Şimdi Ara

Yağ yakan araba aldım, fikirlerinize ihtiyacım var (edit) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
1
Favori
13.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egzoz manifoldu tarafında yağ terlemesi var mi? Genelde manifoldun üzeri ısı yalıtımı için kapakla örtülür. Terleme varsa bile görünmeyebilir.

    Subap lastiklerinden kaçırma varsa kalın yağ bile çare olmaz. Yağ kaçağını aramalısınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecmis olsun, ayni araci kullanan 40 a yakin kisi taniyorum yuzde doksanida lpg ile kullanmakta, lpg de bile 0-20 vizkozitede bile gram yag eksiltmeyen sorunsuz otesi bir motordur 1.2 mivec motor.

    Bu hale gelmesi icin 0.20 yerine 20-50 yag konulmasi ve cook uzun km ler bakimsiz kalmasi filan gerekir.

    Gerçekten ilk sahibini merak ettim nasıl bir kullanim yapmis diye.

    Kalin yag vb gibi çözümlere gitmeyin, o motorun gram yag eksiltmemesi lazim. Acilmasi bakilmasi sart. Istanbuldaysaniz mitsubishi yildizlari oneririm güneşli de.

    Ayrica motoru bu hale getiren, cvt sanziman bakimini da buyuk ihtimal es gecmistir, 80bin km de cvt sivisinin degismesi gerekli attrage lerde, bakim geçmişini kontrol ettirin islem yapilmadiysa vakit gecirmeden yaptirtin.

    Gecmis olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 18 Kasım 2019; 7:24:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 40 la değiştir yağı bir süre gider

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Bir de şunu deneyebilir misiniz?

    Motor iyice ısındıktan sonra boşta iken 3-4bin devirde gazı 5-10 saniye sabit tuttuğunuzda egzozdan sinek ilaçlama makinesi gibi duman çıkıyor mu? Dumanı görünce bırak... Yoksa yağ mağ bırakmazsın

    Devirle alakalı ise segman ile kurtarırsa sizi üzmez. Ancak servis bakımlı bir araçta bunun olması için nasıl bir şey yapıldı anlamadım. Ya radyatörü deldirip susuz bıraktılar. hararet yapınca segmanlar gitti...

    Fatih usta, FSM otomotiv'e götür. Özel serviste daha uyguna çözülecektir.

    Bu arada mivec sistemi kalın yağ sevmez. 5w40, 10w40'tan kalın yağ kullanmayın. Katkı maddesi kullanmayın. mobil1 5w30 yağ ile eksilme yapıyorsa vakit kaybetmeden motoru yaptırın.

    lancer ve asx'teki motorun 1 silindir eksik hali, bu motorlar lpgsiz düzenli bakımla uzunca yıllar sorun yaşamaz.

    Yağ kokusu içeri geliyorsa motorun bir yerinden yağ dışarı çıkabilir de... O yüzden mitsubishi bilen arabayla düzgünce ilgilenecek ustaya gitmelisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 18 Kasım 2019; 9:46:39 >




  • Bolca dua ederdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ kalınlığı ile ilgisi yok. araba bas baya rektefiye istiyor. sanayi esnafına uğrayıp 5-6 bini gözden çıkaracaksınız. size satan adam da bu durumu bildiğinden satmış kurtulmuş.
  • hocam aracın altına bakın yağ damlatıyormu .yağ damlatıyorsa yağ yakmıyor aracınız . conta veya karter vs. gibi yerlerden kaçak olabilir.

    benim son serviste bakım yapıldıktan sonra karter tapasını adam gibi sıkmadıkları için bir haftada yarım litre yağ eksilmişti. yerdeki yağları farkettimde çözdüm sorunu.

    araç turbolu ise turbodan kaynaklıda olabilir . belirli bir devirin üzerinde yapıyor diyorsunuz .turbolu ise turboya işaret.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irfanconi -- 18 Kasım 2019; 11:20:43 >
  • İlk sahibinden alinan bu servis bakimli araca kim ne yaptida bu durum oldu.Saticida durust değil zannımca.

    Otesinde,degisken egzantrik yag basinci ile calisir ki ufacik bir delik ile aktive olur.Uygun olmayan yag tum sistemi bozar.Ki 5/40 inda o motorun favorisi oldugunu dusunmuyorum.

    Başka servise gidin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.100.000 km de Mitsubishi motoru nasıl olurda yağ yakar. Büyük ihtimal bakımsız kalmış olabilir araç.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çekiş düzgün, suya yağ, yağa su karışmıyor, egzos rengi normalse yağ yakma veya soğutma problemi değil kaçak var demektir.

    içeri yanık yağ kokusu geldiğine göre bir şekilde egzos manifolduna ulaşan yağ sızıntısı var.

    yüke binip yağ sıcaklığı artınca yağ inceldiği için sızıntı artıyor.

    egzoz sistemine yakın noktalarda yağın sızabileceği conta keçe vs kontrol edilmeli.
  • Araç ilk sahibinden, orjinal 100 binde ve bu kadar çok yağ yakıyor...

    Burada normal olmayan bişey var, ya km düşürülmüş, ya ilk sahibi değil ve hor kullanılmış rent a car arabası, ya da tahmin edemeyeceğimiz başka bişey var...
  • 40 numara yağ eziyet olur o araca.ilsac destekli olarak şu yağı tavsiye ederim.
    www.hepsiburada.com
    Motul 8100 Eco-Lite 5W30 5 Litre Gm Dexos 1 Gen2 Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/motul-8100-eco-lite-5w30-5-litre-gm-dexos-1-gen2-pm-HB00000H4BYH
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Ben olsam ne mi yaparım...

    Bu spec.ler gerçekten kendi kılavuzuna aitse, bir bidon Delvac-MX 15W-40 alır ekleye ekleye gezerim.

    Yağ tüketimi devirle alakalı olduğu için büyük ihtimal sekmanlardan kaçırıyor. Böyle erken mesafede sekmanlardan yağ kaçırmanın sebebi, kirlilik, karbonlaşma, çamurlaşma sonucu sekman hareketlerinin kısıtlanmasından dolayı olabilir.
    Delvac MX (veya muadili) gibi dizellerde de kullanılan bir çapraz platform yağda deterjan/dispersan katkıları yüksektir. Motor üç dakika yerine on dakikada ısınıp kendine gelir ancak tüketimin azalması da sekmanların temizlenmesine yardımcıdır.

    Bence acil bir durum değil. Bu haliyle biraz gözlemek lazım.

    Bagaj contasını da kontrol edin. Bagaj vakum bölgesdir, içeriye yavaş yavaş egzoz alıyorsa bu hayati bir sorun olabilir. ABD'de (bazı yerlerinde) yırtık bagaj contası muayenede direkt red sebebi.
    bu motor 3 litre yağ alır, bir bidonu (4 litreyi) bilmeyen usta koymuşsa keçeleri yırtmış olabilir, bence olay bundan kaynaklanıyor..




  • Arkadaslar hepinize tekrar tesekkir ederim yorumlariniz ve sundugunuz fikirler icin
    su an rize mitsubishi yetkili servisteyim
    ustayla birlikte deneme surusu yaptik
    arac zorlaninca yine koku geldi ama usta konunun yag degil plastik kokusu oldugunu soyledi araci lifte kaldirinca egsoza locaman bir poset yapisip eridigini gorduk kokunun onun yaptigini ve egsozda olsa kaputa kadar ukasabilecegini soyledi. Plastigi temizledir spatulayla.
    Yag yakma problemi icin hemen motorun sokulmesi yanlis olur dedi. Ufaktan baslayip devam ederse ilerleyen adimlara gececegiz dedi. Aracin yagini ve yag filtresini degistirdi. 5w30 standart temsanin yagini koydu.
    Bu sekilde kullanicam 1000 km sonra belirli araliklarda yagi kontrol edicem eger devam ederse eksiltme oma gore sonraki asamaya gecicek.
    ilerleyen islemlerde tekrar yazacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O aracin yagi 0-20 dir, 5/30 degil, api sn ve ilsac gf5 onayli olmasida gerekiyor.

    Servisler her arabaya 5/30 koyuyor malesef,

    Neyse 5/30 idare eder de, cvt sivisi degismis mi?

    Degismediyse acilen degistirmeniz lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi bakalım. İnşallah basit bişeydir de sorunsuz hallolur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ntticaret N kullanıcısına yanıt
    Herşeyden önce geçmiş olsun. En azından doğru usta bulmuşsunuz. Ustanın dediğinden çıkmayın. Paldır küldür motor açtırmayın (ki usta da bunu söylemiş.), kendi başınıza yağ değişimi, katkı v.s. uygulamayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slowfood -- 18 Kasım 2019; 17:18:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş usta değilmiş en azından...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ kokusu geliyorsa o yağ motorda yanmıyordur diyecektim ki egzoza yapışan plastikmiş.

    Yağ yakımını takip etmek için aracın egzozuna bakın. Egzozdan mavi bir duman atmıyorsa o araç yağ yakmıyordur. Başka yerden eksiltiyor olabilir. Bir keçeden atabilir mesela. Üst kapak contası etrafı, karter etrafı incelenip kaçak, damlama, yoğun terleme var mı bakılabilir.
    Yağ suya karışıyor mu buna bakılabilir.
    1500 kilometrede yarım litre ciddi bir kayıp. Aracı park ettiğiniz yere yağ damlıyor mu? Bana kalırsa bu araç yağı motorda yakmıyor, bir yerlerden damlatıyor. 2014 model bir aracın bir kaç yüz bin kilometre devireceğini düşünmediğimden bu kilometrede yağ yakmaya başlamaz diye tahmin ediyorum.
    Ayrıca yağ yakan araba egzoz emisyonundan da geçemez.
  • Yağ yakan araç daha iyi gider külliyen yalan bir durum. Kompresyon kaybı olan araç iyi gidemez.
    Koku gelme olayı bana tuhaf geldi egsoz en arkada yani mümkün değil koku alman.
    Yağ eksiltmesi normal değil büyük ihtimal bu araç daha önce hararet görmüş daha sonra aşırı ısınmadan segman yemiş.
    Bendede benzer problem vardı 7500 lira masraf yaptım.
    5000 e hallolabilir benim araç dizeldi çünkü...
    Benim araçta dijital yağ göstergesi olmasına rağmen motoru yaptırdım. Yağ şakaya gelmez.motor yersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.