Şimdi Ara

VW Golf 1.0 TSI DSG vs Volvo V40 1.6 D2 Powershift kıyaslama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar. Araç almayı düşünüyoruz. VW golf 1.0 TSİ dsg comfortline ve Volvo v40 1.6 115 HP d2 arasında kararsız kaldık. V40 da görünüş sebebiyle advance yada r-design modelini almayı düşünüyoruz. Golf ta comfortline dsg cam tavan almayı düşünüyoruz. Bütçemiz maksimum 120 bin tl. V40 lar çok kilometre yapmış. Ancak az yakıyor. Golfler ise hem yeni model, MTV daha az, ancak benzinli ve şehir içi yakıt tüketimi çok yükselme ihtimali mevcut turbo olması nedeniyle. Fakat sakin kullanılırsa sorun olmayacak gibi. Diğer yandan benzin mazottan daha ucuz olmuş ve birçok otomobil markası dizel motorlarını artık üretmiyor. Avrupa ülkelerinde Euro 5 dizel motorlar yasaklanmak üzere. Dizelin geleceği bizim ülkede daha çok uzun olsa da sanki 5 yıl sonra komple ortadan kalkabilirmiş gibi hisler var. Ancak çok daha az yakması bir avantaj. Tüm bu farklar kafamızı karıştırıyor. İki aracı da kullanan abilerimden yardım istiyorum.
    Lütfen bu iki araç haricinde marka-model araç önermeyiniz.
    Yardımcı olacak abilerime şimdiden çok teşekkür ederim. İyi forumlar dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Arabadan anlamayan biri daha çıktı işte ikisi de çift kavramalı aktarma kullanıyor ikisinin de kavraması bitiyor. Volvo'nun ve Mercedes'in de kavraması bitip yolda bırakan aracı çok. Ama müşteri kitlesi sebebi ile sağa sola yazıp ağlamıyorlar... Bir de dsg kadar satılmıyor hali ile bu kadar bitmiyor. Dsg arıza vermesi çok az normal olan kavramanın bitmesi araç kendini belli eder kavrama bitmesine yakın o zaman gidip değiştirin yol da kalmayın.
    Eğer foruma üyeyseniz, Golf fazla yakmayacaktır. Benim gördüğüm kadarıyla, sadece bu foruma üye olmayanların TSI motorlu araçları fazla yakıt tüketimine sahip.

    Şaka bir yana, abimde Golf TDI Highline DSG (Cam tavan) araç var ve ara sıra bu aracı kullanıyorum. Bana göre, diğer sınıf arkadaşlarından üstün ya da düşük olan hiçbir özelliği yok. V40 konusunda yorum yapamayacağım ama Golf benim kişisel tercihlerim arasına girecek bir araç değil.
  • İkinci el çok km yapmış bir araç yerine sıfır araç almayı tercih ederim.Anladığım kadarıyla sakin kullanan birisiniz. Golf alırım ben galiba.Kafanız daha rahat olur en azından.
  • Şahsen DSG vitesli araç almazdım, ondan tercihim V40 olurdu.

    ne zaman bozulacak, ne zaman masraf çıkaracak diye düşünmeme, kafam rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    Şahsen DSG vitesli araç almazdım, ondan tercihim V40 olurdu.

    ne zaman bozulacak, ne zaman masraf çıkaracak diye düşünmeme, kafam rahat olur.
    aksine ikinci elde alınacak en mantıklı şanzıman.
  • Eğer foruma üyeyseniz, Golf fazla yakmayacaktır. Benim gördüğüm kadarıyla, sadece bu foruma üye olmayanların TSI motorlu araçları fazla yakıt tüketimine sahip.

    Şaka bir yana, abimde Golf TDI Highline DSG (Cam tavan) araç var ve ara sıra bu aracı kullanıyorum. Bana göre, diğer sınıf arkadaşlarından üstün ya da düşük olan hiçbir özelliği yok. V40 konusunda yorum yapamayacağım ama Golf benim kişisel tercihlerim arasına girecek bir araç değil.
  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    Arabadan anlamayan biri daha çıktı işte ikisi de çift kavramalı aktarma kullanıyor ikisinin de kavraması bitiyor. Volvo'nun ve Mercedes'in de kavraması bitip yolda bırakan aracı çok. Ama müşteri kitlesi sebebi ile sağa sola yazıp ağlamıyorlar... Bir de dsg kadar satılmıyor hali ile bu kadar bitmiyor. Dsg arıza vermesi çok az normal olan kavramanın bitmesi araç kendini belli eder kavrama bitmesine yakın o zaman gidip değiştirin yol da kalmayın.
  • Volvo daha donanimli olacaktir fakat ic mekan golften bi tik dar.Dizel r desing v40 cok az sayida var.Bunlari icinden temiz ve az kmlileri bulmaniz zor.130-140 bandina cikabilirseniz highline 1.0 tsi derim ben.Normal kullanimda 6-7 yakar tsi.5 yakicam diye gazi oksamanin manasi yok.Trafikte 8-9 max tuketimdir bence.Ki dizel bi aracta trafikte 5 yakmaz.Dsg konusunda da alacaginiz arac zaten garantili olacak.Extra garanti yaparsaniz 3-4 sene kafaniz rahat olur.
  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    D2 motorla gelen fordun meşhur powershift şanzımanı dsg den hem daha sorunlu hem de Volvo arkasında durmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkürler. Biz de sizin gibi düşünüyoruz. Volvo şanzımanda da pek iyi değilmiş. İlla dizel olacaksa 125 civarına 1.6 Tdi dsg comfortline 2017 golfler az km de mevcut. Ya 1.0 TSİ dsg ya da 1.6 tdi dsg alacağız. Son kararımız bu şekildedir. İlginize teşekkürler herkese.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendim golf kullanıyorum, v40 ta kullandım. V40 güzel araç, koltuk kalitesi bile başka.Ben sizin yerinizde olsam bu iki aracıda bu saatten sonra almazdım. V40 ın da golf ün de son senesi, kasaları değiştiriyorlar. Dizel otomatik astra,308,a3 1.0 tsi ye bakardım..yada yeni civic dizel otomatik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumunuz için teşekkürler. Opel yada Peugeot düşünmüyoruz. A3 de zaten golf ile aynı şasi üzerinde ve işçilikleri birbirine çok yakın. Arka lambaları çok çirkin. Ama önü güzel. Golfün yeni kasası da lambaları değişik olmuş. O yüzden şuanki golf daha çok hoşumuza gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Logan1990

    Kendim golf kullanıyorum, v40 ta kullandım. V40 güzel araç, koltuk kalitesi bile başka.Ben sizin yerinizde olsam bu iki aracıda bu saatten sonra almazdım. V40 ın da golf ün de son senesi, kasaları değiştiriyorlar. Dizel otomatik astra,308,a3 1.0 tsi ye bakardım..yada yeni civic dizel otomatik.
    Yeni Passat görücüye çıksa da, Golf 8 ile ilgili görseller farklılık gösteriyor. Yine de 2019 Haziran'da üretilecekmiş. Fakat ÖTV faktörünü unutuyorsunuz :) Ben Passat ve golfe bakıyorum, ama ikinci el.
  • onurranger O kullanıcısına yanıt
    Eylul ayinda 2017 7.5 comfort golf aldik 3200 kmde 122ye.Sormak istediginiz olursa cevaplayabilirim.
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Arabadan memnun musunuz? Hangi motorlu aldınız? Yakıt nedir? Kronik arızası var mıdır? DSG sorunu hiç oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurranger O kullanıcısına yanıt
    Yazmayi unutmusum.Tdi-dsg aldik.10 bin km oldu henuz dsgde sorun yok.Cok cabuk 2 ye atiyor sadece onu sevemedim.Yogun trafikte manuele aliyorum.Ortalamam 6 litre.Denk getirirseniz isik gorus paketi ve cruise control olan bir araca bakin derim.Ben sonradan yaptirdim 3 bin lira tuttu.
  • ogzdrk O kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz için teşekkürler. Biz de alabilirsek eğer 1.0 TSİ dsg alacağız. Dsg nin hemen 2 ye atmasını biliyorum. Daha önce kullanmıştım Polo da. Manuel yada sport moda almak soruna çözüm sağlıyor. Dsg nin kavramasının hemen bozulması yüzde yüz ihtimalle hemen 2 ye atıp kavramayı yorması ve genelde şehir içinde sürekli dur kalk yapılmasıdır. Yani sorun kullanımda. Şehir içinde dediğiniz gibi manuelde kullanılırsa ve şehir içinde çok kalınmazsa dsg hiç bir kere bile arıza çıkarmaz. İnsanların arasında dönen dsg sorunlu konusu kullanım ile alakalı. Ve sıfır km satılan dsg araçlarında satış personellerinin bu konuda ciddi bilgilendirme yapması gerekiyor. Sonradan dsg bozuldu diye sağda solda ağlama durumu olmaz. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurranger -- 7 Şubat 2019; 12:55:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V40 daha kaliteli araç fakat alıcıya kalan kararlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurranger O kullanıcısına yanıt
    İkinci vitese hemen gecmesinin nedeni vw muhendislerinin acikladigi kadari ile fazla guc yuklenmesini istemiyorlar.Bunun nedeni ise cok kisa oranda olmasi ilk vitesin.
    Ama sunu soyleyebilirimki diger kuru kavramalarda masum degil ve dsg nin bu kadar goz onunde olmasi cok satilmasi ile ilintili.
    Misal renault un vites elgecisleri sayiliyor.Yeni versiyonda belki iyilesmistir ama durum bu.
    He ilk dsgler cok sorun cikardi ama yeni versiyonlar makul derecelere indirdi bu arazlari.
    İsin ilginc tarafi normal bir otomatik sanziman kullandiginizda cook iyi ornekler haricinde hem vites gecirmelerini yine sayabiliyirsunuz hemde yarim debriyaj kisiyi rahatsi ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bugün golf 1.0 TSİ dsg highline test sürüşü yaptık ve oldukça memnun kaldık. Ayrıca comfortline manuel ışık görüş paket ve sürüş konfor paketi için 116 bin tl fiyat aldık metalik renk dahil. Motor yük altında iken titreşim mevcut. Dsg gaza çok bassanız bile hemen vites düşürmüyor ve araç lineer bir şekilde hızlanıyor. Ancak sakin kullanımda en ufak bir sarsıntı ve titreşim yok. Sadece bütün dsglerde olan 1 den 2 ye atarken ki kavrama geçişi var. Almayı düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim. Performans ve yakıt çok önemli değilse 1.0 motor çok mantıklı bir seçim olur. Önemli bir hususta şu: Motorun teknik verisinde maksimum torkun 2000 devirden itibaren verildiği belirtiliyor. Ancak öyle birşey yok. 1500 devirde iken bile araba bir anda ivmeleniyor. Gaza bassanız bile(aşırı olmadığı sürece) dsg hep 2000 devir altında kalmasını sağlıyor motorun. Hiç 2000 devir görmeden bile sanki 200 newtonmetre tork elde ediliyormuş gibi. Yani bu araba torkunu 2000 devirde veriyormuş basmak lazım basınca da çok yakar gibi birşey asla düşünmeyin. Aracı bir kere test edin ve dediklerimin ne kadar doğru olduğunu anlayın. Adamlar yapmış Alman kafası. Küçük hacim yüksek tork. 1.4 TSİ 125 HP ile aynı tork değerine sahip. O motor da 200 Torku daha düşük devirde verebiliyor. Yani bu 1.0 motordan da yokuşta 5 kişi klima açık bagaj full performans beklememek lazım. Ciğeri o kadar yani 320i ile kapışmaya da gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tasarım konusu kişiden kişiye değişir, ona siz karar verin bence. Bana göre Volvo tasarım olarak ve marka algısı olarak VW'den fersah fersah önde.

    Ama bu ikisi harici V40'ta tek bir artı bile göremiyorum. Kendimce nedenler:

    -V40'ın sportif yapısı var, ama içi B sınıfları kadar dar neredeyse.
    -Onarım, yedek parça gibi durumlarda Volvo'nun fiyatları sizi çok üzecektir.
    -Volvo'nun kullanmayı bıraktığı bir dizel motor bu. Elinizdeki aracın sıfırının gelmeyeceğini ve piyasadan silineceğini bilmeniz gerekir.
    -DSG'nin sabıkası çok ama emin olun PowerShift de en az DSG kadar kötü. Volvo kullanmayı bıraktı, hatta üreten Ford bile kullanmayı bıraktı. Amerikanların PowerShit dediği bir şanzımandan bahsediyoruz. Destek olmadığı için hem usta bulmakta zorlanacaksınız, hem de çok tuzlu fiyatlara tamir ettireceksiniz.
    -Her ne kadar araba alırken ikinci elini düşünmeyin derim ama (308 aldım) Volvo'ların ikinci elinin kötü olduğu bilinir. Bu sizin için önemliyse dikkat etmekte fayda var.

    V40 az yakıyor demişsiniz ama:
    -V40 bir üst vergi diliminde. Yılda 500-600 tl burdan fark var.
    -Golf 15.000de bir, Volvo 10.000de bir bakıma giriyor. Ek olarak Volvo'nun bakım fiyatları uçuk. Şu an Golf'ün bakımı 1091 tl, Volvo'nun bildiğim kadarıyla 1700tl civarında. Yılda 15.000 km yapıyorsunuz desek, Golf'e 1091tl, Volvo'ya 2500tl harcayacaksınız demektir. Aradaki fiyat farkı 1400tl
    -Benzin ile dizelin fiyat farkı kalmadı. Sadece km başına yaktığı yakıt avantajı kaldı dizelin. Ortalama 2 litre fazla yaksa benzinli (ki uzun yolda mümkün değil) 100 kmde 12 lira yapar, 17.000 km sonra sadece amorti etmiş olursunuz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.