|
Bildirim
|
2000 model bir 2.0T'ye sahiptim. o yılların araçlarında alınabilecek en iyi seçeneklerden biridir 2.0T. üzerindeki motor renault lagunalarda da kullanılan ortak tasarım ve üretim bir motor. kronik sorunu yakıt geri dönüş valfidir. bu valf sorunundan dolayı %90'ı ilk çalıştırmada biraz geç çalışır yani uzun marş ister ve yine çalıştırırken gaz pedalına bir miktar basılı tutmanız çalıştırmayı kolaylaştırır. soğukken biraz sesli ve titreşimlidir ama ısındıktan sonra mülayim bir kediye dönüşür.
otomatik şanzımanı japon jatco olması lazım ve genel olarak da sorunsuz bir şanzıman olarak bilinir. tork konvertörlü, sağlam bir tam otomatik şanzımandır üzerindeki şanzımanlar. şanzımanın en ciddi sorunu üzerindeki NSS-neutral safety switch denilen, türkçeye şanzıman pozisyon switc'i olarak çevrilmiş switch'dir. bu switch vites kolunun hangi pozisyona çekildiğini şanzımana bildiren bir çeşit şalterdir ve sorun çıkarınca araç kalkışlarda gaz yemez (koruma modundan dolayı). bende de sorun çıkarmıştı bu switch ama ben söküp kendim tamir ettim. araç bende 1 yılı aşkın süre kalmıştı ve yaşadığım en ciddi sıkıntı buydu. o switchin yenisi 500-700 liralar civarı, ben kendim yaptığım için bedavaya halletmiştim. 1.8 motorları ise mitsubishi galant ile ortak motordur (zaten aracın kendisi de mitsubishi galant ile ortak platform üretimi). o motor da sorunsuzdur ama o aracın tadı 2.0T ile çıkar. aralarında gerek alım, gerek işletme maliyeti olarak çok ciddi fark yoktur. bu durumda 1.8 yerine 2.0T tercihi daha doğru bir tercihtir. genel anlamda aracın malzeme kalitesi yüksektir. ilanlarda bile 300-400 bin km'lerdeki araçlar gayet diri görünür. benimki 200 binin üzerindeydi ve buna rağmen malzemelerde bir döküntülük, deri döşemelerde yırtık, sökük, içeride kulağı tırmalar trim sesi yoktu. tabii bunların tümü adam gibi temiz kullanılmış olanları için geçerli. yoksa tavanında sigara yanığı gördüğüm için almaktan vazgeçtiğim araç bile olmuştu. araç 2001 yılında ufak tefek iyileştirmelere maruz kaldı. o nedenle ben 2000 yerine 2001 yılı üretimlerini seçmenizi tavsiye ederim. 2000 ile 2001 arasındaki en bariz tanıma farkı; ısıtma/soğutma kumandalarındaki tasarım değişiklikleri ve daha da önemlisi, 2000 modellerde orta konsolda olan cam kumandalarının sürücü kapısına alınması. ayrıca otomatik şanzımanın 4 ileriden 5 ileriye geçmesi gibi gözle görülmeyecek iyileştirmeler de sözkonusu 2001 itibarıyla... 2.0T'ler gerçekten donanım olarak da zengindir. önler ısıtmalı olmak üzere deri koltuk, arkalarda tek hareketle çocuk koltuğuna dönüşebilen yolcu koltukları (bazılarında olmayabiliyor ama çoğunda vardır), yol bilgisayarı, kaset ve cd çaların bir arada olduğu medya ünitesi, ön yolcu koltuğunun 2 mandalın serbest bırakılmasıyla öne düşerek bir masaya dönüşmesi, ön ve arka tampon kenarlarında amerikan park lambası vari turuncu park lambaları, arka kapılardaki çocuk kilitlerinin elektrikli olup tek butonla devreye alınıp devreden çıkarılması gibi günümüzde bile bir çok araçta bulunmayacak donanımlara sahiptir. güvenliği zaten konuşmaya bile gerek yok, sürücü ve yolcu havayastıklarının yanısıra, koltuk yanlarında bile hava yastıkları (sips-side impact protection system), arkadan darbelerde boyuna gelen kamçı etkisini yok etmek için ön koltukların geriye katlanması (whips) gibi özel güvenlik donanımlarını da o yılların rakiplerinde ve kendi sınıfında bulmak güçtür. son bir not; öndeki far silecekleri araçların %99'undan çalışmaz. çünkü çok nazik yapıya sahipler, kolay bozulurlar ve yenileme maliyetleri çok yüksek olduğu için kimse onları yaptırma maliyetine girmez. zaten gereksiz de bir donanım. o nedenle çok takılmayın onlara. öylece süs olarak dursunlar orda... ilanlarda bazılarında orada far silecekleri göremeyebilirsiniz. bunun sebebi, imalatta konulmamış olması değil, kaza ya da başka nedenlerle ön tampon değişimine gidilmesi ve bu değişimde de 2004-2005 modellerin tamponlarının kullanılmasıdır. çünkü yılını tam olarak hatırlamamakla birlikte modelin üretiminin sonlarına doğru (2004 ve sonrası olabilir) tamponlardaki bu far silecekleri kaldırıldı. s40 classic olarak piyasaya çıkan modellerde bu değişimi görebilirsiniz. aynı değişimi s60'larda da yaptılar. yani hem s40'da hem de s60'da 2004'ler civarına kadar üretilen far silecekleri bu yıllardan sonra kaldırıldı. bununla birlikte motoru revizyondan geçmiş, açılıp toplanmış yani sıfırlanmış olanlara karşı dikkat edin. çoğunlukla doğru ellerde yapılamayabiliyorlar çünkü. ve yine koltuk döşemeleri yenilenmiş olanlardan da uzak durun. çünkü döşemeciler, koltuk yanındaki hava yastıkları için özel bir çalışma yapmazlar/yapamazlar. bu da kaza anında yandan açılacak hava yastıkları için risk oluşturabilir kanatindeyim. şimdilik aklıma gelenler bunlar. sormak istediğiniz şeyler olursa bildiğim kadarıyla cevap yazarım. seçim olarak gerçekten iyi, doğru ve kaliteli bir seçim. o fiyat bendında alınabilecek en iyi bineklerden biridir bu araç... |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 31 Ağustos 2017; 18:48:38 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Eylül 2017; 0:50:19 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 31 Ağustos 2017; 23:40:4 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Eylül 2017; 1:9:57 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 10 Eylül 2017; 1:21:32 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 6 Kasım 2019; 11:34:28 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |