Şimdi Ara

Voodafone ping ve tracert problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu tracert değerlerini yorumlayabilecek var mı? Düşen paketler var ama bu normal mi kötü mü? Vodafone'la ping konusunda açtığım kayıt halen devam ediyor (onlara kalsa problem yok, gerçi kapattırmak istiyorum deyince de bekleyin belki düzeltilebilir diye beklettiler), bu esnada bu değerleri istediler. Bu arada google ping de 81 ms ortalama, ekranda görülüyor, Ankara'yım, Ankara içi 35 ms.
    Ben bu heriflerin gevşekliklerinden tt fiber e geçmeyi düşünüyorum ama bu değerler çok kötü değilse durabilirim, hız iyi, ping de arada sorun çıkarıyor oyunlarda. Gerçi web siteleri de çok hızlı açılmıyor gibi geliyor genelde, bu normal mi yoksa ping den olabilir mi?

    Voodafone ping ve tracert problemi







  • Yok mu cevap verebilecek uzman arkadaş?
  • Değerler kötü Türknet'in yurt dışı çıkışı olan Seabone'yi Vodafone kullanıyor galiba eğer Fiber altyapınız varsa 1 dakika bile durmayın.
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Türknetin çıkışı değil türknetinde kullandığı diyebiliriz
  • sıkıntının kaynağı Seabone yani Telekom Italia Sparkle. Vodafone-TR'nin yurt dışı çıkışları için kullandığı aracı firmalardan bir tanesi yani. Sıkıntının olduğu yere traceroute komutunu kullandığımda pingin inanılmaz yükseldiğini görüyorum, normalde olması gereken 75ms'dir. (Ankara > Frankfurt > İstanbul rotası için.) Kafadan 80ms ping artışı var TI Sparkle İstanbul PoP noktasında, muhtemelen yoğunluktan ve kapasite yetersizliğinden dolayı kaynaklanıyor. Google problemi ise Vodafone'un Google ile doğrudan peering antlaşmasının olmamasından kaynaklanıyor, doğal olarak aracı firma üzerinden kapasite olarak en müsait Google veri merkezine bağlantı kurmaya çalışıyor, bu da senin için Amsterdam veri merkezi olmuş. Benim bağlantımdaysa Sofya'yı seçiyor, kapasite yetersiz geldiğinde ise Budapeşte'ye aktarılıyor bağlantım. Aşağıdaki görsellerde ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. Birinci görsel benim bağlantı durumum, ikinci görsel ise Vodafone'un yurt dışı çıkışları için en çok kullandığı 6 firma.

    Voodafone ping ve tracert problemi

    Voodafone ping ve tracert problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LGR9 -- 5 Ekim 2017; 21:43:54 >




  • Aşağıda ki değer İstanbul Vodafone Fibermax sonucu olup;test cat 6 kablo ile yapılmıştır.



    Istanbul Vodafone Fibermax Tracer Sonuçları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ocularis -- 5 Ekim 2017; 23:22:55 >
  • ocularis O kullanıcısına yanıt
    Değerler gene yüksek 06.10.2017 Saat 04:47 Tracert Google.com Test

    Türk Telekom:

    Voodafone ping ve tracert problemi


    Türknet:

    Voodafone ping ve tracert problemi




  • Benimkiler nasıl?

    Voodafone ping ve tracert problemi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NitroNos

    Değerler kötü Türknet'in yurt dışı çıkışı olan Seabone'yi Vodafone kullanıyor galiba eğer Fiber altyapınız varsa 1 dakika bile durmayın.

    Evet fibermax. 3 haftadır bu değerlerin kötü olduğunu kabul etmeleri için uğraşıyorum, kötü olduğunu biliyordum ama bu kadar olduğunu düşünmemiştim. İbret olsun diye yaşadığım süreci detaylı aktarcam:



    Bölüm 1:

    3 hafta önce kurulumdan sonra ara ara oyunda gecikmeler gözlemlediğim için kayıt açtım ki ISS değiştirme sebeplerimden biri buydu. Alır almaz Ankara içi Vodafone server'la 35 ms ping'de sıkıntıyı destekliyordu, cep telefonumda bile 20 ms gibi değerler çıkıyor ki bu fiber kablolu altyapı. Sözde bana şikayet kaydı açtılar ve teknik ekip yönlendirdiler, bikaç gün sonra durumu sordum arayan olmadı mı dediler, yok dedim, teknik ekip yönlendirildi dediler tekrar, bikaç gün sonra tekrar aradım bu sefer çıkan arkadaş kayıt falan açılmamış dedi, problemi tekrar özetledim, bu saydıklarınız problemden sayılmıyor dedi arkadaş!?



    Bölüm 2:

    Son görüşmeden sonra sinirlendim, kapatma prosedürünü sordum başka bir arkadaşa, o bekleyin kapattırmayın belki teknik ekip oynadığınız oyunun çıkışları ile ilgili optimizasyon yaparlar dedi. Bunun üzerine en sonunda resmi bir arıza kaydım oldu ama bu süreç de zaman kaybından başka birşey değildi. Bir süre sonra genel müdürlükten aradılar, ping ve tracert değerlerini aldılar, konsoldan da ping değeri istediler ps4'de böyle bir ölçüm yapılamadığını söyledim. Bikaç gün geçti yine arayan yok, sordum tekrar, tekrar ping ve tracert değerlerini istediler, olmadı bi daha sordum, sıkıştırınca tekrar aradılar genel müdürlükten (sanki oradan arayınca bişey yapıyorlarmış gibi) ve inanılmaz ama tekrar ping ve tracert değerlerini istediler, bide her seferinde imkansız dememe rağmen konsoldan ping değeri istiyorlar, iyice tepem attı çözüm üretmek yerine zaman kazandıklarını, ping ve tracert de değişiklik olmadığını, artık çözüm beklediğimi yoksa iptale gideceğimi belirttim. Ertesi gün tekrar aynı temsilci aradı ve yine ping/tracert değerlerini istedi, birde konsoldan hangi servera oyunun bağlandığını...Şimdi burası ilginç çünkü ne yaptıklarının farkına varmadığımı zannediyorlar, oyun bir yana gecikme gibi temel bir problemim olduğunu söyledim, öyle söyleyince bu kaydı kapatalım, tekrar arayıp gecikme ile ilgili ayrı bir kayıt açın dediler sanki bunlar birbirinden ayrı problemler gibi ve başından beri bu değerleri istemelerine ve benimde vurgulamama rağmen. Yani bunların teknik çözümü falan yok, altından kalkamadıkları sorunu bırakın kabul etmeyi sanki çözülmüş gibi gösterecekler kullanıcının problemi başkaymış diye, bu esnada siz bıkıp peşini bırakacaksınız, taktik bu, zaten ben sıkıştırmasam ne arayan var ne soran, hatta kayıt açmış gibi gösterip yalan bile söylediler dediğim gibi. Başka yalanda söylediler, son görüşmede teknik ekip sözde bir yorum yapmış, problem wifi ile gerçekleştiği için kapsam dışı gibi birşey söylediler. Halbuki her görüşmede kablo ile mi bağlanıyorsunuz diye soruyorlar, onaylıyorum, wifi olmadığını özellikle belirtiyorum, o kaydı kapatmak için zorluyorlar yalanlarla.



    Sonuç itibari ile yalanlar, kelime oyunları, ilgisizlik, ilgilenmek zorunda oluncada varsa yoksa ping/tracert sormak ve zaman aşımına uğratma taktikleri dışında Vodafone gibi telekom devi bir şirkete yakışacak bir yaklaşım göremedim.

    Yazık...Al birini vur ötekine durumu olduğu için genel olarak dünyanın parasını kürekle kaldırıp, dünyadaki en b*ktan internet hizmetini sağlayanlara, buna vesile olanlara, paramızla bizi rezil eden bütün muattaplara param haram olsun, zehir zıkkım olsun...



    Not: Son görüşmemdeki temsilciye memnuniyetin önemli olduğunu, özellikle bu sektöre nispeten yeni giren ve pazar payı küçük olan Vodafone gibi bir firma için daha önem kazandığını, kendimin ve birçok insanın sosyal ortamda bu tarz sorunları yada memnuniyetlerini yansıttığını ve çözüm odaklı yaklaşmaları halinde bunun kendileri için avantaj olduğunu söylediğimde sosyal medyayı takip ettiklerini belirttiler. Bilginize...




  • togiee kullanıcısına yanıt
    Sizinde pek iyi değil Yurt dışı çıkışlarda sorun olduğunu düşünüyorum.
  • Ibanez@Forum I kullanıcısına yanıt
    Memnun değilseniz online oyunlarda problem yaratıyorsa alternatif İSS'lere geçin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ibanez@Forum


    quote:

    Orijinalden alıntı: NitroNos

    Değerler kötü Türknet'in yurt dışı çıkışı olan Seabone'yi Vodafone kullanıyor galiba eğer Fiber altyapınız varsa 1 dakika bile durmayın.

    Evet fibermax. 3 haftadır bu değerlerin kötü olduğunu kabul etmeleri için uğraşıyorum, kötü olduğunu biliyordum ama bu kadar olduğunu düşünmemiştim. İbret olsun diye yaşadığım süreci detaylı aktarcam:



    Bölüm 1:

    3 hafta önce kurulumdan sonra ara ara oyunda gecikmeler gözlemlediğim için kayıt açtım ki ISS değiştirme sebeplerimden biri buydu. Alır almaz Ankara içi Vodafone server'la 35 ms ping'de sıkıntıyı destekliyordu, cep telefonumda bile 20 ms gibi değerler çıkıyor ki bu fiber kablolu altyapı. Sözde bana şikayet kaydı açtılar ve teknik ekip yönlendirdiler, bikaç gün sonra durumu sordum arayan olmadı mı dediler, yok dedim, teknik ekip yönlendirildi dediler tekrar, bikaç gün sonra tekrar aradım bu sefer çıkan arkadaş kayıt falan açılmamış dedi, problemi tekrar özetledim, bu saydıklarınız problemden sayılmıyor dedi arkadaş!?



    Bölüm 2:

    Son görüşmeden sonra sinirlendim, kapatma prosedürünü sordum başka bir arkadaşa, o bekleyin kapattırmayın belki teknik ekip oynadığınız oyunun çıkışları ile ilgili optimizasyon yaparlar dedi. Bunun üzerine en sonunda resmi bir arıza kaydım oldu ama bu süreç de zaman kaybından başka birşey değildi. Bir süre sonra genel müdürlükten aradılar, ping ve tracert değerlerini aldılar, konsoldan da ping değeri istediler ps4'de böyle bir ölçüm yapılamadığını söyledim. Bikaç gün geçti yine arayan yok, sordum tekrar, tekrar ping ve tracert değerlerini istediler, olmadı bi daha sordum, sıkıştırınca tekrar aradılar genel müdürlükten (sanki oradan arayınca bişey yapıyorlarmış gibi) ve inanılmaz ama tekrar ping ve tracert değerlerini istediler, bide her seferinde imkansız dememe rağmen konsoldan ping değeri istiyorlar, iyice tepem attı çözüm üretmek yerine zaman kazandıklarını, ping ve tracert de değişiklik olmadığını, artık çözüm beklediğimi yoksa iptale gideceğimi belirttim. Ertesi gün tekrar aynı temsilci aradı ve yine ping/tracert değerlerini istedi, birde konsoldan hangi servera oyunun bağlandığını...Şimdi burası ilginç çünkü ne yaptıklarının farkına varmadığımı zannediyorlar, oyun bir yana gecikme gibi temel bir problemim olduğunu söyledim, öyle söyleyince bu kaydı kapatalım, tekrar arayıp gecikme ile ilgili ayrı bir kayıt açın dediler sanki bunlar birbirinden ayrı problemler gibi ve başından beri bu değerleri istemelerine ve benimde vurgulamama rağmen. Yani bunların teknik çözümü falan yok, altından kalkamadıkları sorunu bırakın kabul etmeyi sanki çözülmüş gibi gösterecekler kullanıcının problemi başkaymış diye, bu esnada siz bıkıp peşini bırakacaksınız, taktik bu, zaten ben sıkıştırmasam ne arayan var ne soran, hatta kayıt açmış gibi gösterip yalan bile söylediler dediğim gibi. Başka yalanda söylediler, son görüşmede teknik ekip sözde bir yorum yapmış, problem wifi ile gerçekleştiği için kapsam dışı gibi birşey söylediler. Halbuki her görüşmede kablo ile mi bağlanıyorsunuz diye soruyorlar, onaylıyorum, wifi olmadığını özellikle belirtiyorum, o kaydı kapatmak için zorluyorlar yalanlarla.



    Sonuç itibari ile yalanlar, kelime oyunları, ilgisizlik, ilgilenmek zorunda oluncada varsa yoksa ping/tracert sormak ve zaman aşımına uğratma taktikleri dışında Vodafone gibi telekom devi bir şirkete yakışacak bir yaklaşım göremedim.

    Yazık...Al birini vur ötekine durumu olduğu için genel olarak dünyanın parasını kürekle kaldırıp, dünyadaki en b*ktan internet hizmetini sağlayanlara, buna vesile olanlara, paramızla bizi rezil eden bütün muattaplara param haram olsun, zehir zıkkım olsun...



    Not: Son görüşmemdeki temsilciye memnuniyetin önemli olduğunu, özellikle bu sektöre nispeten yeni giren ve pazar payı küçük olan Vodafone gibi bir firma için daha önem kazandığını, kendimin ve birçok insanın sosyal ortamda bu tarz sorunları yada memnuniyetlerini yansıttığını ve çözüm odaklı yaklaşmaları halinde bunun kendileri için avantaj olduğunu söylediğimde sosyal medyayı takip ettiklerini belirttiler. Bilginize...

    Aynı sorun bende de var hocam ping yüksek ancal bazı arkadaşların pingleri iyi benimde speed testte 30-35 çıkıyor !!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NitroNos

    Memnun değilseniz online oyunlarda problem yaratıyorsa alternatif İSS'lere geçin.

    Hangisine geçeyim peki hocam?

    Bundan önce kablonet deydim, performans bir iyi bir kötü oluyordu, 10 defa çağırdım adamları bişey bulamadılar, bulamayınca daire içine gelen kablaja suç attılar, sorguladım kablajda sıkıntı çıkmadı.

    Tüm forumları takip etmeye çalışıyorum elimden geldiğince, Superonline da kendi modemimizi kullanamıyoruz ve altyapı bununla aynı deniyor. TTNet de de bazı arkadaşlar son dönemde akşamları pingin inanılmaz arttığını yazmışlar, hatta bazıları bunun 2016 dan beri olduğunu yazmış. Ttnet den hat kiralayanları zaten saymıyorum, Turknet de şikayetler patlamış vaziyette, diğerlerini çok bilmiyorum ama ttelekomun hat kiraladığı şirketleri baltaladığını söyleyenler var. En olası ttnet, onu düşünüyorum ama akşamları ping artışı bırakın oyunu, web/video kullanımını imkansız hale getirmiş. Gördüğüm kadarı ile yazımın sonunda da belirttiğim kadarı ile al birini vur ötekine durumu hakim, o yüzden yazımın son cümlelerini tekrar ediyorum...


    Sizin tavsiyeniz nedir peki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ibanez@Forum -- 7 Ekim 2017; 8:48:22 >




  • LGR9 kullanıcısına yanıt
    Voodafone ping ve tracert problemi
    Selam müsaitsen bi bakabilirmisin göze çarpan bir problem var mı ?
  • Ibanez@Forum I kullanıcısına yanıt
    Türk Telekom diğer firmalara göre kat kat daha iyi ping durumu vardır.

    Uydunet fena değil ama son zamanlarda hiç altyapısını geliştiremedi baya yük biniyor bundan dolayı ping değerleri çoğalıyor.

    Tavsiyem türk telekom bağlatın taahhüt yapmadan 1 ay deneyin.
  • Arkadaşlar bu sabah aldığım ip dikkatimi çekti 3 aydır 31 ile başlayan ip'ler alıyordum hep , ancak ilk defa 176 ile başlayan bir ip aldım fakat ping aynı
  • Merhaba

    Vodafone yurtdisi cikislarinda suan 3 adet firmayla calismaktadir. Trace aldiginizdaki pinglerin yukselmesi o anlik trafik sıkışıklığından oluşur trafikte genelde bu firmaların yurt dışı fiberleri kesildiğinde yaşanır. Benim trace değerleri resimdeki gibidir. Vodafone 32 mbit Altyapı TT. Lokasyon: Maltepe/Istanbul saat 23:15.

    Seabone
    Interoute
    VCNO


    Voodafone ping ve tracert problemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quu

    Merhaba

    Vodafone yurtdisi cikislarinda suan 3 adet firmayla calismaktadir. Trace aldiginizdaki pinglerin yukselmesi o anlik trafik sıkışıklığından oluşur trafikte genelde bu firmaların yurt dışı fiberleri kesildiğinde yaşanır. Benim trace değerleri resimdeki gibidir. Vodafone 32 mbit Altyapı TT. Lokasyon: Maltepe/Istanbul saat 23:15.

    Seabone
    Interoute
    VCNO


    Voodafone ping ve tracert problemi

    O anlık değil hocam hep pingler yüksek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha


    quote:

    Orijinalden alıntı: quu

    Merhaba

    Vodafone yurtdisi cikislarinda suan 3 adet firmayla calismaktadir. Trace aldiginizdaki pinglerin yukselmesi o anlik trafik sıkışıklığından oluşur trafikte genelde bu firmaların yurt dışı fiberleri kesildiğinde yaşanır. Benim trace değerleri resimdeki gibidir. Vodafone 32 mbit Altyapı TT. Lokasyon: Maltepe/Istanbul saat 23:15.

    Seabone
    Interoute
    VCNO


    Voodafone ping ve tracert problemi

    O anlık değil hocam hep pingler yüksek

    PM'den abone numarası verir misin hocam inceleyeyim.




  • Ping konusunda superonline dan daha iyisini tanımıyorum.



    Turk Telekom da aslında cok iyi ama 10 kullanıcıdan sadece 1inde yurtdışı çıkışları olması gerektiği gibi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.