Şimdi Ara

Wankel rotorlar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
1
Favori
4.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alt devir için kompressör öneririm o zaman.
    zaten bir motor yüksek devirçevirirse torku düşük olur. aynı şeyi honda'nın modellerinde de görüyoruz. yüksek güç düşüktork (bkz. type r)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    a bunu koymayı unutmuşum

    />


    Bu resim herşeyi anlatıyor :).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    alt devir için kompressör öneririm o zaman.
    zaten bir motor yüksek devirçevirirse torku düşük olur. aynı şeyi honda'nın modellerinde de görüyoruz. yüksek güç düşüktork (bkz. type r)


    kompresör bu motorun yakıt tüketiminide arttırır ama onuda düşünmek gerek, zaten meğilli o konuda
    turboyu ayarlamak zor değil, düşük devirlerde yüksek tork sağlayan turbolar var, seçenek çok, zaten 3000 ve 7000 devir arasından torklu olsa araç sorun olmaz




  • mazda 6 ya da koysalar
    tabiki normal atmosferik motor 300 000 ve üzeri giderken
    100 000 giden wankel sıkıntılı olur
    mazda 6 ve 3 alıcıları böyle bir şeye katlanmaz sanırım
    yine de mühendislere teşekkürler
    araştırma yapan ve bizi bilgilendiren arkadaşlara da teşekkürler
    şu da bir gerçek mazda keşke dizel için bu kadar performans harcasaydı
    gelişme ve kar olarak daha güçlü ve başarılı olabilirdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80



    quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    alt devir için kompressör öneririm o zaman.
    zaten bir motor yüksek devirçevirirse torku düşük olur. aynı şeyi honda'nın modellerinde de görüyoruz. yüksek güç düşüktork (bkz. type r)



    kompresör bu motorun yakıt tüketiminide arttırır ama onuda düşünmek gerek, zaten meğilli o konuda
    turboyu ayarlamak zor değil, düşük devirlerde yüksek tork sağlayan turbolar var, seçenek çok, zaten 3000 ve 7000 devir arasından torklu olsa araç sorun olmaz



    evet sen de doğru söylüyorsun ama aşırı besleme muhakkak ki tüketimi arttırır aksi zaten olanak dışı çünkü en basit haliyle daha fazla yakıt ve havayı karıştırarak ek güç elde etmeye yönelik çalışmalar her ikisi de




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo


    quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    alt devir için kompressör öneririm o zaman.
    zaten bir motor yüksek devirçevirirse torku düşük olur. aynı şeyi honda'nın modellerinde de görüyoruz. yüksek güç düşüktork (bkz. type r)


    kompresör bu motorun yakıt tüketiminide arttırır ama onuda düşünmek gerek, zaten meğilli o konuda
    turboyu ayarlamak zor değil, düşük devirlerde yüksek tork sağlayan turbolar var, seçenek çok, zaten 3000 ve 7000 devir arasından torklu olsa araç sorun olmaz

    siz delimisiniz ya?

    aracın standart gücü size yetmiyormu turbodur ıvırdır zıvırdır konuşuyosunuz

    ufak bir turbo beslemeyle araba 390 hp ye çıkıyor türkiyede ne yapacaksın 390 hp gücü




  • fantezide sınır yok

    valla yeter mi yetmez mi bilinmez ama tersini düşünen çok adam var ki süpersporlar üretilip satılıyor
  • payalaşımlar çok güzel paylaşımda bulunan herkeze teşekkürler bilmediğim bazı püf noktalarınıda öğrenmiş oldum
  • Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen 1.3 litrelik türbin motoruna turbo desteği geldi

    Mazda'nın minik roadsteri RX-8'in Renesis tarafından geliştirilen çift rotorlu 1.3 litre 238 HP türbin motoruyla sağladığı performans zaten inanılmazdı. Ancak bununla yetinmeyen Protech Performance (PTP) mühendisleri bu asfalt canavarına bir de turbo desteği eklemeye karar verdiler. Motorda yapılan geliştirmeler sonucunda ortaya 7400 d/d'de 390 HP güç üreten bir adrenalin makinası çıktı. 4000 devirden itibaren turboya geçen otomobilin 0-100 km/s hızlanması yapılan testlerde 4.9 saniye olarak ölçülürken 0-175 km/s hızlanması ise 13.5 saniye olarak saptandı.
    RX-8 için özel olarak geliştirilen PTP kitiyle dileyen herkes bu güce ulaşabilir. Tabi uygun bir ücret karşılığında!

    HAKKATEN BU ALETE TURBO GEREKLİYDİ
    RAKİPSİZ...

    KAYNAK

    http://arabam.e-kolay.net/haberalt.asp?PID=1279&HID=15&haberID=278511


    link ölmüş haberiniz olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    felix ustayla tanışmak gerek böyle bi motoru nası yaratmış şaşılır, gerçekten çok iyi keşke şu dayanıksızlıkla ilgili ön yargılar yıkılsa, ve guzel türkiyemde rotary motorlar rahat ve ucuza bulunsa

    barcelona@

    motorun yenisi 40 bin dolar demişin, buna işçilik falan dahilmi?? çünkü yanlış bilmiyorsam araç 80-90 milyar civarında, dediğine göre motor 55 milyar civarı çıkıyor, bi hata var gibi, işçilik dahilse bişey diyemem


    mazdanın istanbul beşiktaş bayisinde ki görevliye sordum işçilikde varmı bilmiyorum fiyatin içinde...
    rx8 almayi düşünüyorum ama turbo taktirmak istiyorum motor bittiğinde yeni motor kaç para dedim 40bin dolar dedi hemen soğudum turbodan



    zaten motorun keyfi turboyla çıkıyo motor sessiz, turbonun tıs tıs larını falan rahat duyarsın
    heralde işçilik dahildir, çünkü dediğim hesaplamaya göre gerçekten yüksek fiyat sadece motor için, belki bide ekstradan yol masrafı falan vardır.



    turbosuz gerçekten zevksiz ..ya düşük tork adamın moralini bozacak kadar etkisiz, yüksek hızlarda ara hızlanmalarda araç bas bas tork istiyorum diye bağırıyor.. fakat turbolu oldumu işte o zaman kusursuz bir araç oluyor.. ama turbolu oldumuda ömrü çabuk bitiyor kötü bu durum hala düşünmekteyim ağustosun sonunda bir kara vericem artık.. bu arada -japon dostu- senin verdiğin haberde ki turbo kiti en fazla 20bin km dayanıyor Türkiyede ki tek turbolu rx8 bu kitden taktırmıştı ve 18bin km dayandı, rx8 in funclubların oluğu sitelere girersen turbo kit hakkında çok fazla şikayet görürsün başarısız bir tasarım olmuş yani.. onun yerine şu ana kadar 35bin km de daha hiç sorun çıkarmayan getready'nin turbo kitlerini öneriyorlar PTP'nin ki kadar güçlü olmasada kullananlara göre daha iyi verim sağlıyor 0-100 4 saniye ye düştüğünü belirtiyorlar..




  • japon dostu@
    bu aracın motoruna yapılacak başka modifiye varmı torku arttıracak ecu ile oynamak dışında, zaten ondan ne kadar tork gelir bu araca turbo şart bence, aynen fd rx7 nin twin turbo lusu gibi bi sistem gerek bence
    ama dua et tek turbo ile yetiniyorum
  • yahu delinin biri bir kuyuya taş atıyor 40 akıllı çıkartamıyor neymiş efendim düşük devirlerde araba yürümüyormuş turbo şartmış kaçınız bu arabaya binme fırsatını yakaladı veya kullandıda böyle kulaktan dolma bilgilerle konuşabiliyor

    standart gücü bu aracın inanılmaz derecede tatminkar açıkçası hiç direksiyonuna geçip kullanmadım fakat kullananında yanında bulundum ilk devirden son devire kadar fazlasıyla tatminkar bir otomobil

    turbo meselesine gelince bence gereksiz bir uygulama rx-8 için zaten gücü tatminkar ama ben turboyuda takıp gazlayıp biyerden uçacam diyene veya para bana batıyor diyenede saygı duyarız

    arkadaşın birisi ecu dışında tork artışı sağlanırmı diye sormuş evet hollanda da rx ler için özel performans parçaları geliştiren ve uygulamasını yapan bir firma varmış ancak nasıl parçalardır ne şekilde bir uygulamadır bilemiyeceğim




  • ewt, ben diyorum, bu araca düşük devirlere uygun bir turbo şart
    üst devirlere sözüm yok, zaten araç 9000 devir çeviriyor rahatça, ama şehir içinde düşük devirde durum kötü
    neye göre kötü, böyle bi araca göre kötü
    nissan 350z de böyle bi sorun yok, çünkü motor tipi v6, ve büyük hacimli, 3.5lt
    honda s2000 de de bu sorun var, ama rx8 ile olan yapısal farklılıklar sayesinde hissedilmiyor
    yarış pistine alın bu araçlar, viraj çıkışlarında rx8 ile mutlaka vites ayarlamanız gerekir.yanlışmıyım? bunu tork eğrisindende görebilirsiniz
    bu arada ecu ile tork artışı sağlanırmı diye sormadım, zaten böyle bi motorda ne kadar tork gelebilir, bunu biliyorum tabi varsa mazdaspeed den başka rx serisinin motorları ile uğraşan firma, eyvallah, bakarız ürünlerine, araştırırız
    bu arada kimse düşük devirlerde bu araba yürümüyor demedi, lütfen sözleri çarpıtmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 18 Ağustos 2007; 12:30:59 >




  • delinin kuyuya taş attığı filan yok! araci en defalarca limitlerini zorlayarak kullanan birisiyim tork yetersiz araçta, yüksek devir çevirmeklede çok fazla alakasi yok wankel motorun karakteri bu, S2000de de tork düşük ama araç yüksek hızlarda daha rahat gidiyor ara hızlanmaları da daha kuvvetli.. araba yüksek hızlarda gitmekte zorlanıyor bu yüzden de tatminkar değil mükemmel seviyesine ulaşması içinde turbo testeği rx7 de ki gibi şart.. hollanda ki firmalarla da uğraşmanıza gerek yokhttp://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayHomepage.action?bhcp=1 adresine girip mazdaspeed parçalarına bakın orda fazla güçlü olmayan modfikasyon teknikleri ile 253hp 221 tork gücüne kadar ulaştırabilen parçalar var ama yabanci forumlarda resmide olsa bu parçaları deneyen hiç görmedim.. ayrica mazdaspeed ne kadar resmi olsa da mermerler bu parçalarla yapılan modifikasyonlarda moturun garantisini iptal ediyor...




  • bu aracı kaçkere şehir içi trafiğinde kullandınız

    ben istanbul gibi trafiği çok yoğun olan bir şehirde yolcu olarak uzun süre bulundum ve sizin idaa ettiğiniz gibi turbo gerektirecek bir duruma rastlamadım

    dediğim gibi ilk devirden son devire kadar yüksek güç ve tork eğrisine sahip yapılması gereken kullanmayı bilmek

    ben mazda nın ürettiği otomobillere sempati duymuşumdur oldum olası fakat bu yorumu asla bu markayı sevdiğimden dolayı yapmıyorum


    nissan 350 z ile karşılaştırmışsınız 350 nin daha atak olması gayet normaldir bunun sebebi ise mazdayı rotor hesabına vurduğunda 2.7 lt motor hacmine sahip oluyor

    350 z ise sizinde bahsettiğiniz üzere 3.5 lt illaki iki arabanın hızlanma zamanları eşit olmayacaktır nissanın ürettiği güç ortada mazdanın ürettiği güç ortada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    delinin kuyuya taş attığı filan yok! araci en defalarca limitlerini zorlayarak kullanan birisiyim tork yetersiz araçta, yüksek devir çevirmeklede çok fazla alakasi yok wankel motorun karakteri bu, S2000de de tork düşük ama araç yüksek hızlarda daha rahat gidiyor ara hızlanmaları da daha kuvvetli.. araba yüksek hızlarda gitmekte zorlanıyor bu yüzden de tatminkar değil mükemmel seviyesine ulaşması içinde turbo testeği rx7 de ki gibi şart.. hollanda ki firmalarla da uğraşmanıza gerek yokhttp://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayHomepage.action?bhcp=1 adresine girip mazdaspeed parçalarına bakın orda fazla güçlü olmayan modfikasyon teknikleri ile 253hp 221 tork gücüne kadar ulaştırabilen parçalar var ama yabanci forumlarda resmide olsa bu parçaları deneyen hiç görmedim.. ayrica mazdaspeed ne kadar resmi olsa da mermerler bu parçalarla yapılan modifikasyonlarda moturun garantisini iptal ediyor...



    sizin torktan beklentidiz nedir bilemiyorum eğer bir gallardo gt vs gibi araçlardaki gibi bir beklentiye sahipseniz normaldir aracın torka ihtiyacı olduğunu düşünmediniz ben mazdaspeed e altarnatif olarak demiştim performans parçalarını

    eğerki daha önce hiç spor arabaya binmemiş veya kullanmamış olsaydım bana rx in uçak gibi geldiğini düşünür size hak verebilirdim acaba derdim




  • arkadaşım bu arabanın kaputunun altında V8 motormu varda daha 1500 devirden itibaren başlayacak güç üretmeye!? zaten yoğun trafikte ne performansı allah aşkına neden bahsediyorsun sen!? 10bin devir çevirebilen bir arabadan bahsediyoruz tabikide alt devirlerde güçsüz ve cansız olacaktır sorun o değil sorun aracin tork gücü az olduğu için 120km hızdan sonra beygir gücü fazla olsada tork yok araba zorlanıyor ağır hızlanıyor anlatamadım gitti derdimi beni anlamadın rx8'in testlerine bak her testin sonunda az olan tork dan şikayet edilir.. kaldiki japonlara göre 350Z, S2000, rx8 birbirlerinin rakibidir.. ayrica rotor motordan Rx8 de çift var buda 2.7 olur ama bunu normal motor bazında 2.7cc'ye bir tuttuğunu düşünmek yanlış olur, hacmi çok daha düşük yada yüksek güçteki bir motora denk gelebilir ki böyle bir şeyi henüz kimse araştırmamış o yüzden bir yorum yapmak yanlış armutla elma toplanamaz..




  • siz bu araçtan öyle bir bahsediyorsunuzki sanki 1.6 motor hacmine sahip bir araba gibi

    siz bu arabayı nasıl ve hangi şartlarda kullandınız gerçekten bilmiyorum fakat

    dediğiniz gibi 1500 dd itibaren güç üretmiyor bende bunu idda etmiyorum ancak

    sizin idda ettiğiniz gibide ağır hızlanmıyor ancak bir gallardo gibide hızlanmıyor

    uzun lafın kısası arabadan arabaya göre farklılık gösterir rx serileri çok narin makinalardır

    ve servis aralığını kaçırmamak zorundasın benim bindiğim aracın sahibi babamın arkadaşının oğlu

    adam 30 yaşlarında adam ben arabamdan tık diye ses gelsin servis yolundayım der

    3000 de bir bazen dha kısa sürede mutlaka yağını suyunu vs değiştiririm diyor (bunun konuyla alakası yok dip not olarak verdim)

    rotor meselesine gelincede benim yazdığım 2.7 ortalama bir rakamdır altıda olabilir üstüde

    ancak uçurum olmasıda söz konusu değildir




  • araba ağır hızlanıyor demiyorum ki zaten bak dikkat et yüksek hızlarda hızlanmakta zorlanıyor diyorum!!!! rx evet narin makine hatta zamanından önce bile götürmek lazım servise yine motorun yapısından dolayı yağ çok fazla yakıyor bu yüzden sürekli kontrol edip tetikte beklemek gerek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    araba ağır hızlanıyor demiyorum ki zaten bak dikkat et yüksek hızlarda hızlanmakta zorlanıyor diyorum!!!! rx evet narin makine hatta zamanından önce bile götürmek lazım servise yine motorun yapısından dolayı yağ çok fazla yakıyor bu yüzden sürekli kontrol edip tetikte beklemek gerek

    1,3 motorla kaç basçak ki,300'mü?O motorla tabi ki yüksek hızlarda hızlanmakta zorlanırsın.260'a çıksın yeter bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 18 Ağustos 2007; 15:12:13 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.