Şimdi Ara

Wankel rotorlar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
1
Favori
4.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    1,3 motorla kaç basçak ki,300'mü?



    ne alaka kendin aklınca espiri yapmaya çalışmışsın kendin gülmüşsün
  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray


    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    1,3 motorla kaç basçak ki,300'mü?



    ne alaka kendin aklınca espiri yapmaya çalışmışsın kendin gülmüşsün

    Espri yapmadım gerçekler battıysa bilemem.Arkadaş yüksek hızda zor hızlanıyo demiş.Ben de 1,3 motorla çok yüksek hızlara çıkamazsın demek istedim.Biraz üstü kapalı konuştum sanırım.Max.hız:235km.fabrikaya göre.RX-8 taş çatlasın 260 yapar.1,3 motordan 231hp güç çıkartmak muazzam bi başarıdır.Ama bu araçtandan da mucize beklenmemelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 18 Ağustos 2007; 15:20:12 >




  • boş konuşmuşsun, 1.3 dediğin o motor wankel.. kaç kilometre hızlara çıkabileceğini merak ediyorsan Rx7 bir bak arkadaşım
  • beyler tartışmayın burun size teknik veriler:

    1995 rx 7

    motor Wankel Rotary (2)
    hacim 1308 cc / 79.8 cu in
    sıkıştırma oranı 9.0:1
    güç 190.2 kw / 255.1 bhp @ 6500 rpm
    litre başına bg: 195.03 bhp per litre
    tork: 294.0 n / 216.8 ft lbs @ 5000 rpm
    son devir 8000
    çekiş motor yerleşimi önde motor / arkadan itiş
    kasa Unit Steel
    ön frenler soğutmalı Disk
    ön frenlerin çapı 295 mm / 11.6 in
    arka frenler soğutmalı disk
    arka frenlerin çapı 295 mm / 11.6 in
    ön teker ebatı F 40.6 x 20.3 cm / 16.0 x 8.0 in
    arka teker ebatı R 40.6 x 20.3 cm / 16.0 x 8.0 in
    ön teker 225/50R16
    arka teker 225/50R16
    direksiyon Rack & Pinion w/Vairble Power Assist
    ağırlık 1222 kg / 2694 lbs
    dingil mesafesi 2426 mm / 95.5 in
    ön iz açıklığı 1461 mm / 57.5 in
    arka iz açıklığı 1461 mm / 57.5 in
    uzunluk 4280 mm / 168.5 in
    genişlik 1750 mm / 68.9 in
    yükseklik 1230 mm / 48.4 in
    vites kutusu 5-Speed Manual
    vites oranları 3.48:1, 2.02:1, 1.39:1, 1.00:1, 0.72:1
    son dişli 4.10:1
    max hız 250.0 kph / 155.3 mph
    0 - 60 mph 4.9 seconds
    0 - 1/4 mile 13.5 seconds


    2002 rx 8

    motor RENESIS Twin Rotary
    konum orta ön
    besleme atmosferik
    enjeksiyon Electronic Sequential Injection
    hacim 1308 cc / 79.8 cu in
    sıkıştırma oranı 10.0:1
    güç 177.5 kw / 238 bhp @ 8500 rpm
    litre başına bg 181.96 bhp per litre
    bg/ağırlık 173.22 bhp per weight
    tork 215.58 nm / 159 ft lbs @ 5500 rpm
    son devir 9000
    çekiş arkadan itiş
    kasa Unit Steel w/Aluminyum kaporta & kapı
    ön fren soğutmalı Disk w/ABS & DSC
    ön fren ebatı 323 mm / 12.7 in
    arka fren Vented Discs w/ABS & DSC
    arka fren ebatı 302 mm / 11.9 in
    ön teker ebatı F 45.7 x 20.3 cm / 18.0 x 8.0 in
    arka teker ebatı R 45.7 x 20.3 cm / 18.0 x 8.0 in
    ön teker 225/45ZR18
    arka teker 225/45ZR18
    direksiyon Rack & Pinion w/Power Assist
    ön süspansiyon Long-Arm Double Wishbones, Coil Springs, Tube Shocks, Anti-Roll Bar
    arka süspansiyon Multi-Link w/Coil Springs, Tube Shocks, Anti-Roll Bar
    ağırlık 1374 kg / 3029 lbs
    dingil mesafesi 2703 mm / 106.4 in
    ön iz açıklığı 1496 mm / 58.9 in
    arka iz açıklğı 1506 mm / 59.3 in
    uzunluk 4427 mm / 174.3 in
    genişlik 1770 mm / 69.7 in
    yükseklik 1341 mm / 52.8 in
    vites kutusu 6-Speed Manual
    vites oranları 3.76:1, 2.27:1, 1.65:1, 1.19:1, 1.00:1, 0.84:1
    son dişli 4.44:1
    0 - 60 mph 6.1 seconds
    0 - 100 mph 16.0 seconds
    0 - 1/4 mile 15.0 seconds

    2004rx 8 hidrojen


    motor RENESIS Hydrogen RE Twin Rotary
    konum Mid-Front
    hacim 1300 cc / 79.3 cu in
    güç 186.4 kw / 250.0 bhp
    bg/hacim 192.31 bhp per litre
    tork 220 nm / 162.3 ft lbs
    çekiş arkadan itiş
    ön frenler soğutmalı Discs w/ABS & DSC
    ön fren ebatı 432 mm / 17.0 in
    arka frenler Vented Discs w/ABS & DSC
    arka frenler ebatı 432 mm / 17.0 in
    ön teker ebatı F 45.7 x 20.3 cm / 18.0 x 8.0 in
    arka teker ebatı R 45.7 x 20.3 cm / 18.0 x 8.0 in
    ön teker 225/45ZR18
    arka teker 225/45ZR18
    direksiyon Rack & Pinion w/Power Assist
    ön süspansiyon Long-Arm Double Wishbone
    arka süspansiyon Multi-link Beam
    dingil mesafesi 2700 mm / 106.3 in
    ön iz açıklığı 1500 mm / 59.1 in
    arka iz açıklığı 1510 mm / 59.4 in
    uzunluk 4425 mm / 174.2 in
    genişlik 1770 mm / 69.7 in
    yükseklik 1340 mm / 52.8 in
    vites kutusu 6-Speed Manual




  • Ya sabır...Ben RX-8'den bahsediyorum kardeşim.RX7 hakkında yorum yapmadım ki hiç.RX7 apayrı bi araç.Ben RX8 standart fabrika çıkışlı haliyle 260'ı geçemez diyorum.Anlatamadım mı anlamak mı istemiyosunuz?
    quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona

    boş konuşmuşsun, 1.3 dediğin o motor wankel.. kaç kilometre hızlara çıkabileceğini merak ediyorsan Rx7 bir bak arkadaşım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 18 Ağustos 2007; 17:13:40 >




  • son_samuray@
    nissan, diğer 3.0 ve 3.8 arası v6 motorlara göre daha az güç üreten bir 3.5 v6 ya sahip, ama modifiyeye daha açık
    karşılaştırmamın sebebi rx8 e göre daha ağır olması, ton başına beygir hesabı yaparsan eğer göreceksinki rx8 ve 350z yakın değerlere sahiptir
    ama aradaki fark tork tan ve motorun yapsından geliyor, bahsettiğim viraj olayı falan
    rx8 tabikidei 2.0, 2.5lt lik motora sahip bi araçtan daha atak, ama senin bahsettiğin ataklık bu motorlara göre
    rx8 in sınıfında s2000, 350z gibi araçlar var, kimse işin içine ondan 3 sınıf üstte bir süper spor araba olan lamborghiniyi karıştırmadı, hızlanma isteğinden bahsetmedi
    kaldıki lamborghiniden daha iyi hızlanan araçlara sahip bir firma var, ferrari...
    bi arkadaş rx7 nin ve rx8 in motorlarını karşılaştırmış, arada neredeyse 80nm tork farkı var, nereden geliyor bu? niye rx7 ye göre daha yeni bir araç olan rx8 de yok bu olay
    dediğin gibi aracı kullanmayı bilirsen ağır hızlanmaz
    ama ağır hızlanmaması için 5000 devir üstü kullanmak gerekir, bilmem bu yüksek devir sayısı sana ne ima ediyor
    eğer bizim isteğimizden aracı lamborghini ile karşılaştırdığımızı çıkarıyosan ben de senin dediklerinden bu aracı ford focus 1.4 tdci ile karşılaştırdığını çıkarıcam
    yanlış anlama, bilgini yargılamıyorum, zaten yargılayamam, sidik yarışıda yapmıyoruz, ama bişey gerçek, alt devirler için bu araca takviye gerek, özellikle böyle bir zevk makinesi için, hem piste hem otoyola uygun bir araç için

    edit: hız konusunda kavga eden arkadaşlar@
    vites oranları ile herşey mümkün sayılırbunu göz ardı etmeyin, tabi aerodinamikde önemli hız olayında
    kadranlara bakıpta pek yorum yapılmasınıda tavsiye etmem, biliyosunu %5 gibi yanılma payları oluyor, eski opel vectra 2.0 ımız ile babam kadranda 240 km gördüğünü söylemişti, ama aracın son hızı fabrika verisi 210km gibi bi değer, taş çatlasa 220 olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 18 Ağustos 2007; 17:24:52 >




  • +1907.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    son_samuray@
    nissan, diğer 3.0 ve 3.8 arası v6 motorlara göre daha az güç üreten bir 3.5 v6 ya sahip, ama modifiyeye daha açık
    karşılaştırmamın sebebi rx8 e göre daha ağır olması, ton başına beygir hesabı yaparsan eğer göreceksinki rx8 ve 350z yakın değerlere sahiptir
    ama aradaki fark tork tan ve motorun yapsından geliyor, bahsettiğim viraj olayı falan
    rx8 tabikidei 2.0, 2.5lt lik motora sahip bi araçtan daha atak, ama senin bahsettiğin ataklık bu motorlara göre
    rx8 in sınıfında s2000, 350z gibi araçlar var, kimse işin içine ondan 3 sınıf üstte bir süper spor araba olan lamborghiniyi karıştırmadı, hızlanma isteğinden bahsetmedi
    kaldıki lamborghiniden daha iyi hızlanan araçlara sahip bir firma var, ferrari...
    bi arkadaş rx7 nin ve rx8 in motorlarını karşılaştırmış, arada neredeyse 80nm tork farkı var, nereden geliyor bu? niye rx7 ye göre daha yeni bir araç olan rx8 de yok bu olay
    dediğin gibi aracı kullanmayı bilirsen ağır hızlanmaz
    ama ağır hızlanmaması için 5000 devir üstü kullanmak gerekir, bilmem bu yüksek devir sayısı sana ne ima ediyor
    eğer bizim isteğimizden aracı lamborghini ile karşılaştırdığımızı çıkarıyosan ben de senin dediklerinden bu aracı ford focus 1.4 tdci ile karşılaştırdığını çıkarıcam
    yanlış anlama, bilgini yargılamıyorum, zaten yargılayamam, sidik yarışıda yapmıyoruz, ama bişey gerçek, alt devirler için bu araca takviye gerek, özellikle böyle bir zevk makinesi için, hem piste hem otoyola uygun bir araç için




  • 1) rx8 ve 350z birbirlerine yakın değerlere filan sahip değil, standart halleri ile pistede çıksalar sokaktada yarışsalar açık ara farkla 350Z yarışı önde bitirir.. youtube dan videlara bakabilirsiniz
    2) lomborghini nerden çıktı bende anlamadı! ataklık olarak RX8 çok iyi bir araç değil 0-100 de aralarında 1 saniye olmasına rağmen Golf GTI daha atak bir araç daha bir çok araçda daha atak akşama doğru test linklerini koyarım şu an biraz işim var ama kesinlikle RX8 güçsüz yada ağır değil..
    3) RX8'ı ve diğer yüksek devir çeviren araçları kullanmanın yolunu herkes bilir, dile getirmeye gerek yok
    4) RX8'in motoru RX7'nin motorunun upgrade ve iki turbodan yoksun halidir.. RX7 de twinturbo kullanılırdı torkun yüksek olması üst düzey performansının olması o yüzdendi.. enemon arkadaşım son hız limiti konusuna gelince turbolu RX8 ler 280km hıza kadar çıkabiliyor, ben senin 1.3 motor çok yüksek hızlara çıkamaz değişinden sonra RX7 yi örnek verdim .. ki ben araba üst hızlarda rahat gidemiyor derken top speed'i kast etmemiştim.. 0-100 den sonra araba ağırlaşmaya başlıyor demek istemiştim akşam test verileriyle bilimsel olarakda göstericem
    5) anlaştığımız konu böylesine zevkli bir makinenin gerçek hakkını vermek için turbo desteğinin olması ki bu güzel.. sidik yarışı yapmıyoruz bence güzel bir tartışma ortamı olmakta




  • ''Ben RX8 STANDART FABRİKA ÇIKIŞLI haliyle 260'ı geçemez diyorum.''Dikkat ettiysen bir önceki mesajımda böyle bir ifade var.Yoksa RX8 özellikle turboyla desteklenirse çok müthiş bi araç.Aslında benim kastettiğim de aynı şey .Turbo desteğinin hatta twin turbonun;hem yüksek tork hem de alt devirde yüksek performans için(ARABANIN HAKKINI VERMEK İÇİN) oldukça gerekli olduğudur.KANITI:http://www.youtube.com/watch?v=VjheVvIONwQ
  • son cümlene bakarak anlaştığımıza sevindim
    2-3 ve 4 üncü şıklara katılıyorum, ama 1. şık için:

    2000 model s2000 > beygir başına 5.2kg ton başına 190 beygir
    rx8 > beygir başına 5.65kg ton başına 178 beygir
    nissan 350z 2002 > 5.35kg ton başına 188beygir

    yorumunu yapıyorum, demin yaptım bu hesap kitabı, en fazla 3 beygirlik oynamalar olur, tabi resmi sitelerdeki ağırlıklar ve beygir güçleri gerçekse
    tork ile ilgili yorum yapamam, çünkü vites olayı işin içine giriyor
    bişey daha, motordan çıkan güçle lastikteki güç gerçeği yansıtmaz fazla, yüksek beygir gücüne sahip araçlarda bunu daha rahat görebilrsiniz, hatta dyno galiba lastik ölçüyor ve hp değeri veriyor, fabrika testleri ise direk motordan ölçülüyor ve brake-hp (bhp) değeri gösteriliyor diye biliyorum
    yanlışım varsa lütfen nazik biçimde izah edin, yazımı değiştireyim




  • bu arada, rotary motoru geliştirmeye çalışan bir grup insan şöyle bi şekil yapmışlar :

  • hmm mantıklı gözüküyor ama krank mili nerde?
  • Millette bilgi yok yorum cok.Yorumları kendınıze saklayın buraya bılgı werın arkadasım.
    tork dusukmus hp buyukmus
    senın o sehır ıcı bındıgın dızel arabalar gıbı deıldır bu honda cıvıcler ve rx ler.
    dızel arabada ekonomı ıcın kısa bı devır aralıgına maksımum torku koyarsın o devırde arabayı goturursun ama sadece o devırde o kadar atik gidebilir.
    rx lerde ise tork eğrisi düz bi şerit halinde gitmeye calısır.onun ıcın sen kıtapta yazdıgı torku gorunce dusuk diyorsun.O kitapda gordugun degerler maksımım degerlerdır arkadasım.oyle sacma bı yorum yapılamaz. rx serılerınden kıtapta yazdıgı torku daha yuksek bı araba gosterırım sana ama rx ın arkasında bıle duramaz.Lütfen forum sitelerini yanlıs yorumlarla doldurmayınız.
    SAygılarla




  • ya valla ben de öle düşünüom bilen yazsın diyorum ama burası artık tartışma mekanına dönüştü
  • Madem o kadar çok biliyosun biraz da senin yorumlarını alalım o zaman.
    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Millette bilgi yok yorum cok.Yorumları kendınıze saklayın buraya bılgı werın arkadasım.
    tork dusukmus hp buyukmus
    senın o sehır ıcı bındıgın dızel arabalar gıbı deıldır bu honda cıvıcler ve rx ler.
    dızel arabada ekonomı ıcın kısa bı devır aralıgına maksımum torku koyarsın o devırde arabayı goturursun ama sadece o devırde o kadar atik gidebilir.
    rx lerde ise tork eğrisi düz bi şerit halinde gitmeye calısır.onun ıcın sen kıtapta yazdıgı torku gorunce dusuk diyorsun.O kitapda gordugun degerler maksımım degerlerdır arkadasım.oyle sacma bı yorum yapılamaz. rx serılerınden kıtapta yazdıgı torku daha yuksek bı araba gosterırım sana ama rx ın arkasında bıle duramaz.Lütfen forum sitelerini yanlıs yorumlarla doldurmayınız.
    SAygılarla





  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Millette bilgi yok yorum cok.Yorumları kendınıze saklayın buraya bılgı werın arkadasım.
    tork dusukmus hp buyukmus
    senın o sehır ıcı bındıgın dızel arabalar gıbı deıldır bu honda cıvıcler ve rx ler.
    dızel arabada ekonomı ıcın kısa bı devır aralıgına maksımum torku koyarsın o devırde arabayı goturursun ama sadece o devırde o kadar atik gidebilir.
    rx lerde ise tork eğrisi düz bi şerit halinde gitmeye calısır.onun ıcın sen kıtapta yazdıgı torku gorunce dusuk diyorsun.O kitapda gordugun degerler maksımım degerlerdır arkadasım.oyle sacma bı yorum yapılamaz. rx serılerınden kıtapta yazdıgı torku daha yuksek bı araba gosterırım sana ama rx ın arkasında bıle duramaz.Lütfen forum sitelerini yanlıs yorumlarla doldurmayınız.
    SAygılarla




    Madem o kadar çok biliyosun biraz da senin yorumlarını alalım o zaman.
    http://www.youtube.com/watch?v=VjheVvIONwQ Şu videoyu izle turbolu ve turbosuz Rx8'in tork eğrilerini karşılaştır.Ondan sonra bilmişlik tasla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 19 Ağustos 2007; 1:36:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    Madem o kadar çok biliyosun biraz da senin yorumlarını alalım o zaman.



    arkadasım ben bılıyorum demedım.blmediğim bi dünya sey war senın de oyle..
    ama bu tork dusuk hp buyuk turbo lazım vs gıbı sacma sapan yorumları senın kafan alıyorsa sana da bişey diyemem.bi kere devırlerın her bırıne esıt mıktarda tork koyarsan hep esıt mıktardı hp artar. o zaman yıne aradakı hp - tork arasındakı rakam farkLARINIZ sabit kalır.orda arkadasın anlatamadıgı fakat anlatmaya calıstıgı sey belli devirlerde cekısın bıraz daha artması.ancak bu ıs tork dusuk hp buyuk dıe bı karsılastırmayla kanıtlanamz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman



    Madem o kadar çok biliyosun biraz da senin yorumlarını alalım o zaman
    http://www.youtube.com/watch?v=VjheVvIONwQ Şu videoyu izle turbolu ve turbosuz Rx8'in tork eğrilerini karşılaştır.Ondan sonra bilmişlik tasla



    ee bu işler sence youtube a rx8 turbo yazmayla mı oluyor? bi kere verdıgın vıdeo da turbolu - turbosuz karsılastırması yok turbolu bı rx8 war we basıncını degıstırıp test edıyorlar.ayrıca ben turbo rx 8 e gelmez falan mı dedım?nereden dınledın?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    Madem o kadar çok biliyosun biraz da senin yorumlarını alalım o zaman.



    arkadasım ben bılıyorum demedım.blmediğim bi dünya sey war senın de oyle..
    ama bu tork dusuk hp buyuk turbo lazım vs gıbı sacma sapan yorumları senın kafan alıyorsa sana da bişey diyemem.bi kere devırlerın her bırıne esıt mıktarda tork koyarsan hep esıt mıktardı hp artar. o zaman yıne aradakı hp - tork arasındakı rakam farkLARINIZ sabit kalır.orda arkadasın anlatamadıgı fakat anlatmaya calıstıgı sey belli devirlerde cekısın bıraz daha artması.ancak bu ıs tork dusuk hp buyuk dıe bı karsılastırmayla kanıtlanamz.


    Resmen saçmalamışsın.Tork eğrisinin alt devirlerden itibaren üst devirlere kadar sabit kalmasını ve yüksek olmasını istiyosan turbo şart.Bunu sağır sultan bile biliyor.




    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: enoman



    Madem o kadar çok biliyosun biraz da senin yorumlarını alalım o zaman
    http://www.youtube.com/watch?v=VjheVvIONwQ Şu videoyu izle turbolu ve turbosuz Rx8'in tork eğrilerini karşılaştır.Ondan sonra bilmişlik tasla



    ee bu işler sence youtube a rx8 turbo yazmayla mı oluyor? bi kere verdıgın vıdeo da turbolu - turbosuz karsılastırması yok turbolu bı rx8 war we basıncını degıstırıp test edıyorlar.ayrıca ben turbo rx 8 e gelmez falan mı dedım?nereden dınledın?


    Standart RX8'in hp ve tork verilerini zaten çok iyi ezbere biliyosundur diye düşünmüştüm.Videoyu da izlediğine göre ikisini karşılaştırırsın sandım.Orda dyno verileri var.Garrett turbo var.Standart bi RX8'le bunları karşılaştırmak senin gibi bi uzman için çok kolay olsa gerek.''Hp yühsek,tork düşük turbo lazım'' saçmasapan bi yorum ya mantıklısını senden bekliyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 19 Ağustos 2007; 2:34:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    hmm mantıklı gözüküyor ama krank mili nerde?


    walla bana sorma, adamlar yapmış bildiğim kadarıyla bunun dahada verimli olacağı savunuluyor, ama resmi olarak değil

    buraya daha yorum yazmıyorum, ben adam gibi üslup kullandıkça, başkaları inatla ters şekilde geliyor, zaten civicle rx8 in motorları bir tutuldu neredeyse, dizelin d sini kastedmememize rağmen dizel dendi, artık yorum yapmama gerek yok, renesis projesinde çalışan arkadaşlar gelmiş, sır verip ser vermiyolar, yanlış biliyorsunuz diyolar...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.