Şimdi Ara

Wankel rotorlar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
1
Favori
4.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman


    1)Resmen saçmalamışsın.Tork eğrisinin alt devirlerden itibaren üst devirlere kadar sabit kalmasını ve yüksek olmasını istiyosan turbo şart.Bunu sağır sultan bile biliyor.

    2)Standart RX8'in hp ve tork verilerini zaten çok iyi ezbere biliyosundur diye düşünmüştüm.Videoyu da izlediğine göre ikisini karşılaştırırsın sandım.Orda dyno verileri var.Garrett turbo var.Standart bi RX8'le bunları karşılaştırmak senin gibi bi uzman için çok kolay olsa gerek.''Hp yühsek,tork düşük turbo lazım'' saçmasapan bi yorum ya mantıklısını senden bekliyoruz.


    1)Honca civic de turbo mu war ? git öğren sonra yaz.torkun duz gıtmesı ıcın turbo lazımmıs
    2)bu yazdıgına artık cevap bıle vermıorum bı kere farklı seylerden bahsedıyoruz.




  • anlamıyorum ben bu forumda ki insanların çoğunu bizim tartışmadığımız şeylerin dışında başka şeyleri ortaya atıp ortalığı karıştırıyorlar!! durduk yerde dizel araçlar nerden çıktı? civic ile rx8'in motorunu bir tutmak nasil bir mantığın ürünü? biz bilmiyormuyuz dizellerde ne kadar çok tork olursa olsun devir bandının az olması tork eğrisinin düşük olmasından dolayı asla benzinliler kadar performanslı olamayacağını! kendinizini çok bilmiş ve zekimi sanıyorsunuzda böyle bir üslupla mesajlar atıyorsunuz!? biz bambaşka bir şeyi tartışırken konuyu buraya getirmek okuduğunu anlayamayacak kadar kıt bir zekaya sahip olduğunu gösterir? neyse ben rx8'in 100 hızdan sonra ağırlaştığını atak olamadığını test verileri ile gösterecektim dün gece internete giremediğim bu sabaha sarktı, belirttiğim sayfaları açmak için üzgünüm ama adobe reader indirmek zorundasınız.. site amerikan sitesi olduğu için testler mil hesabından yapılmıştır.. açılan ingilizceden anlayamayanlar için sayfada sağ alt köşede başında "accel" yazan kısım bizi ilgilendiriyor, ss 5-60 rolling hızlanmadır, 30-50, 50-70 ler ara hızlanmalardır... 1/4mile ise 0-400metre hızlanmalarıdır..
    mazda rx8 ---http://www.caranddriver.com/assets/download/0706_mazrx8_ts.pdf
    audi tt 2.0turbo----http://www.caranddriver.com/assets/download/0706_audtt_ts.pdf
    nissan 350Z ------http://www.caranddriver.com/assets/download/0706_audtt_ts.pdf (dikmenibo arkadaşım özellikle senin için koydum)
    golf GTI -----http://www.caranddriver.com/assets/download/0705_vwgti_comparo_ts.pdf
    subaru impraza WRXhttp://www.caranddriver.com/assets/download/0709_subimp_wrx_ts.pdf(biraz ağır kaçtı ama olsun gerçek rakibi 350Z olabilir)
    mazda3 mazda speed----http://www.caranddriver.com/assets/download/0705_mazdaspeed3_comparo_ts.pdf
    mini cooper S----http://www.caranddriver.com/assets/download/0705_minicooper_comparo_ts.pdf

    isteyen olursa zaten sitede diğer araçlarında test sonuçlarına bakabilir.. inanmayan olursada hırs yapıp başka test yapan sitelerede bakabilir ama sonuç değişmez! testlere baktığınız zaman sizinde görebileceğiniz gibi rx8 bir çok araçtan 0-100de daha hızlı olmasına rağmen 100km hızdan sonra Mini cooper S bile rx8 yetişip 400metreden sonra geçebiliyor.. hala bu aracın torkunun yeterli olduğunu düşünen varsa ve çıkıp tork grafği, maksimum tork, veya yüksek devir masalını anlatacaksa verebilecek bir cavabım yok..




  • barcelona@
    veriler için teşekkürler karşılaştırmaya baktım, haklısınama ben pist kullanımında karşılaştırmıştım, virajlarda rx8 daha iyi, ama çıkışlarda sorun yaşıyor demek istemiştim, 350z de bu sorun yok, senin verdiğin değerlerde kanıtlar nitelikte, sanırım orda bi anlaşmazlık yaşadık
    eline sağlık
  • YAw bırakın bu işleri yakıt fazla yanıyorsa ne yapayım ben o motoru yaw.Zaten çok matah bırsey olsa koyarlar arabalara demek yaramaz.............
  • önemli olan sonucu etkileyecek detayları bilmek.

    Ben de biraz arkadaşların tartışmalarını okudum, aslında merak da ettim bu eksik tork miktarı ne kadar bunca yazı yazmış mazda wankel severler.Yani sayısal olarak alt hangi devirlerde yüzde kaç eksik veya fazla bir de hızlanma değerleri 0-100 nedir ,100-150 nedir bunun gibi teknik veriler olursa tartışma anlam kazanır.Yoksa bana göre sana göre , demek yüzünden ne bilen anlatabiliyor, ne de okuyan anlayabiliyor.
    Sonuçta kimse yarıştan ekmek yemediğine göre (profesyoneller varsa belirtsinler) bu eksik veya fazla olan tork ne kadar bu maliyete değer mi değmez mi ? işte bütün mesele buradadır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    çok güzel açıklamışsın vezir.

    gerçekten de hidrojeni yakıt olarak kulanan araçlar çok verimsiz kullanıyorlar. dediğim gibi aslında bu şimdilik bir imaj savaşı örneğin BMW ünlülerin altına 7 serisinin hidrojenli versiyonunu verip kendi reklamını yapmak peşinde aslında haklılar da ama senin görüşüne katılıyorum bence de wankel en yatkını hidrojen konusunda. ben de baya kafa patlattım ama sen resmen fikirlerimi düzene sokan b yazı yazmışsın




  • yanlız bazıları 1.3 motorda 1.3 motor diye tutturmuş gidiyor..bu bahsedilen 1.3 motor doblo larda olan multijet 1.3 lerden değil hakiki uçak motoru olan 1.3 lerden..bu araç yüksek hızlara çıkmaz 1.3 ne kadar yüksek hıza çıkacak ki demek yanlış.çünkü bu 1.3 motor yanlızca simgesel..1.3 rotary yi pistonlu motorla kapıştırırsanız 3.0 motorlara denk gidiyor
  • buraya da bir göz atın

    http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=rx8Revved&bhcp=1

    ara hızlanmasını bulan biri yazarsa sevinirim
  • Tartışmayla çok alakasız bir yere takıldım, başlık niye "motor" değil de "Rotor" ?
    Rotor sadece bir parçasıdır motorun...
  • adı öle geçiyor bi de biraz da ilgi çeksin ayrıca pistonlar yukarı aşağıya gitmeyip rotorlar gibi döndüğü için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Patch -- 21 Ağustos 2007; 0:43:20 >
  • Orjinalden alıntı: vezir

    önemli olan sonucu etkileyecek detayları bilmek.

    Ben de biraz arkadaşların tartışmalarını okudum, aslında merak da ettim bu eksik tork miktarı ne kadar bunca yazı yazmış mazda wankel severler.Yani sayısal olarak alt hangi devirlerde yüzde kaç eksik veya fazla bir de hızlanma değerleri 0-100 nedir ,100-150 nedir bunun gibi teknik veriler olursa tartışma anlam kazanır.Yoksa bana göre sana göre , demek yüzünden ne bilen anlatabiliyor, ne de okuyan anlayabiliyor.
    Sonuçta kimse yarıştan ekmek yemediğine göre (profesyoneller varsa belirtsinler) bu eksik veya fazla olan tork ne kadar bu maliyete değer mi değmez mi ? işte bütün mesele buradadır.

    alt devirler derken 10bin devir çevirebilen bir motorun tam olarak hangi devrinden bahsedildiğini anlamadım, kaç eksik yada kaç fazla buna yorum yapmaya bilgim yetmez küçük bir araştırmada yaptım ama böyle bir şey araştırılmamış hiç, 100-150km ara hızlanmalarını fln bende çok araştırdım ama böyle bir test yok youtube da ki videolardan saymaya çalıştım ama onlarda çok gerçekçi sonuçlar değil.. benim iddiam zaten aracin yüksek hızlarda ağırlaştığı, yani 7bin devirden sonra 100km ve üstü hızlarda.. mini cooper S'in 0-100km hızlanması 7.4 saniye, Golf GTI'ın ise DSG şanzımanlısı 6.8 saniye RX8'in 6.4, ama cooper ve GTI 140 hıza RX8'den daha çabuk ulaşıyor, ayrıca iki araçta rollinglerde rx8den daha hızlı.. bunları üstte verdiğim test sonuçlarında da görebilirsiniz... bu güne kadar gördüğüm turbolu rx8'lerin turbolarının en erken devreye gireni 5500 de giriyor, 7bin devirde girenlerde var, düşük devir derken neyi kast ediyorsunuz bilmiyorum ama bence bu araçta tam maksimum torkunu almaya yakın olan 6500 devir performanslı kullanım için turbonun devreye girmesi gereken devir, daha alt devirlerde devreye girse şehir içinde kullanmak biraz zahmetli olur diye düşünüyorum.. beşiktaşta ki bayiye sordum turbonun gücüne göre işçilik 2-4 milyar arasında değişiyormuş..




  • turbo ihtiyacı olup olmadığı tamamen ara hızlanmalardaki saniye ile alakalıdır.Eğer tork eğrisi dikliğini kaybediyor ise bu devirlerde yine yukarı doğru pik yaptıracak olan turbo konulması istek dahilinde olabilmektedir.Ancak gerekli olup olmadığı tamamen 100-150 ,100-200 hızlanmaları ile alakalıdır.


    Çünkü 0-100 hızlanmaları zaten ölçülmekte ve buna göre şanzıman oranı ayarlanmaktadır.
  • hala ara hızlanma değerlerini bulan biri yok mu??
  • Atmosferik civiclerin hangisi turbolu bi araç kadar tork üretebiliyor?Git öğren yaz deyip artistlik yapacağına 1000 torklu araçların hangisi atmosferik onu araştırsaydın ya.Hangi turbosuz atmosferik araç TSi'daki gibi 1750-4500rpm. aralığında sabit tork verebilir ki?Ayrıca aynı şeylerden bahsediyoruz.Ben turbo lazım diyorum sen lazım değil diyosun.İşine gelmezse cevap yazmazsın o ayrı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman


    1)Resmen saçmalamışsın.Tork eğrisinin alt devirlerden itibaren üst devirlere kadar sabit kalmasını ve yüksek olmasını istiyosan turbo şart.Bunu sağır sultan bile biliyor.

    2)Standart RX8'in hp ve tork verilerini zaten çok iyi ezbere biliyosundur diye düşünmüştüm.Videoyu da izlediğine göre ikisini karşılaştırırsın sandım.Orda dyno verileri var.Garrett turbo var.Standart bi RX8'le bunları karşılaştırmak senin gibi bi uzman için çok kolay olsa gerek.''Hp yühsek,tork düşük turbo lazım'' saçmasapan bi yorum ya mantıklısını senden bekliyoruz.


    1)Honca civic de turbo mu war ? git öğren sonra yaz.torkun duz gıtmesı ıcın turbo lazımmıs
    2)bu yazdıgına artık cevap bıle vermıorum bı kere farklı seylerden bahsedıyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    hala ara hızlanma değerlerini bulan biri yok mu??


    bu sayfada,ortalarda, barcelona nın bi yazısı var, aşağıda link vermiş bir kaç aracın, aralarında rx8 de var, ona bi göz at, açık açık yazıyo herşeyi
  • bu aracın alt devırlerını begenmeyenler ara hızlanmasını begenmeyenler 5000rpm ye kadar begenmeyenler.

    arabalarınızı buraya bı yazın sız?

    ona gore bızde bır degerlendırme yapalım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    Atmosferik civiclerin hangisi turbolu bi araç kadar tork üretebiliyor?Git öğren yaz deyip artistlik yapacağına 1000 torklu araçların hangisi atmosferik onu araştırsaydın ya.Hangi turbosuz atmosferik araç TSi'daki gibi 1750-4500rpm. aralığında sabit tork verebilir ki?Ayrıca aynı şeylerden bahsediyoruz.Ben turbo lazım diyorum sen lazım değil diyosun.İşine gelmezse cevap yazmazsın o ayrı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman


    1)Resmen saçmalamışsın.Tork eğrisinin alt devirlerden itibaren üst devirlere kadar sabit kalmasını ve yüksek olmasını istiyosan turbo şart.Bunu sağır sultan bile biliyor.

    2)Standart RX8'in hp ve tork verilerini zaten çok iyi ezbere biliyosundur diye düşünmüştüm.Videoyu da izlediğine göre ikisini karşılaştırırsın sandım.Orda dyno verileri var.Garrett turbo var.Standart bi RX8'le bunları karşılaştırmak senin gibi bi uzman için çok kolay olsa gerek.''Hp yühsek,tork düşük turbo lazım'' saçmasapan bi yorum ya mantıklısını senden bekliyoruz.


    1)Honca civic de turbo mu war ? git öğren sonra yaz.torkun duz gıtmesı ıcın turbo lazımmıs
    2)bu yazdıgına artık cevap bıle vermıorum bı kere farklı seylerden bahsedıyoruz.



    görende bugüne kadar 1000 torklu araçtan inmemış zanneder

    komik




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    ''Ben RX8 STANDART FABRİKA ÇIKIŞLI haliyle 260'ı geçemez diyorum.''Dikkat ettiysen bir önceki mesajımda böyle bir ifade var.Yoksa RX8 özellikle turboyla desteklenirse çok müthiş bi araç.Aslında benim kastettiğim de aynı şey .Turbo desteğinin hatta twin turbonun;hem yüksek tork hem de alt devirde yüksek performans için(ARABANIN HAKKINI VERMEK İÇİN) oldukça gerekli olduğudur.KANITI:http://www.youtube.com/watch?v=VjheVvIONwQ

    ezbere nasıl diyebiliyorsun?




  • ya iki tane öyle dandirik sitenin yaptığı testi referans vermekle olmaz.adamlar o kadar amatör çalışmışlarki veriler bile kağıta yazılıp sunulmuş bize..test sonucu veya veri isteyenler için..

    http://www.bbc.co.uk/topgear/show/powerlaps.shtml

    Koenigsegg CCX (with Top Gear spoiler) 1.17.6
    Pagani Zonda F 1.18.4
    Maserati MC12 1.18.9
    Ferrari Enzo 1.19.0
    Ariel Atom 1.19.5
    Lamborghini LP640 1.19.8
    Porsche Carerra GT 1.19.8
    Koenigsegg CCX 1.20.4
    Ascari KZ1 1.20.7
    Mercedes McLaren SLR 1.20.9
    Ford GT 1.21.9
    Ferrari 360 CS 1.22.3
    Porsche GT3 RS 1.22.3
    Corvette Z06 1.22.4
    Noble M15 1.22.5
    Murcielago 1.23.7
    Zonda 1.23.8
    Koenigsegg 1.23.9
    Prodrive P2 1.24.3
    TVR Sagaris 1.24.6
    Mitsubishi Evo FQ400 1.24.8
    TVR Tuscan 1.24.8
    Noble M400 1.25.0
    Lotus Exige S 1.25.1
    Lamborghini Gallardo Spyder 1.25.7
    Lamborghini Gallardo 1.25.8
    BMW Z4 M 1.26.0
    Porsche Cayman 1.26.2
    Brabus Biturbo Roadster 1.26.2
    Lotus Exige 1.26.4
    Chevrolet Corvette 1.26.8
    Mercedes CLS 55 AMG 1.26.9
    Porsche 911 GT3 1.27.2
    TVR 350C 1.27.5
    BMW M3 CSL 1.28.0
    Marcos TSO GT2 1.28.2
    Dodge Viper SRT-10 1.28.5
    MG SV 1.28.6
    Porsche 911 Carrera S 1.28.9
    Mitsubishi Evo VIII 1.28.9
    BMW Alpina Z8 1.29.0
    Mercedes CL65 1.29.0
    Alfa 3.7 GTA Autodelta 1.30.0
    Subaru Impreza STI 1.30.1
    Vauxhall Monaro VXR 1.30.1
    Aston Martin DB7 GT 1.30.4
    Golf R32 1.30.4
    Audi S4 1.30.9
    Porsche 911 Turbo 1.31.0
    Vauxhall VX220 turbo 1.31.3
    New Audi TT 1.31.4
    Honda NSX Type R 1.31.6
    BMW M3 1.31.8
    Nissan 350Z 1.31.8
    Mazda RX-8 1.31.8
    BMW 535d 1.31.8
    BMW 130 1.31.9
    Ford Focus RS 1.32.2
    Mazda 6 MPS 1.32.2
    Lotus Esprit V8 1.32.5
    Audi TT V6 1.32.7
    MG ZT 1.33.0
    Noble M12 GTO 1.33.1
    Mercedes SL 55 AMG 1.33.2
    Volkswagen Golf R32 1.33.2
    Cadillac CTS 1.33.3
    Holden Monaro 1.33.9
    Ford Mondeo ST220 1.34.5
    Jaguar XKR 1.34.7
    Ford Focus ST 1.34.9
    Volvo S60R 1.35.0
    Ferrari 575M 1.35.2
    Vauxhall Vectra VXR 1.35.3
    Alfa 147 GTA 1.35.6
    Lotus Elise 1.35.6
    Aston Martin Vanquish 1.36.2
    Renault Clio V6 1.36.2
    Honda Civic Type R 1.36.5
    Alfa Romeo Brera 1.36.9
    Saab 95 Aero 1.37.9
    Maserati 3200 GT 1.38.0
    Bowler Wildcat 1.39.4
    Bentley Arnarge 1.40.8
    Overfinch Range Rover 1.44.0
    Aston Martin DB5 1.46.0



    top gear ı bilmeyeniniz yoktur heralde bakın bakalım rx-8 neredeyse kendinden iki kat yüksek torka sahip m3 le ve 350z ile nasılda aynı tur zamanını yapmış

    ne rx serisinin nede wankel motorununun kimseye kanıtlayacağı bir şey kalmamıştır boşuna kendinizi yormayın bu ferrarinin sportifliğini sorgulamaya benzer..vankel motorlar performans canavarıdır ha siz bilmiyorsanız o ayrı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eski Günler -- 21 Ağustos 2007; 21:42:29 >




  • pist rekorları hakkında üstüme alındığım kısımla ilgili:
    aracın zaten virajlarda 350z ye göre iyi olduğunu, sorunun viraj çıkışlarında gücün yetersizliğinden kaynaklandığını söylemiştim, top gear da ki pist te bol miktarda viraj var, dediğimi destekler nitelikte bi sonuç almış rx8, hatta şu rekorlara bakaraktan 1, bilemediniz 2 saniye düşündüğümden daha iyiymiş bile derim
    hala aynı düşüncedeyim, bu araca alt devirlerde canlılık katacak bir turbo yada motora bir modifikasyon/tuning gerek
    yokmu öyle bişi? benim için bi kayıp değil, sessiz ve yeterince güçlü bi motor, kusursuz denge, mükemmel yol tutuş, sürüş keyfi. ama niye daha iyi olmasın? hemde olabilecekken
    bu yazdıklarım rx8 ve rakipleri ile ilgili karşılaştırmalarım için geçerli.öyle herkes buraya aracını yazsın, ona göre değerlendiririz( yargılarız gibi ) söylemler hoş olmuyor, illa sahip olduğumuz araç önemli değil,eski kasa corvette ile 5 dakikalık bir sürüş keyfi yaşadım, napacaz şimdi??(ciddiyim) yada impreza 2.0r ye bindim geçen gün, köprüyü geçtik(bu örnekti).

    edit: bu arada kimse rx8 e renesis rotary ye işe yaramaz, dandik, iğrenç falan demedi, nedir bu saldırgan tavır, biraz sakin, buraya 350z yi de koysak,onada bi kulp bulunur, esp kapalıyken ayağınızı çok iyi kontrol etmeniz gerek yoksa arkasını hemen bırakıyor, yada ilk 350z nin motoru hem yüksek devirlere çıkamıyordu( şimdiki 7bin küsür) hemde yüksek devirlerde cansızdı gibi yorumlar yapılabilirdi, ama subjektif yorum yapsam, bu araç benim için( hele şimdi yenisi, hani motoru elden geçirilmişi) en azından rx8 kadar vazgeçilmez, aynen rx8 de öyle, yada s2000 de, kafadan kolay kaymasına rağmen yeni civic type-r da, hadi sınırları aşalım, vasat tasarıma(yine bence, subjektif ya yorumlar)sahip olmasına rağmen saab 9-5 de çok iyi.neyse çok uzattım, şu kısımlar için kusura bakmayın

    iyi akşamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 21 Ağustos 2007; 23:08:35 >




  • dostum kimsenin sana bırsey dediği yok yanlıs anlamıssın ben enoman arkadasa dedim onu.

    ama rx-8 de turbo olmassa olmaz dusuncesıne karsıyım.

    ayrıca corvette ile 5 dakıkalık bır deneyimim var diyorsun bende diyorumki corvetteye sen sahip olursun mazda rx-8 sana teneke gelebilir haksızmıyım?

    bence rx-8 in performansı yeterlidir hee cok zevk insanıysan ve paran varsa turbo taktırırsın ayrı mesele.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.