Şimdi Ara

VOLVO- Yeni motorlar , teknik veriler. Güncel, Tork grafikleri eklendi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
2
Favori
3.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvo'nun drive-e adını verdiği yeni motor ailesinin detaylarını ortaya çıktı.

    Tamamen volvo bünyesinde geliştirilen 4 silindirli motorlar İsveç Svödendeki volvo fabrikasında üretiliyor.

    Blok dahil pek çok ortak parça kullanan yeni motor ailesi mevcut 8 ayrı motorun yerine geçerek benzinli ve dizel motorlar volvo'ya büyük bir üretim esnekliği ve maliyet avantajı sunacak.

    2500 bar basınçlık enjektörler ve her bir enjektörün ayrı kontrol ünitelerine sahip olması gibi otomobil dünyası için ilkleri barındıran veni 2.0 litre dizel motorlar tek ve çift turbo versiyonlarıyla 120 ile 230 hp arasında güç üretirken, versiyona göre turbo + kompresörle beslenen benzinlilerin gücü 140'dan başlayıp 300 hp'nin üstüne çıkıyor.

    Tüm motor versiyonları 6 ileri düz ve Aisin üretimi 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ile sunulacak.

    İlk etapta verileri açıklanan motorlar;

    2.0 dizel 4250devirde 181 hp , 1750-2500 arası 400 nm

    Bu motor 8 ileri otomatik şanzımanla s60'ı 7.4 saniyede 100'e taşırken ortalama tüketimi 4.2 litre. XC60da ise aynı veriler 8.5 saniye ve 4.6 litre.

    (Bu veriler denk güçte referans kabul edilebilecek 184' hp'lik bmw motorunun 3 ve x3'de sergilediği performansa denk, tüketim olarak ise %10-20 iyi. Hem de her iki modelin ağırlık dezavantajlarına rağmen...)

    2.0 benzinli 5500devirde 245 hp, 1500-4800 arası 350nm

    Bu motor ise 8 ileri otomatik şanzımanla s60'ı 6.3 saniyede 100'e taşırken ortalama tüketimi 6 litre. XC60da ise aynı veriler 7.2 saniye ve 6,7 litre.

    (Manuellerde tüketim %5 civarı düşük, performans ise aynı)

    Tüm motorlar en baştan itibaren elektrikli motorlarla kombine edilebilecek şekilde geliştirilmiş... Elektrikli motorlarla desteklenmiş üniteler 8 silindirli motorlar ayarında güç üretecekler.

    s60

     VOLVO- Yeni motorlar , teknik veriler. Güncel, Tork grafikleri eklendi.


    xc60

     VOLVO- Yeni motorlar , teknik veriler. Güncel, Tork grafikleri eklendi.


    Aşağıya motorların tork grafiklerini ve karşılaştırma açısından mevcut 184 hp'lik 2.0 dizel ve 240 hp'Lik 2.0 benzinli BMW motorlarını koyuyorum. (sol taraftakiler volvo, üstteki benzinli)

     VOLVO- Yeni motorlar , teknik veriler. Güncel, Tork grafikleri eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 28 Ekim 2013; 20:21:30 >







  • Gorunuse gore 1.6 motorlar yolcu.

    Her enjektore ayri kontrol gercekten ilginc fikir.

    Acaba nasil bi mantigi var??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelde 3 kasadan önde ama benzinlide hala geride görünüyor. Gerçi bmw 218 bg lik versiyonu 3 kasada kullanmıyor.
    Bu arada epeydir yoktun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6'lari tarihe gomduler heralde
    2.0 dizel guzel gorunuyor S60'da fakat d sinifinda cok alternatif var ve arac vergiden kurtarmadigi icin tercih edilmesi zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence yanlış bir karar olur en azından bizim ülkemiz için.
  • Aisin üretimi 8 ileri dedikleri ZF mi oluyor acaba?
  • Bizde d2 motoru kaldırmazlar satışların düşeceğini tahmin edebiliyorlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Performans olarak volvo çok hızlı yol katetmiş olacak. Merak ettiğim xc60 bu motorla 4x4 mü olacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alfredo -- 17 Ağustos 2013; 8:29:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay benim anam babam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Aisin üretimi 8 ileri dedikleri ZF mi oluyor acaba?

    zf olsa zf derlerdi ya. Ben powershifte noldu onu merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel motorlar BMW motorlarına çok benziyor sanki.

    Özellikle 2.0 benzinli 245 hp ve teknik verileri 328i yi çok anımsattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merter V.


    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Aisin üretimi 8 ileri dedikleri ZF mi oluyor acaba?

    zf olsa zf derlerdi ya. Ben powershifte noldu onu merak ediyorum

    8 ileri otomatik şanzıman başka hangi firma üretiyor? BMW, VW, AUDI hep ZF kullanıyor diye biliyorum 8 ileri kullandıkları araçlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: Merter V.


    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Aisin üretimi 8 ileri dedikleri ZF mi oluyor acaba?

    zf olsa zf derlerdi ya. Ben powershifte noldu onu merak ediyorum

    8 ileri otomatik şanzıman başka hangi firma üretiyor? BMW, VW, AUDI hep ZF kullanıyor diye biliyorum 8 ileri kullandıkları araçlarda.

    cevabi merak ettim bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Volvo zaten turbonun ustasıdır, yaptı mı iyi yapar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Aisin üretimi 8 ileri dedikleri ZF mi oluyor acaba?

    Aisin Japon menşeili bir firma.

    Belli bir hissesi Toyota'ya ait.

    Bahsi geçen 8 ileri şanzıman kendilerine ait olması lazım.

    http://www.aisin.com/product/automotive/drivetrain/index.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Aisin üretimi 8 ileri dedikleri ZF mi oluyor acaba?

    Aisin Japon menşeili bir firma.

    Belli bir hissesi Toyota'ya ait.

    Bahsi geçen 8 ileri şanzıman kendilerine ait olması lazım.

    http://www.aisin.com/product/automotive/drivetrain/index.html

    tesekkurler cevap icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.0 dizel 4x4 gelmesi lazım bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Volvo zaten turbonun ustasıdır, yaptı mı iyi yapar...

    Kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    2500 bar basınçlık enjektörler ve her bir enjektörün ayrı kontrol ünitelerine sahip olması gibi otomobil dünyası için ilkleri barındıran veni 2.0 litre dizel motorlar tek ve çift turbo versiyonlarıyla 120 ile 230 hp arasında güç üretirken,


    2.0 dizelde rekor.

    Yalnış bilmiyorsam şuan rekor 224hp ile bmw de. 5.25D modelinde.
  • Peki ne zaman kullanacaklar bu motorları?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.