Şimdi Ara

Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
6
Favori
9.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese bir kez daha merhaba,S90 konulu iki yazının ardından bu üçüncüde donanımlarından bahsederek konuyu tamamlayacağım.Ilk kez görenler okuyanlar için önceki yazıların linklerini paylaşayım önce:

    1-https://forum.donanimhaber.com/volvo-s90-teknik-ozellikler--131608384

    2-https://forum.donanimhaber.com/volvo-s90-inscription--131754433

    S90 ve V90 2016 yılında ilk çıktıklarında Momentum ve Inscription olarak iki donanım paketi halinde piyasaya çıktı.Bu, resmi sitesine göre halen öyle devam ediyor ancak burada esas dikkat çekici olan Volvo'nun önceki yıllara ve modellere göre önemli bir farklılığa giderek donanım olarak "boş" diye tabir edilen Kinetik paketini çıkarmamış olması; böyle olunca da önemli donanımların büyük çogunluğu varolan Momentum donanım paketi altında seri üretim olarak üretilip piyasaya sürülmüş oldu.
    Standart olarak gelen donanım listesini bir kaç ay önce bir konu başlığı altında paylaşmıştım,Linki:

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=130092157

    Linkte yazılanlar yalnızca öne çıkan ve üst donanım paketi olan Inscription ile farklılaşan özellikleri,donanımları ifade ediyor; mesela Momentum paketinde D3,D4,D4Awd ve T4 icin 17 inçlik jant takılıyken Inscription'da 18 inç takılı geliyor.Yine bu liste aynı zamanda ileride belki daha düşük Kinetic donanım paketinin çıkabileceğini de gösteriyor aslında.
    Bu iki temel donanım paketinin dışında birde R Design olarak adlandırılan paket var ki anlaşılacağı üzere daha spor görünümlü iç ve dış dizayn farklılıklarıyla öne çıkıyor.

    Bu kısa bilgilerden sonra aracın donanımlarına gelelim.Araç Inscription donanım paketi ve extra pek çok donanım ve özellikle ile donanmış durumda.Öncelikle Inscription'da yeralan donanımları yazayım;

    -18 inç cantlar ve 245-45-R18 lastikler
    -Ortam ışıklandırması (genisletilmiş)
    -Trapez formunda entegre cift egzos
    -Arka,ön,yanlar ve kapı kollarında krom uygulamalar.(Inscription yazılı çıta vs.)
    -12.3 inç dijital fullgrafik ekran (31.2 cm)
    -Sürüş modu (Motor,şanzuman,direksiyon,frenler ve süspansiyonlar icin sürüş ayarları (süspansiyonlar opsiyon))
    -Gercek ahsap uygulamalar
    -Elektrikli hafızalı koltuklar
    -Volvo yazilı alüminyum ve ışıklandırmalı kapı girişleri
    -Şelale formunda crom kaplı ön ızgara
    -Nappa Deri koltuklar
    -Ön tampona entegre dönüş ışıklandırma özelliğide olan Led sis farları
    -ve önemsiz birkaç v.s

    Araç bu listeden farklı olarak 20 inç jantlar ( 255-35-R20 lastikler) ve Ahşap yerine kapı icleri ve konsoldaki krom uygulamalar ile geldi.Inscription donanım paketi haricinde extra olarak gelenlerden sadece dikkat çekenleride yazayım;

    Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

    -Bower&Willkins ses sistemi: 1400 watt lık 19 hoparlörden oluşuyor kabaca.
    -Aktif uzun farlar:Öndeki aracı yada karşıdan gelen aracın alanını karartan ancak diğer alanları aydınlatmaya devam eden akıllı aydınlatma sistemi.
    -Karartmalı yan aynalar: gereksiz donanım diyecekleri daha şimdiden duyar gibiyim :-))), deneyimlemeden karar vermemek lazım.
    -Anahtarsız giriş,elektrikli bagaj kapağı,elektrikli yatırılan arka koltuk ve koltuk baş dayamaları ile arka kapılara entegre güneş perdeleri
    -360° kamera: Aracin dört bir tarafına yerleştirilmiş kameralardan alınan görüntüler işlenerek araç ve çevresinin kuş bakışı görüntüsü elde ediliyor.Aynı zamanda bu dört kamera ön arka ve yanları tek tek görebilmek içinde kullanılabiliyor.Park edişlerde veya parktan çıkışlarda sorunlara 100% çözüm.:-)
    -Park Plot: Otomatik olarak park yeri bulan,gaz ve direksiyonu kendi kontrol eden sistem.Sürücünün sadece talimatları izleyip ileri yada geri vitese alması ve fren ile hızı kontrol edip gerektiği yerde durması gerekiyor.Çok başarılı yalnız ilk kullanışta benim gibi freni boş bırakmamak lazım.Şoförlüğüne güvenip bunada gereksiz diyen arkadaşlar olabilir ama özellikle bayanlar açısından park etmenin güçlüklerini yada hergün parkederken gerçekleşen binlerce kazayı düşünmeliler.
    -Head Up Display.
    -Dört bölgeli klima ve Soğutmalı torpido gözü.
    -Lamine camlar.kırılmaya ve gürültüye karşı çift katmanlı son derece dayanıklı camlar.
    -Volvo On Call:sistem,acil kaza veya yolda kalma durumlarında kendinizin kullanarak yardım isteyebildiğiniz veya sert bir çarpışma durumunda yardım merkezine otomatik çağrı gönderen bir sistem.Bu sistem elinizdeki cep telefonundan aracınızın yerini google map'ten görebilme,sürüş bilgilerini alma yada kapıları açıp kapama,korna çalma gibi bazı fonksiyonlarında kullanılması imkanını vermekte.Bu sistemin altyapısı şu an Türkiyede yok ama bir arkadaşımın öğrendiğine göre 2018 model araçlarla birlikte gelecekmiş.(Opsiyonlu)

    Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

    İlk akla gelenler bunlar,otonom sürüş özelliklerini,Acc,Trafik tabelası tanıma vs. listelemedim çünkü bunlar standart olarak geliyorlar.
    Youtube'taki bir deneme aklıma geldi şimdi; yapan arkadaş elini korkarak direksiyondan ayırıyordu.:-) Eli tabiki bırakmamak gerek ama sistem son derece iyi çalışan bir sistem,yolda çizgi varsa hiç tanımamazlık yapmıyor gece gündüz yada yağışta yine fark etmiyor.Yalnız yüksek hızda giderken virajlarda (kuçük,hafif virajlardan bahsetmiyorum) müdahale etmek gerekebilir virajın keskinliğine göre.

    Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

    Bir de trafik tabelası derken sadece hız tabelası anlaşılmasın,sollama yasağı,yasaklamaların sonu,yaya yada okul bölgesi işaretleri vb başka tabelaları da tanıyor sistem.
    Yine çok beğendiğim Lane Keeping Aid var şeritte tutma yardımcısı.Bu ozellik ilk versiyonunda sürüş sırasinda sağ yada soldaki şerit çizgisini istemeden geçmeye çalıştığınızda sadece uyarı verirdi ancak bu yeni versiyonunda direksiyona da müdahale ederek aracı şeritte tutuyor.Eger sinyal vererek serit degiştirirseniz müdahale etmiyor sadece; şerit takip özelliğinin yaptığını başka bir şekilde yapıyor aslında ancak bunda siz ayarlardan deaktif etmedikçe 65 ile 200 km hızlar arasında sürekli etkin kalıyor.

    Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

    Son olarakta net'te,youtube'da falan hiç karşılaşmadığım bir özellikten bahsedeyim.Bu özelliği ben sadece Audi A7'de duymustum,Bmw 7 seriside olabilir.
    Aşağıdaki resimde güneşliklerin önünde görülen hoparlör görünümlü kısımlar aslında tlf gorusmeleri ve sesli komutlarla islevleri yonetmek için konulmuş birer mikrofon ancak bunların başka bir görevleri de kabin icerisindeki yol, tekerlek,ruzgar veya motordan kaynaklanan gürültü miktarını ölçmek; Ölçülen bu gürültülere karşı hoparlörlerden ters frekansta ses dalgaları yayınlanarak bu gürültüler boğulup azaltılmaya çalışılıyor.Bugün bu konuyu bitirip yayınlamaya karar verdiğim için kısa bir tur yaparak ölçmeye çalıştım;
    Rölantide:50-52 dB, 100 km/s: 60-62dB,130 km/s: 62-64 dB,180 km/s hizda ise: 72-74 dB ölçtüm.(Bunları kendi aracından tlf nundan App yardımıyla ölçüp paylaşan olursa sevinirim bu arada,ama surat yapmasınlar 100 ile 130 yeterli.Ben hiz yaptim çünkü burada belli yerlerde izin veriliyor.)

    Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler

    Daha sonra evde internette bir iki sorgulama yaptim ve bu degerlerin Auto Bild dergisinin yaptığı "en sessiz otomobiller" başlıklı araştırmasındaki en sessiz (mercedes S500 veya S600,ikinci sırada Bmw 7 serisinden bir model) araclarla benzer olduğunu gördüm.Gürültü değerinin düşüklüğünün bu sistemle ne kadar ilintili olduğunu,ayrıca hangi standartlara gore ölçme yaptıklarını bilmiyorum ama ne olursa olsun içeride aşırı bir gürültü yok.

    Sevgili Dostlar,yoğun iş ve aile yaşantımın koşuşturmaları arasında bu yazıları yazmaya caliştım ve bunu yaparkende elimden geldiğince objektif davranmaya çalıştım, bunda ne kadar başarılı olduğum ileride başka S90/V90 kullanıcılarının deneyimleri ile ortaya çıkacaktır zaten, umarım yararlı olur.Iyi dilekleri,yorumları,ilgi ve beğenileri için herkese teşekkur ediyorum.
    Saygılar,Selamlar...
    19 Mart 2018



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 23 Ocak 2019; 0:23:22 >







  • Sweedspeed forumunda konusuda vardi S90 nin surus dinamikleride s80 ne gore baya ilerlemis lakin daha kullanamadim en kisa zamanda test surusune cikacagim bunun disinda showroomda epey inceleme firsati buldum ve begenmedigim bi kac sey hemen gozume carpti ilk olarak ici s80 ne gore daha dar ve klostrofobik hissettiriyor on koltuklar s80 nin net daha rahatti ve daha kontrolunuz altindaydi hersey arka tarafta daralan tavandan nasibini almis aracin yanal genisligi fazla olmasina ragmen tavani dar olunca ici basik hissettiriyor



    Konsol tasariminin dikligi bana s70 le eski s40 i animsatti alisana kadar insani yorsada alistiktan sonra vazgecmesi zor oluyor



    Malzeme kalitesi eski volvolardan daha iyi degil ama rakiplerinin ilerisinde gercekten basarili



    Yeni araclari inceleyince benim eski volvolara olan sevgim ve saygim artiyor 2006 model makyajli bi s80 nin rafineligini malzeme kalitesini kolay kolay hicbir aracta bulamadim malesef volvoda trende uyarak malzeme kalitesini dusuruyor zamaninda 2004 model classic s40 in alt trimleri bile yumusak gercek deriydi bugun satilan mk 2 s60 bile o kalitede degil hele hele f10 dur f30 dur passattir w205 tir falan yaklasamaz bile o kaliteye
    Bugun garip ama sevindirici bir durum olustu...

    Sabah seyir halindeyken performans azalmasi uyarisi aldim. Ogleden sonra servise ugradim, meger turbo hortumu emaneten duruyormus benim 2 haftadır performansını dusuk bulmamin sebebi buymuş :)
    Hortum kelepce ile sıkılınca simdi 235 ps gucu hissetmeye basladim:))
  • Çok beğendiğim bir araç. İncelemeniz ve paylaşımınız için teşekkürler.
  • Ulan biz de celik jantı sis farını donanım sanıyoruz
  • Donanım bakımından hakikaten zengin bir araç. Boşuna demiyoruz donanım isteyen gitsin volvo alsın diye Bu konuda sadece s90 değil tüm modellerinde cömert davranıyor volvo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperdgal

    Ulan biz de celik jantı sis farını donanım sanıyoruz

    😂😂

    Adamlar çoktan aşmışlar bunu
  • Koltuklar taba konsol ahsap olmayınca bu arabanin gram artısı Yok dümdüz Volvo iste omlarla biraz birşeye benziyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 19 Mart 2018; 20:47:35 >
  • Sweedspeed forumunda konusuda vardi S90 nin surus dinamikleride s80 ne gore baya ilerlemis lakin daha kullanamadim en kisa zamanda test surusune cikacagim bunun disinda showroomda epey inceleme firsati buldum ve begenmedigim bi kac sey hemen gozume carpti ilk olarak ici s80 ne gore daha dar ve klostrofobik hissettiriyor on koltuklar s80 nin net daha rahatti ve daha kontrolunuz altindaydi hersey arka tarafta daralan tavandan nasibini almis aracin yanal genisligi fazla olmasina ragmen tavani dar olunca ici basik hissettiriyor



    Konsol tasariminin dikligi bana s70 le eski s40 i animsatti alisana kadar insani yorsada alistiktan sonra vazgecmesi zor oluyor



    Malzeme kalitesi eski volvolardan daha iyi degil ama rakiplerinin ilerisinde gercekten basarili



    Yeni araclari inceleyince benim eski volvolara olan sevgim ve saygim artiyor 2006 model makyajli bi s80 nin rafineligini malzeme kalitesini kolay kolay hicbir aracta bulamadim malesef volvoda trende uyarak malzeme kalitesini dusuruyor zamaninda 2004 model classic s40 in alt trimleri bile yumusak gercek deriydi bugun satilan mk 2 s60 bile o kalitede degil hele hele f10 dur f30 dur passattir w205 tir falan yaklasamaz bile o kaliteye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 19 Mart 2018; 21:11:54 >




  • vites kolu daha iyi olabilirmiş dikkatimi çekti.
  • Şöyle arabaları buralara koymayın da kendi aracımızdan soğumayalım...
  • Tasarımı 70+ yaşa hitap ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Tasarımı 70+ yaşa hitap ediyor.

    Peki oldu.Hemen parka çekiyorum, 25+ yıl sonra çıkarır binerim.

    Tşkler.
  • kkvan kullanıcısına yanıt
    Bence e ve e+ sinifinda en cool ve genc gorunumlu tasarim s90 nin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Tasarımı 70+ yaşa hitap ediyor.

    Peki oldu.Hemen parka çekiyorum, 25+ yıl sonra çıkarır binerim.

    Tşkler.

    Peki ben ne yapim yaş 31 😂
  • Güzel bir inceleme olmuş, tebrik ederim devamını bekleriz :)
  • konuyla alakasız ama yahu bu s90 kendine her türlü baktırıyor.. o ben buradayım diyen ön tasarımıyla özellikle, segmenttaşları e vs 5 serisinde böyle bir durum yok

    Volvo S90 Inscription.Donanım-Özellikler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi golfçü_ -- 19 Mart 2018; 22:33:50 >
  • Güle güle kullanın hocam. Sizinki D4 mü D5 miydi?
  • parezer kullanıcısına yanıt
    Sizin peşinen aracı gömmeniz gerek,parkla uğraşmayın.
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Tsk ederim sevgili Onur D5 motor.
  • Ses ölçümü daha önce Ceed ve Jetta'da yapmıştım, iki araç da 80 kmh civarında kaymak asfaltta 70 dB gibi idi yanlış hatırlamıyorsam. DOlayısıyla S90 baya baya sessizmiş. Mevcut sesi baskılaması ise uber bir donanım.

    Gelen varsa sahibinden'e gidiyom



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 19 Mart 2018; 23:16:3 >
  • Gittim geldim.

    2 parça boyalısı 315'ten başlıyor, bunun pertine güç yetmez
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.