Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (839. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.462.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 837838839840841
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni s60 almak hayal oldu. Abd'nin getirdiği vergilere misilleme olarak abd'den ithal edilen ürünlerin vergisi %10 dan %50 ye çıktı. Yeni s60 malumunuz abd'de yeni kurulan fabrikadan gelecek. Dolayısıyla ikinci el s90 almak daha mantıklı hale gelecek. Tabi ki boyut sorunu olmayanlar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Yeni s60 almak hayal oldu. Abd'nin getirdiği vergilere misilleme olarak abd'den ithal edilen ürünlerin vergisi %10 dan %50 ye çıktı. Yeni s60 malumunuz abd'de yeni kurulan fabrikadan gelecek. Dolayısıyla ikinci el s90 almak daha mantıklı hale gelecek. Tabi ki boyut sorunu olmayanlar için.

    Bu olayda üretim yerine mi bakılıyor yoksa nerden geldiğine mi ?

    Yani, üretim X yerindedir ama sen Y yerinden bütün dünyaya dagıtımını yapıyorsun.

    Bilmiyorum böyle bi şey farkedermi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Yeni s60 almak hayal oldu. Abd'nin getirdiği vergilere misilleme olarak abd'den ithal edilen ürünlerin vergisi %10 dan %50 ye çıktı. Yeni s60 malumunuz abd'de yeni kurulan fabrikadan gelecek. Dolayısıyla ikinci el s90 almak daha mantıklı hale gelecek. Tabi ki boyut sorunu olmayanlar için.

    Bu olayda üretim yerine mi bakılıyor yoksa nerden geldiğine mi ?

    Yani, üretim X yerindedir ama sen Y yerinden bütün dünyaya dagıtımını yapıyorsun.

    Bilmiyorum böyle bi şey farkedermi

    Alıntıları Göster
    Üretim yerine bakıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Yeni s60 almak hayal oldu. Abd'nin getirdiği vergilere misilleme olarak abd'den ithal edilen ürünlerin vergisi %10 dan %50 ye çıktı. Yeni s60 malumunuz abd'de yeni kurulan fabrikadan gelecek. Dolayısıyla ikinci el s90 almak daha mantıklı hale gelecek. Tabi ki boyut sorunu olmayanlar için.
    Avrupa pazarı için S60 üretimini Belçika fabrikasına kaydırabilirler belki hocam şimdiki gibi.
    Bir de direkt üretim yeri mi kıstas alınıyor bu misilleme vergisinde yoksa markanın menşei mi? Ben başta Cadillac, Mustang, Lincoln gibi öz lüks Amerikan araçlarına bu vergi konuldu sadece zannnettim valla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 28 Haziran 2018; 10:6:0 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Avrupa pazarı için S60 üretimini Belçika fabrikasına kaydırabilirler belki hocam şimdiki gibi.
    Bir de direkt üretim yeri mi kıstas alınıyor bu misilleme vergisinde yoksa markanın menşei mi? Ben başta Cadillac, Mustang, Lincoln gibi öz lüks Amerikan araçlarına bu vergi konuldu sadece zannnettim valla.

    Alıntıları Göster
    Hayır abd de üretilmesi kıstas alınıyor. Bundan etkilenen bmw x serisi , mercedes gl serisi gibi araçlarda var. Mesela italya'da üretilen jeep renega abd markası olmasına rağmen bu durumdan etkilenmiyor.

    Ve vergisiz fiyatı 120-130 bin olan araç + 12 bin yerine + 60 bin tl vergiyle tr ye giriyor. Ötv+kdv işin içine girince en az 100 bin tl lik bir fark olacak gibi gözüküyor. Tabi s60 2019 un ikinci çeyreğinde Tr'ye geleceği düşünülürse o tarihe kadar vergilendirmede değişiklik olmazsa 300-350 bin bantına yaklaşan bir fiyat bizi bekliyor. Her zaman ki fikrimi yeniden yazmam gerekirse zamanında yani 2012 de 2011 model s60 fiyatına 2011 s80 almış biri olarak s90 aynı şartlarla ikinci el (1-2 yaşında)daha mantıklı geliyor.
    Edit: evet belçika fabrikasına kaydırılabilir. Veya belçikada üretilen v60 alınabilir. Biz Türk insanı pek station araç sevmeyiz ama bakalım ne olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 28 Haziran 2018; 10:25:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu extra veriglendirme sadece bizim için geçerli değil, amerika bu vergi oyununu tüm dünyaya oynuyor. dolayısıyla bu vergi misillemesini sadece biz yapmayacsağız, bir çok ülke de aynı şekilde gümrük misillemesi yapacaktır. dolayısıyla bu fiyatlardaki yükselme ama az, ama çok, sadece türkiye pazarı için değil, tüm pazarlarda geçerli olacak üreticiler için.

    böyle bir durumda da tahminim odur ki, sadece volvo değiil, üreticilerin tamamına yakını amerika'da üretim konseptini yeniden gözden geçirebilir.

    aksi durumda sırf amerika'da üretiliyor diye ekstra vergilerle avrupa'da ya da çin'de üretilen s90 ile aynı fiyata gelecek olan s60'ı kim ne yapsın? satış adeti düşük çıkacak s60'ı ise volvo niye üretsin?

    s60, 2010 sonrasında volvo'yu düzlüğe çıkaran, yüzünü güldüren modeli oldu ki zaten sınıfı itibarıyla da s60, satış potansiyeli oldukça yüksek bir model. ama tabi ki, fiyatı doğrultusunda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 28 Haziran 2018; 12:54:29 >




  • Abd vergileri yükseltildiği için avrupa ve Tr misilleme yapıyor. Dolayısıyla onu kim ne yapsın bunu kim ne yapsın yerine. Trump gibi bir başkan varken bu sorun kolay çözüleceğe benzemiyor.

    Volvo zaten amerika satışlarını artırmak için oraya fabrikayı kurduğu düşünüldüğünde 1 milyar euro maliyetli fabrikayı taşıyacak ve ekstra lojistik masrafı üstlenecek gibi gözükmüyor.

    Dolayısıyla çin'de, belçika'da üretebilir. Bu süreç alacağından zaten gecikmiş olan kasa iyice gecikecektir.



    Ayrıca s90 konusuna gelirsek; bir aracın fiyatını arz-talep belirler. Tıpkı s60 yeni kasayla beraber satılan yeni s80 nin ikinci elde aynı fiyatta olması gibi. S80 az talep gördüğünden aynı model ve benzer donanım, motor hacmine sahip s80 aynı fiyattı.

    Dolayısıyla abd den gelmese bile ileride 2-3 yaşında benzerr donanım aynı model s60-s90 aynı fiyat olacaktır.

    Buna inanmayanlar şimdi ki aynı model aynı donanım s60-s80 ne bakabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese Merhaba,

    Aracında modifiye, değişiklik vs. yapan arkadaşlar ufaktan paylaşım yapsa nasıl olur :)
    Kim ne yapmış nasıl olmuş fikir edinilmiş olunur ?

    Mesela ben aracıma alçaltma yapmak istiyorum. KW V3 Coil uygulamayı planmlıyorum.
    Uygulayanlar var mı ? ya da spor yay ile bunu sağlamışlar olanlar olabilir.

    Saygılarımla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU

    Yetkili servisler yağın ömrünün olmadığını belirtiyorlar, bu bilgide Volvo tarafından teyit ediliyor.

    Fakat sıcaklık değişimleri, basınç, yüksek sıcaklık, metal ve balata tozlarına maruz kalan ATF yağının muhakkak bir ömrü vardır.

    Geartronic şanzımanlarda 40.000 km'de bir yağ değişimini tavsiye ederim. 40.000 km'de bir yapıldığı taktirde 4 litre mobil 3309 yap yeterli olacaktır.

    Motor çalışmaz durumda, şanzıman yağı sıcak iken şanzımanın altındaki hem seviye tapası hemde ana tapa açılarak yağ tahliye edilir, takriben 3.5-4 litre yağ çıkacaktır.

    Akabinde tapalar kapatılıp, şanzımanın üst tarafında, akünün alt kısmına denk gelen yerdeki şanzıman yağ doldurma tapasını açıp, 4 litre yeni Mobil 3309 yağ eklemek gerekli.
    Üst tapa kapatılır, araç ile 20 dakika kadar sürüş yaptıktan sonra motor çalışıp, vites P konumunda iken şanzımanın alt kısmında kalan seviye tapası açılır, fazla gelen yağ varsa tahliye edilir.

    Bu şekilde yapılırsa 40.000 km'de bir 4 litre mobil 3309 yağ ile(litresi 35 TL) şanzımanı uzun yıllar sağlıklı şekilde kullanabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Peki geartroniclerde şanzıman yağı filtresi var mı,değiştirmek lazım mı?

    Sanırım powershiftlerde filtre değişimde oluyor yağ değişimi yapılırken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar s60 için 205 60 16 lastik alsam sorun olurmu ? s60 d4 için ? 215 55 16 yerine
    hissedilir konfor farkı olurmu sizce ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertugmry

    Peki geartroniclerde şanzıman yağı filtresi var mı,değiştirmek lazım mı?

    Sanırım powershiftlerde filtre değişimde oluyor yağ değişimi yapılırken

    Alıntıları Göster
    mrb , yok hocam filtre geartronicde , yani değişen filtre yok dışda. içerde olabilir belki. onunda çelik olduğunu ve değişen yağ ile kendi kendini temizlediği söyleniyor. d4 ve 8 speed geartronic kullanıyorum bende.
    yağ olarak motul multi atf kullandım.

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erds60

    Herkese Merhaba,

    Aracında modifiye, değişiklik vs. yapan arkadaşlar ufaktan paylaşım yapsa nasıl olur :)
    Kim ne yapmış nasıl olmuş fikir edinilmiş olunur ?

    Mesela ben aracıma alçaltma yapmak istiyorum. KW V3 Coil uygulamayı planmlıyorum.
    Uygulayanlar var mı ? ya da spor yay ile bunu sağlamışlar olanlar olabilir.

    Saygılarımla,
    mrb cok zor volvo için modifiye secenegi hocam :) ben cok denk gelmedim doğru dürüst bir yere. bilmiyorum arkadaşlar neler yapıyor ama.
  • tosi T kullanıcısına yanıt
    Bende de 8 ileri geartronic var

    Kaç binde yağı değiştirdiniz acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertugmry

    Bende de 8 ileri geartronic var

    Kaç binde yağı değiştirdiniz acaba
    Merhaba! , 55 bn kmde degiştirdim, cıkan yağ kadar yağ ekleme yöntemi ile , 2 kez yapıldı işlem 1000 kö ara ile,

    İlk cıkan yağ pisti baya , şimdi temiz oldu , yetkili servis değiştirmek istemedi , ben özel servisde yaptırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tosi T kullanıcısına yanıt
    Biraz daha yumuşar sanırım ama yol tutuşu zayıflatır... Ben de tam aksi, 225/55 R16 boyutlu lastikleri merak ediyorum, deneyen oldu mu? Arkadaşımın Mercedes C180 aracında gördüm, çapı biraz daha büyük oluyor.

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • tosi T kullanıcısına yanıt
    Ben kışlıkları bu ölçüde kullandım bir olumsuzluk görmedim, hem yanak yüksekliği artacağı için hem de yeni lastik hamurunun yumuşaklığından dolayı ilk etapta ciddi bir fark hissedersiniz diye tahmin ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tosi T kullanıcısına yanıt
    Çok iyi yapmışsınız. Her 50-60 binde bir düzenli yağ değişimi yapılırsa tam otomatik şanzıman uzun süre sıkıntı çıkarmaz. Üreticiler yağ ömürlüktür diyor ama, şanzımanın ömrü kadar ömürlük demek bu aslında. Yağ değişmeyince ömür de azalıyor.

    Bende sizin araçlarda bulunan aisin'in ilkel versiyonu var, 2001 model 5 ileri. Yağı düzenli olarak değişir. Şu an 300 bin km'ye merdiven dayadık, hala yağ gibi akıyor. Ne bir vuruntu ne de bir kaçırma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 29 Haziran 2018; 23:37:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Çok iyi yapmışsınız. Her 50-60 binde bir düzenli yağ değişimi yapılırsa tam otomatik şanzıman uzun süre sıkıntı çıkarmaz. Üreticiler yağ ömürlüktür diyor ama, şanzımanın ömrü kadar ömürlük demek bu aslında. Yağ değişmeyince ömür de azalıyor.

    Bende sizin araçlarda bulunan aisin'in ilkel versiyonu var, 2001 model 5 ileri. Yağı düzenli olarak değişir. Şu an 300 bin km'ye merdiven dayadık, hala yağ gibi akıyor. Ne bir vuruntu ne de bir kaçırma.
    maşallah hocam çok gzl .

    * valla bana hiç inandırıcı gelmiyor bir sıvı nasıl olurda ömürlük olur , ben değiştiriyorum. 20 binde bile ilave yapabilirim belki durumuma göre.




  • tosi T kullanıcısına yanıt
    Kaçak olmadıktan sonra ilave yapmaya gerek yok, çünkü şanzıman yağı, motor yağı gibi zamanla azalan bir sıvı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Kaçak olmadıktan sonra ilave yapmaya gerek yok, çünkü şanzıman yağı, motor yağı gibi zamanla azalan bir sıvı değil.
    İlave yanlış olmuş hocam , :) bütçem olursa yine değişim yaparım demek istedim... 0w20 için motor yağı tavsiyen varmı ? Eski bir volvocu olarak !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 837838839840841
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.