini çekiyorum. frene basılı halde vites modunu P konumuna alıp kontak kapatıyorum. freni bırakıp diğer kapatmam gereken zımbırtıları kapatıp araçtan iniyorum.

    Sizden yorum fikir ve önerileri bekliyorum...



  • Stop ederken vitesi boş konumuna alıp el frenini çekmenize kadar herşey dogru fakat park moduna almadan önce ayagınızı frenden çekinki yük el frenine binsin sonra park moduna alın, aksi halde şanzumanada yük binebilir.
  • Bunu düşünüp duruyodum o zaman park moduna almadan önce freni bırakalım. Peki el frenini çktikten sonra kontak kapatsak sorun olur mu? Motoru durdurduktan sonra park konumuna alsak?
  • Olabilir ama her zaman tavsiye edilen motorun çalıştırılma ve durdurma anında vitesin P'de olmasıdır. Aracın kullanım kılavuzunda bile yazar.
  • Ne gereksiz konular açılıyor, P'de çalıştır D'de git işte, kullanım kılavuzunda da yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiNaPSiS

    Ne gereksiz konular açılıyor, P'de çalıştır D'de git işte, kullanım kılavuzunda da yazıyor.
    Hiç de gereksiz değil, bunu bilmeyen çok insan var, yukarıda yazıldığı gibi özetlersek
    1. Frene bas
    2. N'ye al
    3. El frenini çek
    4. Ayağı frenden çek
    5. P'ye al
    6. Kontağı kapat

    Sizin dediğiniz gibi yapılırsa aracın ağırlığı frenler yerine şanzımana biniyor....
  • frene basıldığı müddetçe şanzımana yük binmez.

    Frene bas
    P ye al
    El frenini çek
    ayağını frenden çek
    kontağı kapat

    Sonuç: yük el freninde
  • Bunu niye kullanma klavuzuna yazmazlar anlamış değilim. Gereksiz konu diyen arkadaşlar sanırım ileri araç sürüş uzmanı. Birde onların yorumlarını alsak... Madem bu kadar basit bir konu neden farklı farklı fikirler ve kullanma yöntemleri çıkıyor???
  • arkadaşlar ilk defa otomatik vites arabam oldu mesala kışın araçı çalıştırıp içi ısınırken camdaki buzları temizlemek istersek vites kolu p demi kalmalı birde hafif meyilli bir yere park ettik ama biraz daha geri geri gitme imkanı var vitesi n alıp kontak kapalıyken gitse şanzımana bir zararı olurmu bu iki sorumu cevap verirseniz sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkblue

    arkadaşlar ilk defa otomatik vites arabam oldu mesala kışın araçı çalıştırıp içi ısınırken camdaki buzları temizlemek istersek vites kolu p demi kalmalı birde hafif meyilli bir yere park ettik ama biraz daha geri geri gitme imkanı var vitesi n alıp kontak kapalıyken gitse şanzımana bir zararı olurmu bu iki sorumu cevap verirseniz sevinirim...

    Hareket halinde değilken(dururken) El Freni + P. 1dk'dan fazla bekleyecekseniz P'ye almakta fayda var.
    N'de kontak kapılıyken gitse sorun olmaz.

    Anahtar takılı değilken benim araç P'den başka vitese geçmiyor. Çalınmaya karşı artı bir önlem.
  • Bu konu bağlamında benim de manuel araçlarla ilgili bir sorum olacak. Arabayı hafif meyilli bir yerde stop ettirdiğimizde garanti olsun diye viteste bırakıp ayrıca el frenini çekiyoruz. Ancak burada yazılanlardan anladığım kadarıyla, arabayı stop ettirmeden evvel ayağımız debriyajda iken vites atılı halde stop ettirirsek sonradan el frenini çeksek bile arabanın ağırlığı şanzumana biniyor. O yüzden arabayı boşta stop edip, el frenini çekmeli sonradan garanti olsun diye viteste bırakmalıyız aksi halde arabanın ağırlığı şanzumana binmiş olur. Doğru mu acaba ne dersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    Bu konu bağlamında benim de manuel araçlarla ilgili bir sorum olacak. Arabayı hafif meyilli bir yerde stop ettirdiğimizde garanti olsun diye viteste bırakıp ayrıca el frenini çekiyoruz. Ancak burada yazılanlardan anladığım kadarıyla, arabayı stop ettirmeden evvel ayağımız debriyajda iken vites atılı halde stop ettirirsek sonradan el frenini çeksek bile arabanın ağırlığı şanzumana biniyor. O yüzden arabayı boşta stop edip, el frenini çekmeli sonradan garanti olsun diye viteste bırakmalıyız aksi halde arabanın ağırlığı şanzumana binmiş olur. Doğru mu acaba ne dersiniz?

    Doğrudur, hatta dik bir yokuşta 5 veya (varsa) 6. viteste aracı bırakırsanız ve el frenini çekmezseniz yavaş yavaş yokuşu inecektir. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    Bu konu bağlamında benim de manuel araçlarla ilgili bir sorum olacak. Arabayı hafif meyilli bir yerde stop ettirdiğimizde garanti olsun diye viteste bırakıp ayrıca el frenini çekiyoruz. Ancak burada yazılanlardan anladığım kadarıyla, arabayı stop ettirmeden evvel ayağımız debriyajda iken vites atılı halde stop ettirirsek sonradan el frenini çeksek bile arabanın ağırlığı şanzumana biniyor. O yüzden arabayı boşta stop edip, el frenini çekmeli sonradan garanti olsun diye viteste bırakmalıyız aksi halde arabanın ağırlığı şanzumana binmiş olur. Doğru mu acaba ne dersiniz?

    Doğrudur, hatta dik bir yokuşta 5 veya (varsa) 6. viteste aracı bırakırsanız ve el frenini çekmezseniz yavaş yavaş yokuşu inecektir. Saygılar.

    evet dediğiniz gibi oluyor, tecrübeyle sabit. bir çok kişi sanırım bilmediği için arabayı viteste bırakıp sonra el frenini çekiyor. hatta el frenini hiç çekmeden kullananlar da var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    Bu konu bağlamında benim de manuel araçlarla ilgili bir sorum olacak. Arabayı hafif meyilli bir yerde stop ettirdiğimizde garanti olsun diye viteste bırakıp ayrıca el frenini çekiyoruz. Ancak burada yazılanlardan anladığım kadarıyla, arabayı stop ettirmeden evvel ayağımız debriyajda iken vites atılı halde stop ettirirsek sonradan el frenini çeksek bile arabanın ağırlığı şanzumana biniyor. O yüzden arabayı boşta stop edip, el frenini çekmeli sonradan garanti olsun diye viteste bırakmalıyız aksi halde arabanın ağırlığı şanzumana binmiş olur. Doğru mu acaba ne dersiniz?

    Doğrudur, hatta dik bir yokuşta 5 veya (varsa) 6. viteste aracı bırakırsanız ve el frenini çekmezseniz yavaş yavaş yokuşu inecektir. Saygılar.

    evet dediğiniz gibi oluyor, tecrübeyle sabit. bir çok kişi sanırım bilmediği için arabayı viteste bırakıp sonra el frenini çekiyor. hatta el frenini hiç çekmeden kullananlar da var.

    Benim babamda öyle yapıyor araç o durumdaysa debriyaja basmazsanız vitesten çok zor çıkar oradan anlayabilirsiniz. Saygılar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.