A

Yüzbaşı
02 Mayıs 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
5 üye
Görüntülenme
Toplam: 67 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhaba arkadaşlar.

2014 Dizel otomatik Fluence aracımı 600'e sattım. Sıfır Courier 1.0 t.plus (805 bin ₺) aracı liste fiyatından alma arefesindeyim. Önümüzdeki hafta içi teslim alacağım inşallah.
Dizel modellerin kronik partikül problemi sebebiyle benzinli alacağım.

Otomatik arabadan inip manuele geçmek beni biraz üzse de, sıfır arabaya binecek olma düşüncesi daha mantıklı geldi bana. O yüzden arabamı sattım. Fakat, ileride, Courier'in yeni kasası çıkınca, otomatik versiyona geçmeyi düşünüyorum. Tahminim 2024'ün ilk çeyreğinde olur bu.

Şimdi, yeni kasa Courier'i alıncaya kadar, ya bu süreçte sıfır manuel -ama ticari- aracı kullanacağım ya da kısa süre (belki 1 ay kadar) kullandıktan sonra satıp, maksimum 750-800 bin ₺ bütçeyle, -fiyatların şişkin olduğunu düşündüğüm- 2.el piyasasından, daha yaşlı ve kmsi normal, piyasası olan otomatik bir arabayla yeni kasayı bekleyeceğim.

Yeni kasa Courier'i alma vaktim geldiğinde hangi seçenekteki araç daha fazla prim yapmış olur sizce?

Sıfır, manuel, ticari bir araç mı?
2.el, bir nebze eskimiş, otomatik, piyasa arabası mı?

Ekleme: Aracımın yakıtını şirket karşılıyor. Bu nedenle benzinli veya dizel olması beni direkt etkilemeyecek. Ayrıca, daha önce 2018 dizel Courier kullandım. Aracın oturma seviyesi ve sürüş dinamiği hoşuma gidiyordu. Hızlı ve sınırları zorlayan bir sürüş profiline sahip değilim.

Ek 2: Titanium yokmuş bayide. Titanium Plus alacağım mecburen.
Merhaba arkadaşlar. Hiç gündemimde yok iken temiz ve km'si az bir araba denk geldiği için kararsız kaldım ve size danışmak istedim.

Bende 2014 otomatik touch plus fluence var. 211 bin km'de. Kaput, tavan, bagaj ve sol iki kapı hariç, bazıları lokal olmak üzere 6 parça boya var. Tramer 600₺ civarı.

Denk gelen araç ise, 2018 Megane hb, manuel, 1.6 joy paket, 18 bin km'de. Hata, boya vs yok.
615 bin istedi. Belki 600-605'e pazarlık biter.

Benzer Megane araçların fiyatı:https://secure.sahibinden.com/cs/tloading?returnUrl=https%3A%2F%2Fwww.sahibinden.com%2Fs%2FOFR6zoe0

Benim aracı 3'e 5'e bakmayıp 450 civarına versem, üzerine (borç bularak veya altın bozdurarak) para ekleyip Megane almak mantıklı olur mu sizce?

Niyetim şu, hem binmek hem de yaz ortalarında veya sonuna doğru satmak. Kafama takılan soru şu: Megane'nin 2.el fiyat artışı ile fluence'nin fiyat artış oranı aynı mı olur veya ne derece olur? Yani, fark verip Megane'ye geçip de yarın satmak istediğimde fluence ile aynı oranda artış göstermiş olacaksa, eldeki sermayeyi üst modele bağlamak mantıklı olmayacaktır benim için.
Piyasayı öngören, tecrübe sahibi arkadaşlarım neyi tavsiye ederler?
Arkadaşlar merhaba. Sizinle bir konuyu istişare etmek istiyorum.

Geçen hafta 34.000 ₺ye 2010 model astra H 1.6 Enjoy aldım. Araba 109.000'de. Lovato marka lpg takılı. 64.000'de lpg takılmış. 2. sahibinden aldım.
Arabanın sol ön çamurlukta küçük bir çarpmadan ötürü ve sol arka çamurlukta çizikten dolayı yarım boya var. Onun haricinde kaza, darbe yok. Tramer kaydında 683 tllik bir kaza görünüyor. Aracı bir tanıdık memurdan aldım. Motor kodu Z16XER. Önceki kullanıcı lpg konusunda şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamamış. Ekspertizde arabanın motoru %78.50 çıktı. %90 üzerinden hesaplanıyormus. Bunu da bu vesileyle öğrenmiş oldum :)

Arabayı 3 4 gündür şehir dışında kullanıyorum. 600 kmye yakın uzun yol da yaptım. Genel olarak memnunum. Fakat bugün bir fırsat karşıma çıktı. Size sormak istedim.

Bir arkadaşta 2011 Astra H 1.4 essential var. 110 binde. Landirenzo marka lpg takılı. 2. sahibi. Araba full donanimda. Ekstra olarak, 7" penhui marka multimedia sistemi(670 usd), MİCHELİN CROSSCLİMATE 4 mevsim lastikler, cam rüzgarlığı, 4d havuzlu paspas, bagaj havuzu,
Xenon far, kumaş koltuk kılıfı, bayi çıkışlı cam filmi, geri görüş kamerası gibi fonksiyonları var.
Ön ve arka tamponlar hariç hiçbir yerinde boya yok.

Bu arabayı 37k gibi bir rakama alabilirim. Ben Maraş'ta yaşıyorum. Maraş'ı bilenler için malumdur ki, yolları çok yokuş, iniş çıkışlar çok fazla.

Şu anki aracımın rutin bakım, 4 adet lastik, sağ arka stop lambası değişimi, paspas, cam filmi gibi masrafları görünüyor. Bunları da dikkate alarak düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Aklıma takılanlar:

1) 1.6'dan - 1.4 motor'a geçiş beni Maraş'ın yokuşlu yollarında çileden çıkarır mı?

2) Şu anki arabamdaki motor lpgye uyumlu sanırım. Motorda çelik subap kullanıldığını okudum internette ama emin değilim. 1.4'te ise magnezyum alaşımlı subap kullanılmış. Lpg kullanımında ileride subapların elimde patlama ihtimali nedir? Bu riske girmeye değer mi?

3) 1.4 motorlu olanı alsam 2.el konusunda çok sıkıntı çeker miyim?

Arabamı 39 40 gibi bir fiyata satıp 1.4 motor arabayı 37'ye alıp, elimden çıkarmak istediğimde ise 40-41 gibi rakamlara vermek mi yoksa şu anki arabamı kullanmaya devam edip satmak istediğimde yukarıdaki fiyatları istemek mi mantıklı sizce?

Biraz uzun yazdım kusura bakmayın. Konunun daha iyi anlaşılması adına sorularınız olursa daha açıklayıcı bilgiler veririm.
Arkadaşlar merhaba. 2011 model Mercedes GLK 250 4 matic aracım var. 1 ayı geçkin süredir serviste bekliyor. ön sağ tekerden gelen ince bir ses üzerine servise götürdüm. Bu tekerde bulunan şanzımanın arızalanmış olduğunu, bu parçanın şu an ellerinde olmadığını ama getirtebileceklerini söylediler. Ancak bu gün gelen telefon ile Adana mercedes bayisi Mengerler Oto'nun müdürünün benimle bir görüşme yapmak istediğini öğrendim ve gittim. Müdür parçanın sökülüp almanya'ya gitmesi gerektiğini ve orada tamir edilip geri gönderileceğini söyledi ve bununla alakalı olarak herhangi bir zaman zarfı veremedi, "ne kadar süreceği belli değil" dedi. başka bir teklifte de bulunarak, almanya'daki mercedes servis merkezinin buradaki mercedes bayisine yaklaşık 30-35 bin tl tutarında bir ödeme yapıp parçanın onlar tarafından yurt dışından temin edilebileceği seçeneğini sundu. ben de farklı yerlerden aldığım duyumlarla bu şekilde 1 aydan fazla serviste tamir edilmeden kalmış olan bir aracın daha fazla serviste kalması halinde firmaya dava açabileceğimi ve bir bayinin en az 10 yıl, satmış olduğu arabaların parçasının elinde bulunması gerektiğini müdüre söyledim. İlaveten dava açsam ne olacak dedim. o da dava açabilirsin ancak dava 1 ila 1.5 yıl sürer ve sonucunda kazanırsın dedi. Dava sonucunda aynı aracın bana sıfırının verilebileceğini fakat o vakit benim aracımın fiyatı öğrenilip arada kalan tutar farkını ödeyip öylece sıfırını alabileceğimi söyledi.

Şu durumda ben ne yapmalıyım? Dava açmalı mıyım? Parçanın değişimini mi beklemeliyim?
Hukuki olarak sıfır araç talep etme hakkım var mı? Varsa nasıl bir yol takip etmeliyim?
Tecrübeli arkadaşlar yardım bekliyorum.
Hakkında
Konum: Gaziantep,İslahiye
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 311
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 399
İkinci El Bölümü Mesajları: 38
Konularının görüntülenme sayısı: 2.380 (Bu ay: 52)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 20 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.