Şimdi Ara

VW GOLF 6 TSİ 122 BG DSG 7

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
230
Cevap
1
Favori
65.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar...

    Bu başlığı açma sebebim yaklaşık 2 aydır kullandığım golf 6 tsi 122 dsg 7 vitesli araç hakkında sizleri bilgilendirmek merak edilen noktalara ışık tutabilmektir.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki elimde olan birçok otomobil sayesinde, bu aracın hemen hemen tüm dinamiklerini kıyaslama imkanı buldum. ( Halihazırda şu an kullandığım diğer otomobiler : Megane rxi 1.6 16v 2001, golf comfortline 1.6 8v 2001, nissan micra 1.2 16v mood otomatik 2006, opel vectra 1.6 16v 2006, audi a3 1.6 8v 2007 ve ford mondeo 2.0 tdci 2009 )

    2008'in son haftası golf 6 tsi 1.4 trendline dsg 7 122 bg aracımızı 42.600 özel fiyata satın aldık. Uzun zamandır beklediğim model, motor ve şanzuman kombinasyonuna kavuşmanın verdiği heyecanla otomobilin direksiyonuna geçtim. Rodaj devresi dolana kadar motoru zorlamama konusunda bayağı bilgi sahibi olsam da insan bu aracın direksiyonuna geçince kendine hakim olamıyor doğrusu. Bir önceki neslin yuvarlak hatlarından kurtulmuş olan golf 6 iç dizaynında sade, gösterişsiz ancak güven veren hatlara sahip. Açıkçası yeni gösterge panelini ve ışık seçimini beğendim ama radyonun mavi ışığı diğer hakim ışıklar beyaz ve kırmızı yanında eğreti duruyor doğrusu.

    vw artık tasarruftan mıdır nedendir bilinmez stratejik değişikliklere gitmiş gibi gözüküyor. comfortline modelindeki çelik görünümlü plastik jantları açıkçası volkswagene yakıştıramadım. comfortline donanımı artık düşük ve bir o kadar da pahalı olmuş. bu nedenle trendline amak konusunda pek bir tereddüt yaşamadık zira, abs, esp, ebd, klima 8 hava yastığı ( sürücü diz hava yastığı dahil) ısıtmalı aynalar 4 otomatik cam, soğutmalı torpido, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, eksra aux girişi, cd çalar vs vs hepsi trendline paketinde mevcut. Ama gelelim asıl konuya. Evet golf 6 maliyet kaygıları açısından golf 5 platformu üzerine devam ettirilen bir model. Çoğu insan tarafından golf 5.5 olarak tanımlanıyor olabilir ancak ben buna kesinlikle katılmıyorum. Açıkçası bunu anlamak için golf 6'nın şöyle bi etrafında dolaştıktan sonra koltuğuna oturmak yeterli oluyor. Piyasadaki rakipleri uzay araçları gibi çarpıcı ve özgün tasarımlarla yolarına devam ederken golf bunların yanında oldukça sade ve albenisi olayan bir araç gibi dursa da direksiyonuna geçen kişiyi saniyeler içinde etkileyebilir...

    Çok severek kullandığım 2001 model 140 bin km'deki golf 4 comfortline gerçekten bir vw efsanesi... Efsane ayrıntılarda gizli.... Kesinlikle golf 5 te bulamayacağınız bir tat... İnsan ister istemez golf 6 da bu tadın bulunup bulunamayacağını sorguluyor. Sanırım bunu bizden önce Alman mühendisler de sorgulamış ve golf 4'ün başarılı çizgisine kesin bir dönüş yapmışlar bu nedenle ben golf 6'da golf 4 ün tadını ve daha daha fazlasını buldum diyebilirim. Konfor ve rahatlık konusunda vw çizgisinden ödün vermiyor direksiyondan kendinizi inanılmaz güvende hissediyorsunuz. Ama bu aracı kullanıpta aşık olmanıza yol açabilecek yegane unsur kesinlikle motor ve şanzumandır bunu belirtmeden geçemeyeceğim...

    Aracın direksiyonuna oturup kontağı çevirdiğimde beni ilk etkileyen duyamadığım motor sesi oldu :) İnanılmaz bir yalıtım... bu, yola çıktığınızda da değişmiyor araçta ne motor sesi ne yol gürültüsü var. gaza yüklendiğiniz anda koltuğa yapışıyorsunuz müthiş bir ivmelenme söz konusu tabii burda 7 kademeli dsg şanzumanın payını unutmamak lazım kullanmadan anlamanız mümkün değil. daha önce otomatik vites kullanmışsanız eminim düz vitesi hatırladıkça performans ve yakıt konuları aklınıza geliyor ve otomatik vitese burun kıvırıyordunuz... ben de böyleydim :) bunu otomatik audi a3, nissan micra, peugeot 407 ve ford mondeo kullanmış biri olarak söylüyorum. İşte bu noktada dsg şanzuman tüm ezberleri bozuyor. İnternette daha önceden aynı motor ve model biri düz vites diğeri dsg iki aracın testlerini seyretmiş ve her defasında dsg şanzumanlı aracın 500 metrelik parkurda düz vitesliye 30 metre fark attığını hayretler içinde seyretmiştim. gaza yüklendiğim anda anlıyorum sebebini ve diyorum ki hiçbir insan evladı dsg kadar istikrarlı isabetli ve seri vites değiştiremez...

    tsi motor için söyleyecek bir şeyim yok. 2 yıl üst üste en iyi motor seçilmesi zaten onun referansı inanılmaz performans ve müthiş yakıt tasarrufu. aracım şu anda 3000 km'de hemen hemen her türlü testi yaptım. 90 km sabit hızdaki yakıt tüketimi 5.0 lt. katalog değeri ile aynı 2001 golf ile 6.5 audi ile 6.7 megane ile 5.8 lt civarında yakıt tüketiyordum bu nedenle 5.0 lt bence çok makul bir değer.

    tsi 1.4'ün hızlanmasına diyecek yok. Açıkçası yaptığım denemelerde 1.4, 1.6, 2.0 ( turbo olmayan) benzinli, 1.6 ve 2.0 turbodizel hemen hemen tüm otomobillerden daha çabuk hızlanabiliyor ve bu motorlara sahip araçları geride bırakabiliyorum. ( Aynı zamanda bu motora sahip araçların hemen hepsi elimin altında olduğu için birebir ve objektif değerlendirme yapma şansım oluyor. Yukarıda belirttiğim araçlardan sadece ford mondeo 2.0 tdci 140 bg golf tsi 122 bg'e kafa tutabiliyor ancak yinede geride kalmaktan kendini kurtaramıyor.) tsi hızlanmaya başladığı anda istifini hiç bozmadan 200 km sürate ulaşıyor bu anda eğer ayağınız sonuna kadar gaz pedalında basılı ise 6. viteste olduğunuzun altını çizerim (180 km'de 6 ya atıyor ) o süratte vites 6 da devir saatinin 5000'de ve hazırda değişmeyi bekleyen 7. vitesin olduğunu bilmek gerçekten müthiş bir duygu. ayağınızı gazdan çekmezseniz 6. viteste istikrarlı bir biçimde 220 km sürate erişiyorsunuz ve hala 7. vitese atmanıza gerek yok ! ( Ben otobanda yol bilgisayarından digital kadranı da açarak sürati takip ettim ve merakımdan dolayı 219 km de aracı d'den tiptroniğe alıp aracı manuel olarak 7. vitese geçirdim... İşte bu görülmeye değerdi... 7. viteste 220 km hızla gidiyorsunuz ve devir saatiniz 4500'e düşmüş. Motor sesi yok !!! Araç daha hızlanmadı ama yokuş aşağı kadranın sonu görülebilir diye düşünüyorum. motor hacmi 1.4 !!! işte bu inanılmaz. ön camda yeni kullanılan özel yalıtım maddesi sayesinde hızı anlamıyor ve rüzgar sesini de minimum seviyede duyuyorsunuz ( motor sesi zaten yok :P)

    Yol tutuş konusundan da bahsetmeden edemeyeceğim. çok iyi ayarlanmış süspansiyonlar sayesinde virajlara güvenle giriyorsunuz. Testlerde esp'ti devreye sokmanın oldukça zor olduğunu belirtmişlerdi ancak ben hasbel kader bunu da başardım :P aracı aldığımın 2. günü o zaman yeni keşfettiğim digital kadranda süratin 123, 126, 128, 132 şeklinde artışını takip ederken, gözüm yaklaşık 50 metre ötemde biten ve 90 derece sola dönen yola takıldı frene yüklendim ama durmanın mümkün olmadığını anladım. eyvah dediğim anda direksiyonu tam sol yaptım hızımı bilemiyorum ancak o anda yanan esp lambasını gördüm ve araç sanki 4 elle yola sarılarak çizgisini korudu. bir anda kendimi 90 derecelik virajı dönüp tekrar yola girmiş olarak buldum. 11 yıldır ehliyetim var. böyle hata yapmadım ve böyle viraj da dönmedim bunu da belirtmek istiyorum.

    Sanırım bayağı yazmışım :):):) bu araç hakkında merak ettiklerinizi seve seve cevaplamaya hazırım :) Uzun yazımla zamanınızı aldım dilerim merak ettiğiniz konularda sizlere yardımcı olabilirim :) Saygılarımla....







  • atma şakir golf o kadar iyi degil diye tepkiler objektif degilsin diye tepkiler alabilirsin çünkü forumda bi golf ve doguş oto düşmanlıgı var çünkü arkadasların hepsi ford ile anlaşmalı .teşekkürler güzel yazı olmuş
  • eline sağlık çok güzel yazmışşın sürekleyici bir roman gibi okudum bu kadar detaylı bilgi paylaşımın için teşekkür ederim
  • Gerçekten çok detaylı yazmışsınız ve epey bilgilendim, teşekkürler. Golf almayı düşünmüyordum ama siz yazınca galiba fiyatını hak edecek kadar var diyesim geldi. Euro ucuzlasa Golf alırız inşallah.
  • bende dsg vitesli bir tsi vw (jetta passat yada golf) almak istiyorum ama çok pahalı meretler. yahu.
  • Kesinlikle kaliteli ve başarılı mühendisliğe sahip beğendiğim araçlar ancak servis noktalarının ulaşılabilirliği ve satış personelinin -genel olarak- müşteriye verdiği saygı hissi diğer firmalardakilere nazaran hoşuma gitmiyor.
  • sen alma kardeşim .sana zorla satan mı var ...

    bak yeni vw buorno çıkmış .istersen ondan var doğuşun elinde... senin için müdüre ile konuşabilirim...
    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Kesinlikle kaliteli ve başarılı mühendisliğe sahip beğendiğim araçlar ancak servis noktalarının ulaşılabilirliği ve satış personelinin -genel olarak- müşteriye verdiği saygı hissi diğer firmalardakilere nazaran hoşuma gitmiyor.
  • çok güzel yazmışsınız, büyük bir zevkle okudum. golf kalitelidir, iyidir. lakin biraz abartılı geldi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: telenor

    sen alma kardeşim .sana zorla satan mı var ...

    bak yeni vw buorno çıkmış .istersen ondan var doğuşun elinde... senin için müdüre ile konuşabilirim...
    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Kesinlikle kaliteli ve başarılı mühendisliğe sahip beğendiğim araçlar ancak servis noktalarının ulaşılabilirliği ve satış personelinin -genel olarak- müşteriye verdiği saygı hissi diğer firmalardakilere nazaran hoşuma gitmiyor.




    hıııı bekle geliyorum birazdan sen ön muhabbeti yapmaya başla




  • Elinize saglık akıcı bir yazı olmuş.
    TSI DSG Golf6 ben de test ettim. Motor ve rüzgar sesi olarak çok başarılı ama tek sorun yol-lastik sesi.
    Full gaz yaptıgınızda geriye yaslaması, o kadar basmanıza ragmen yakıt sarfiyatının 10lt'yi geçmemesi, viteslerin patır patır değişmesi filan güzel duygular.

    Şu an tek sorun fiyatı, biraz daha aşağı çekilirse baya iyi olur veya fiyatları aşağı çekmek istemezlerse trendline a çift bölgeli otomatik klima ve deri direksiyonu da koyalarsa iyi olur. Comfortline'a da yagmur-far sensörleri, kendiliğinden kararan dikiz ayna ve 16" aleminyum jant. Highline'a da 17" jant ve xenon far koyarlarsa aynı paralara 10numara olur gerçekten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 13 Şubat 2009; 10:50:20 >
  • kaya kardeş ne güzel konuşuyorsun keşke doğuş oto da senin gibi düşünse trendline a otomatik klima falan süper ama nerdeeee onu yapacak firma
  • Esmerce ,

    konuştum yalnız bizde herşey aşırı beslemeli dedi ,yani hem turbo hem kompresör patlatabilir dedi .bende bizim fordçu arkadaş patlatmayı seviyor dedim ,bekleriz cevaı aldım .bursaya gel bu sefer götürcem seni ona...
  • Güzel bir yazı olmuş,

    Bende iki gün önce doğuşoto esenyurt'ta 1.4 dsg comforline modelini test ettim, daha önce adapazarı otokurda aynı modelin manuelini test etmiştim,, araç gerçekten güzel
    ancak fiyatı biraz pahalı..bunu satıcı arkadaşada söyledim o da ; evet fiyatı biraz fazla yükseldi dedi..
    Benim düşündüğüm araç 1.4 dsg highline 55000 civarında ama bu araça için max 48000 düşünüyorum dedim,satıcı arkadaş fiyatlarda değişiklik olursa haber vereceğini söyledi ama zor gibi görünüyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yıldırans -- 13 Şubat 2009; 11:29:40 >
  • 122hp lik mi 160hp lik mi 55.000lira olan?

    Sonuçta fark besleme sisteminde; fiyat daha aşağı da olabilirmiş.
  • sana beleşşş...
    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    122hp lik mi 160hp lik mi 55.000lira olan?

    Sonuçta fark besleme sisteminde; fiyat daha aşağı da olabilirmiş.

  • güzel yazmışsınız zevkle okudum ama fiyatı çok yüksek bence.o fiyatlara üst segment araba alınır
  • Arkadaşım güle güle kullan arabanı
    Zevkler renkler ve düşünceler farklı olabilir. Yazında katılmadığım bir çok düşüncen var. O katılmadığım düşüncelerde bana ait tabi.
  • Arkadaşlar görüş ve düşünceleriniz için hepinize teşekkür ederim.

    Ben izlenimlerimi aktarmaya çalıştım ve objektif olmaya gayret ederek bunu yapmaya devam edeceğim. Yazımda genellikle olumlu yönlerden bahsettiğimi fark etmişsinizdir bütününe bakıldığında otomobilin gerçekten etkileyici olduğunu vurgulamaya çalıştım ancak doğuş otomotivin politikalarını tasvip etmediğimi belirtmeliyim. Ayrıca bu otomobil ile ilgili en önemli eleştirinin fiyat noktasında sabitlendiğini düşünüyorum. Gerçekten çok keyifli ve güvenli bir otomobil olan golf 6'nın malesef fiyatı oldukça yüksek. dediğim gibi ben çok yoğun pazarlıklar neticesinde trendline modelini 42.600 tl'ye alabildim sanırım şu andaki katalog fiyatı 45.000 tl:'nin üzerinde. full donanım bir highline almak isterseniz gözden çıkarmanız gereken parayla birçok üst segment modele erişme imkanınızın da olduğu bir gerçek. Tüm bunlar daha önce vw özellikle de golf kullanmamış potansiyel alıcı kitlesinin bu modele pek sıcak bakmamasıyla sonuçlanıyor. Bu müşteri potansiyelinin otomobile sıcak bakmaması bence çok normal çünkü golf'ün rakipleri halihazırda iç ve dış dizayn konusunda ciddi adımlar atıyorlar vw sanırım maliyet unsurunu bahane ederek yalın ve gösterişsiz bir çizgi izliyor. ancak bu rakiplerin motor ve şanzuman konusunda vw teknolojisinin çok gerisinde oldukları da bir gerçek diye düşünüyorum. Golf 6'ya fiyat kalite endeksi ile yaklaşırsak sonuçta pahalı bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz ancak yine dediğim gibi (trendline modeli için konuşuyorum ) direksiyona geçtiğinizde emin olun verdiğiniz parayı hak ettiğini hissettiriyor size.

    Tekrar görüş ve düşünceleriniz için teşekkürlerimi sunuyorum... Saygılarımla...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    122hp lik mi 160hp lik mi 55.000lira olan?

    Sonuçta fark besleme sisteminde; fiyat daha aşağı da olabilirmiş.



    122'lik versiyonun fiyatı
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.