Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (816. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.663
Cevap
152
Favori
1.464.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 814815816817818
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayesque

    Şu link çok güzel anlatıyor:

    https://www.inciaku.com/aku-omru-nasil-uzar

    - Yüzey voltajı 12.6V altına düştüğü zaman sülfatlaşma veya korozyon
    - Alternatörün şarj voltajı fabrika değerinden düşük ise sülfatlaşma
    - Yüksek marş akımı sülfatlaşma ya da uzun sürerse yanık
    - 20mA üzeri sabit tüketim (kaçak) durumunda sülfatlaşma

    Sülfatlaşma bildiğim kadarıyla akü plakaları arasında kalıcı (?) sülfat tuzları oluşup kapasitenin düşmesi olayı.

    Şurada da uzun ve harici şarj sürecinin etkisi anlatılıyor:

    http://blog.inciaku.com/akude-desarjsulfatlasma-ve-takviye-islemi/

    K.
    Süper bilgiler teşekkürler hocam. Eminim bunlardan benim gibi birçok arkadaşımız da istifade etmiştir sağolun... Yalnız sayfada binek araçları için park halinde harcanabilecek maksimum akım olarak 20 mA verilmesi biraz az gibi sanki. Araçta alrm ve anahtarsız çalıştırmaya ilave olarak en az 2-3 tane daha akım çeken sensör veya sistem olduğunu düşünerek toplam çekilen akımı tam olarak bilmesem de 20 mA i geçebileceği kanaatindeyim).

    Bu arada dün servise gittiğimde akü de kontrol edildi ve Health : %100, Charge: %90 gibi değerler alındı. Ancak her ne kadar akü %100 sağlıklı görünse de ömrünün azalmaması için park modunda kamerayı harici powerbank a bağlamayı düşünüyorum. Sağolun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TOnale

    Araç uzun süre park halinde kalacaksa bile akü kutup başının ayrılması önerilir zaten, dediğiniz gibi akünün çok fazla düşük voltajı kalması istenmeyen bir durum.



    Takviye dikkatle yapıldığında +/- yönlerine dikkat edildiğinde bir zararı yok diye biliyorum ancak burda en önemli konu takviye kablosu, marketlerde 20-30 liraya satılan kablo ile sadece zaman kaybedersiniz.
    Haklısınız hocam piyasada ucuz fiyata satılan ürünler genelde kablosu kalın ama içinde neredeyse birkaç tane ince tel var. Bu hususa da dikkat etmekte yarar var
  • Brumack B kullanıcısına yanıt
    Garantiniz yoksa dediğim rakamları gözden çıkarmanız gerekiyor. Ben paylaşanların yalancısıyım :)  'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracın arka yan camları için perde (güneşi engellemek için) arıyorum da, mümkünse yan camı büyük oranda kapatabilecek ve makaralı perde tavsiyesi olan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim? Eğer makaralı yerine farklı tavsiyeleriniz de olursa alabilirim. Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jhudaverdi -- 8 Nisan 2018; 17:0:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brumack

    Cevabiniz icin tesekkur ederim. Peki baski balata maliyeti yaklasik ne kadar oluyor bu modellerin? Ve km olarak belli bir omru var midir baski balatalarin?



    Sanirim iyice geberene kadar idare etmek en iyisi. En azindan kaydirma falan yapmiyo iyice yokus yukari bile.

    Yetkili serviste 9 bin TL gibi bir rakam kavrama değişim maliyeti, yetkili servis bakımlıysa %30 indirim yapıyorlar tabi garanti bitmiş ise , garantisi varsa eger zaten garantiden değişir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • devirdeki dalgalanma kavramadan kaynaklanıyor. hem yetkili servis hemde ozel serviste test surusunde ustalar direk aynı seyi soyledi. garanti durumunuz yoksa bana gecen sene verilen fiyat 8500 civarıydı kavrama degisimi.
  • Powershift bakım ve arızaları ile kapsamlı bir yazı:

    https://axleaddict.com/cars/Powershift-Automatic-Transmission-Faults

    Özet olarak şehiriçi ve çok yoğun kullanımda fabrikanın önerdiği bakım ve yağ değişim aralığından daha sık servis yapmak gerektiğini, sorun semptomları görüldüğünde artık çok geç olduğunu ve çoğu zaman yağ değişiminin işe yaramayacağını söylüyor. Bunun sebebini de örneğin sensör sorunlarında sistemin işleyişinde kullanılan mıknatıs/sensör çiftlerinin kontamine olması ve yağ değişimi ile bunun düzelmemesi olarak ifade etmiş. Kavrama sorunları için de bazen kırılan yaylar ve ara parçalar olduğunu, bunların da tüm kavrama seti değişmeden de tamir edilebileceğini söylemiş.

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Hocam sizin tavsiyeleriniz çok değerli. Bundan sonra her bakımda şanzıman yağı seviyesini kontrol ettireceğim.
  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Makaralı perdeler camı tam olarak kapatmaz. bod perde tavsiye ederim ancak fiyatları aşırı yükselmiş. ben 2016 da 110 tl ye almıştım. şu anda 200 lira civarı olmuş.
  • Arkadaşlar merhaba.

    Birkaç gün önce start stop ile ilgili konuşmuştuk.

    Aracın menüsünden baktığımda benim araçta start stop olmadığına karar verdim.

    Drive tuşu sadece şanzıman ile alakalı optimizasyon yapıyor sanırım.

    Araç 2011 T4 Premium.

    Bir sorum olacak. Bazı arkadaşlar şanzıman yağı seviyesini kontrol ettiğini söyledi. Ben hafta sonu kaputu açtığımda yağ seviye çubuğu hariç herhangi bir seviye kontrol noktası bulamadım. Eski aracımda şanzıman için ayrı bir çubuk vardı ama sanırım bunlarda yok. Ya da ben bulamadım

    Not:Resim ekleyemedim telefondan...
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' 'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' 'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi u_d_cicek -- 9 Nisan 2018; 17:47:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karakahya-

    Hocam sizin tavsiyeleriniz çok değerli. Bundan sonra her bakımda şanzıman yağı seviyesini kontrol ettireceğim.
    Estafurullah yardımcı olabildiysek ne mutlu. Düzelme var mı? Şanzımanda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • u_d_cicek kullanıcısına yanıt
    Malesef çubuk yok.kontrolü çok kolay değil. Sol tarafta davlumbaz arkasında kalıyor. Lifte kaldırınca kontrol edilebilir mi? Bilmiyorum. Şanzımanın sol yanında (motor kısmından gözükmez) bir civata var onu gevşetince yağ gelmesi lazım gelmiyorsa eksiktir. Ben şöyle bir kolay yöntem geliştirdim ecoboost motorlarda şanzımanın üstünde 13-14 ingiliz anahtarın açacağı sert plastik bir civata var. (Aslında dizellerdede aynı şanzıman var ama motorun yapısından şanzımanı göremeyebilirsiniz)Düz zeminde onu söküyorum temiz bezle silip tekrar sıkıyorum Ve tekrar söküyorum söktüğümde uzun plastik civatanın ucunda yağ varsa yağ eksilmemiş, yoksa aynı söktüğüm yerden yağ ilave ediyorum. Ve şimdilik ne titreme, ne devir dalgalanması, ne çekişte düşüklük yaşamadım. Fotoğraflı anlatmak isterdim ama görevdeyim aracımıda 3 aydır görmüyorum :)

    Edit: bilimsel veya teknik açıdan doğru olmayabilir. Ama özel serviste yağ tamamlattığımda o civata ucunun yağa temas ettiğini farkettim ve onu yağ çubuğu gibi kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 9 Nisan 2018; 23:20:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizde bunu almayı düşünüyoruz araç bir tanıdığımızın kendisi tavsiye etti alınır mı sizce?
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2014-volvo-s60-premium-dizel-otomotik-6-24-ay-vade-imkani-533170773/detay
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Forumda şanzımanda sorun yaşayan çok arkadaş olunca beni de onlardan sandınız normal olarak. :) Aracımın şanzımanında henüz sorun yok (umarım olmaz da). PS şanzımanın hassasiyetinden ötürü kavrama vs. sorunu yaşamamak için ne gibi önlemler alabilirim diye araştırma yapıyorum. Sizin aracınızın şanzıman yağını her yıl eksiltmesi belki araca özel bir durum olabilir-olmayabilir de ancak eksik yağı tamamlayarak 160 bin km sorun yaşamadan kullanmanız bütün PS kullanıcıları tarafından dikkate alınması gereken bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Bizde bunu almayı düşünüyoruz araç bir tanıdığımızın kendisi tavsiye etti alınır mı sizce?
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2014-volvo-s60-premium-dizel-otomotik-6-24-ay-vade-imkani-533170773/detay

    Alacaksanız advance alın.
    Birde arayıp sorun kavraması değişmiş mi değişmişse ne zaman değişmiş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ayrıntılı açıklamanız için teşekkür ederim.
    Şanzıman yağı için ayrıca kontrol çubuğu olmaması garip.
    Bahsettiğiniz yöntemle hafta sonu bir kontrol yapmayı deneyeyim bakalım ne çıkacak.
    Allah hepimizi şanzıman arızalarından korusun
  • jhudaverdi kullanıcısına yanıt
    Şöyle bir şey işinizi görür, fiyatı da makul:

    https://www.spigen.com.tr/urun/spigen-essential-f720s-portable-battery-20100mah

    Çok iyi kapasite 20Ah.

    K.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sunroof u yukarı doğru açarken gıcırdama sesi geliyor bilgisi olan var midir acaba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Bizde bunu almayı düşünüyoruz araç bir tanıdığımızın kendisi tavsiye etti alınır mı sizce?
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-2014-volvo-s60-premium-dizel-otomotik-6-24-ay-vade-imkani-533170773/detay
    Fiyatı uygun gibi araçta boya değişen tramer kaydı var mı bi sorun bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba;
    Volvo S60 Advence için ön kamera montajı düşünüyorum. Sanırım bu kameralar oem.
    Bunların montajı ile ilgili sorun yaşar mıyım, veya mevcut orijinal 7' ekranlı aracıma montaj için gerekli başka bir ara parça var mı?
    buna benzer bir montaj yapar arkadaşımız veya bilgisi olan yönlendirebilirse sevinirim.
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
     'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'




  • 
Sayfa: önceki 814815816817818
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.