Şimdi Ara

VOLVO, TÜKETİMİM %25 AZALTAN KERS'İ İNGİLTERE'DE DENİYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir kinetik enerji depolama sistemi olan Volanlar, yüksek devirlerde dönerek, fren enerjisinden kazanılan enerjiyi depolayabiliyor. Volvo bu sistemleri KERS adı altında otomobillerine uygulayarak yüzde 25 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor.

    http://ototeknikveri.com/icerik/6188/volvo-yakit-tuketimini-25-azaltan-kers-volan-sisteminin-testlerini-surduruyor.html







  • hadi bakalım bekliyoruz volvo yapar yapsa yapsa zaten.
  • Bi ara formula 1 de denenmisti bu yanlış mi hatırlıyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    Bi ara formula 1 de denenmisti bu yanlış mi hatırlıyorum ?

    Doğrusun kardeşim F1de kullanıldı bence geliştirilebilir bi teknoloji biraz daha yolu var ama volvo gibi araştırma ağırlıklı firmalar dışında bu tür çalışmalar yapılmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslinda bu enetji kazanimini elektrikli araclarda kullanabilir. Mesele amatorce bi sistem kurayim hatta hic bilmeden...

    Arac haraket ettiginde tekerler dondugunde surtunmeden olusacak enerjiyi depolayabilir frenleme yapilduginda tekerin sikstrilmasindan dolayi orda ki enerjiyide depolayabilirler bu sayede arac surekli yakitini uretmis olur...aslinda haraketli olan herseyden elektrik uretilebilir aracin kaputuna tavanina ruzgarin sık ve sert temas ettigi yerlerden bile enerji uretilebilir diye dusunuyorum acikcasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Aslinda bu enetji kazanimini elektrikli araclarda kullanabilir. Mesele amatorce bi sistem kurayim hatta hic bilmeden...

    Arac haraket ettiginde tekerler dondugunde surtunmeden olusacak enerjiyi depolayabilir frenleme yapilduginda tekerin sikstrilmasindan dolayi orda ki enerjiyide depolayabilirler bu sayede arac surekli yakitini uretmis olur...aslinda haraketli olan herseyden elektrik uretilebilir aracin kaputuna tavanina ruzgarin sık ve sert temas ettigi yerlerden bile enerji uretilebilir diye dusunuyorum acikcasi.

    Elektrikli araclarda ve hybridlerde zaten frenleme yapilirken bataryalar sarj ediliyor.

    Kers sistemi ise dolduracak batarya olmayan araclar icin daha uygun bir cozum. Kinetik enerjiyi kinetik enerji olarak depoluyor.
    Dediginiz dogru hareketli olan herseyden enerji uretilebilir ama bu o nesnenin hareketini yavaslatacaktir yani kazanc yerine kayip olacaktir. O yuzden bu tarz enerji geri donusum sistemleri sadece fren yaparken kullaniliyor.




  • Bu Kers sistemi, hani oyuncak arabayi geri dogru ceker bırakırsın ileri doğru gider, onun gibi birşey mi acaba?
    Haberde sadece volandan bahsetmiş ama çalışma prensibini anlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan.mustafa -- 29 Mart 2014; 6:25:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çok komplike bir sistem hizalanma ve tüketime etkisi azimsanacak cinsten degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    Bu Kers sistemi, hani oyuncak arabayi geri dogru ceker bırakırsın ileri doğru gider, onun gibi birşey mi acaba?
    Haberde sadece volandan bahsetmiş ama çalışma prensibini anlayamadım.

    Ben de merak ettim arattim biraz daha detayli Ingilizce haberini okudum. Anladigim KERS`in calisma sekli soyle. buyukcene cark gibi donebilen bir sey var. frene basinca enerji buraya aktariliyor bu buyuk cark donmeye basliyor. Orada kendi kendine donuyor taaki siz tekrar gaza basana kadar. Gaza basinca sistem tekrar aracin tekerleklerine baglaniyor ve bu donen cark aracin tekerini dondurmeye basliyor.

    Volvo bunu gelistirmek icin ne yapmis.
    1. Bu carkin boyutlarini arabay monte edilebilecek bir seviyeye getirmis.
    2. Havasiz ortama yerlestirmis. Boylece cark donerken yavaslama minimuma inmis.
    3. 60.000 devire kadar donebilecekmis. Boylece arabayi motora bile ihtiyac duymadan hareket ettirebilecek gucu tutabiliyormus.

    En buyuk avantaji su olacakmis sportif suruslerde, her zaman yari devirde donuyor olacakmis. Bu duz yolda biraz yavaslamaya sebep olacakmis fakat viraja girerken frene basinca iyice deviri yukselecekmis. Viraj cikisinda gaza yuklendiginizde yaklasik 80 beygir guc sagiyormus.

    Ilginc ve komplike bir sistem gercekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercan.mustafa

    Bu Kers sistemi, hani oyuncak arabayi geri dogru ceker bırakırsın ileri doğru gider, onun gibi birşey mi acaba?
    Haberde sadece volandan bahsetmiş ama çalışma prensibini anlayamadım.

    Ben de merak ettim arattim biraz daha detayli Ingilizce haberini okudum. Anladigim KERS`in calisma sekli soyle. buyukcene cark gibi donebilen bir sey var. frene basinca enerji buraya aktariliyor bu buyuk cark donmeye basliyor. Orada kendi kendine donuyor taaki siz tekrar gaza basana kadar. Gaza basinca sistem tekrar aracin tekerleklerine baglaniyor ve bu donen cark aracin tekerini dondurmeye basliyor.

    Volvo bunu gelistirmek icin ne yapmis.
    1. Bu carkin boyutlarini arabay monte edilebilecek bir seviyeye getirmis.
    2. Havasiz ortama yerlestirmis. Boylece cark donerken yavaslama minimuma inmis.
    3. 60.000 devire kadar donebilecekmis. Boylece arabayi motora bile ihtiyac duymadan hareket ettirebilecek gucu tutabiliyormus.

    En buyuk avantaji su olacakmis sportif suruslerde, her zaman yari devirde donuyor olacakmis. Bu duz yolda biraz yavaslamaya sebep olacakmis fakat viraja girerken frene basinca iyice deviri yukselecekmis. Viraj cikisinda gaza yuklendiginizde yaklasik 80 beygir guc sagiyormus.

    Ilginc ve komplike bir sistem gercekten.

    Evet cevabınız açıklayıcı olmuş, bende bir şeyler katmak istedim.

    Kers olmayan hibrid araçlarda, frenlemem veya yokuş aşağı inişlerde açığa çıkan enerji, elektirk motoru/jeneratör ile elektrik enerjiye çevrilip bataryada depolanıyor, ve ihtiyaç durumunda tekrar elektik motoru üzerinden güç yere aktarılıyor.

    Kers'in en büyük avantajı enerjiyi kinetik olarak depolaması. Bu sistem sadece F1 araçlarının yanında otobüslerde de denenmişti. Eski denemelerde volan, çelikten imal ediliyordu. Aracın içerisinde büyük ve ağır bir dönen diskin olması kaza vs gibi durumlarda tehlike yaratabilir diye konunun fazla üzerine gidilmedi.

    Şimdi Volvo bu volanı karbon fiberden imal etmeyi başarmış.

    Sistemde volan aracın arka aksında, önde ise içten yanmalı motor ve şanzıman var, Başlangıçta volan dönmüyor sabit. Araç seyre başladıktan sonra frenleme veya ayağı gazdan çekerek yavaşlama durumlarında, arka akstaki başka bir küçük şanzıman tekerleklerdeki dönme hareketini volana iletiyor ve sistem çalışmaya başlıyor. Dönen sistemde kayıpla çok az olduğu için enerji depolanmış oluyor. GErektiği durumlarda bu enerji yine arka aks üzerinden yola veriliyor.

    Sistemin bence önü çok açık. Hatta güncel araçlara da dönüşüm bile yapılabilir bence. Kazanım çok fazla.




  • Şehir içi otobüslerde çok fayda sağlar. Sürekli periyodik olarak dur kalk yaptıkları için verimli çalışır bu sistem. Ama şehir dışı için gereksiz bir teknoloji olur muhtemelen.
  • http://www.bilgiustam.com/kers-nedir-nasil-calisir/

    Kısacası; kaybolan kinetik enerjinin bataryaya depolanıp ihtiyaç durumunda devreye bir elektrik motoruyla alınması ve araca ekstra itme kuvveti verilmesi şeklinde çalışan bir sistem. Çok faydalı olduğu aşikar, en kısa zamanda araçlarda görmek ümidiyle...
  • volvonun geliştirmesi güzel.sistem işe yarayacaktır.
    basit bir tabirle kendi ataleti ile yüksek devirle dönen bir volanın hareketini dişliler yardımıyla düşürerek lastiklere aktaracak..

    aynı ileri hızlı ittirdiğinizde bir süre giden oyuncak arabalar gibi..

    sistem dur kalklarda çok işe yarayacaktır ama sürekli güç sağlayamaz.kısa bir süreliğine örneğin 5-10sn kadar sürecektir.bu da aracı hareket ettirmek için yeterli olacaktır diye düşünüyorum..
    buradaki tek sorun devirlenmeden olan güç kayıpları..örneğin 60,000rpmde ürettiği güçle 20,000rmpde ürettiği güç aynı değil..
    ayrıca o volanı hareket ettiren dişlilerin sürtünme kayıpları da bihayli fazla olacaktır.
  • Şehir içi tasarrufta kesinlikle işe yarayacak bir sistem. Geliştirilmesi güzel. Volvo'yu tebrik ediyorum bu atılımından dolayı.
  • Formula 1de ekstra güç için kullanıldı.
    Ekonomiye nasıl çevirecekler merak içindeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Formula 1de ekstra güç için kullanıldı.
    Ekonomiye nasıl çevirecekler merak içindeyim

    Zaten ekstra güç vermesi, eknomoiye katkı sağlaması demek aynı zamanda. İçten yanmalı motorun yerine KERS'ten sağlana enerji kullanıclağı için yakıt harcamayacak
  • Ne biçim forum sabahtan beri açılmıyor!!!!
  • Temel teknoloji kimya ve nano teknoloji sayesinde mümkün olan mikro-sentrik merkezleme. Böylece vakum ortamında yüksek devirde yağlama mümkün oldu. Çok düşük tolaranslı, ve çok hassas balans sayesinde de 60bin devir çeviren bir volan 200 250 bin km için doğrulanmış oldu.

    Antika volan fikiri kimya ve fizikteki ilerlemelerle çok değişebilirdi. Bunu gören İngiliz Hükümeti bir "volanlı hibritler" programını başlatmıştı. 2008'de geliştirilmeye başlamıştı. Torotrak (kuplaj kısmı), şanzıman firması Xtrac, mühendislik firmaları Prodrive ve Ricardo geliştirdiler. Ford, Jaguar ve Land Rover partnerlardı. (İngiltere büyük veya pahalı taşıtlarda hibrit sistemi zorunlu tutmayı planlıyor.)

    Diğer halde yavaş ve ağır volan kullanılabilirdi. Böylece elektrikli hibrite bir alternatif geliştirdiler. Benzer elektrikli hibritlerden neredeyse %50 daha hafif, mekanik kayıplar elektrikli sistemdeki şarj-deşarj kayıplarından daha az.

    Elektrikli bir solenoid kuplaj (klima kompresörlerindeki gibi) ve senkromeç sistemi yönetiyordu. Asıl avantajı basit elektirkli sistemlerin verebileceği gücü daha çabuk bir şekilde aktarabilmesi.

     VOLVO, TÜKETİMİM %25 AZALTAN KERS'İ İNGİLTERE'DE DENİYOR



  • SAE-Automotive Design Europe, Nov 2010 http://magazine.sae.org/autodesign/

  • http://www.torotrak.com




  • Klimayı bedavaya getirse yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Klimayı bedavaya getirse yeter.

    50 litrelik bir depoda 60-62 lira gibi bir tasarruf ediyor.

    Yani depoda 60 lira iyi miktar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.