Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (852. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.462.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 850851852853854
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Bunu buraya yazmak biraz tuhaf olacak ama bu akşam ekşisözlük'te şöyle bir entry'e denk geldim:



    https://eksisozluk.com/entry/80995924



    Yazan arkadaş güvenlik açığı var demiş ancak ne olduğu hakkında en ufak bir şey söylememiş. Bir T3 sahibi olarak benim de içime kurt düştü ve sizinle paylaşmak istedim. Aramızda bununla ilgili bir bilgisi olan var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • botritcheous B kullanıcısına yanıt
    Hiçbir anlamı yok.Mesela neden sadece T3? T3'ün farkı ne?...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • botritcheous B kullanıcısına yanıt
    Benim anladığım, düz yolda giderken motor ya da şanzıman hatası ile araç bir anda stop ediyor.

    Tabi olayın detayını bilmiyoruz ama ben daha önce hiç böyle bir şey duymadım. Belki araçta üretim hatası olabilir. Genel düşünmemek lazım. Rahat olun.
  • Mide bulandırıcı bir olay arkadasimin basına gelmiş mahkeme süreci sonuçlanmadan isim bayii ve marka olarak belirtmeden gerçek bir olayı paylaşacağım;

    Arkadaşım istanbuldan galeriden malum marka bir araç alıyor ve yetkili servise giderek kayıtlarını soruyor servis bakımlı olduğu son bakıma 80000 km de geldiği söylenmis. Daha sonra arkadaş yaşadığı şehire geliyor ve orada yetkili serviste vakit geçirmeden bakım yapalım diye gidiyor servis sorumlusuna burda da arac gecmisi ile ilgili sorular soruyor ve aracın km düşürüldüğünü tespit ediyorlar hemde malum marka aracın İstanbul yetkili servislerinden birinde. Ardından aracı aldığı yere ayni şekilde iade ediyor. Ancak yetkili serviste km düşürme olayını kanıtlarla desteklemek icin servis kayıtlarının ayni zamanda Belçika da tutulduğunu öğrenip yaşadığı şehirdeki servis üzerinden bu bilgiye ulaşıyor. Bu kanıtlar ile şirkete dava açacak öncesinde şirket avukatı dusuk meblağlar la anlaşma yolu arıyor. Marka imajı sebebiyle şirket tedirgin tabi daha sonra siz dava sürecini başlatıp şikayetinizi geri çekecek şekilde protokol yapalım ve size sıfır km araç verelim diyorlar konu açılmamak üzere kapansın diyorlar. Tabi bu arada malum servislerin ikisi farklı distribütör oldukları icin bahse konu bulgular açısından arkadasa kapılar kapanmamış olması şansı. Tabi bu olaydan sonra hiç bir şekilde kimseye güvenmemek gerektiği ortaya çıkıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • GameChanger G kullanıcısına yanıt
    Peki acaba neden şaşırmadık !?!

    Baştan aşağı her alandaki çürümüşlükten ve kokuşmuşluktan olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 7 Eylül 2018; 5:9:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: botritcheous

    Herkese merhaba. Bunu buraya yazmak biraz tuhaf olacak ama bu akşam ekşisözlük'te şöyle bir entry'e denk geldim:



    https://eksisozluk.com/entry/80995924



    Yazan arkadaş güvenlik açığı var demiş ancak ne olduğu hakkında en ufak bir şey söylememiş. Bir T3 sahibi olarak benim de içime kurt düştü ve sizinle paylaşmak istedim. Aramızda bununla ilgili bir bilgisi olan var mı acaba?
    V40 T3 ve S60 T3 motorlu araçları toplamda 6 ay kadar kullandım, toplamda 10.000 km yol yapmışımdır.
    Hiç böyle bir sorun yaşamadım, yaşayan birisinden de duymadım...Kronik bir arıza olduğunu düşünmüyorum.


    Yüksek gerilim yakınından geçerken ani manyetik alan değişimlerinden araçlar etkilenebiliyor.
    Araçlarımızda hall effect türünde sensörler mevcut.
    Bunun markası yok, Ford-Bmw-Hyundai-Skoda markalı bu sorunları yaşayanları görmüştüm,diğer markalarda da muhakkak vardır...

    Böyle bir olay gerçekleşmiş olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rock steady

    D3 motor cok verimli gorunmedi bana, sehirici degeri 8 kusur, 9 diyelim duz hesap. Zaten benzinlisi de 10-11 yakiyor, bu nasil dizel dedirtiyor. D4 motor makyajli kasada var diye biliyorum, gayet ekonomik, sanziman olarak da geartronic var, muhtesem bir kombinasyon bence. Gerci yurtdisindaki varyasyonlari bilemiyorum tabi, siz bu hususlara dikkat edin yine de. Mazda3ler burda 2017 oncesi dizel yok, olsa da 2.2 motoru kimse almaz zaten vergi sebebiyle... Haliyle o motor hakkinda bilgim yok ama sanziman 6 ileri cvt'dir ve guzeldir, sorunsuzdur. Her iki arac da guzel, burda aralarinda ciddi fiyat farki var ama sahsen ben makyajli kasa D4 geartronic bir S60/V60 tercih ederdim.
    D3 motor ile şehir içinde 9 litre yaktığınız kullanım şekli-trafikte , T4 ile 12-13 litre yakarsınız.Buda %35 civarı fazla tüketim demektir.

    Hem %35 fazla tüketim, hem litre birim fiyatı daha yüksek bir yakıt türü olunca aradaki fark bence önemli oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 7 Eylül 2018; 8:56:40 >




  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt
    Bakim fiyati ve alirken verdiginiz fazla parayi hesaba katarsaniz bir anlami kalmiyor bence, bir de dizel konforsuzlugu var ustune... Tabi ben yilda 10 bin km yapan biri olarak konusuyorum, 20-30 bin yapan kisi icin iş degisir muhakkak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Abimin ve benim 2017 s60 T3ü var

    Ben bu aniden durma sorununu, önümde hiç birşey olmamasına rağmen City safety Yüzünden yaşadım.

    Abim ise şehir içinde Düşük hızda giderken aracın kendisini aniden kapatığını , Yolun ortasında kaldığını ve yaklaşık yarım saat arabanın çalışmadığını anlattı, servise gitti hiç hata bulamadılar,Ne alakaysa akü şarj edip gönderdiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rock steady

    Bakim fiyati ve alirken verdiginiz fazla parayi hesaba katarsaniz bir anlami kalmiyor bence, bir de dizel konforsuzlugu var ustune... Tabi ben yilda 10 bin km yapan biri olarak konusuyorum, 20-30 bin yapan kisi icin iş degisir muhakkak.
    Dizel model yılına göre 10.000-15.000 km arası, T3 benzinli ise 30.000 km'de bir giriyor bakıma.

    Fakat bu kilometreler dolmadıysa yıllık bakımı yaptırmak şart. Kısacası yılda 15.000 km yapan birisi için benzinli-dizel bakım masrafı farkı çok olmuyor...

    Konulan yağ miktarı aynı, polen filtresi aynı, hava filtresi aynı. Yağ filtresi her ikisinde de değişiyor. Yakıt filtresi dizelde 2 bakımda bir değişiyordu yanlış hatırlamıyorsam, benzinlide de aynı.

    Konfor dediğiniz gibi, benzinlinin titreşimi ve sesi dizele göre daha az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enzo01m

    Abimin ve benim 2017 s60 T3ü var

    Ben bu aniden durma sorununu, önümde hiç birşey olmamasına rağmen City safety Yüzünden yaşadım.

    Abim ise şehir içinde Düşük hızda giderken aracın kendisini aniden kapatığını , Yolun ortasında kaldığını ve yaklaşık yarım saat arabanın çalışmadığını anlattı, servise gitti hiç hata bulamadılar,Ne alakaysa akü şarj edip gönderdiler.
    City safety kamera ile görüntü işleyerek nesne tanıdığı için tahminim ışık/güneş yansıması, kamera önü camın lekeli olması ya da sileceğin o bölgeyi iyi silmemesi, uçuşan poşet-kağıt-yaprak gibi fiziki koşullardan etkilenmiş olabilir diye tahmin ediyorum, forumda buna benzer şikayet ben pek duymadım daha önce.

    Araç stop etmesi ise daha ciddi bir problem ki daha önce farklı bir marka araçta (volvo değil) ben de yaşadım hem de şehiriçi ana güzergah üzerinde. Araçla 10 km. kadar yol gittikten sonra ortalama hızım 100 km/h bir anda araç stop etti Allah'tan önümde araç yoktu ileride lambalar vardı ama motor stop ettiği için fren de şişti ve lambaları geçip zar zor durabildim. Sonrasında araç çalışmadı ama elektrik sisteminde sorun yoktu gösterge ve radyo ışıkları normaldi, araç marş almıyordu sadece. Biraz bekleyip denedim birkaç kez çalışmadı araba sonra kaskoyu aradım, çekici gelene kadar da araç çalışmadı. Sonra arabayı servise çektik serviste hiçbirşey yapmadan araba marş aldı. Servis kontrolü sonrası aracın devir sensörü ya da debimetre gibi bir parçasının arızalı olduğunu söylediler değiştirdim sonrasında yıllarca sorun çıkarmamıştı.

    Bir keresinde de yine başka bir aracımda yetkili servis bakımından geldikten 1 gün sonra araba çalışmadı, kaputu açıp baktım hava giriş hortumu ve hava debisi ölçen sensör kablosunu takmayı unutmuşlardı, kabloyu takınca düzeldi ama araç 1 gün önce eve gelene kadar sorun çıkarmamıştı, bilginize..

    Umarım yaşadıklarım fikir verir ya da yardımcı olur sonuçta içten yanmalı motor teknolojilerinde marka değişse de kurgu ve tasarım benzer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Peki acaba neden şaşırmadık !?!

    Baştan aşağı her alandaki çürümüşlükten ve kokuşmuşluktan olabilir mi?
    Aynen ondan şaşırmadık. Neresi düzgün orası düzgün olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    Dizel model yılına göre 10.000-15.000 km arası, T3 benzinli ise 30.000 km'de bir giriyor bakıma.

    Fakat bu kilometreler dolmadıysa yıllık bakımı yaptırmak şart. Kısacası yılda 15.000 km yapan birisi için benzinli-dizel bakım masrafı farkı çok olmuyor...

    Konulan yağ miktarı aynı, polen filtresi aynı, hava filtresi aynı. Yağ filtresi her ikisinde de değişiyor. Yakıt filtresi dizelde 2 bakımda bir değişiyordu yanlış hatırlamıyorsam, benzinlide de aynı.

    Konfor dediğiniz gibi, benzinlinin titreşimi ve sesi dizele göre daha az.

    Alıntıları Göster
    Malesef Tr'de durum bu yurtdışında T3 lerin bakım aralığı 2yıl/30 bin km. Dolayısıyla bakım maliyeti çok daha az. Birde d3 ler 2.0 olunca arada yüklü bir miktar vergi dezavantajı var. Sonuç itibariyle bence d3 almak mantıklı bir durum gibi gelmiyor. Yakıttan edeceğin karın bir kısmı vergiye gidiyor. Ee alırkende peşinen yüklü bir miktar verince olay çak farklı bir boyuta geçiyor. Atıyorum 20 bin peşinen tl fazla para verdiniz bunu 5 yılda çıkartıcaz diyelim. O farkı 5 yıl bankaya koysan para 40 bin tl oluyor. Yine çukartamıyorsun. Garip bir paradoks. Bunun çalışmasını yapan siteler vardı ve sonuçta yıllık 25-30 bin km yapmadan dizel alınmayacağı sonucu çıkıyordu. Tabi bu onların fikri. Yine zevkler ve tercih meselesi tartışılmaz biz sadece fikrimizi söyleriz. Kazasız sürüşler
    Edit: benzin filtresi için ben eu kitapçığına bakarak 150 binde ilk kez değiştirdim. Sorun olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 9 Eylül 2018; 21:1:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar,

    Direksiyonunda aşınma-yıpranma yaşayan varmı ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Malesef Tr'de durum bu yurtdışında T3 lerin bakım aralığı 2yıl/30 bin km. Dolayısıyla bakım maliyeti çok daha az. Birde d3 ler 2.0 olunca arada yüklü bir miktar vergi dezavantajı var. Sonuç itibariyle bence d3 almak mantıklı bir durum gibi gelmiyor. Yakıttan edeceğin karın bir kısmı vergiye gidiyor. Ee alırkende peşinen yüklü bir miktar verince olay çak farklı bir boyuta geçiyor. Atıyorum 20 bin peşinen tl fazla para verdiniz bunu 5 yılda çıkartıcaz diyelim. O farkı 5 yıl bankaya koysan para 40 bin tl oluyor. Yine çukartamıyorsun. Garip bir paradoks. Bunun çalışmasını yapan siteler vardı ve sonuçta yıllık 25-30 bin km yapmadan dizel alınmayacağı sonucu çıkıyordu. Tabi bu onların fikri. Yine zevkler ve tercih meselesi tartışılmaz biz sadece fikrimizi söyleriz. Kazasız sürüşler
    Edit: benzin filtresi için ben eu kitapçığına bakarak 150 binde ilk kez değiştirdim. Sorun olmadı.

    Alıntıları Göster
    Yurtdışında D3-D4'lerde 20.000 km/2 yıl galiba, çoğu marka Türkiye pazarını 'heavy duty'olarak görüyor, bu yüzden de bakım aralıkları-şartları kısa tutuluyor. Fakat Norveç-İsveç yolları da çok masum değil,iklimleri de masum değil.
    Oraları normal varsayıp, ülkemizi heavy duty olarak görmek bence biraz yanlış.

    Maalesef ülkemizde döviz kurları aldı başını gitti, faizler çok yüksek.
    Finansal olarak bakınca bu ortamda parayı araca bağlamakta yanlış, minimum maliyetli araçlara yönelmeliyiz.

    Daha ince detaylara ineceksek yakıt tüketim maliyet farklılıklarının faizini de hesaplamak gerekiyor :)
    Dizel-benzinli arasındaki fiyat farkını satarken ne kadar olarak geri alıyoruz, ilk ödeme esnasında ne kadar fark ödüyoruz vs.. gibi hesapları yapmak gerekiyor ki ikinci eldeki rakamları belirlemek çok zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    Arkadaşlar,

    Direksiyonunda aşınma-yıpranma yaşayan varmı ?
    Simidin tuttuğunuz yumuşak deri bölümü çabuk çiziliyor sadece ve tabi yıpranıyor. Ama malzemenin hissiyatı çok güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 10 Eylül 2018; 14:37:21 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Simidin tuttuğunuz yumuşak deri bölümü çabuk çiziliyor sadece ve tabi yıpranıyor. Ama malzemenin hissiyatı çok güzel.

    Alıntıları Göster
    benim niye tuutugum yer yumuşak degil. direksiyonum çok sert :( üstelik yıpranma var (2015 s60 krem-siyah direksiyon)
  • druen kullanıcısına yanıt
    Bende de aynı durum var.
    Eski megananım direksiyonunda nerdeyse hiç aşınma yok gibi.
    Volvoda baya parlama ve şertleşme oldu.
    Yılların verdiği yıpranmayı anlıyorum ama meganea bakınca neden demeden kendimi alamıyorum :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • EfsaneFocus kullanıcısına yanıt
    Ben direksiyon değil de alt bölgesinde soyulma yaşıyorum.
    Plastik kısımda siyah döküntüler oluştu.
    Dolar kuru normal seviyelere inerse aşağıdaki gibi bir parça düşünüyorum tabi olursa...

    https://tr.aliexpress.com/item/-/32834618462.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.278.1f163c00rHW6Lx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: u_d_cicek

    Ben direksiyon değil de alt bölgesinde soyulma yaşıyorum.
    Plastik kısımda siyah döküntüler oluştu.
    Dolar kuru normal seviyelere inerse aşağıdaki gibi bir parça düşünüyorum tabi olursa...

    https://tr.aliexpress.com/item/-/32834618462.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.278.1f163c00rHW6Lx
    Yetkili serviste 260 TL civarı fiyatı vardı en son.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 11 Eylül 2018; 9:53:28 >
  • 
Sayfa: önceki 850851852853854
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.