E

Yüzbaşı
20 Haziran 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 30 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhaba arkadaşlar.
Bir süredir x trail almak istiyorum. Ilanlara bakarken nissan pathfinderlar da gözüme çarptı. Pathfinder boyutları, iç hacim genişliği ve 2.5 litre dizel motoru ile aklımı çeldi. Arada çok bir fiyat farkı yok. Pathfinder 2007-2008 model, x trail 2010-2011 modellerine bütçem yetiyor. Sizce hangisini tercih etmek daha mantıklı olur.
Bu arada tercihlerden anladığınız gibi yuvarlak hatlı değil de köşeli tasarımları beğeniyorum. Bu ikisi dışında öneriniz olur mu?
Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Isuzu npr'de değişik motorlar var. 4.3 lire olanlarda turbo var mı?
4.57 litre olanlarda turbo var diye biliyorum ama 4.3 hakkinda net bilgi bulamadım.
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Arkadaşlar herhangi bir arabada devir saati gibi o anki hp değerini veya o anki torku gösteren bir gösterge var mı acaba?
Merak ettiğim bir konuda bilgi sahibi arkadaşlar beni aydınlatırlarsa çok sevineceğim.

Bu tür turboşarjlı motorların turbo ile aşırı beslenmesi ve direkt enjeksiyon olmaları dışında belirgin bir özellikleri veya birbirlerinden farkları var mı acaba?
Yani bunların birbirlerinden farkları var mı, yoksa hepsi aynı prensip üzerine mi kurulu?

Ayrıca bildiğim kadarıyla opelin 1.4t motoru turboşarjlı olmasına rağmen direkt enjeksiyon değil, çok noktadan enjeksiyonlu, bu durumda bu motorun lpg uyumu atmosferik çok noktadan enjeksiyonlu motorlara göre neden farklı?
Aracin kullanim kilavuzunu incelerken birsey dikkatimi cekti.
Kilavuzda (303.sayfa) yakit tüketimi-CO2 emisyonlari kisminda elektrikli servo direksiyon icin yakit tüketimi s.ici icin manuel ve otomatik vites icin sirasiyla 8.6/9.9, s.disi 5.1/5.3, ort. 6.4/7.0 lt/100 km verilirken; hidrolik servo direksiyon icin 9.0/10.3 s.ici, 5.3/5.6 s.disi, 6.6/7.3 ort.verilmis.
Chevrolet'in sitesinde cruze icin elektrik destekli direksiyon yaziyor.
Simdi; elektrik destekli direksiyonlu cruze icin yakit tüketimi neden hidrolik direksiyonlu versiyona göre verilmis olabilir? Ben mi direksiyon sistemlerini yanlis anliyorum yoksa verilerde bir yanlislik mi var?
Merhaba arkadaslar.
Otomobil firmalari motorlarin teknik bilgilerini verirken motorun hem kw hem bg olarak gucunu veriyorlar. Ancak ceviricilerde birbirleine cevrildiklerinde firmalarin verdiginden az da olsa farkli sonuclar cikiyor. Ornegin vw grubunun 1.2 tsi motoru icin 77 kw - 105 bg bilgisi veriliyor, ancak 77 kw beygire cevrildiginde sonuc 103.25 bg cikiyor. Bunun teknik bir sebebi var mi, yoksa firmalar yuvarlama mi yapiyorlar?
Merhaba arkadaşlar.
7 buçuk yıldır kullandığım accent 1.3 aracımızı değiştirmeye karar verdik.
Önce 2. ele yöneldim, pazar günü altunizade oto pazarına gittim. Hem 2. elde fiyatların düşündüğümden
yüksek olması hemde eşimin o kadar para vereceksek (30-35.000 TL) 2. el yerine sıfır alalım ısrarı üzerine sıfır araç almaya karar verdim.

Aklımda ki seçenekler şunlar : 1- peugeot 301 1.6 hdi allure liste fiyatı 42.800 TL
2- chevrolet Aveo 1.3 95 hp ltz liste fiyatı 43.000 TL
3- chevrolet cruze 2.0 lt liste fiyatı 47.000 TL

Önceliklerim ise şöyle; sedan olacak, dizel olacak (7 buçuk yıldır lpgli kullanıyorum, haftada bir yakıt almaktan bıktım),
arabayı en az 4-5 yıl kullanacağım ve en önemlisi yeni bebeğimiz olduğu için güvenlik (hava yastığı,Esp vs) mümkün olduğunca üst seviyede olacak.

Bu araçlar arasından hangisini tavsiye edersiniz? cruze 2.000 cc olduğu için yakıt konusunda diğerlerine göre çok fark eder mi? Manuel
olacağını da göz önüne alın lütfen.
Aveo 1.3 ama 1.6 olan 301'den 3 hp daha fazla sunuyor, bu performansta çok fark olmayacağı anlamına gelir mi, yoksa 1.6 ile 1.3
arasında bariz fark olur mu?
40 bin tl civarı para vermişken hem bir üst sınıf olan hem de 2.0 litre 163 hp ile tatmin edici performans vaat eden cruze çok akıl çelici duruyor.

Chevrolet'nin güney kore'de üretildiği gerçek amerikan chevysi olmadığı yönünde yorum yapacak arkadaşlar lütfen kendilerini ve beni yormasınlar, 7 buçuk yıl 2002 model accent kullandım, bundan sonra bu araçların 3 ü de bana daha üstün gelecektir.

Tavsiyelerinizi bekliyorum. Önerebileceğiniz diğer araçlara da bu fiyat aralığında olması koşulu ile açığım.
Görüş bildirenlere şimdiden teşekkür ederim.

Mustafa ERCAN
Bir kaç gün önce 1.3 mpi accent aracımın egsozundan patlamış gibi çok kötü ses gelmeye başladı.
Bugün egsozcuya gittim, usta arka egsozun çürüdüğünü, değişmesi gerektiğini söyledi, değiştirdik.

Usta; egsoz çürüdüğü ve kaçırdığı için aracın yakıtının artacağını ve aracın çekişten düşeceğini söyledi.
Bu açıklama bana pek mantıklı gelmedi.

Sorum şu; atmosferik motorda egsoz sisteminin yakıta ve çekişe etkisi var mıdır, varsa nasıl etki eder?

Bana bir ilişkisi olmamalı gibi geliyor. Sonuçta atmosferik motor, yanma olur, ortaya çıkan atık gaz egsozdan
dışarı atılır. Yanma gerçekleştikten sonra piston hareketine bağlı olarak krank mili döner ve hareketi tekerleklere iletir.
Bu durumda atık gaz nasıl olur da yakıta ve çekişe etki eder?

Bilgi sahibi arkadaşlar beni aydınlatırlarsa çok sevinirim.
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 384
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 402
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 6.431 (Bu ay: 9)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 138 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.