Şimdi Ara

VW DSG Şanzıman Garanti Süreleri Değişiyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
2
Favori
13.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vw nin hatası bu dsg zımbırtısına erken adım atmasıydı. ilk olacam diye çıktı ama malesef umdugunu bulamadı. yada umdugunu bulmus gıbı gozukup dunyayı kekliyor. bakın uzak doğululara korelilere. adamlarda teknoloji yokmu ? alası var. peki bunca yıldır neden dsg ye rakip üretmiyorlar ? hocam kusra bakma herşeyin zamanı var. hyundai seuldaki fabrikasında vw den satın aldığı onlarca golfü paramparça edip didik didik inceliyor. neden inceliyor ? dsg gibi yamuk bi şanzıman yapıp yıllar sonra geri çağırma sorunu yaşayıp rezil olmayalım diye. ( toyota rezil olmamış gibi davranmaya devam etsin yerim onların robotunu ben ) ama görüyorsunuzki kia yeni aracı ceed de ( platform kardeşi yeni i30 ) çift debriyaj otomatik vites kullanıyor. bakın farkındamısınız bilmem ama yeni i30 da cift debriyaj oto. vites yok ?? sebep ne acaba. i30 un reklamına gölge düşürmek istemiyor olabilirlermi ? önce bir kia da deniyelim sonra i30'a aktarırız bu sistemi gibi bir düşünce olabilir mi ? işte bu adamlar bu kadar akıllı... ha almanlarmı onlarda az çakal değil bizim gibi 1 2 ülke daha olsa inanın o iş yapmadığı ıkına ıkına otomobil sattığı amerika pazarındanda çekilirler.. zaten amerika pazarında faaliyet göstermelerinin amacıda başkaya neyse ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stones_

    Diyelim ki 10 yıl garantiyi seçtik. 10 yıl içinde yüz binlerce km yapar insan. Bu nasıl oluyordu? 160 bin km neki ayda 30-40 bin km yapanlar için?


    Boykottan ziyade sağır sultan arıza yaptığını biliyor her ne kadar istisnalar olsa da. Bu saatten sonra aynı devam edemezlerdi zaten. İnsanların yine Dsg tercih etmesi, aklında soru işaretleri kalmaması için garanti mecburi uzatıldı diye düşünüyorum.

    Ayda 30-40 bin yapanlar için diyorsunuz, sanki bu km yi yapmak çok basit gibi... Yahu hesap var kitap var ayda 30-40 bin km demek Günlük ortalama 1000-1333 Km yol yapmak demek, ortalama bu yolu yapmanız için şehiriçi taksi şöförü olsanız tek şöförle yine yapamazsınız, şehirlerarası yapmak içinde günde en az 10-12 saat araçta zaman geçirmeniz gerekiyor... Bence rakamları yazarken biraz düşünerek yazmakta yarar var...

    Bizim oldukça yoğun kullandığımız ve ortalama kullanıcıların çok üzerinde yol yaptığımız aracımız bile 14-15 ay içerisinde 50 bin Km yol yaptı... Yılda 20 bin Km aracını normal kullanan biri için gayet normal bir mesafe, ne fazla ne eksik... Kimisi yılda 5 bin Km kullanır kimisi 50 bin Km, ama 20 bin km ortalama bi kullanıcı için gayet ideal...

    Sadece 30-40 bin km lafıma takılmanıza gerek yok bence. Senede 100 bin km yapanlar rahatlıkla var. Özellikle dizel araçlarda.

    Zaten mevcut 4 seneye kadar garanti olabiliyor km fark etmeksizin. Benim merak ettiğim 10 yıl-160bin km.

    Mesela Linea'da sanırım, reklamlarında görmüştüm. 6 yıl garanti veya 300 bin km garantili gibi bir ibare vardı yanlış olmasın. Bu seçenek kişinin tercihine mi bağlı yoksa 10 yıl içinde 160bin km'ye kadar mı? Ya aslında bende saçma sapan soruyorum sanırım. Öyle bir şey olsa kim 160bin km'yi seçer 10 yıl duruyorken değil mi

    Arkadaşım hala aynısını yapıyosun, Nasıl söylediğine takılmayım 1 sene ara Sıfır alıp dediğin Km yi yapan 1000 kullanıcı da 2 tane bulamazsın... Km leri hesapsız kitapsız ortaya koyduğunu farkedince yıllık 400-450 Bin Km yi 100 Bine düşürmüşsün ama kusura bakma yine sıfır VW alıp dediğin Km'yi kişisel kullanım için yapan kullanıcıyı öyle kolay kolay bulamazsın, Yüz kişide bir kişi belki; oysa sen yıllık 100 Bin yapan rahatlıkla var demişsin... Şirketimizin ticari maksatlı çalışıp sabahtan akşama kadar neredeyse kontak kapatmayan aracı bile yıllık 50-60 bin yapıyor. Ticari araçlarla karıştırıyorsun diyecem ama ticari maksatlıda o yolu yapıp para kazanmak kolay ve sık karşılaşılan bir durum değil, sen örneklerini Crafter, Transit felan gibi ticari maksatlı servis araçlarının kullanımlarıyla karıştırıyorsun galiba...

    ihale müşavirleri söz konusu kmleri yakalar hocam iş kovalarken günlük 500km yapan insanlar tanıyorum

    Yapılmaz demiyorum ki... binek araçlarda kişisel kullanım için çok çok nadirdir... Ticari bineklerde bile sık karşılaşılmaz...

    Günlük bende 1000 Km yi geçmişimdir ama yılın 365 günü pazar demeden tatil demeden o ortalamayı yakalamak kolay değil arkadaşlar yapmayın :).. İstisnasız Hergün 500 km yol yapmak demek bi anlamda hergün o yolu yapan insanın mesleğinin bi yerde de şöförlük olmasına varıyor neredeyse.... :) Ticari olarak dahi bir meslek sahibine istisnasız hergün 500 Km yol yaptırmak yerine, harcamalarınızı akaryakıta değil bölge temsilcilerine maaş olarak verir 6 saat şöförlük yerine nitelikleri nisbetinde daha katmadeğeri yüksek bir görev yapmasını istersiniz... Buna rağmen nadir de olsa istisnasız hergün ortalama 500 km yol yapan yok mudur? vardır! ama tüm kullanıcılar baz alındığından ihmal edilecek kadar az miktarda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 11 Ekim 2012; 2:58:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    Yapılmaz demiyorum ki... binek araçlarda kişisel kullanım için çok çok nadirdir... Ticari bineklerde bile sık karşılaşılmaz...

    Günlük bende 1000 Km yi geçmişimdir ama yılın 365 günü pazar demeden tatil demeden o ortalamayı yakalamak kolay değil arkadaşlar yapmayın :).. İstisnasız Hergün 500 km yol yapmak demek bi anlamda hergün o yolu yapan insanın mesleğinin bi yerde de şöförlük olmasına varıyor neredeyse.... :) Ticari olarak dahi bir meslek sahibine istisnasız hergün 500 Km yol yaptırmak yerine, harcamalarınızı akaryakıta değil bölge temsilcilerine maaş olarak verir 6 saat şöförlük yerine nitelikleri nisbetinde daha katmadeğeri yüksek bir görev yapmasını istersiniz... Buna rağmen nadir de olsa istisnasız hergün ortalama 500 km yol yapan yok mudur? vardır! ama tüm kullanıcılar baz alındığından ihmal edilecek kadar az miktarda...

    ihale meselesi öyle halledilmiyor maalsef kamu ihalesi olsun özel kuruluşlar olsun biri karsta biri tekirdağda yapılıyor siz marmarada faaliyet gösteren bir şirket iseniz söz konusu ihaleyi açan kurumda etkin sektörde yetkin birini yollamak mecburiyetindesiniz 80 vilayette temsilci bulundurmak yerine otomatik vites dsınıfı daha ucuza geliyor elbette dediğiniz gibi extrem kullanım söz konusu yinede otomobil üreticilerinin dikkate aldığı kullanım şekli bu le mans24 sanırım bu sebepten prestij kazandırıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    Yapılmaz demiyorum ki... binek araçlarda kişisel kullanım için çok çok nadirdir... Ticari bineklerde bile sık karşılaşılmaz...

    Günlük bende 1000 Km yi geçmişimdir ama yılın 365 günü pazar demeden tatil demeden o ortalamayı yakalamak kolay değil arkadaşlar yapmayın :).. İstisnasız Hergün 500 km yol yapmak demek bi anlamda hergün o yolu yapan insanın mesleğinin bi yerde de şöförlük olmasına varıyor neredeyse.... :) Ticari olarak dahi bir meslek sahibine istisnasız hergün 500 Km yol yaptırmak yerine, harcamalarınızı akaryakıta değil bölge temsilcilerine maaş olarak verir 6 saat şöförlük yerine nitelikleri nisbetinde daha katmadeğeri yüksek bir görev yapmasını istersiniz... Buna rağmen nadir de olsa istisnasız hergün ortalama 500 km yol yapan yok mudur? vardır! ama tüm kullanıcılar baz alındığından ihmal edilecek kadar az miktarda...

    ihale meselesi öyle halledilmiyor maalsef kamu ihalesi olsun özel kuruluşlar olsun biri karsta biri tekirdağda yapılıyor siz marmarada faaliyet gösteren bir şirket iseniz söz konusu ihaleyi açan kurumda etkin sektörde yetkin birini yollamak mecburiyetindesiniz 80 vilayette temsilci bulundurmak yerine otomatik vites dsınıfı daha ucuza geliyor elbette dediğiniz gibi extrem kullanım söz konusu yinede otomobil üreticilerinin dikkate aldığı kullanım şekli bu le mans24 sanırım bu sebepten prestij kazandırıyor

    Yine de işveren bensem kurumda etkin sektörde yetkin nitelikli bi personele 6 saat şöförlüğü mecbur kalmadıkça yaptırmam, çünkü bilirim ki hergün o yolu yaptırsam öyle nitelikli bi personel mutlu ve verimli bi iş hayatına sahip olmaz... binsin uçağa gitsin İstanbul'dan Kars'a, kiralasın aracını görsün işini gelsin :) her açıdan daha kârlı...



    Velhasıl kelam yıllık 20 bin km ortalama bir kullanıcı için gayet ideal bir yol...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 11 Ekim 2012; 3:39:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair
    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist
    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Baslikla konunun hic ilgisi yok

    Bu basligi goren burada oldugunu dusunur


    amaç o zaten.
    DSG fanlarına "aha doğuş yaptı!" modu verip,
    konuya girişten sonra şaka şaka zhe zhe şeklinde fail durumuna düşürmek

    Aldigim her aracin uzatilmis garantisi var

    3. Yilda satiyorum sorun yok benim icin

    yıllık uzatma ücreti nedir?



    dsg'li bir araç almak zorunda kalsam kesinlikle 2. el almayı tercih etmezdim.
    tamamen süprizle karşılaşıp, arabanın keyfini çıkartamadan servisle boğuşmak hiç hoş olmazmış...

    Modele gore degisiyor

    1000 tlden basliyor

    çook!

    hem dsg'ye 5-10.000tl ver, hemde riski uzatmak için 2-3 yıl için min. 3-4.000tl ekstradan ver. malesef çok.


    o zaman, arada gözükmeyen maliyetlerden dolayı araçların fiyatı "gizli" artışa uğramış oluyor.

    bir otomatik şanzıman için bu kadar para bana göre fazla...

    edit.harf



    Özlediğimiz, aklı başında, benim gibi DSG kullanıcılarına bile "evet doğru" dedirten yorumlar....




  • Bizde garanti süresini şanzımanda devre dışı bırakmak lazım, üst yorumlarda da denildiği gibi nasıl olsa alıyorlar, bir diğer mesele tohum kadar beyni olan tipler var aldığını kötü olduğunu duyduğunda dahi öven hain tipler
  • Dun merakimdan arkadasimin Golf V 1.4 tsi Dsg li aracini kullandim,resmen hasta oldum boyle bir sanziman olamaz dedim icimden ama tabii bu zevki alirken sanzimanin sorun cikartmasi insanin basindan asagi kaynar sular dokulmesine sebep olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce otuz kere bir kullanıcısı olarak bu sanziman hakkında görüşlerimi yazdım. Merak eden bir zahmet açıp okusun.
    Özetle hantal ve cok yakan otomatiklere binmek yerine, 2.0t almaya niyeti olan adama 1.8t alıp aynı işlevi gorduren bir sanziman. Binlerce lira masraftan kurtarıyor. Bu sırada mekatronik patlarsa karınız azalıyor; ama gene kardasiniz.
    Onun dısında bu garanti süreleri ve bu fiyat farkı ile asla alınmamalı. Detayını merak eden daha önce 30 ayrı başlıkta 30 kere yazdığım yorumlara bakabilir. Gerisi gevezelik, hep aynı hikaye, aynı muhabbet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir defa bu ülkede garanti ile ilgili sıkıntılar var, süresi, garantinin kendisinden sonra gelir.

    ürününüz ne tür olursa olsun, bir ürünü, sorun sonucu servise götürdüğünüzde, servis tarafından o ürünün sorununun kullanıcıdan kaynaklı olduğu ve üretim hatası olmadığı konusunda kırk takla atılıyor ve her türlü çirkeflik yapılıyorsa o ürünün garantisi değil 3, 3000 yıl olsa ne yazar?

    tüketici yasalarına göre 3 defa aynı sorunu çıkaran bir ürün hiç bir ek bedel talep edilmeden, yenisiyle değiştirilmek zorundadır. peki siz hiç yenisiyle değiştirilen bir ürün duydunuz mu bu ülkede? servis formuna 2 defa aynı sorun yazılır, üçüncüde gittiğinde oraya kelime oyunlarıyla başka bir sorundan gelmiş gibi yazılır ve sorun ortadan kaldırılır. burası türkiye, hinlik dediniz mi elimize su dökecek başka bir dünya milleti, medeniyeti bulunamaz...




  • Bu yaklaşık 1 hafta önce Volkswagen Almanyaya yazdığım yazı;



    Dear Volkswagen Management.

    There is no doubt, Volkswagen is one of the most popular car brand in Turkey and I am one of them who loves and prefers Volkswagen.

    I live in Turkey and I am 36 years old. Since 2 months I’ve been searching for to buy a second hand Mk 5 Jetta. But I have a problem, about transmission.

    My personal choice is to buy a car with automatic clutch but i can’t have enough courage about to do this because of DSG.

    In this days, there is a lot of complaint in internet about DSG, some Dsg users says don’t buy a car with Dsg.

    Dsg is excellent system but at the same time it’s vulnerable for more and expensive clutch problems like mechatronic unit failure.

    Volkswagen gave 10 years or 160.000 km warranty to Dsg car owners in USA and China about likely transmission problems.

    But, the same warranty period is only 2 years in Turkey and it’s too short.

    THIS IS COMPLETELY DOUBLE STANDART !!!

    So that, Dsg car users sell their cars before time runs out in Turkey. Because they fear probable Dsg failures and it’s very expensive repair costs.

    Who wants to buy a brand new car which is comes with chronic gearbox problems and big repair costs in it’s 2 years warranty period ?

    I don’t want.

    In some cases Dogus Otomotiv couldn’t defend the rights of it’s customers, Dsg problem is one and big of them.

    DSG is amazing system, there is no doubt at this point, but it’s still in development process and 2 years warranty is definitely not enough.

    The warranty period must be 10 years in Turkey, like U.S. or CHINA.

    As i said before I’m planning to buy Mk5 Jetta, and my first choice to buy a semi automatic car but after read too much negative comment about Dsg problems, I fear to have a car with Dsg.

    So that, i give up to buy a car with Dsg and looking for manuel ones.

    And I want to say some comment about new Jetta. It’s unfortunately disappointment for me and many another Turkish customers who waits for new Jetta to buy. Neither exterior nor interior design is impressive.

    A lot of useful accessories is removed from new Jetta compared the old one.

    Because of that I’m looking for old one rathetr than to buy a new one.

    Such a great and car company should not have made such a big mistake. Volkswagen don’t need to do this.

    Volkswagen shift down on new Jetta rather than shift up, in order to reduce costs, but it’s unacceptable.

    Good Day.




    Bu da Volkswagen AG tarafından az önce mail adresime gönderilen cevap ;


    Ref. no.: VW-2012/10-031442

    15. Oktober 2012


    Dear Mr. Erbektas,

    Thank you for your message addressed to the Board of Management. We have been delegated to respond on their behalf.

    We are sorry to hear about you dissatisfaction, but kindly request your understanding that the DSG warranty extension is a
    market specific decision, which cannot be applied in other countries, in your case Turkey.

    We have informed the responsible importer in your country, Dogus Otomotiv, about your critical comments.

    In closing, we would like to thank you for your message, as customer feedback is always welcome.

    Yours sincerely,

    i.V. Holger Andres i. V. Maurizio Meloni

    Volkswagen AG
    38436 Wolfsburg
    Tel +49 (0) 1805 865579*
    Fax +49 (0) 1805 329865*
    Mail to customercare@volkswagen.com
    Homepagehttp://www.volkswagen.de

    0,14 €/Min. aus dem dt. Festnetz, max. 0,42 €/Min. aus den Mobilfunknetzen


    VOLKSWAGEN AG
    Sitz/Domicile: Wolfsburg
    Registergericht/Court of Registry: Amtsgericht Braunschweig
    HRB Nr./. Commercial Register No.: 100484
    Vorsitzender des Aufsichtsrats/Chairman of the Supervisory Board: Ferdinand Piëch
    Vorstand/Board of Management: Martin Winterkorn (Vorsitzender/Chairman), Francisco J. Garcia Sanz, Jochem Heizmann, Christian
    Klingler, Michael Macht, Horst Neumann, Leif Oestling, Hans Dieter Poetsch, Rupert Stadler

    Wichtiger Hinweis: Die vorgenannten Angaben werden jeder E-Mail automatisch hinzugefuegt und lassen keine Rueckschluesse auf den
    Rechtscharakter der E-Mail zu.
    Important Notice: The above information is automatically added to this e-mail. This addition does not constitute a
    representation that the content of this e-mail is legally relevant and/or is intended to be legally binding upon VOLKSWAGEN AG.



    Seite 1




  • Mesele Doğuş'ta bitiyor yani...
  • Garanti sürelerinin uzatılmasının olmayacağını güzel bir dil ile ifade etmişler

    Bende olsam uzatmazdım nasıl olsa insanlar satın alıyor

    2 yıl garanti uzatmayıp daha fazla yedek parça satar kazancımı artırırdım doğuş ile beraber
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Garanti sürelerinin uzatılmasının olmayacağını güzel bir dil ile ifade etmişler

    Bende olsam uzatmazdım nasıl olsa insanlar satın alıyor

    2 yıl garanti uzatmayıp daha fazla yedek parça satar kazancımı artırırdım doğuş ile beraber

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Garanti sürelerinin uzatılmasının olmayacağını güzel bir dil ile ifade etmişler

    Bende olsam uzatmazdım nasıl olsa insanlar satın alıyor

    2 yıl garanti uzatmayıp daha fazla yedek parça satar kazancımı artırırdım doğuş ile beraber

    İleride ikinci el DSG şanzımanlı araçlar sahiplerini çok ciddi üzmeye başlarlar ise insanlar bugünkü gibi VW satın almazlar ve Otomatik vites VW'ler ikinci elde uzak durulacak modeller arasında yer alır... Söylediğiniz kısa vadeli kar için geçerlidir orta-uzun vadede satılan ürünün güven vermemesi satışların geleceğini karartabilir... Yoksa endişe etmeyin satıcıda en az sizin kadar hesap yapabilecek kabiliyete sahip, kimse babasının hayrına ekstra garanti vermez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 3 Şubat 2013; 14:51:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Garanti sürelerinin uzatılmasının olmayacağını güzel bir dil ile ifade etmişler

    Bende olsam uzatmazdım nasıl olsa insanlar satın alıyor

    2 yıl garanti uzatmayıp daha fazla yedek parça satar kazancımı artırırdım doğuş ile beraber

    İleride ikinci el DSG şanzımanlı araçlar sahiplerini çok ciddi üzmeye başlarlar ise insanlar bugünkü gibi VW satın almazlar ve Otomatik vites VW'ler ikinci elde uzak durulacak modeller arasında yer alır... Söylediğiniz kısa vadeli kar için geçerlidir orta-uzun vadede satılan ürünün güven vermemesi satışların geleceğini karartabilir... Yoksa endişe etmeyin satıcıda en az sizin kadar hesap yapabilecek kabiliyete sahip, kimse babasının hayrına ekstra garanti vermez...

    Benim endişem yok alan yada satan düşünsün




  • WV daha iyisini yapana kadar en iyisi DSG.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: SiyahPelerinliAdam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narc0s3

    Garanti sürelerinin uzatılmasının olmayacağını güzel bir dil ile ifade etmişler

    Bende olsam uzatmazdım nasıl olsa insanlar satın alıyor

    2 yıl garanti uzatmayıp daha fazla yedek parça satar kazancımı artırırdım doğuş ile beraber

    İleride ikinci el DSG şanzımanlı araçlar sahiplerini çok ciddi üzmeye başlarlar ise insanlar bugünkü gibi VW satın almazlar ve Otomatik vites VW'ler ikinci elde uzak durulacak modeller arasında yer alır... Söylediğiniz kısa vadeli kar için geçerlidir orta-uzun vadede satılan ürünün güven vermemesi satışların geleceğini karartabilir... Yoksa endişe etmeyin satıcıda en az sizin kadar hesap yapabilecek kabiliyete sahip, kimse babasının hayrına ekstra garanti vermez...

    Bu şanzıman problemleri nedir ??? Isınma mı ? titreme mi ??? Çindeki ve rusyadaki ürünlerin sorunu nedir acaba ???

    arızalar için çin ve rusyaya özel bir durum yok.

    çinliler bu işin yakasını bırakmadılar aylardır protesto ediyorlar vosvosu. geri çağırmanın çinde başlaması bu yüzden

    vosvosa en yakın basın kuruluşu alman autobild in açıklamasına göre bildiğimiz bize gelen araçlarda da sık sık arızalanan mekatronik problemi denilmiş

    http://www.autobild.de/artikel/vw-china-rueckruf-fuer-diverse-modelle-3918149.html




  • Nasıl olsa satışlar iyi diye bizde geri çağırma olmuyor. Benim merak ettiğim 2.elde garantisi bitmiş dsg li araçlar nasıl satılıyor? Alanlar problemi bilerek mi alıyorlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chameleon41

    Nasıl olsa satışlar iyi diye bizde geri çağırma olmuyor. Benim merak ettiğim 2.elde garantisi bitmiş dsg li araçlar nasıl satılıyor? Alanlar problemi bilerek mi alıyorlar?

    problemi bilen de bilmeyen de kapış kapış alıyor.
    çünkü zihniyet şu:
    kolay satılır,alaman,doyçen,wellen,bişi olmaz,tank alaman.
    bu kafayla dsg alan adama da ne sen ne ben laf anlatamayız,patlayınca serviste görürsün,ben demiştim dersin biter mevzuat
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.