Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
18.838
Cevap
159
Favori
1.193.308
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Volvo >> 'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar'
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1195 Mesaj

    Sevhili bostwain aküden tecrübeli biri olarak bittiğini söyleyebilirim hele ki bu havalarda uyarı veriyorsa sıkıntı. Size tavsiyem cca değeri 700 ün üstünde bir akü almanız. Bakınız amper demiyorum. Kaç amper alıyorsanız alın cca değeri 720-740 olsun yoksa o alarmı vermeye devam ediyor. Ben 72 amper mutlu aldım alarm gitmedi. Mutlu akü akümüzde birşey yok dedi, haklılardıda. Sonra o aküyü ihtiyacı olan birine verip. Varta 72 ah 740 cca bir akü aldım şükür uyarıdan kurtuldum.mutlu 72 ah 640 ccaydı. Çok araştırdım, otomotiv mezunu olsakta bşz eskimişiz artık 18 sene önce mezun olduğumda böyle sorunların hiçbiri yoktu, dolayısıyla ben yanıldım aldım. belki size bir faydası dokunur bu bilginin



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    boatswain kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1195 Mesaj
    Arkadaşlar yeniden yazıyorum powershift Sanzıman yılda 0.3-0.5 litre yağ eksiltiyor. En azından benim ki öyle. Bu yağı tamamlamazsanız araş yük altında veya yokuş yukarı titreyerek kalkıyor. Ben yağın eksildiğini buradan anlamaya başladım. Ve serviste yağ seviyesini ölçtürürdüğümde 2 yılda 0.8l eksildiğini farkettim (kaçak yok) ve her sene yaklaşık 0.5 litre yağ ekliyorum. Aracım 160 binde hiç şanzıman yağı veya şanzıman filtresi değişmedim. Şanzımanımdada problem yok Nacizane Seviyeyi bir ölçtürün derim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Çavuş
    45 Mesaj

    Bende geçen hafta yağ eklettirdim biraz. Bariz fark etti yük altında titremesi. Ustalara sorduğumda 8-10 bin tl masraf çıkarıyorlardı şanzıman komple değişecek diye. Bütçem olmadığı için yağ ekledik sadece sorun baya düzeldi. Dik yokuşlarda ilk kalkışta hala biraz titreme var ama haftaya biraz daha yağ ekleticem belki tamamen düzelir. Çünkü içinde ne kadar yağ var ne kadar eksik bilemiyorum.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    fsnn kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2867 Mesaj

    Kıs boyu ev okul arası günlük 4+4 km yaptı uzun mesafe olarak kis döneminde en uzun 200-200 toplam 400 km yaptık hani orta vade de bu km leri yapsam sıkıntı ortadan kalkar mi ? 4 senede çabuk gitmiş gibi geldi bana

    Bir de bu linkteki akü ebatları bizim araçlarımıza uyuyor mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boatswain -- 5 Nisan 2018; 19:39:52 >
    |
    |
    Bahsedilenler: korayesque kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör fsnn
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj

    Evet linkteki akü doğru boyut, Varta E39 AGM uygun. Varta'nın akü bulucu menüsünden de teyit edebilirsiniz. Orada AGM olmayan modeller de listeleniyor ama Stop/Start için AGM şart.

    https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/battery-finder?type=pc&year=2012&make=120&model=8616&engine=9737&etn=577+400+078%7C574+012+068%7C570+901+076%7C&rec_etn=574+012+068%7C570+901+076%7C&ss_etn=570+901+076%7C&literal_search=%7B%22type%22%3A%22Binek+Ara%C3%A7%22%2C%22year%22%3A%222012%22%2C%22make%22%3A%22VOLVO%22%2C%22model%22%3A%22S60+II%22%2C%22engine%22%3A%22DRIVe+%2F+D2+%2884+kW+%2F+114+PS%29%22%7D

    En doğrusu iyi bir akü bayiine akünüzü ölçtürmek, belki yazı çıkaracak kadar kapasite kalmıştır.

    K.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    boatswain kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    4061 Mesaj

    bence akünüzün daha ömrü var. sadece yol yapmadığınız için şarj sorunu yaşıyorsunuz gibi...

    benim de kış içinde 1-2 defa zayıf akü uyarısı verdi. şu an havalar da biraz ısınınca sorun yok. benim de muhtemelen kışa doğru akü yenilemem gerekecek ama yazı rahatlıkla çıkaracağını düşünüyorum. siz de biraz yol yapsanız sorun geçici de olsa çözülecek diye düşünüyorum..
    |
    |
    boatswain kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
  • Yarbay
    2867 Mesaj
    Sağolun arkadaşlar biraz daha kullanalım bakalım uzun yol yapıp şarj ve ölçüm olayına bir bakalım duruma göre değiştiririm 2016 aralıkta aracı aldığımda akü ömrü %25 çıkmıştı ekspertizde ömrü kontrol ettirip haftasonuna sipariş veririm ya da devam ederim



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    [image]https://store.donanimhaber.com/9c/79/24/9c7924daf4bf30f775fc96eb12f9b634.png?utm_campaign=DonanimHaber
  • Yüzbaşı
    281 Mesaj
    Arkadaşlar merhaba.

    2015 model 114 binde otomatik D2 s60 aldık bir kaç gün önce. Arabaya lastik bakıyoruz. Ebat 215 55 16. Adana'da kullanılacak araba için hangi lastik tavsiyesinde bulunursunuz? Yılda 10 bin kmd'den daha az yol yapıyoruz ve %90 şehir içinde kullanılacak.

    Uygun ve kaliteli ayrı ayrı tavsiyelerde bulunursanız memnun olurum.

    Ayrıca, arabada yapmam, kontrol ettirmem gereken şeyler varsa söyleyebilir misiniz?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2867 Mesaj

    Mustafa saatçiyi aradım eskisini alınca 650 tl ye takıyoruz dediler yârin gidip ölçtürüp bakacağım



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    korayesque kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    [image]https://store.donanimhaber.com/9c/79/24/9c7924daf4bf30f775fc96eb12f9b634.png?utm_campaign=DonanimHaber
  • Yüzbaşı
    908 Mesaj

    Akü konusuyla ilgili olarak bu sorunu yaşayan veya konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan aşağıdaki hususlarda yardımlarını rica ediyorum. Aracım 2016 model T3 ve henüs 10.000 km civarında.

    1) Benim aküde de son zamanlarda 7-8 kez zayıf akü şarjı uyarısı gelmişti. Ancak bu uyarıdan sonra bazen 30-50 km yol yapmama rağmen (diğer durumlarda 4-5 gün park halinde bekleyebiliyor araç) bazen bu uyarı devam edebiliyor. Aracı 4-5 günde bir en fazla 50 km kullanmak şarj için yeterli olmayabilir mi? Bu normal midir?

    2) Bu uyarıyı almak sadece o an için akünün yeteri kadar şarj olamamasından veya 4-5 gün parkta kaldığı için akü seviyesinin düşmesinden mi kaynaklanır yoksa her halukarda 40-50 km yol yapıldıktan sonra mutlaka bu uyarının gitmesi mi lazım?

    3) Araç kamerası kullanıyorum ve bazen park halindeyken de (en fazla 36 veya 48 saat) kamerayı park modunda kullanıyorum. Bunun akü seviyesinin düşmesi haricinde aküye zarar verme ihtimali var mıdır? Kamera park modunda en fazla 450-500 mA çekmektedir.

    4) Garanti süresi içinde aküde olası bir sorun olması durumunda servis ücretsiz değişim yapar mı?
    |
    |
    Bahsedilenler: aya , tamerbilisim , yolcum , boatswain , fsnn
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    477 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: jhudaverdi

    Akü konusuyla ilgili olarak bu sorunu yaşayan veya konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan aşağıdaki hususlarda yardımlarını rica ediyorum. Aracım 2016 model T3 ve henüs 10.000 km civarında.

    1) Benim aküde de son zamanlarda 7-8 kez zayıf akü şarjı uyarısı gelmişti. Ancak bu uyarıdan sonra bazen 30-50 km yol yapmama rağmen (diğer durumlarda 4-5 gün park halinde bekleyebiliyor araç) bazen bu uyarı devam edebiliyor. Aracı 4-5 günde bir en fazla 50 km kullanmak şarj için yeterli olmayabilir mi? Bu normal midir?

    2) Bu uyarıyı almak sadece o an için akünün yeteri kadar şarj olamamasından veya 4-5 gün parkta kaldığı için akü seviyesinin düşmesinden mi kaynaklanır yoksa her halukarda 40-50 km yol yapıldıktan sonra mutlaka bu uyarının gitmesi mi lazım?

    3) Araç kamerası kullanıyorum ve bazen park halindeyken de (en fazla 36 veya 48 saat) kamerayı park modunda kullanıyorum. Bunun akü seviyesinin düşmesi haricinde aküye zarar verme ihtimali var mıdır? Kamera park modunda en fazla 450-500 mA çekmektedir.

    4) Garanti süresi içinde aküde olası bir sorun olması durumunda servis ücretsiz değişim yapar mı?
    1. Akü şarj olması için dediğiniz süre bence yeterli gibi, aslında araç alternatörü en ideal şarjı 2500 devirde yapıyor ama rölantide bile şarj ediyor sonuçta.

    2. Aküde batarya sensörü var ve akü durumunu voltajı bu sensör ölçüyor, siz araca ilk bindiğinizde uyarı varsa belirli bir kullanım sonrası şarj olup uyarının gitmesi gerekir, size önerim eğer uygun ortam olursa arabayı açık bir alanda anahtar ile kilitleyip rölantide çalışır halde bırakın 1 saat kadar ve bu sürede radyo klima vb elektrikli üniteleri kapalı tutun. Araba rölantide saatte ortalama 1 lt. kadar yakıt harcar.



    3. Yukarıdaki açıklamaları yaptım ama asıl problem nedeni zaten kameranızı gibi gözüküyor, uyku modunda 500mA çok yüksek, normalde 30-40 mA üzeri riskli görülür otomotivde. Kaldı ki kameranın gerçek tüketim değeri daha fazla bile olabilir.

    4. Akü garantiye girer ancak harici donanım bağlanması durumunda sorun çıkarabilirler.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    908 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    1. Akü şarj olması için dediğiniz süre bence yeterli gibi, aslında araç alternatörü en ideal şarjı 2500 devirde yapıyor ama rölantide bile şarj ediyor sonuçta.

    2. Aküde batarya sensörü var ve akü durumunu voltajı bu sensör ölçüyor, siz araca ilk bindiğinizde uyarı varsa belirli bir kullanım sonrası şarj olup uyarının gitmesi gerekir, size önerim eğer uygun ortam olursa arabayı açık bir alanda anahtar ile kilitleyip rölantide çalışır halde bırakın 1 saat kadar ve bu sürede radyo klima vb elektrikli üniteleri kapalı tutun. Araba rölantide saatte ortalama 1 lt. kadar yakıt harcar.



    3. Yukarıdaki açıklamaları yaptım ama asıl problem nedeni zaten kameranızı gibi gözüküyor, uyku modunda 500mA çok yüksek, normalde 30-40 mA üzeri riskli görülür otomotivde. Kaldı ki kameranın gerçek tüketim değeri daha fazla bile olabilir.

    4. Akü garantiye girer ancak harici donanım bağlanması durumunda sorun çıkarabilirler.

    Alıntıları Göster
    Ayrıntılı açıklamalar için çok teşekkürler hocam. Aslında kameranın çektiği akım konusunda çelişkili açıklamalar var, GPS kapalı olduğundan düşük fps de 250 mA civarında da çekiyor olabilir en iyisi bunu Ölçü Aleti ile tespit etmem ama yine de 250 mA bile 2 günlük güç tüketimi için fazla sanırım belirtmiş olduğunuza göre. Bu durumda park esnasında güç sağlamak için 10.000 mA üzeri bir Powerbank kullanmam daha sağlıklı olacak sanırım.

    Bu veriler ışığında aklıma takılan bir husus var. Son 1 haftadır kamera kapalı durumda araç park halindeydi ve bugün çalıştırdığımda herhangi bir akü uyarısına rastlamadım. Bu durumda akünün kamera kullanımı sebebiyle voltaj seviyesi düştüğü için uyarı vermesi ve voltaj yeterli seviyeye geldikten sonra park halinde kamera kullanılmadığından seviye normalden fazla düşmediği için bu kez uyarı vermemesi ihtimali doğuyor sizce de böyle olabilir mi?

    Diğer husus da aküden park halinde ekstradan güç çekilmesi (araç içi sensör ve normal kullanıma ilave olarak) ve bunun sonucunda da akü seviyesinin kritik seviyenin altına düşmesi (min eşik sanırım 12 - 12,5 V civarları) sonrasında araç kullanılıp akü şarj olsa bile kesinlikle akü ömrünü azaltır diyebilir miyiz?
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    477 Mesaj

    1 haftalık tespitiniz doğru diye düşünüyorum, akünün voltajının çok fazla düşmesi istenmez ama bu durum aküye kesin zarar verir diyemeyiz, benim aracım da 5 yıllık geçen yıl tavan lambası açık kalmış birkaç gün ve akü tamamen bitmişti hiçbir iç aydınlatma yanmıyordu, takviye ile çalıştırıp 1 saat kadar rölantide beklettim sonrasında sorun yaşamadım kışın bile stop start çalışıyordu.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    jhudaverdi kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    908 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    1 haftalık tespitiniz doğru diye düşünüyorum, akünün voltajının çok fazla düşmesi istenmez ama bu durum aküye kesin zarar verir diyemeyiz, benim aracım da 5 yıllık geçen yıl tavan lambası açık kalmış birkaç gün ve akü tamamen bitmişti hiçbir iç aydınlatma yanmıyordu, takviye ile çalıştırıp 1 saat kadar rölantide beklettim sonrasında sorun yaşamadım kışın bile stop start çalışıyordu.
    Peki aküden park halinde düzenli olarak ekstra güç çekilmesi ve ara sıra (örneğin ayda 2-3 kez) kritik seviyeye düşmesi akünün ömrünü azaltır diyebilir miyiz? Yani burada dikkat edilmesi gereken mümkün olduğunca aküyü kritik voltaj seviyesine (ya da aracın düşük akü seviye uyarısına) düşürmekten kaçınmak mıdır acaba?
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    908 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: tamerbilisim

    1 haftalık tespitiniz doğru diye düşünüyorum, akünün voltajının çok fazla düşmesi istenmez ama bu durum aküye kesin zarar verir diyemeyiz, benim aracım da 5 yıllık geçen yıl tavan lambası açık kalmış birkaç gün ve akü tamamen bitmişti hiçbir iç aydınlatma yanmıyordu, takviye ile çalıştırıp 1 saat kadar rölantide beklettim sonrasında sorun yaşamadım kışın bile stop start çalışıyordu.
    Yeri gelmişken bir de akü takviyesi ile ilgili olarak aracın elektronik aksamının zarar görüp görmeme ihtimalini göz önünde bulundurarak Volvo'dan diğer araçlara veya tersi durumda aracın elektronik aksamının zarar görmeyeceği ve ihtiyaç halinde akü takviyesi yapılabileceği bilgisini almıştım Volvo Cars Türkiye'den. Bazen alakasız cevaplar verdikleri için burada konu hakkında daha detaylı bilgi sahibi olan uzman arkadaşlardan da teyit almak istedim, takviye konusunda sorun yaşama ihtimali var mıdır acaba?
    |
    |
    Bahsedilenler: fsnn
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    477 Mesaj

    Araç uzun süre park halinde kalacaksa bile akü kutup başının ayrılması önerilir zaten, dediğiniz gibi akünün çok fazla düşük voltajı kalması istenmeyen bir durum.



    Takviye dikkatle yapıldığında +/- yönlerine dikkat edildiğinde bir zararı yok diye biliyorum ancak burda en önemli konu takviye kablosu, marketlerde 20-30 liraya satılan kablo ile sadece zaman kaybedersiniz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    jhudaverdi kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    379 Mesaj

    Şu link çok güzel anlatıyor:

    https://www.inciaku.com/aku-omru-nasil-uzar

    - Yüzey voltajı 12.6V altına düştüğü zaman sülfatlaşma veya korozyon
    - Alternatörün şarj voltajı fabrika değerinden düşük ise sülfatlaşma
    - Yüksek marş akımı sülfatlaşma ya da uzun sürerse yanık
    - 20mA üzeri sabit tüketim (kaçak) durumunda sülfatlaşma

    Sülfatlaşma bildiğim kadarıyla akü plakaları arasında kalıcı (?) sülfat tuzları oluşup kapasitenin düşmesi olayı.

    Şurada da uzun ve harici şarj sürecinin etkisi anlatılıyor:

    http://blog.inciaku.com/akude-desarjsulfatlasma-ve-takviye-islemi/

    K.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    jhudaverdi kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    2867 Mesaj

    Koray bey bugün akü ısını mustafa saatçi de hallettik 650 tl tuttu eskisini aldılar. Eskisini sökmeden kontrol yaptı şarj dinamosu vs iyi durumda diye bilgi verdi akü değişmemiz uygun olur dedi bizde taktırdık yalnız üretim tarihini göremedim onuda distribütöre yazdık cevap bekliyoruz



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    korayesque kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    [image]https://store.donanimhaber.com/9c/79/24/9c7924daf4bf30f775fc96eb12f9b634.png?utm_campaign=DonanimHaber
  • Teğmen
    162 Mesaj
    Merhaba arkadaslar. 2014 model S60 D2 R-Design kullanicisiyim. Arac 72000 km'de. Ozellikle birinci ve ikinci viteste araci belli bi hizda sabit tutmak istedigimde ki ayagimi pedal uzerinde hic kimildatmiyorum, devirde dalgalanmalar oluyor. Mesela 200 devir kadar artiyor tekrar azaliyor, artiyor azaliyor bu sekilde devam ediyor. Yavas yavas araci hizlandirmaya calistigimda da motor adim adim devir yukseltiyor. Mesela biraz yukseliyor sonra anlik devir yukselmesi durup tekrar biraz artiyor ve tekrar duruyor. Ayrica diyelim ki 2. Viteste cok yavas bi sekilde giderken, gaza basmiyoken bile arabadan hirilti tarzi bir ses geliyor. Ornegin 2. Vites 900-1200 devir arasi hafif ayagim gazda olsa da ya da hafif egimli yolda asagi dogru gaza basmadan giderken de duyuyorum bu hiriltiyi.



    Baska bir sorun da motor sogukken arabayi calistirip d ye alip direk gaza basarsam araba silkeleniyor hatta bir kac defa stop bile ettirdim. Yol düz. Ayni seyi sabahlari garajdan geri geri cikip vitesi ileri takip gaza basinca da yasiyorum.D ye takip ayagimi frenden cekersem arabanin kendiliginden yurumeye baslamasi bi 5 saniye falan suruyor. Vites sanki cok geç geciyor gibi. R'den D'ye gecerken bir suru takir tukur ses duyuluyor ne sesi anlamadim.



    Sanziman yagi 60000 deyken degisti. Belki enjektorlerdendir diye enjektor temizleyicisi ekledim yakita ancak hala ayni.



    Bu araba gercekten beni hayret ettiriyor. Kayif alarak kullanamaz oldum. Ilk zamanlar ne guzel yag gibi akardi. 150000 de Toyota Auris de var bugune kadar hic bi sikayetim olmamisti.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Canon EOS 450d 18-55 mm kit lens





  • Yarbay
    2081 Mesaj

    Merhaba. Devirdeki dalgalanma olayı şanzımanda sıkıntı olabileceğini düşündürüyor. Youtube da sizinle aynı sorun ile ilgili video paylaşımı yapılmıştı. Baskı balata sorunu olabileceğini düşünüyorum.



    < Bu ileti 'DH Mobil Uygulama BETA'sından atıldı >
    |
    |
    Brumack kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Reklamlar
Media Sözlük
Canlı Tv izle
Sohbet
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,156
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.