Şimdi Ara

W205 MERCEDES C-Class ANA KONU (108. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17.121
Cevap
181
Favori
1.221.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 106107108109110
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selcukakman S kullanıcısına yanıt
    Ülkemizde yakıt tüketimi ve maliyet çok ön planda . Dediğiniz gibi pekçok kişi dizeli sırf bu nedenden tercih edecektir.

    Peki genel kanı nedir benzinli -dizel kıyaslanınca performans olarak ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLA da ekranın gömülü olmaması bende negatif bir etki yapıyor. Genel kanı nedir ? Yani ekran gömülü olunca emanet gibi durmuyor bence...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur3000

    Ülkemizde yakıt tüketimi ve maliyet çok ön planda . Dediğiniz gibi pekçok kişi dizeli sırf bu nedenden tercih edecektir.

    Peki genel kanı nedir benzinli -dizel kıyaslanınca performans olarak ?



    Dizellerin sağladığı tork avantajı çok önemli. Yüksek devirli benzin motorları her halükarda en gelişmiş turbo dizel bir motordan dahi ivmelenme anlamında üstündürler. Fakat alt devirlerdeki ani hızlanma yetenekleri sayesinde günlük şehir içi kullanımda dizel motorlar çok keyifli sürüş dinamikleri sunarlar. Bunun nedeni elbette yüksek tork değerleridir. Torku yüksek olan bir aracın gaz pedalına basıldığında insanın sırtını koltuğa yapıştıracak bir hızlanma duygusu yaşatır ve bu da sürüşteki en önemli keyif faktörlerinden birisidir. Fakat hareketin devamında devirler arttıkça bu hissiyatı yaşamak pek mümkün değildir. Benzinli otomobiller ise daha doygun hızlanırlar. Bu nedenledir ki, drag yarışlarında dizel otomobiller genellikle tercih edilmemektedir.
    Yakıt kavramının farklı bir yönüde şudur; ülkemizde benzin/ motorin tüketim oranı1/6 dır. 1 lt petrolden eşit miktarda benzin ve motorin üretilmektedir. Yani aslında ülkede çok çiddi bir talep fazlası benzin var ve bu fazla benzini petrol aldığımız ülkelere değerinin altında geri satıyoruz. Normalde benzin fiyatının çok daha düşük olması lazım ancak dünyadaki dengeler akaryakıtın sağladığı vergi geliri ve bilmediğim nedenlerle fiyatı yüksek.
    Son olarak Almanya'da milli gelir 40000 dolar civarı iken benzin 2 dolar, Türkiye'de 10000 dolar milli gelire karşılık benzin 2.5 dolar. Alımgücüne göre Almanya'da yaşasam dizeler zor binerim, ama ülkemizde bu fark önem arzediyor.
    Bu teknik bilgilerden sonra işin ustalarına soruncada hep şunu duyarsınız 'Benzinli arabanın keyfi dizelden çok üstündür'.
    Biraz uzattım kusura bakmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahmi2253 -- 29 Temmuz 2014; 22:38:36 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur3000

    Ülkemizde yakıt tüketimi ve maliyet çok ön planda . Dediğiniz gibi pekçok kişi dizeli sırf bu nedenden tercih edecektir.

    Peki genel kanı nedir benzinli -dizel kıyaslanınca performans olarak ?



    Açıkcası dizel alacak adam performansa pek bakmıyor. Onun birinci önceliği ekonomi oluyor. Benim birinci önceliğim konfor ve keyif. O yüzden son 2 arabamı benzinli aldım. Ama soranlara aracın fiyatını söyleyince bu fiyata benzinli araç mı alınır dizel alsaydın diyorlar :) Malesef Türkiye gerçeği bu. Benzinli araca özürlü muamelesi yapılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur3000

    Ülkemizde yakıt tüketimi ve maliyet çok ön planda . Dediğiniz gibi pekçok kişi dizeli sırf bu nedenden tercih edecektir.

    Peki genel kanı nedir benzinli -dizel kıyaslanınca performans olarak ?



    Açıkcası dizel alacak adam performansa pek bakmıyor. Onun birinci önceliği ekonomi oluyor. Benim birinci önceliğim konfor ve keyif. O yüzden son 2 arabamı benzinli aldım. Ama soranlara aracın fiyatını söyleyince bu fiyata benzinli araç mı alınır dizel alsaydın diyorlar :) Malesef Türkiye gerçeği bu. Benzinli araca özürlü muamelesi yapılıyor.

    Aynen katılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni C Serisinin Çin'de üretimi başladı ve ABD fiyatları belli oldu. Her iki pazarda da Eylül ayında satışa çıkacak.

    ABD de C300, C300 4MATIC ve C400 4MATIC modelleri satılacak. C300 de 2.0 turbo 241 hp, C400 de ise 3.0 twinturbo V6 333 hp motor bulunuyor. C300 ün fiyatı 38,400 dolarken, 4MATIC model için 2 bin dolar ek ücret isteniyor. C400 4MATIC'in fiyatı ise 48,600 dolar.
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Fiyatlar saka gibi :)
    Simdi abd de olmak vardı anasını satayım..
    Gerçi orada olsam corvette vs de olurdu gözüm :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meceng

    Fiyatlar saka gibi :)
    Simdi abd de olmak vardı anasını satayım..
    Gerçi orada olsam corvette vs de olurdu gözüm :)

    Amerika'da Alman arabası gereksiz lüks.
    Alırsın 30bin dolara Camaro, bağırttıra bağırttıra gezersin
    En azından Avrupa'da kullanılmayacak birşey almış olursun.
  • Bayram ziyaretleri yaparken ki ortalamam. Bir çok akraba ziyaret edildi. Araçta 3 yetişkin ve 1 çocuk vardı. Klima sürekli açıktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Bayram ziyaretleri yaparken ki ortalamam. Bir çok akraba ziyaret edildi. Araçta 3 yetişkin ve 1 çocuk vardı. Klima sürekli açıktı.


    Siz benim umut ışığımsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rahmi2253 kullanıcısına yanıt
    Hocam size bir link vereyim aşağıda, belki okumaktan hoşlanırsınız;

    http://subaru4ever.com/index.php?PHPSESSID=bteou2c8npb2ct775o1kvv7lr2&topic=148.0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 31 Temmuz 2014; 10:25:30 >
  • Arkadaslar Antalyada mercedes yetkili servisi eksprrtiz yapmiyormus,merser die bi ozel servise gitcem,daha once burada arac expeetizi yaptiran var mi ? Guvenilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni C 180 araçlarda arkadaki AMG yazısını nasıl ekletebiliyoruz? Bilgisi olan veya ekleten varsa bilgilendirebilir mi? Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Hocam size bir link vereyim aşağıda, belki okumaktan hoşlanırsınız;

    http://subaru4ever.com/index.php?PHPSESSID=bteou2c8npb2ct775o1kvv7lr2&topic=148.0

    Teşekkürler, güzel paylaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahmi2253


    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Hocam size bir link vereyim aşağıda, belki okumaktan hoşlanırsınız;

    http://subaru4ever.com/index.php?PHPSESSID=bteou2c8npb2ct775o1kvv7lr2&topic=148.0

    Teşekkürler, güzel paylaşım

    Hocam,

    Doktor olduğunuz için bir konuda bilgi vermek isterim. Dizel / Benzinli seçeneği arasında seçim yaparken tabi ki tüketim, performans, 2. el vb bir çok kriter rol oynar. Ancak çok ciddi oranda da çevre ve insan sağlığı da rol oynuyor bu konuda.

    Dizel motorların çevre ve insan sağlığı üzerindeki negatif etkisi çok yüksek ne yazık ki! Bu sebeple Avrupa dışındaki ülkelerde kullanım şansı bulamadılar bugüne kadar, çünkü sert çevre kanunlarını geçemiyorlar. Yeni yeni ABD'de çok nadir modeller satışa sunulma izni alabildi ama bunlar da ad blue sıvısı ile birlikte + çok yüksek bir sürücü uyarı ve motor güç sınırlayıcı donanım ile birlikte mümkün.

    Avrupa'da çevre anlamında sadece salınan CO2 anlamında bir takıntı var ama esas acil ve derhal tehdit yaratan NOx gaz bileşenleri ve kanserojen etkisi yoğun partiküller anlamında ciddi bir ihmal var yıllardır. CO2 tabi ki çevre için uzun vadede iklimsel çevrimi bozması açısından zararlıdır. Ancak doğal bir gazdır, tüm canlılarında salgıladığı. Dünya'daki sorunu, aşırı salgılanması ve dönüşümünü sağlayan yeşil örtünün insanoğlu tarafından azaltılmasıdır. NOx bileşenleri ise, doğal olarak bulunan gazlar değildir ve zehirlidir. Salınan partiküllere zaten yorum yapmıyorum.

    Peki neden Avrupa CO2 takıntılı uzun süredir? Bu konuda kesin bir bilgi yok. Benim tahminim var. Avrupa siyasi olarak büyük ihtimalle üreticilerini korumak istedi, özellikle de ABD otomotiv piyasasının uzak doğulular tarafından istila edilerek, otomotiv endüstrisinin çok zor durumlara düşmesini görerek. Bu sebeple Japonlar için üretmesi ekonomik olmayacak (sadece Avrupa'da tüketildiği için) dizel motorları teşvik etti, diye düşünüyorum. Salınan CO2 miktarı salt tüketim miktarıyla ilintili olduğundan da, yapısal olarak daha fazla tüketilen benzin motorlulara göre vergi avantajı ve teşvik sağlandı.

    Bildiğiniz gibi, 1 litre modern EU5 ve 6'ya uygun motorin üretimi, 1 litre aynı standarda uygun üretilen benzinden daha pahalı. Bir çok AB ülkesinde zaten motorin ve benzin fiyatları da aynı ve hatta İsveç gibi ülkelerde motorin daha pahalı. Yine isveç gibi ülkelerde dizel araçlara yıllık vergiler daha yüksek, hava kirletim cezası gibi bir şey. Bizde de modern motorin üretimi benzinden daha maliyetli. Ancak ülkemizde motorini kırsal kesimde de çok yoğun tükettiğimiz için siyaseten motorin üzerinde çok daha az vergi uygulanarak, benzin den daha ucuz tutuluyor. Geçenlerde gazetelerde vergiler arındırıldıktan sonra benzinin daha ucuz olduğu yayınlanmıştı.

    Bir de en tehlikeli kısım araçların yaşlandıkları zamanki durumları. Bildiğiniz gibi, dizel motorlarda çok ciddi bir partikül sorunu olduğundan DPF olarak adlandırılan bir partikül filtresi ile satılma zorunlulukları var. Bu filtrenin yenilenmesi çok ciddi rakamlar, hele ki araç fiyatları yükseldikçe. Bu araçlar 5-10 yaşına ilerleyip, 3.4.5. sahiplerine geçtiklerinde çevre için tam bir bomba haline gelebiliyor. Çünkü DPF filtresini yenilemek, bazen aracın maliyeti veya çok ciddi rakamlara ulaşabiliyor. Ülkemizde AB standardında yakıt teoride var. Ama bu yakıtın istasyonlarda saklanma koşulları ve sadece diğer etmenler demekle yetineceğim, AB standartlarından çok uzak. Bu durumda DPF tıkanma problemleri çok yeni araçlarda bile meydana gelebiliyor. Bu durumda kullanma alışkanlıklarına göre araç seçmeyen kullanıcıların da fonksiyonu var tabi...

    Gereksiz bir şekilde uzattım, kusura bakmayın. Şunu söylemek istiyorum. Dizel motor ekonomik sürüşün geleceği değildir, sadece bizim içinde bulunduğumuz gibi nadir ülkelerde siyaseten yapılan tercihler nedeniyle, günümüzün ekonomik ara tercihidir. Benzinden sonra çevrecilik adına esas ara model hybrid modeller ve nihai hedef ise enerji çevrimini kendi içinde yapabilen sıfır emisyonlu araçlardır.

    Bugün dizel motor yüzdesinin artması ile Londra gibi metropollerdeki artan hava kirliliği artık yoğun olarak konuşuluyor.

    Yani ülkemiz vergi şartları göz önüne alındığında 1.6 litre turbo benzinli ve 1.6 turbo dizel seçimi arasında tercih yapan herkesin kararına saygı duymakla birlikte , size kararınızın aracını az kullanan bir doktora yakışan bir karar olduğunu söylemek istedim. Sadece çevrecilik açısından değil, performans ve kullanım (akustik konfor) konforu, sürüş konforu, farklı kullanım şartlarına uygunluk, yakıt kaynaklı problemlere daha düşük hassasiyet, sorunsuzluk anlamında 1.6 benzinli her zaman üstün olacaktır. 1.6 dizelin üstün olacağı konular ise, tüketimden kaynaklı yakıt ekonomisi (bakım ekonomisi değil) ve 2.el değeri olabilir.




  • Teşekkür ederim. Eninde sonunda vergi sistemi değişecek ve emisyona göre vergi uygulaması gelecektir. Bugün için kurşunsuz kaliteli benzinin dizel e göre daha çevreci bir yakıt olduğu kesin. Hepsinden öte LPG aslında en iyisi. Ben 5-10 yıl içinde arz talep dengesi dikkate alınarak dizelim cazibesinin azalacağı kanaatindeyim.
    Kişisel görüşüm; herzaman benzinli araç kullanımı çok daha keyiflidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertan0593

    Yeni C 180 araçlarda arkadaki AMG yazısını nasıl ekletebiliyoruz? Bilgisi olan veya ekleten varsa bilgilendirebilir mi? Teşekkürler

    hocam genelde yetkili mercedes bayilerinde o yazılardan mevcut oluyor teknik elemanıda varsa takıyor ama oturduğunuz şehrin oto sanayisi büyükse ordada hallederler :D
  • neden kimse harici ısıtıcı ekletmiyor aracına. burdaki aracı alan arkadaşların hepsi sıcak memleketlerde mi yaşıyorlar?

    ben ankarada yaşıyorum. eğer alacak olursam kesinlikle ekleteceğim bir özellik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertan0593

    Yeni C 180 araçlarda arkadaki AMG yazısını nasıl ekletebiliyoruz? Bilgisi olan veya ekleten varsa bilgilendirebilir mi? Teşekkürler

    Hocam ebay den aldım ben 4 dolara kargo dahil :) orjinal ile ayni görüntü. Gidip acaip acaip paralar vermeyin :))

    Alın bu da linki,kargo dahil 3.95 dolar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passengerX -- 31 Temmuz 2014; 22:19:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ARKADAŞLAR OPSİYON OLARAK HERKES NE EKLETTTİĞİNİ YAZABİLİR Mİ ACABA? ÇOK MERAK ETTİĞİM BİR KONU BU VE MÜMKÜNSE SEBEPLERİ İLE YAZARSANIZ ŞU SON GÜNLERDE BİŞEYLER EKLETEBİLİRİZ ARAÇLARIMIZA... İLK BEN BAŞLAYIM...

    C180 AMG BEYAZ...

    1- AIRMATİC SÜSPANSİYON - STANDART AMG BANA BİRAZ SERT GELDİ. BU ÖZELLİK SAYESİNDE İSTEDİĞİMDE ARABAYI ALÇALTIP SERTLEŞTIRECEĞİM İSTEDİĞİMDE YÜKSELTİP KONFOR YAŞAYACAĞIM...

    2- BURMESTER SURROND SES SİSTEMİ - STANDART SES SİSTEMİ BENİM ZEVKİME HİTAP ETMEDİĞİ İÇİN YAKLAŞIK 590 WATLIK BU SİSTEMİ EKLETTİM..

    3-TİTANYUM GRİSİ 19' JANTLAR - GÖRÜNÜŞ OLARAK ARABA ÇOK ŞEY KATACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM. SERTLİK KONUSUNU ZATEN AİTMATİC HAVALI SÜSPANSİYON ALARAK AŞTIĞIMI SANIYORUM...

    4- VALE KİLİDİ - ARABAMI VALEYE HİÇ VERMEME RAĞMEN GÜVENLİK AÇISINDAN ZAMAN ZAMAN LAZIM OLACAGINI DÜŞÜNÜYORUM...

    5- DİŞ BUDAK AGACINDAN KAPLAMALI SİYAH SÜSLEMELER - PİONA BLACK KULLANMIŞ BİRİSİ OLARAK ÇOK AŞIRI TOZ TUTTUĞUNU VE KOLAY ÇİZİLDİĞİNİ BİLİYORUM....




  • 
Sayfa: önceki 106107108109110
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.