Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (898. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
19.612
Cevap
155
Favori
1.402.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 896897898899900
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • false6 kullanıcısına yanıt
    Premıum donanıma o kadar para verilmez hocam.
    1 yaş daha yaşlı olsun, km si az daha fazla olsun ama advance olsun.
    Kavraması değişmiş olanı al bence, kafan en az 5 sene rahat eder.
    Bu fiyatları görünce benim araba bedavaya gitmiş diyorum.
    Neyse, alanada satanada hayırlı olsun ne diyelim.
  • karafaki34 K kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin bahsettiğiniz 10-30-50 bin gibi tek rakamlı bakımlar, o bakımlarda polen ve yakıt fitresi değişmiyor. Çift sayılı yani 20-40-60 bin gibi bakımlarda fiyat 2 katı. Servis müdürünü tanıdığım halde 1600 TL. dediler 100 bin bakımına. Ben dışarda 780'e yaptırdım.
    Bu kafayla servis politikasına devam ederlerse garantisi biten araç dışarı kaçar.
  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Vakit ayırıp yanıt veren arkadaşlara teşekkür ederim.
    Arabayı hanım kullanıyor ve biraz panik atak olduğu için sıkıntı yaşanma ihtimaline karşılık geciktirmeden değiştirdim. Zaten 6 ay önce bakım yaptırdığımda akü performansının oldukça azaldığını ve 1 yıl içerisinde muhtemelen değiştirmem gerekeceğini söylemişlerdi.
    Bursa'da daha önceden de aracımı götürdüğüm Selçuk Usta var. Onun yönlendirmesi ile ister Start Stop özellikli AGM akü, istersem de normal akü taktırabileceğimi söyledi. İnci'nin AGM özellikli aküsünü 860TL vererek aldım, normal akü ise yaklaşık 400-450TL civarına gelecekti. Aracı yıl sonuna doğru değiştirme ihtimalim olduğu için AGM özellikli aküyü tercih ettim.
    Selçuk Usta akü değişiminden sonra gerekli ayarları yaptı, herhangi bir ayar kaybı sıkıntısı vs olmadı.
    Yetkili servisten de fiyat aldım, 1350TL + işçilik dediler. İndirimler vs ile biraz daha ucuza geliyordu ama yine de dışarıdan pahalı.

    Herkese kolay gelsin, iyi günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beynemaz

    Dostlar sunroofun dış çevresindeki siyah plastik şeritte topaklanmalar başladı.
    25bindeki garaj aracında böyle bir şey nasıl meydana gelir, çok ilginç; yakışmadı.
    Bu durumla karşılaşan oldu mu? Olduysa ne yaptınız? Garantiden değiştirilir mi?


    Görseli netten buldum, siyah plastik şeriti işaretledim.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    1. Ben olsam fren hidroliğini değişmezdim. Çabuk bozulan bir sıvı değil ben 7 senedir hiç değişmedim. Size böyle yapın demiyorum ama şu an gereksiz olur.
    Kanal temizliği için 40-50 tl ye satılan lique molly , würt ürünlerinden alırsanız yağ değişiminden 10 dk önce motora boşaltın 10 dk çalışsın her yer tertemiz olur. Bu işlem daha çok yüksek km araçlar için önerilir.
    2. Volvo servislerinde serbest piyasa serbestisi var. 500 tl ye kadar fark çıkabiliyor. Volvo prime uygulamasından daha fazla indirim olabilir. Pazarlık varmı bilmiyorum ama farklı servislerden fiyat alınabilir
    Fren hidroliğini aynen dediğiniz gibi yüksek km lere gelmeden değiştirmeyi düşünmüyorum ve bu bakımda da (henüz araç 18.000 km lerde) değiştirtmedim hocam. Arkas larda aynı fiyat veriliyor sanırım, ya da bana 300 TL ye yakın düşük fiyat vermişti Ankara İst. Yolundaki Bayi ama Samsun Yolundaki bayi bunu duyunca olamayacağını söyledi eksik kalem vardır dedi ama katakulle amaçlı diğer şubeyi aramış da olabilirler. Yine de sanırım aynı şehirdeki tüm Arkas Servislerinde aynı fiyat olması muhtemel. Bu yıl 3. senesi aracın zaten, gelecek seneye özel servise götürürüm ama güvenilir bir servis de olmalı. Yoksa Arkas tan daha da pahalıya patlayabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Fren hidroliği test cihazı vardır. Bu cihazla kaynama noktasının düşüp düşmediği çok rahat anlaşılır.
    Lakin servis hiçbir zaman bu testi uygulamaz. Bende bu cihaz var. Ve fren hidroliğine metal kısmını değdirip ölçüp butonuna bastığımda hala yeşil yanıyor.(yeşil, sarı, kırmızı)
    Dolayısıyla ürüticilerin ne dediğini beni çok ilgiendirmiyor.

    Üreticiye kalırsak ingilterede 240 binde triger değiştir Tr de 120 bin de diyor.
    Bunlar tamamen şahsi fikrim olup tavsiye değildir. İsteyen istediği zaman istediği yerde değişebilir. :)
    Haklısınız hocam, genelde Türkiye'deki servisler sırf para koparmak için yarı zamanda değişim yapmaya ve o kadar malzemeyi çöpe atıp israf etmeye meraklılar. Öte yandan @nacker hocamın uyarılarını da dikkate alıyorum tabi, belli bir km veya süre sonrası ürün özelliğini yitirebilir. Bu durumda en sağlıklısı cihaz ile test yaptırıp ona göre hareket etmek sanırım. Bir sonraki bakımda mutlaka yaptırırım ya da özel servis yapıp bana gösterirse test sonucunu değiştirtirim tabi ki :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Zayıf akü uyarısını kışın şehir içinde sürekli kısa mesafe kullandığımda ben de alıyorum ama biraz uzun yol yaptığımda haftalarca görmüyorum. Zayıf akü demek her zaman akü değişimi geldi demek değil, akü kışın kısa mesafeli kullanımda kendini şarj edecek fırsat bulamadığı için voltaj seviyesi azalınca bunu veriyor. Ya da araçta kontak açık müzik dinleyip farları yanık bırakın 1 saati bulmaz yine aynı uyarıyı alırsınız.

    Ben en son bu uyarıyı aldığımda arabayı 1 saat kadar boşta çalıştırdım sonrasında stop/start bile devreye girdi hemen şarj oldu. Uzun zamandır da birdaha bu uyarıyı görmedim.
    Bir pratik bilgi; araç çalışırken anahtarı kontaktan çıkarınca araç stop etmediği için kapıları mekanik anahtar ile dışarıdan kilitleyip sokakta kendi haline şarj edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Son derece yararlı bilgiler Ben de kışın ara sıra bu uyarıyı alıyordum aracı pek kullanmadığım için sonra belirli aralıklarla kullandığımda hata gitti. Ancak aracı çalıştırmak tek başına yeterli olur mu hocam? Ya da biraz km yapılsa acaba daha mı çabuk dolar bu durumdaki aküler?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafaki34

    Servis kampanyası başlamış Aralık sonuna kadar %35 indirim, ücretsiz motor yağı, 999 TL’den başlayan bakım fiyatları. Böyle olursa yılda bir kez bakıma giren herkes yetkili servise gider bence. Yılda iki kez bakıma gidenlerin çoğu da yetkili servis tercih eder.
    Şansa bak ben de Nisan öncesi yaptırmıştım bakımları (aracım 2016 Eylül üretimi S60). Nisan dan sonra zam gelecek demişlerdi ama aksine daha da indirimli olacakmıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Hocam sizin bahsettiğiniz 10-30-50 bin gibi tek rakamlı bakımlar, o bakımlarda polen ve yakıt fitresi değişmiyor. Çift sayılı yani 20-40-60 bin gibi bakımlarda fiyat 2 katı. Servis müdürünü tanıdığım halde 1600 TL. dediler 100 bin bakımına. Ben dışarda 780'e yaptırdım.
    Bu kafayla servis politikasına devam ederlerse garantisi biten araç dışarı kaçar.
    S60 T3 için ikinci bakım hangisine tekabül ediyor peki hocam? İlk bakım T3 de 30 bin km / 1 yıl ama ikincisi kaç bin km de emin değilim?
  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Alternatör en hızlı akü şarjını motor deviri ortalama 2500-3000 rpm'de iken yapıyor ama sadece şarj etmek için arabayı gezdirip yüksek devir kullanmak daha çok cebe zarar. Araç rölantide iken klima kapalı şekilde saate en fazla 1 litre yakıt tüketiyor, diğer türlü daha fazla yakıt ve zaman kaybı olabilir sizin için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Zayıf akü uyarısını kışın şehir içinde sürekli kısa mesafe kullandığımda ben de alıyorum ama biraz uzun yol yaptığımda haftalarca görmüyorum. Zayıf akü demek her zaman akü değişimi geldi demek değil, akü kışın kısa mesafeli kullanımda kendini şarj edecek fırsat bulamadığı için voltaj seviyesi azalınca bunu veriyor. Ya da araçta kontak açık müzik dinleyip farları yanık bırakın 1 saati bulmaz yine aynı uyarıyı alırsınız.

    Ben en son bu uyarıyı aldığımda arabayı 1 saat kadar boşta çalıştırdım sonrasında stop/start bile devreye girdi hemen şarj oldu. Uzun zamandır da birdaha bu uyarıyı görmedim.
    Bir pratik bilgi; araç çalışırken anahtarı kontaktan çıkarınca araç stop etmediği için kapıları mekanik anahtar ile dışarıdan kilitleyip sokakta kendi haline şarj edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Engine stop düğmesine basmadan, sadece kontak anahtarı (kumanda) soketten çıkarınca motorun durmaması zaten efsane. Adamın biri arabasını bu şekilde bırakıp kafeye gitmişti geçen yıl. Farkında değildi. Uyardım. Çünkü kapıyı da kilitlememişti :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Volvo'da mantıksız gibi görünen durumların altında mutlaka bir güvenlik tedbiri var diye tahmin ediyorum, kendim de otomotivde çalıştığım için şu örnekleri verebilirim;

    - Anahtarı çıkarınca motor stop etmemesi / yolcu, çocuk vs. merak edip seyahat anında çıkarabilir,
    - El freni düğmesinin sol tarafta konumlandırılıp orta konsoldan uzak olması / araç durmadan da el freni çekilebildiği için (denedim) emniyet tedbiri.
    - Park edince el freninin otomatik çekilmemesi / soğuk bölgelerde balata donma yapışma sebebiyle aracın zarar görmesi.
    - Sürücü kapısını içeriden açınca diğer kapıların kilitli kalması / hırsızlık - kapkaç vs.
    - Sileceklerin Auto pozisyonda olmasına rağmen araç çalışınca ilk hareketi sürücüden beklemesi / sileceklerin donma sebebiyle yapışıp zarar görmesi

    bu örnekler çoğaltılabilir ama temel mantık başta da dediğim gibi en ufak bir ihtimal bile olsa güvenlik/emniyet açısından risk oluşturmamaktır.




  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Bendeki T3 modeli değil, dizel aracım olduğu için öyle yazdım ama T3 modeli araçların periyodik bakımları her 30 bin km de bir diye biliyorum. Aracınızın kullanma kılavuzunuzda yazıyor olması lazım.
    Dizel araçların periyodik bakımları her 10.000 km. bir yapılıyor ve çift sayılı km.lerde (2-4-6-8-10) bakımlarının maliyeti, tekli km.lere göre daha yüksek oluyor.
    Benzinli modellerin bakımlarındaki fiyatlandırma nasıldır bilmiyorum, muhtemelen onda da çiftli km. bakımların maliyeti , tekli km. bakımlarına göre daha yüksektir diye düşünüyorum ama emin değilim, yanlış bilgi vermeyim.
    T3'ü olan bir Volvo üyesi size en doğru cevabı verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 12 Nisan 2019; 11:53:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Volvo'da mantıksız gibi görünen durumların altında mutlaka bir güvenlik tedbiri var diye tahmin ediyorum, kendim de otomotivde çalıştığım için şu örnekleri verebilirim;

    - Anahtarı çıkarınca motor stop etmemesi / yolcu, çocuk vs. merak edip seyahat anında çıkarabilir,
    - El freni düğmesinin sol tarafta konumlandırılıp orta konsoldan uzak olması / araç durmadan da el freni çekilebildiği için (denedim) emniyet tedbiri.
    - Park edince el freninin otomatik çekilmemesi / soğuk bölgelerde balata donma yapışma sebebiyle aracın zarar görmesi.
    - Sürücü kapısını içeriden açınca diğer kapıların kilitli kalması / hırsızlık - kapkaç vs.
    - Sileceklerin Auto pozisyonda olmasına rağmen araç çalışınca ilk hareketi sürücüden beklemesi / sileceklerin donma sebebiyle yapışıp zarar görmesi

    bu örnekler çoğaltılabilir ama temel mantık başta da dediğim gibi en ufak bir ihtimal bile olsa güvenlik/emniyet açısından risk oluşturmamaktır.
    Bunların çoğunu aşabilirler.

    -Anahtarı çıkınca motorun stop etmemesi bence çok doğru, anahtarda veya anahtar okuyucuda oluşabilecek arıza durumunda istemsiz stop durumları yaşanabilir. Araç hızı sıfır olma şartıyla bile anahtarı çıkartınca stop etmemeli.
    Stop tuşuna basmak çok zor olmasa gerek :) Bu bir eksiklik değil kesinlikle.

    -El freni aracı stop edince otomatik kitlenmeli, bu çok büyük bir eksiklik.
    Özellikle araç rampada ise eğim sensöründen alınacak sinyal ile otomatik kitlenme olmalı. Dış ısı sensöründen alınacak bilgi ile de çok soğuklarda göstergede 'otomatik el freni devre dışı' mesajı verilerek geçici olarak devre dışı bırakılabilir. Ve otomatik el freni 'MY CAR' menüsünde seçmeli olarak sunulabilir... 10-15 km/s hızın üstünde el frenini çekince kitleme yapmıyor, sadece frenleme yapıyor kısa süreli ve göstergede uyarı sesi duyuluyor. Yüksek hızlarda el freninin çekilmesi bu yüzden tehlike teşkil etmiyor.

    -Otomatik kitlenen kapılar menüden ayarlanabilir olduğu gibi otomatik açılan kapılarda menüden ayarlanabilir olmalıydı, araç stop edince veya ilk kapı açıldığı zaman tüm kapılar açılmalı, bunu menüden seçenek olarak sunmaları lazımdı, buda büyük bir eksiklik...

    -Aracı stop ederken AUTO fonksiyonu aktif olsa dahi yeniden çalıştırınca AUTO fonksiyonundan çıkması normal, aracı park ederken yağmur yağıyordur fakat 10 dakika sonra veya 1 gün sonrada yağmur bitmiş olabilir, bu durumda camı otomatik silmesine gerek yok.
    FAKAT VAG grubundaki gibi yağmur yağdığında açık camların-sunroofun kapatılması muhakkak olmalıydı, buda bence büyük bir eksiklik...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Alternatör en hızlı akü şarjını motor deviri ortalama 2500-3000 rpm'de iken yapıyor ama sadece şarj etmek için arabayı gezdirip yüksek devir kullanmak daha çok cebe zarar. Araç rölantide iken klima kapalı şekilde saate en fazla 1 litre yakıt tüketiyor, diğer türlü daha fazla yakıt ve zaman kaybı olabilir sizin için.
    Bu durumda çok kullanılmadığı zamanlarda aracı belirli aralıklarla olduğu yerde ve rolantide bi yarım saat çalıştırmak daha mantıklı olur sanırım. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Bendeki T3 modeli değil, dizel aracım olduğu için öyle yazdım ama T3 modeli araçların periyodik bakımları her 30 bin km de bir diye biliyorum. Aracınızın kullanma kılavuzunuzda yazıyor olması lazım.
    Dizel araçların periyodik bakımları her 10.000 km. bir yapılıyor ve çift sayılı km.lerde (2-4-6-8-10) bakımlarının maliyeti, tekli km.lere göre daha yüksek oluyor.
    Benzinli modellerin bakımlarındaki fiyatlandırma nasıldır bilmiyorum, muhtemelen onda da çiftli km. bakımların maliyeti , tekli km. bakımlarına göre daha yüksektir diye düşünüyorum ama emin değilim, yanlış bilgi vermeyim.
    T3'ü olan bir Volvo üyesi size en doğru cevabı verir.
    Sağolun hocam. Zaten bu yıldan sonra adam akıllı bi indirim olmadığı sürece yetkili servis yerine güvenilir bir özel servise gitmeyi düşünüyorum. Yapılacak bakım kalemleri için kullanma kılavuzundaki bakım kalemlerini referans alabilirim.




  • Merhaba,

    2015 modellerde high performance ses sistemi hangi donanım paketinde standart acaba?

    Bulduğum 2015 tarihli broşürde Premiumda diyor , günce broşürdeyse Advance'de diyor.

    2015 premiumda high performance ses sistemi olup olmadığını bilen bir forumdaş var mı acaba?

    2015 broşürü




  • Merhaba arkadaşlar, aracımda farklı tip janta geçtiğim için orijinal Oden model 16" jantlarımı satıyorum. Eğer bu boyutta yazlık/kışlık kullanıyorsanız lastiklerinizi jantlı saklamak isteyebilirsiniz. Ben öyle yapıyorum ve hem lastikler tak çıkar zarar görmüyor, hem de değişim işini bir saatte kendim evde hallediyorum. Sahibinden üzerinden ilan verdim, orada 1500TL fiyat yazdım. Burada sizlere 1400TL'den PTT kargo ile ücretsiz gönderim ile teklifimi iletmek isterim.

    Jantlar tertemiz, çok ufak bir iki zededen başka sorunları yoktur. Kırık, ezik, çatlak, kaynak asla yok. Tamamen orijinal durumda. Jantlarda ekstra olarak çelik sibop takılı. Orijinal jant göbekleri de üzerinde. Elimde aşağıdaki fotoğraflar var, ancak daha detaylı fotoğrafları bu hafta içinde çekince koyarım. İsteyene Ankara'da elden teslim edebilirim. İlgilenenler PM atabilir. Bu arada yalnızca jantlar satılık, fotoğraflarda üzerlerindeki lastikler satılık değil.

    Koray



    Ek detaylı fotoğraflar:






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 18 Nisan 2019; 22:7:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2011 model 0 aldığımız fiestadan 2.el Volvo S60 geçmek mantıklı mıdır?
    Fiyat 100.000 tl'ye kadar olacak.

    Babam için alacağız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    Arkadaşlar dün gece aracı park ettikten sonra radyatör fanının sürekli çalıştığı farkettim, sonrasında 2-3 dakika bekledim hala çalışıyordu sonra arabayı tekrar çalıştırıp stop ettim fan durdu.

    Sizce bu durum normal mi?

    İşin ilginç yanı Fanın açılmasını gerektirecek bir durum da yoktu bana göre uzun yoldan geldim aracı normal kullandım trafik yoktu ve dışarısı 20 dereceydi.
    Hocam şu an aynı durum bizde de var. Üstelik hava soğuk ve ilk çalıştırma anından itibaren motor fanı yüksek sesle aralıksız çalışıyor. Sizce bir arıza mı var? Müşür yani sensör veya termostattan şüpheleniyorum. İlk defa oluyor. Kontağı kapatınca fan duruyor yalnız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 18 Nisan 2019; 17:33:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 896897898899900
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.