Şimdi Ara

Yağ yakan araba aldım, fikirlerinize ihtiyacım var (edit) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
13.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    çekiş düzgün, suya yağ, yağa su karışmıyor, egzos rengi normalse yağ yakma veya soğutma problemi değil kaçak var demektir.

    içeri yanık yağ kokusu geldiğine göre bir şekilde egzos manifolduna ulaşan yağ sızıntısı var.

    yüke binip yağ sıcaklığı artınca yağ inceldiği için sızıntı artıyor.

    egzoz sistemine yakın noktalarda yağın sızabileceği conta keçe vs kontrol edilmeli.
    Yazacak bişey bırakmamışsın hocam.
    Bu adamı dinleyin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daggee

    Hocam merhabalar, 2 yıl önce yağ yakan bir araba almıştım tecrübelerimi anlatayım. Bodruma gidip computest'e soktum aracı, ardından oradakiler araçta hiçbir yağ yakma yok gönül rahatlığıyla alabilirsiniz dediler. Ben bodrumdan ankaraya doğru yola çıktım ve yolu yarıladıktan sonra araçta yağ eksik uyarısı verdi. Biraz yağ ekledim devam ettim. Uyarı söndü ancak ankaraya girdiğimde tekrar aynı uyarıyı verdi. Aracın 10 bin bakımını yaptırdım, filtreler, yağ vb. Ne değişiyorsa değiştirdiler, 1500 km sonra yine yağ bitti. Aracım 1000 ile 2000 km arası yağı bitiriyordu. Ustaya soruyorum yağ yakıyor abi bu diyor, yeni motor lazım diyor. Tüm ustalar bunu söylüyor, maalesef seni yolunacak kaz olarak görüyorlar. Gidip en pahalı yağları alıp alıp ekliyorum bir süre böyle devam etti baktım sonra olacak gibi değil açık yağa geçtim. Benzinliklerde vb. Satılıyordu ucuz diye koyuoyrdum. Ardından yağ kesmeyi engelleyici katkılar koydum bin km daha fazla gitti, yağ bitince tekrar aynı hala döndü. Ardından yağın kalınlığını arttıralım dedik öyle daha iyi bir çözüm oldu. En sonunda piyasanın çok altında bir fiyata dayanamayıp sattım. Size tavsiyem öncelikle daha kalın yağları denemeniz olacak. Ben en son 10-60'a kadar çıkmıştım, bir nebze de olsa çözüm olmuştu. Ayrıca katkı maddesi de işe yarayabilir bende yaramamıştı çünkü motor çok kötü durumdaydı. Motor istiyor vb. Diyen ustalara şimdilik kulağınızı kapayın ve yağ değişimi ve katkı ile bir deneme yapın.
    computestte aracın yağ yakıp yakmadığı anlaşılmazki. kompresyon testi tek çözümdür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağ yakan araba koku yapmaz senin külbütör kapağında kaçak var mantar conta al sen değiştir

    devir yükselince yağ sıçrıyor manifolda yağ sızıyor sıcak manifoltta yanıp havalandırmadan içeri giriyor soluma onu
  • Edit: Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. Aşağıda da belirttiğim gibi Rize yetkili serviste aracın egsozuna yapışan kocaman naylon kazınmış ye yağı değişmişti. Aradan 19 gün ve 2000 km geçti. Bugün ki durum: Araçtaki koku naylonun kazınmasından sonra peyderpey azaldı ve şu anda koku denen hiçbir şey yok, motor yağında da gram eksilme yok. Bakım faturalarına detaylıca baktım İstanbul'da ki yetkili servis Castrol 5W30 A5 1.2 litre yağ eklemiş. Rize'de ki servis ise Maxıma 0W/20 4x4 olan yağı doldurmuş.
    Geriye 2 şık kaldı: 1- Egsoza yapışan naylon nedeni ile kaputa kadar ulaşan yanık kokusu aracın çalışma sistemini etkilediği için yağ eksiltiyordu. 2- Naylonla alakası yok yanlış yağ konulduğu için yağ eksiltiyordu.
    Sonraki bakımda bakalım hangi yağı koyacaklar, duruma göre yine editlerim.
  • Sorun çözülmüş hayırlı olsun araba baya ucuza gelmiş oldu o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motora yanlış yağ konmuş sekmanlar tutamadığı için pistonlara yağ gitmiş ve motor bunu yakmis egzostaki yapisan naylonda kokuyu cilalanmış
    Egzostaki sorun yağ yakmasina sebep olmz .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Sorun çözüldüğünü göre keyifli sürüşler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 30 dan 0 20 ye geçildiği için yapıyor. Kalın yağa alışan parça ince yağı geçiriyor yağı yakıyor
    30a dönün büyük oranda kesecek

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benim araca da bir kere 5/30 yerine 10/40 koymuşlardı. Aracın çalışma şeklinden anlamıştım. Ustalar da maşallahı var, elimizde o vardı onu koyduk derdi.. Bende bir daha 5/30 koymazsan kapından geçmem dedikten sonra iş değişti haliyle.. Gerçekten doğru yağ koymak önemli. Marka vs ikinci planda kalmalı en önemlisi numarasının doğru olması gerekli.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.