|
yağ filtresi sıkma hk.
-
-
El ile sıkma dogrudur.hyundai servisi el ile sıktı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10-15NM arasi olur genelde dogrusu tork wrench kullanmak. (Ayarlı Anahtar sanirim Türkçe)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mart 2020; 23:6:0 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çoğu filtre 15-20 nm ile sıkılır. Bu da el ile çevirip ardından anahtar ile hafifçe sıkılamaya denk geliyor. Abanarak sıkılırsa %90 elinizde kalır. -
inanın adam gözümün önünde audi a4 ün filtresini bayağı sıktı, ben de şaşırdım.quote:
Orijinalden alıntı: nacker
Çoğu filtre 15-20 nm ile sıkılır. Bu da el ile çevirip ardından anahtar ile hafifçe sıkılamaya denk geliyor. Abanarak sıkılırsa %90 elinizde kalır. -
yağ filtresinin üstünde contayı elinizle yağladıktan sonra (sıkarken conta atmaması için) elinizle sıkabildiğinizce sıkıp en son anahtarla filtreyi yarım tur çevirip bırakıcaksın. -
En son bende elle sıkabildiğim kadar sıktım kaçırma yok. Daha önce aparatla sıkmıştım, fazla sıkmadım ama sökerken zorlandım. Zamanla kendiliğinden daha da sıkılaşmış. O yüzden bundan sonra elle sıkacağım.
Elinizle sıktıktan sonra çok az çeyrek tur anahtarla sıkabilirsiniz.
Aynı şekilde karter tapasini da fazla sıkmayın, sonradan o da kendini sıkıyor, açması zor oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 27 Mart 2020; 6:28:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
el ile sıkmak gayet yeterli oluyor. zira yıllardır bu şekilde monte edilmiş filtre kullanıyoruz...quote:
Orijinalden alıntı: serseri006
inanın adam gözümün önünde audi a4 ün filtresini bayağı sıktı, ben de şaşırdım.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Filtrenin altındaki contanın ezilmemesi için el ile sıkma yeterlidir . Eline anahtar alıp okuma yazma bilmeyen ve ustayım diyenler herşeyi yapabilir .
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Yağ filtresi 25NM
karter tapası 50NM
ile sıkılması tavsiye ediliyor nissan qashqai j11 için
drivermanuals.ruQashqai J11. Engine lubrication system (HRA2DDT, K9K, MR20DD) - part 1https://drivermanuals.ru/Nissan/QASHQAI_J11_dop_1%20%2818%29/page-001.html
-
Tork anahtarı ile yapılması gerekiyor. Aslında bijonların bile tork ile sıkılması gerekiyor ama sanayide çoğu yer eski usul el ile devam ediyorlar.
-
aynen fazla sıkınca diskler yamuluyormuş biraz.
-
bazı filtrelerde sente var benim kullandığım mazot filtresinde mesela.
bazılarıda lokma anahtarı ile sıkılıyor,kayış ile sıkılan metal gövdeliler var bunlara aparat da oluyor.
oringi yağlamak ve dönme olayı bitene kadar yavaşca döndürmek bu ustalık bilgelik tecrübe ve deneyim isteyen bir iştir.
yağ filtresinin uç kısmı içeride bir noktaya oturur genelde buna dikkat etmek gerekiyor.
birde karter contası her değişimde mutlaka değiştirilmeli.
-
Ben yağ filtresini sökmeden önce fotoğrafını çekiyorum tam olarak hangi noktada diye. Söküyorum yenisini takıyorum fotoğrafa bakarak tamı tamına eski noktaya gelince bırakıyorum şu zamana kadar çok şükür kaçırma vesaire olmadı
-
Aşırı sıkarsanız alttkai contayı mahvediyor, zaten aıcak yağ geçtikçe içinden iyice sıkıyor filtreyi, en iyisi tork anahtarı, şayet yoksa elinizle çevirip en son 1 tur sıkıştırmak yeterli
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X