Şimdi Ara

vw gurubundaki araçların debriyajı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
15.162
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim merak ettiğim özellikle bu guruptaki araçların debriyajının yukarda kavramasının bir avantajı olup olmadığı.
    ve neden o kadar yukarda kavrıyor.
    bilen varmı?



  • walla benimde dikkatimi çeken bişi

    ilk olarak audi a3 te dikkatimi çekmişti

    belkide yavaş yavaş kavrıyordur fazla sert olmaması için ve son safası debriyajın en üst yani bizim bahsettiğimiz yerde oluyordur ve aracı hareketlendiriyordur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    walla benimde dikkatimi çeken bişi

    ilk olarak audi a3 te dikkatimi çekmişti

    belkide yavaş yavaş kavrıyordur fazla sert olmaması için ve son safası debriyajın en üst yani bizim bahsettiğimiz yerde oluyordur ve aracı hareketlendiriyordur...
    tüm vw gruplarda böle gibi.. tabi istisnalar mevcuttr..
    sebebi hakkında pek bişi söleyemicem ama uzun dayanmadıklarını söleyebilirim.. bi japon 150bin km aynı baskı balata ile giderken bi vw ile 80leri geçmeniz zor.. hatta pololarda 50-60 civarı biter..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 28 Aralık 2006; 19:11:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    tüm vw gruplarda böle gibi.. tabi istisnalar mevcuttr..
    sebebi hakkında pek bişi söleyemicem ama uzun dayanmadıklarını söleyebilirim.. bi japon 150bin km aynı baskı balata ile giderken bi vw ile 80leri geçmeniz zor.. hatta pololarda 50-60 civarı biter..

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende bmw babamda toyota var. Bendeki yukarda kavrıyor. O yüzden vites geçişlerimi çok seri yapıyorum. Debriyaja köküne kadar basmama gerek kalmıyor. Ama babamın toyotasında debriyaj tabiri caizse dipte kavrıyor. Vİtes atarken dibine kadar basmayınca cızz diye şanzuman dişlileri sürtüyor normal olarak. Mecburen dibien kadar basıyorum bu da vites geçişlerini saliselik olsa da yavaşlatıyor. Tabi en önemlisi alışmak, alışınca inanın hepsi aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    tüm vw gruplarda böle gibi.. tabi istisnalar mevcuttr..
    sebebi hakkında pek bişi söleyemicem ama uzun dayanmadıklarını söleyebilirim.. bi japon 150bin km aynı baskı balata ile giderken bi vw ile 80leri geçmeniz zor.. hatta pololarda 50-60 civarı biter..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    tüm vw gruplarda böle gibi.. tabi istisnalar mevcuttr..
    sebebi hakkında pek bişi söleyemicem ama uzun dayanmadıklarını söleyebilirim.. bi japon 150bin km aynı baskı balata ile giderken bi vw ile 80leri geçmeniz zor.. hatta pololarda 50-60 civarı biter..


    140 bin kmde ki 2002 passat aracimiz halen ilk baski balatasiyla kullaniliyor.
    halen bi ariza cikarmadi bu konuda.
    bilginize...
    bir de bunu soylerken elinde hangi belgelere dayanarak soyledin acaba merak ettim...
    ben servislerde surekli milletle muhatap oluyorum.
    boyle sorundan bahseden hic bir kimse gormedim
    selam ile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    tüm vw gruplarda böle gibi.. tabi istisnalar mevcuttr..
    sebebi hakkında pek bişi söleyemicem ama uzun dayanmadıklarını söleyebilirim.. bi japon 150bin km aynı baskı balata ile giderken bi vw ile 80leri geçmeniz zor.. hatta pololarda 50-60 civarı biter..


    140 bin kmde ki 2002 passat aracimiz halen ilk baski balatasiyla kullaniliyor.
    halen bi ariza cikarmadi bu konuda.
    bilginize...
    bir de bunu soylerken elinde hangi belgelere dayanarak soyledin acaba merak ettim...
    ben servislerde surekli milletle muhatap oluyorum.
    boyle sorundan bahseden hic bir kimse gormedim
    selam ile...

    Alıntıları Göster
    polo, polo classic, golf, caddy, vb.. her çeşit vwde bi çok ayrı örneğini gördüm.. (bostancı sanayi, vw kulüpleri vs..)
    140binde aynı baskı balata ile.. şaşırdım doğrusu..
    muattap olduğunuz servis derken?
    yetkili servisten bahsediyorsanız eğer, biliyorum genoto ve ereldeki servis kalitesini.. yetkili serviste çoğu zaman stajyerlere emanet aracınız, haberiniz olsun.. yetkili serviste ön amortisörlerin biri 8 senelik diğer ön amortisör 0 olsa da sorun çıkmayacağını iddia eden ustalar var.. daha doğrusu kendisini usta sananlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    polo, polo classic, golf, caddy, vb.. her çeşit vwde bi çok ayrı örneğini gördüm.. (bostancı sanayi, vw kulüpleri vs..)
    140binde aynı baskı balata ile.. şaşırdım doğrusu..
    muattap olduğunuz servis derken?
    yetkili servisten bahsediyorsanız eğer, biliyorum genoto ve ereldeki servis kalitesini.. yetkili serviste çoğu zaman stajyerlere emanet aracınız, haberiniz olsun.. yetkili serviste ön amortisörlerin biri 8 senelik diğer ön amortisör 0 olsa da sorun çıkmayacağını iddia eden ustalar var.. daha doğrusu kendisini usta sananlar..

    Alıntıları Göster
    2003 model 06 haziran 2003 trafik cikisli 120 bindeki ibizamin orjinal baski balatasini iki hafta once degistirdim.
    yukarida kavriyordu ama kacirmiyordu.
    esim trafik kursuna gidiyor , bir saat kullandi ve degistirmek zorunda kaldim
    yoksa eminim 160 bin diyecekti.
    sanayide ozel serviste 300 parca+100 iscilik 400'e degistirdim.
    uzerinden LUK marka set cikti ve aynisi bulunup takildi.
    120 160 bin gorur duzgun bi kullanma ile . VW neticede kendisi baski balata uretiyor degil. herkesin kullandigini kullaniyor.
    benimde eskisi ilk arabayi aldigimda altta kavriyordu. kullandikca ustte kavramaya basladi. simdi tekrar altta kavriyor.
    VW baski balata problemi var seklinde yansitmak bence dogru degil.
    yeni takilan o kadar uzun gidecek mi bilmiyorum cunki artik asbest kullanilmiyor ve o kadar uzun omurlu degil baski balatalar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    polo, polo classic, golf, caddy, vb.. her çeşit vwde bi çok ayrı örneğini gördüm.. (bostancı sanayi, vw kulüpleri vs..)
    140binde aynı baskı balata ile.. şaşırdım doğrusu..
    muattap olduğunuz servis derken?
    yetkili servisten bahsediyorsanız eğer, biliyorum genoto ve ereldeki servis kalitesini.. yetkili serviste çoğu zaman stajyerlere emanet aracınız, haberiniz olsun.. yetkili serviste ön amortisörlerin biri 8 senelik diğer ön amortisör 0 olsa da sorun çıkmayacağını iddia eden ustalar var.. daha doğrusu kendisini usta sananlar..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    RENAULT LAGUNA OTOMATİK ŞANZIMAN
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    2003 model 06 haziran 2003 trafik cikisli 120 bindeki ibizamin orjinal baski balatasini iki hafta once degistirdim.
    yukarida kavriyordu ama kacirmiyordu.
    esim trafik kursuna gidiyor , bir saat kullandi ve degistirmek zorunda kaldim
    yoksa eminim 160 bin diyecekti.
    sanayide ozel serviste 300 parca+100 iscilik 400'e degistirdim.
    uzerinden LUK marka set cikti ve aynisi bulunup takildi.
    120 160 bin gorur duzgun bi kullanma ile . VW neticede kendisi baski balata uretiyor degil. herkesin kullandigini kullaniyor.
    benimde eskisi ilk arabayi aldigimda altta kavriyordu. kullandikca ustte kavramaya basladi. simdi tekrar altta kavriyor.
    VW baski balata problemi var seklinde yansitmak bence dogru degil.
    yeni takilan o kadar uzun gidecek mi bilmiyorum cunki artik asbest kullanilmiyor ve o kadar uzun omurlu degil baski balatalar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: SchekiLL

    polo, polo classic, golf, caddy, vb.. her çeşit vwde bi çok ayrı örneğini gördüm.. (bostancı sanayi, vw kulüpleri vs..)
    140binde aynı baskı balata ile.. şaşırdım doğrusu..
    muattap olduğunuz servis derken?
    yetkili servisten bahsediyorsanız eğer, biliyorum genoto ve ereldeki servis kalitesini.. yetkili serviste çoğu zaman stajyerlere emanet aracınız, haberiniz olsun.. yetkili serviste ön amortisörlerin biri 8 senelik diğer ön amortisör 0 olsa da sorun çıkmayacağını iddia eden ustalar var.. daha doğrusu kendisini usta sananlar..


    Alıntıları Göster
    Benimki de daha önceki aracıma (Clio) göre daha yukarıda kavrıyor. Bana kullanım açısından daha rahat geldi, söylenildiği gibi debriyaja tam olarak basılamadığı durumlarda da vites değiştirmek problem olmuyor. Ama baskı balata ömrü konusunda bir fikrim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Benimki de daha önceki aracıma (Clio) göre daha yukarıda kavrıyor. Bana kullanım açısından daha rahat geldi, söylenildiği gibi debriyaja tam olarak basılamadığı durumlarda da vites değiştirmek problem olmuyor. Ama baskı balata ömrü konusunda bir fikrim yok.

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun, kötü bi zorunluluk olmuş =)
    ne diyim, şanslısınız gerçekten.. hayatımın belli dönemleri sanayide geçiyor, zor rastlıyoruz siz gibilere.. bi modelden sonraları mı daha çok dayanıyo diycem, bilmiyorm açıkçası..
    zaten genelde luk'dur baskı balatalar.. bi marka daha var da adını hatırlamıyorum.. luk'u daha ucuza da malettirebilridik, neyse artık bidaakine.. =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukku

    geçmiş olsun, kötü bi zorunluluk olmuş =)
    ne diyim, şanslısınız gerçekten.. hayatımın belli dönemleri sanayide geçiyor, zor rastlıyoruz siz gibilere.. bi modelden sonraları mı daha çok dayanıyo diycem, bilmiyorm açıkçası..
    zaten genelde luk'dur baskı balatalar.. bi marka daha var da adını hatırlamıyorum.. luk'u daha ucuza da malettirebilridik, neyse artık bidaakine.. =)

    Alıntıları Göster
    focuslarda aynı çok yukarda kavrıyo uyuz bi olay özellikle bayırda kalkış çok zor oluyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAhin

    focuslarda aynı çok yukarda kavrıyo uyuz bi olay özellikle bayırda kalkış çok zor oluyo

    Alıntıları Göster
    Ben de 1999 dan bu yana en az 200 farklı Vw grubu araç kullandım(Vw Polo,Polo Classic,Audi A4,A6,A8,Vw Bora,Vw Passat,Vw Golf,Vw Caddy,Vw Transporter,Vw Caravelle)hepsinde bahsettiğiniz yukarıda kavrama hadisesi var..Hatta son olarak kullandığım 2002 model A4 2.0 aracın debriyajı o kadar yukarıda kavrıyordu ki bazen debriyaja basmadan vites değiştiriyordum..Çok az debriyaja basarak rahatça değişiyor aksi halde pedala sonuna kadar bastığınızda rahatsızlık verici(sürücüye)bir durum oluşuyor..Vites değişimi sonrası kavrama rahatsız bie şekilde gerçekleşiyor..Tabi bu arada 10.000 km de balatayı yakan da var,100.000 km sorunsuz kullananda..Acemileri bu işe karıştırmayalım ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Ben de 1999 dan bu yana en az 200 farklı Vw grubu araç kullandım(Vw Polo,Polo Classic,Audi A4,A6,A8,Vw Bora,Vw Passat,Vw Golf,Vw Caddy,Vw Transporter,Vw Caravelle)hepsinde bahsettiğiniz yukarıda kavrama hadisesi var..Hatta son olarak kullandığım 2002 model A4 2.0 aracın debriyajı o kadar yukarıda kavrıyordu ki bazen debriyaja basmadan vites değiştiriyordum..Çok az debriyaja basarak rahatça değişiyor aksi halde pedala sonuna kadar bastığınızda rahatsızlık verici(sürücüye)bir durum oluşuyor..Vites değişimi sonrası kavrama rahatsız bie şekilde gerçekleşiyor..Tabi bu arada 10.000 km de balatayı yakan da var,100.000 km sorunsuz kullananda..Acemileri bu işe karıştırmayalım ..

    Alıntıları Göster
    benim seatdada aynı dert var acayip kolay istop edebiliyo bi dezavantaj olmasına karşın çok hafif..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: refsak

    benim seatdada aynı dert var acayip kolay istop edebiliyo bi dezavantaj olmasına karşın çok hafif..

    Alıntıları Göster
    sağlıklı debriyaj yukarıda kavrar. çünkü aşağıda olması birden bire aşırı yük bindirir baskıya. yukarıda olduğunda hafif hafif yavaşça kavrar sürüş açısından da oldukça keyifli bence bnm 306 da öyle. eski şahinde d e baskı balata değiştirince yukarı gelirdi kavrama.

    eniştemin hurda kartal da taş gibidir ve en altta kavrar. zaten baskı balata zamnaı gelip geçtiğinde debriyaj iyice aşağı iniyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    sağlıklı debriyaj yukarıda kavrar. çünkü aşağıda olması birden bire aşırı yük bindirir baskıya. yukarıda olduğunda hafif hafif yavaşça kavrar sürüş açısından da oldukça keyifli bence bnm 306 da öyle. eski şahinde d e baskı balata değiştirince yukarı gelirdi kavrama.

    eniştemin hurda kartal da taş gibidir ve en altta kavrar. zaten baskı balata zamnaı gelip geçtiğinde debriyaj iyice aşağı iniyo

    Alıntıları Göster
    Aşındıkça yukarıda kavramaya başlaması gerekmiyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deli_mi_ne

    Aşındıkça yukarıda kavramaya başlaması gerekmiyor mu?

    Alıntıları Göster
    valla yukarda kavrıyo çok da hoşuma gidiyo alışıncada hiç problem değil. süper süper süper
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    sağlıklı debriyaj yukarıda kavrar. çünkü aşağıda olması birden bire aşırı yük bindirir baskıya. yukarıda olduğunda hafif hafif yavaşça kavrar sürüş açısından da oldukça keyifli bence bnm 306 da öyle. eski şahinde d e baskı balata değiştirince yukarı gelirdi kavrama.

    eniştemin hurda kartal da taş gibidir ve en altta kavrar. zaten baskı balata zamnaı gelip geçtiğinde debriyaj iyice aşağı iniyo

    Alıntıları Göster
    your nick name, bana bob dylan ı hatırlatiyi
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    sağlıklı debriyaj yukarıda kavrar. çünkü aşağıda olması birden bire aşırı yük bindirir baskıya. yukarıda olduğunda hafif hafif yavaşça kavrar sürüş açısından da oldukça keyifli bence bnm 306 da öyle. eski şahinde d e baskı balata değiştirince yukarı gelirdi kavrama.

    eniştemin hurda kartal da taş gibidir ve en altta kavrar. zaten baskı balata zamnaı gelip geçtiğinde debriyaj iyice aşağı iniyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abbess

    your nick name, bana bob dylan ı hatırlatiyi
    quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    sağlıklı debriyaj yukarıda kavrar. çünkü aşağıda olması birden bire aşırı yük bindirir baskıya. yukarıda olduğunda hafif hafif yavaşça kavrar sürüş açısından da oldukça keyifli bence bnm 306 da öyle. eski şahinde d e baskı balata değiştirince yukarı gelirdi kavrama.

    eniştemin hurda kartal da taş gibidir ve en altta kavrar. zaten baskı balata zamnaı gelip geçtiğinde debriyaj iyice aşağı iniyo


    Alıntıları Göster
    Megane'dede yukarıda kavrıyor. Nedeni hidrolik debriyaj.

    Dik bayırlarda çok zorlanıyorum, mecbur el freni ile kalkıyorum. Ayrıca çok çok hafif, neredeyse gaz pedalı gibi Topuğumu yaslamadan kullanayım diyorum bu seferde stop ediyor hafif oldugu için birden kalkıyor. Sert olsa topuğu yaslamadan kullanırım ama olmuyor işte.

    Fakat normal kullanımda çok güzel, ben alıştım. Başka arabalara binincede ters geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 2 Ocak 2007; 19:17:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Megane'dede yukarıda kavrıyor. Nedeni hidrolik debriyaj.

    Dik bayırlarda çok zorlanıyorum, mecbur el freni ile kalkıyorum. Ayrıca çok çok hafif, neredeyse gaz pedalı gibi Topuğumu yaslamadan kullanayım diyorum bu seferde stop ediyor hafif oldugu için birden kalkıyor. Sert olsa topuğu yaslamadan kullanırım ama olmuyor işte.

    Fakat normal kullanımda çok güzel, ben alıştım. Başka arabalara binincede ters geliyor.

    Alıntıları Göster
    yokuşlarda el freni ile kalkmak daha yararlıdır zaten,normal kalkış yaparsanız baskı balataya daha çok yük biner,ömründen yersiniz.

    yokuşta el freni ile kalkmak,bilinenin aksine şöfürün acemiliğini değil,tecrübesini gösterir.

    bende 2005 fabia var ve yukarıda kavramasından memnunum,daha zevkli bir sürüş sağlıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Megane'dede yukarıda kavrıyor. Nedeni hidrolik debriyaj.

    Dik bayırlarda çok zorlanıyorum, mecbur el freni ile kalkıyorum. Ayrıca çok çok hafif, neredeyse gaz pedalı gibi Topuğumu yaslamadan kullanayım diyorum bu seferde stop ediyor hafif oldugu için birden kalkıyor. Sert olsa topuğu yaslamadan kullanırım ama olmuyor işte.

    Fakat normal kullanımda çok güzel, ben alıştım. Başka arabalara binincede ters geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roomi02

    yokuşlarda el freni ile kalkmak daha yararlıdır zaten,normal kalkış yaparsanız baskı balataya daha çok yük biner,ömründen yersiniz.

    yokuşta el freni ile kalkmak,bilinenin aksine şöfürün acemiliğini değil,tecrübesini gösterir.

    bende 2005 fabia var ve yukarıda kavramasından memnunum,daha zevkli bir sürüş sağlıyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Megane'dede yukarıda kavrıyor. Nedeni hidrolik debriyaj.

    Dik bayırlarda çok zorlanıyorum, mecbur el freni ile kalkıyorum. Ayrıca çok çok hafif, neredeyse gaz pedalı gibi Topuğumu yaslamadan kullanayım diyorum bu seferde stop ediyor hafif oldugu için birden kalkıyor. Sert olsa topuğu yaslamadan kullanırım ama olmuyor işte.

    Fakat normal kullanımda çok güzel, ben alıştım. Başka arabalara binincede ters geliyor.


    Alıntıları Göster
    polo kullaniyorum 2004 model
    60000 de debriyaj olayi sanirim vw lerde daha konfor icin boyle daha yumusak vuruntusuz vites degisimleri icin zannedersem
    ayrica arkadasimda passat var station wagen 200 000 km de orijinal debriyaji arkadas hangi vw den bahsetti anlamadim

    bir de bilmiyorum vw ler hidrolik mi debriyaj lari sanki bana oyle gibi his veriyor yumusakligi ve kullanim karaekteristigi bana oyle geliyor
    kucucuk yaris var arkadas ta onun ki hidrolik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    polo kullaniyorum 2004 model
    60000 de debriyaj olayi sanirim vw lerde daha konfor icin boyle daha yumusak vuruntusuz vites degisimleri icin zannedersem
    ayrica arkadasimda passat var station wagen 200 000 km de orijinal debriyaji arkadas hangi vw den bahsetti anlamadim

    bir de bilmiyorum vw ler hidrolik mi debriyaj lari sanki bana oyle gibi his veriyor yumusakligi ve kullanim karaekteristigi bana oyle geliyor
    kucucuk yaris var arkadas ta onun ki hidrolik

    Alıntıları Göster
    polo da yukarıda kavrıyor. tüm vwlerde böyle olduğunu bilmiyordum. alışmak daha zor oluyor yukarıda kavramaya




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.