Şimdi Ara

'VOLVO S60 (2011 ve sonrası): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar' (813. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19.612
Cevap
155
Favori
1.402.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 811812813814815
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eagle032

    Arkadaşlar herkese iyi geceler 1 haftalık Volvo s60 t4 sahibiyim aranıza yeni katıldım. Bir kaç sorum olacak öncelikle aracım 2011 advance t4 Benin aracımda drive düğmesi mevcut el kitapçığında bu start stop olarak tanımlanmış ama bnm aracım sanki durduğu zaman bu start stop sanki devreye girmiyor bu özellik bende mevcut değilse bu düğmenin bir fonksiyonu var mı?

    "Drive" düğmesi aynen dediğiniz gibi, stop&start'ın devreye alınma/devreden çıkarma düğmesidir.

    eğer stop&start'ınız devrede olduğu halde çalışmıyorsa, bir çok sebebi olabilir bunun. aküsünün bitmiş olmasından tutun da, s&s sisteminin devreye girmesi ve çalışması için gerekli onlarca parametreye bağlı olabilir durum.

    ben olsam önce aküsüne bakardım...




  • aya kullanıcısına yanıt
    T4 (180 hp-benzinli) motorda start stop olduğuna emin misiniz?
    Yaklaşık 6 aydır kullanıyorum aracı sadece rampa aşağı giderken vitesi boşa alır gibi deviri düşürüyor bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karakahya-

    Sayın haacar:

    Nezaketli cevabınız için teşekkür ederim. Ayrıca

    "Yanlış anlaşılmasın hiçbir markayı veya distribütörü savunmuyorum ama gerçekleri de göz önünde bulundurmamız gerekir."demişsiniz.

    Evet haklısınız efendim gerçekleri göz önünde bulunduralım. Forumda bulunma amacımız bilgi paylaşımı ve Volvo sahipleri olarak birbirimize yardımcı ve destek olmak. Ama gerçekleri görebilmek için verileri daha geniş bir açıdan ele alabilmek gerekir şöyle ki:

    "C sütunu göçüğünden sonra sonra ben de civic satışlarında gözle görünür düşüş olacağını tahmin ediyordum ancak durum öyle değil. forumda konusu var linkini veriyorum. şubat ayında civic 1462 adet satışla c sınıfı sedanlar arasında üçüncü. hatta önünde megane ve egea gibi filo satışları yüksek olan araçlar olduğunu düşünürsek bence gayet başarılı bir rakam bu."

    Bahsettiğim modelde tüketicinin haklı tepkisi sonucunda bir düşüş olmadığını söylemişsiniz ancak burada sizi yanıltan linkini kullandığınız kaynağınız sanırım. Sadece Şubat verileri yer alıyor. Düşüş olup olmadığını tespit edebilmek için en azından son 6 aylık veri gerekir. Buyrun aşağıdaki linkte yer alan rakamları inceleyin istatiksel olarak düşüşü net bir şekilde karşılaştırmalı olarak görebilirsiniz.
    https://www.ototeknikveri.com/haber/11911/2017-kasim-aralik-model-bazinda-otomobil-satislari
    https://www.ototeknikveri.com/haber/12295/2018-ocak-subat-model-bazinda-otomobil-satislari

    "... şu anda volvonun yaptığı gibi 10000 tl masraf varsa 3000 bin lira verin şanzımanı değiştirelim diyorlardı. şu anda ne yapıyorlar onu bilmiyorum ama bizde passat varken işleyiş bu şekilde idi."

    Sayın ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU mesajında mevcut durum ile ilgili bilgi vermiş. Bende şunu ekleyeyim: Yakın bir arkadaşımın Golf marka aracında ilk kez ücret talep edilmeden değiştirilen kavrama 2. kez meydana gelen sıkıntısında sadece işçilik ücreti karşılığında değiştirildi. DSG şanzıman sahipleri ile firma arasında yaşanan sıkıntıları 2012 yılında itibaren kısmen takip ettim; araç sahiplerinin verdiği mücadele sonuçta karşılığını verdi. Münferit sıkıntılar halen devam ediyor olabilir. Ama neticede Doğuş olarak bu hatayı kabullendiler. İşte bende tam da bu sebeple (aracım 80 bin km de olmasına rağmen bu sorunu hiç yaşamadığım halde bu sorunu yaşayanlara destek olabilmek ve gelecekte bu sorunu yaşama ihtimalime binaen) bu D2-PS uyumsuzluğunun faturasının bize kesilmesinin haksızlık olduğunun altını çizmek istiyorum. Bizde bu hususta bir farkındalık oluşturabilirsek, araç sahipleri olarak birlikte hareket edebilirsek firmanın bu hatayı kabullenmesini sağlayabiliriz.

    "Ayrıca civic dizel için eksi teknoloji demişsiniz ama civicte kullanılan dizel euro 6 normlarını karşılıyor. bununla birlikte NOx salınımını düşürmek içinde motora NOx depo konvertörü eklenmiş. Bu parça daha büyük katalizörler ve kullanımı arttırılmış nadir bulunan toprak metaller sayesinde zararlı gazı daha iyi bertaraf ediyor. WLTP testleri gerçek dünya NOx emisyonlarına özellikle dikkat ediyor ve yeni Civic bu testleri yıldızlı pekiyiyle geçmeyi başarmış. ingiltere de üretilen motor, abd ne gönderilebilecek kadar temiz çıkmış. üstelik motorun güç ve tork değerleri de gayet iyi."

    i-DTEC motor neredeyse aynı güç ve değerlerle 10 yıldan fazladır Honda tarafından kullanılmaktadır. Motorun başarılı emisyon oranı iyileştirmelerinden bahsetmişsiniz. Benim motorun NOx salınımı yüksek ya da WLTP testlerinden başarısız gibi bir iddiam olmadı. i-DTEC motorun eski teknoloji bir motor olduğunu söyledim. Çeşitli iyileştirmelerle emisyon rakamlarının Euro 6 normlarına getirilmiş olması konumuzun dışında.

    Yaklaşık 10 yıllık Volvo kullanıcısıyım şu anda S60'ın eski ve yeni kasasına sahibim. Ancak marka fanı değilim eleştirilerimi nesnel bir yaklaşımla yapıyorum. Özetle anlatmaya çalıştığım Drive-PS, D2-PS kombinasyonlu araçlarda pek çok kişinin yaşadığı kavrama sorununun Volvo tarafından üretim hatası olarak kabul edilmesi ve firma tarafından mağduriyetlerin giderilmesi, bu sebeple de biz Volvo sahiplerinin etkili bir itirazda bulunması gerektiğidir. Bunu anlatmaya çalışırken kullandığım argümanlarda hata da olabilir. Dikkatinizi çekmek istediğim konu araçlarımızdaki kronik kavrama sorununa karşın S60 sahipleri olarak nasıl bir tepki vereceğimizdir.
    Saygılarımla...

    Diger markalarla ilgili konuları bilemem ama VOLVO araclarımızla ilgili yazdıgınız herseye katılıyorum. tebrikler. suan benim basıma gelmedi yada benim s60 ımda powershift degil geartronic sanzuman var gibi dusuncelerle bu aracları sorunsuz gibi gostermek volvonların degerini arttırmaz. tam tersi bir sorun var ve volvo buna sahip cıkıp duzeltiyorsa musteri memnuniyeti ve marka degeri hakettigi yeri bulur gorusundeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: u_d_cicek

    T4 (180 hp-benzinli) motorda start stop olduğuna emin misiniz?
    Yaklaşık 6 aydır kullanıyorum aracı sadece rampa aşağı giderken vitesi boşa alır gibi deviri düşürüyor bende

    T4'lerdeki "Drive" düğmesi stop&start sisteminin düğmesidir. her T4'de stop&start sistemi yoktur. bazılarında opsiyonel olarak sunulmuştur...
  • Powershift sorunlu bir şanzımandır. Bu yüzden volvo bu konuda üzerine düşeni yapıp sorun yaşayan müşterilerini mağdur etmemelidir. En azından bir doğuş oto kadar destek vermelidir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eagle032 E kullanıcısına yanıt
    Start stopu sistemi birçok değişkene bağlı çalışıyor. Akü durumu, hava sıcaklığı, klima veya müzik sesi. Tam ayrıntılı çalışma şartlarını kullanma kılavuzundan öğrenebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
    Kullanma kılavuzuna baktığımda D3 motorlar için yazıyordu.
    Gerçi kullanma kılavuzunda 2011 S60 kısmı yok, 2012 den başlıyor o da başka bir konu.
    Dediğiniz gibi opsiyonel ise bizimkisinde olmayabilir ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: u_d_cicek

    Kullanma kılavuzuna baktığımda D3 motorlar için yazıyordu.
    Gerçi kullanma kılavuzunda 2011 S60 kısmı yok, 2012 den başlıyor o da başka bir konu.
    Dediğiniz gibi opsiyonel ise bizimkisinde olmayabilir ;)



    üstünde "drive" yazan bir tuş varsa, kullanım kılavuzuna göre o araçta ya s&s ya da EcoCruise programı vardır. eğer bunlar yoksa o tuş zaten boş olur... sizdeki stop&start değil, Eco Cruise programı da olabilir bu durumda...















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 3 Nisan 2018; 15:1:23 >




  • aya kullanıcısına yanıt
    Neden çalışmıyor konusuna girmek işime gelmiyor
    Şaka bir yana bunu söylememin nedeni yaklaşık 1 ay EcoDrive açık şekilde aracı kullandım ve hiç devreye girmedi. Sadece bahsettiğim gibi rampa aşağı gidişlerde şanzımanı boşalttı.
    Tabi ki bu sistemin çalışması için bir çok faktörün aynı anda optimum seviyede olması gerekiyor onun farkındayım.
    Arkadaşımın Kia Sportage Zonguldak ta hiç Start-stop çalışmazken, Düzce ye servise giderken (Bu sorun için) Düzce de çalışmaya başlamıştı. Servisin açıklaması akünün yeteri kadar şarj olmamasından başlayarak hava sıcaklığına kadar bir dünya etkenin bu sistem üzerinden etkili olduğu idi.
    O zaman benim de ilk olarak akünün start stop uyumlu olup olmadığını kontrol etmem gerek. İlk aklıma gelen uyumsuz akü nedeniyle hiç devreye girmemesi.
    Yoksa varolan bir sistemin yok olmasını ümit etmek gibi bir amacım yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi u_d_cicek -- 3 Nisan 2018; 15:4:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: u_d_cicek

    Neden çalışmıyor konusuna girmek işime gelmiyor
    Şaka bir yana bunu söylememin nedeni yaklaşık 1 ay EcoDrive açık şekilde aracı kullandım ve hiç devreye girmedi. Sadece bahsettiğim gibi rampa aşağı gidişlerde şanzımanı boşalttı.
    Tabi ki bu sistemin çalışması için bir çok faktörün aynı anda optimum seviyede olması gerekiyor onun farkındayım.
    Arkadaşımın Kia Sportage Zonguldak ta hiç Start-stop çalışmazken, Düzce ye servise giderken (Bu sorun için) Düzce de çalışmaya başlamıştı. Servisin açıklaması akünün yeteri kadar şarj olmamasından başlayarak hava sıcaklığına kadar bir dünya etkenin bu sistem üzerinden etkili olduğu idi.
    O zaman benim de ilk olarak akünün start stop uyumlu olup olmadığını kontrol etmem gerek. İlk aklıma gelen uyumsuz akü nedeniyle hiç devreye girmemesi.
    Yoksa varolan bir sistemin yok olmasını ümit etmek gibi bir amacım yok


    son mesajımda bir kaç düzeltme yaptım, sanırım ben düzeltme yaparken siz yazmışsınız.

    kullanım kılavuzu, bu tuşa bağlı stop&start'ın haricinde bir de Eco Cruise diye bir şanzıman programından bahsediyor. buna göre aracınızdaki Drive modu, bir komple sistemden oluşan stop&start değil, bir program olan Eco Cruise barındırıyor da olabilir. eğer öyle ise, anladığım kadarıyla Eco Cruise stop&start yaptırmıyor araca, onun yerine seyir esnasında aracın motor frenini azaltarak gaz vermediğiniz zamanalardaki sürüklenme mesafesini uzatıyor olabilir. isterseniz şase nosu ile bir yetkili servise sorun bakalım, sizdeki hangi sistemmiş...




  • Araç ayarları kısmında zaten start stop ayarı var. Ama bendeki akü start stop uyumsuz olduğu için şuan s&s devre dışı. Akü uyumsuzsa o kısımda akü şarj ediliyor yazılıyor. Yazılım sıfılanınca s&s çalışıyor ama bi süre sonra tekrar devre dışı kalıyor akü uyumsuzluğundan. Ben yine de drive açık kullanıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen benimkisinde EcoCruise barındırıyor olabilir. Göstermiş olduğu tepki açıklamalardakine uyuyor çünkü
  • u_d_cicek kullanıcısına yanıt
    Eco cruise,sistemin önceki bir versiyonumu duymadım bilmiyorum ama bahsettiğiniz eco coasting.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Benim ayarlarda yanlış hatırlamıyorsam S&S ile ilgili bir ibare bulunmuyor. Akşam yine kontrol ederim ama olduğunu zannetmiyorum.
    Sadece ekonomik sürüş için bilgilendirmeler mevcuttu...
  • Ben en iyisi bir akümü kontrol ettireyim. Birde arkadaşlar bazı vw grubu araçlarda multımedia sistemine radyoların logoları yüklenebiliyor bu bizim s60 içinde olabilir mi yapan var mı YouTube genelde Skoda ve vw için yapanların videoları var ama Volvo görmedim daha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eagle032 -- 3 Nisan 2018; 17:49:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haacar kullanıcısına yanıt
    Evet Mart ayı verileri gerçekten şaşırtıcı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprako

    Arkadaslar merhaba

    Polen fitresi olarak aktif karbonlu 237 liraya satilan filtre Mann CUK2733 numarali filtredir ve Land Rover marka araclarda da kullanilan filtreyle ayni filtredir. Fiyati 95 tl (parcacilarda) ve serviste degistirme mecburiyetiniz yok bilginize. Servisler daha ucuz ve az ozellikli olan Mann CU2733 numarali filtreyi kullanmakta. Illaki aktif karbonlu filtre kullanayim diyorsaniz bilginize

    Saygilar

    Bugün 2013 Volvo S60 Drive dizel 1.6 powershift 80 bin km ağır bakımını Ankara özel servis Yiğit Volvo'da yaptırdım.

    -Polen Filtresi
    -Yağ Filtresi
    -Yakıt Filtresi
    -Hava Filtresi
    -Motor Yağı
    -Arka balatalar

    690 TL tuttu. Balata hariç fiyat 475 TL. Ancak Ben değerli Oğuzhan Bey'in (toprako) tavsiyesiyle servis tarafından verilen karbonlu polen filtresi yerine Mann CUK2733 polen filtresini kullandım (Yukarıdaki fiyata dahildir). Normalde lambalarda beklerken arabama dolan egzoz kokusundan eser yoktu. Tertemiz bir hava sahası oluştu arabanın içinde. Sayın Oğuzhan Bey verdiğiniz bu kıymetli bilgi için yeniden teşekkürler. Sizinle aynı forumda olmaktan dolayı çok şanslı hissediyorum.:) Oğuzhan Bey bu arada kamera ile ilgili bazı gelişmeler oldu size bildireceğim. Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karakahya- -- 3 Nisan 2018; 19:45:58 >




  • Karakahya- kullanıcısına yanıt
    Ağır bakım demişsiniz ama normal bakım olmuş gibi... Aracınızda motor yağından başka yağ değişimi yazmamışsınız, hidrolik ve şanzıman yağı değişmemiş. Artık 40.000'de bir şanzıman yağı da değiştiriliyor. Yetkili serviste 80 bin bakımında ilave olarak benim aracın hidrolik ve şanzıman yağları da değişmişti. 1800 küsürlü bir fiyata yaptırmıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolcum -- 3 Nisan 2018; 20:35:10 >
  • Karakahya- kullanıcısına yanıt
    Hocam mann cuk2733 nereden tedarik ettiniz. Hazır bahar ayındayken değişelim bizde nasiplenelim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karakahya- kullanıcısına yanıt
    Kamera konusu kanayan yara.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 811812813814815
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.