Şimdi Ara

Wankel rotorlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
1
Favori
4.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy



    wankel motorun neden yaygın olarak kullanılmadığını merak etmekle birlikte dezavantajlarında belirtilen yakıt tüketiminin ve karbonmonoksit salınımının fazla oluşunun sebeplerin arasında önemli bi yerde olduğunu düşünüyorum...
    ayrıca bu motorun tamirinin de olmadığı ya da çok pahalı olduğu dedikodusunu duymuştum.ne kadar teknik bi ilgi bilemiyorum, mekanik olarak tamir edilemeyecek şey yoktur diye öğrettiler çünkü bize 4 sene :)


    illaki tamir ediliyordur ama maliyetinden dolayı tamir edilmiyor deniyor
  • motor dizayn olarak bir mühendislik harikasıdır.Uçaklardaki jet motorlarına alternatif olarak düşünülmüştür.Ancak yüksek devri dolayısıyla bütün metallerin sorunu olan aşınmaya karşı yapabileceği birşey yoktur bu yüzden bakım sorunları nedeniyle terk edilmiştir.Günümüzde mazdanın öncülüğünde yeniden doğuş fenomeni yaşayan wankel motor dizelin altın çağına geçişi dolayısıyla kısır kalacaktır.Eğer gövde (housing)metal yerine daha yüksek teknolojik bir metaryal ile yenilenebilirse belki de hafifliği nedeniyle tercih edilebilecektir.
  • mazdanın rx8 lerde kullandigi motorlar 300000 km kadar sorunsuz calisiyomus mazdanın demesi
    rotorlarin icini ozel porselen bir madde ile kaplamıslar asinmayi engellemek icin ama vezir abimin dedigi gibi asinmaya karsi daha dayanıklı materyaller kullanıldıgında cok tercih edilebilecek bir motordur parca sayisi diger motorlara gore azdir ve hafiftir

    ama bu motorlar kullan at motorlardir mazda turkiyeye gelene rx7 lerdeki kotu imajindan siyirilabilmis olsaydi bi de mermerler distribitor firma olmasaydi kesin cok satardi
  • Rotorların içini titantum ile kaplasınlar. Hem hafif hem çok dayanıklı ama sanırım maliyet acayip artar....
  • aslında nano ile bu motor oldukçe gelişir üstelik mazda bu motoru hidrojenle çalışabilir hale getirdiğinden bence geleceği parlak olan bşr teknoloji.

    bi de gerçekten de çok az parça var motorun kendisinde. valf dahi yok! üstelik krank mili rotorun içinden geçtiğinden dolayı motor daha homojen çalışıp daha az sarsıntı oluşturuyor. üstelik çok sessiz bir motor tipi.

    bu araç iki tane ayrı ayrı 1.3 motor değil toplam 1.3 litre yani iki tane 650 cc rotor var
  • felix ustayla tanışmak gerek böyle bi motoru nası yaratmış şaşılır, gerçekten çok iyi keşke şu dayanıksızlıkla ilgili ön yargılar yıkılsa, ve guzel türkiyemde rotary motorlar rahat ve ucuza bulunsa

    barcelona@

    motorun yenisi 40 bin dolar demişin, buna işçilik falan dahilmi?? çünkü yanlış bilmiyorsam araç 80-90 milyar civarında, dediğine göre motor 55 milyar civarı çıkıyor, bi hata var gibi, işçilik dahilse bişey diyemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 15 Ağustos 2007; 19:11:43 >
  • pistonun bittiği yerde rotary başlar
  • Beni etkileyen yıllar önce autoshow da nsu adlı aracının tarihçesi ve testi vardı,aklımda kalan motorun neredeyse elektrikli motor kadar sessiz ve sarsıntısız oluşuydu.Motor teoride mükemmel,bence de araştırılsa iyi neticeler alınabilir.Örneğin yükseklik ayarlı süspansiyonu ilk kullanan citroen di fakat 100.000 km dayanabiliyor du.Mercedes bunu geliştirerek koruma zırhı ekleyerek yani dayanıklılığı artırmış audi bir kat daha koyarak biraz daha artırmış bugün yükseklik ayarlı süspansiyonlar 200.000 km ye çıkmıştır.

    Wankel motor uda mazda dışında bi firma alsaymış daha güçlü bi firma daha iyi olurmuş.yoksa mazda süper arabalar yapıyo.
  • evet motorun ilgiye ihtiyacı ar ama küre ısındığından markalar kaçmaya çalışıyor
  • Zaten geleceğin motor teknolojisi tamamen elektrikli motorlar ya minyatür arabaya sığacak nükleeer enerji veya şuan düşünülen Li-On piller.Avrupalılar Li-On dan patlar korkusuyla şimdilik sadece geliştiriyolar.
    Her tekere bir elektrikli motor hem güçlü hem verimli hemde hertürlü elektronik kontrol yapılabilir.

    Fosil yakıtlı motorlar lambalı transistörler gibi,otomativ dünyası transistörün icadını bekliyor...
  • zaten hidrojenlisini yaptılar ama hidrojen bir hayal. çünkü oldukça pahallı. sadece marka imajı için yapıyorlar bence hidrojeni BMW örneğindeki gibi ama bence wankel'in geleceği var çünkü insanlar küçük hacimden nasıl güç çıkarabiliriz peşinde ama biraz ilgi lazım
  • selam arkadaşlar bende uzun zamandır Mazda Rx-8 ile ilgileniyorum ve önümüzdeki kış askerden dönünce almayı düşünüyorum . Diğer spor arabalara nazaran 4 kapılı olması benim gibi evli ve çocuğu olabilecek insanlar için daha uygun bence ,fiyatıda performansına göre gayet uygun hatta ikinci el 7000kmde 73000ytl ye ilan gördüm bu şekilde bile alınabilir. aşağıda bazı linkler var incelemek isterseniz
    rx8 topgear
    Top Gear 9.2 - Audi TT, Alpha Romeo Brera, Mazda RX8
    RX8 Turbo 0.4 boost




  • valla ben rx8'i sırf kendimi diğer insanlardan farklı hisstemek için alırdım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    felix ustayla tanışmak gerek böyle bi motoru nası yaratmış şaşılır, gerçekten çok iyi keşke şu dayanıksızlıkla ilgili ön yargılar yıkılsa, ve guzel türkiyemde rotary motorlar rahat ve ucuza bulunsa

    barcelona@

    motorun yenisi 40 bin dolar demişin, buna işçilik falan dahilmi?? çünkü yanlış bilmiyorsam araç 80-90 milyar civarında, dediğine göre motor 55 milyar civarı çıkıyor, bi hata var gibi, işçilik dahilse bişey diyemem


    mazdanın istanbul beşiktaş bayisinde ki görevliye sordum işçilikde varmı bilmiyorum fiyatin içinde...
    rx8 almayi düşünüyorum ama turbo taktirmak istiyorum motor bittiğinde yeni motor kaç para dedim 40bin dolar dedi hemen soğudum turbodan




  • aslında wankel motorun geleceği hdrojenin yakıt olarak motorlarda kullanılmaya başlamasının patlaması ile olacaktır.Çünkü wakel motor alevli yanma için hidrojen için ideal bir motordur.

    Hidrojenin wankel için uygun olmasının en önemli sebebi hidrojenin alev hızının klasik yakıtlara göre yüksek olmasıdır.Zaten sırf bu özelliği yüzünden hidrojen klasik dört zamanlı motorlar için uygun değildir.Millet bir sürü uydurma zihni sinir sistemleriyle motorun ürettiği akımdan elektrik elde edip bunu elektroniz ile hidrojen elde etmekte kullanıyor ve bunu da akılsızca motora verip bir de ahkam kesip verimi yükseltiriz diyorlar.Ne diyelim anca allah akıl vermiş ama fikriniz kendinizde kalsın diyorum ,ama tatmin olmayan akıllı geçinenler piyasada milleti kandırıyorlar.Neyse

    şimdi wankel motorun her türlü oktan yakıtı yakmasının ve verimsiz kabul edilmesinin temelinde bu sorun ve benzerleri yatmaktadır.Aslında klasik dört zamanlı motor yanmayı sıkıştırma oranını wankel e göre daha fazla yaparak verimi artırmakta ve alev hızının düşüklüğünü avataja dönüştürmektedir.

    aslında hidrojenli yakan bir wankel motorunda wankel rotorlarının döndüğü odacık içerinde hareketli bir yanma hacmi meydana getirerek ısıyı daha iyi transfer edilebilmesini sağlamaktadır.Bu durumun temel nedeni wankel hücresinin yüzey alanının diğer pistonlu motorlara göre daha yüksek olmasıdır.Sonuçta spot ısı noktaları oluşmamakta ve ısı dağılımın homojen olması sonucunda yanma verimi yükselmektedir.

    yani uzun sözün kısası birisi ben hidrojen yakacağım hangi motor uygundur derse bunun cevabı WANKEL motordur.
    Ayrıca siz meslektaşlarımın tartışmalarda akıllarınızda tutması gereken bir konu da ısı transferinin wankelde daha iyi olması sonucunda soğutma işleminin daha az olması ve buradaki kaybın da verimi artırmada kullanılabilecek olmasıdır.Bu benzin ve türevlerinde alev hızının ve parlama sıcaklığının wankelde dezavantaj ancak hidrojen yakarken ise avantaja dönüşeceğinin bilinmesidir.Yükselen yakıt maliyetleri sonucunda hidrojen birçok şekilde elde edilebileceği için geleceğin motorlarında wankel ve elektrik birleşi hibrit teknoloji 21 yüzyılın öneml buluşu olacaktır.Ben yıllardır bekliyorum ama daha adam gibi bir dizayn yapamadılar.Bu konuda arge bölümleri yeterli kaynajk ayırsa bu iş aslında zor değildir.Hidrojen üretim maliyetleri düştükçe bu tür gelişmiş çevreci motorlar piyasaya çıkacak ve dört zamanlı motor tarihinin sayfaları arasında yer alacaktır.bu yüzyılın ilk çeğreginde emisyon oranları çok ciddi sınırlamalar getirilmiştir.Sırf amerikanın teknolojisi çökmesin diye belirli bir zaman verilmiştir.Ancak dünyanın bekleyecek zamanı kalmadığı için yakında bu işler hızlanacakve istenen emisyon oranlarını yakalamak için muylaka ya elktrik ya da hidrojen kullanılması gerekecektri.benim şahsi kanaatim odur ki 250 yılında üretilen araçların emisyon oranları sıfır olması zorunlu olacaktır.Bu bir çağın kapanışı demektir.




  • çok güzel açıklamışsın vezir.

    gerçekten de hidrojeni yakıt olarak kulanan araçlar çok verimsiz kullanıyorlar. dediğim gibi aslında bu şimdilik bir imaj savaşı örneğin BMW ünlülerin altına 7 serisinin hidrojenli versiyonunu verip kendi reklamını yapmak peşinde aslında haklılar da ama senin görüşüne katılıyorum bence de wankel en yatkını hidrojen konusunda. ben de baya kafa patlattım ama sen resmen fikirlerimi düzene sokan b yazı yazmışsın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: barcelona


    quote:

    Orjinalden alıntı: dikmenibo

    felix ustayla tanışmak gerek böyle bi motoru nası yaratmış şaşılır, gerçekten çok iyi keşke şu dayanıksızlıkla ilgili ön yargılar yıkılsa, ve guzel türkiyemde rotary motorlar rahat ve ucuza bulunsa

    barcelona@

    motorun yenisi 40 bin dolar demişin, buna işçilik falan dahilmi?? çünkü yanlış bilmiyorsam araç 80-90 milyar civarında, dediğine göre motor 55 milyar civarı çıkıyor, bi hata var gibi, işçilik dahilse bişey diyemem


    mazdanın istanbul beşiktaş bayisinde ki görevliye sordum işçilikde varmı bilmiyorum fiyatin içinde...
    rx8 almayi düşünüyorum ama turbo taktirmak istiyorum motor bittiğinde yeni motor kaç para dedim 40bin dolar dedi hemen soğudum turbodan



    zaten motorun keyfi turboyla çıkıyo motor sessiz, turbonun tıs tıs larını falan rahat duyarsın
    heralde işçilik dahildir, çünkü dediğim hesaplamaya göre gerçekten yüksek fiyat sadece motor için, belki bide ekstradan yol masrafı falan vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikmenibo -- 16 Ağustos 2007; 14:27:27 >




  • yanlız bu motor turbosuz da çok zevkliymiş
  • abi gerçekten süper bi paylasım cok merak ettim biseydi gercekten beni cook aydınlattın tsk ederiiim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    yanlız bu motor turbosuz da çok zevkliymiş


    alt devirler için pek söylenemez dediğin şey, turboyu o yüzden kattım ayrıca düşük torku bir dezavantaj
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.