Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @alpergalip dostum,

    Özellikle havaların soğudu günlerde kedi, fare gibi hayvancıklar heralde motorun sıcaklığından faydalanmak için motor bölümünü mesken edinebiliyorlar.

    Benim bir kere lağım faresi girmişti eski Golf'üme. Girerken de gördük. Hemen o halde yıkamacıya götürdük. Basınçlı suyun etkisi ile kaçsın diye. Fakat bir yerlerine su kaçtı demek ki arabanın, çalışmamıştı yıkamadan sonra...

    Velhasılı oluyor böyle şeyler. Ancak arabayı garajda tutuyorsan garajın bazı bölgelerine fare zehiri koymak işe yarayabilir. En azından senin arabanın kablolarına talip potansiyel kemirgenlerin bir nebze önüne geçmiş olursun.
  • Otomobil genel bölümünde bir arkadaşın yazdıklarını konu ile alakalı olduğu için buraya alıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Şanzıman yağları bazı markalarda ömürlük v.s. dense bazılarının da değiştirin deyip biz kullanıcıların "nesi var canım mis gibi gidiyor " demesiyle işin pratiğine inince olayın böyle olmadığı . Yağ değiştirince gerçekten araçta birşeyler değiştiğini şahsen tecrübe eettim...(otomatik şanzıman)

    Buyrun sizlerde değiştirdiyseniz yada değiştirmeyi düşünüyorsanız paylaşın


    kısaca bmw şanzıman yağ olayından bahsedeyim...

    Bmw mercedes v.s. bazı markalarda bazı modellerde şanzıman yağ değişimi yok deniyor...Yağ için lifetime yazıyor...Kosiflere gitseniz değiştirmiyorlar...
    Şanzıman gittiği yere kadar gidiyor sonra komple şanzıman değişimi oluyor ki bu büyük bir masraf ...
    Halbuki 100 bin civarında değiştirilen bir yağ ile şanzıman ömrü daha uzun oluyor...

    Şuanda mercedeste lifetime yazsa dahi serviste 60.000 bakım periyodunda bildiğim kadarıyla yağ değişiyor...Forumdaki bir başlıkta şanzıman şikayetlerinin arttığı bunun sonucunda yağ değişimi yapıldığı yazıyordu....

    Bizimde aracımın 146.000 bin km deydi... Aslında şanzıman yağ değişimi gecikmişti bile... Uzun yol yapıldığı için genelde biraz daha esnek davrandım değiştirmek için...
    Ancak değiştirince arabanın bu kadar farkedeceğini bilseydim çok önce değiştirirdim... Araba resmen daha iyi gidiyor vites geçişleri eskisine oranla çok çok daha hızlı (ve hiç bir zaman hızından şikayet etmedim gayet memnundum)... Kick-down çok daha keskin .. özetle araba resmen kendine geldi bu kadar farkedeceğini hiç düşünmezdim...
    Eğer otomatik şanzıman kullanıyorsanız kesinlikle ihmal etmeyin ve değiştirin.... Özellikle Lifetime yazan şanzımanlar için söylüyorum..

    Şanzıman yağı 12 litreymiş ancak sadece 8 litre değiştirebiliyoruz 4 litre türbün içerisinde kalıyor onu değiştirmek için şanzımanı dağıtmak lazım...
    ZF nin yağının kullandık birçok yağın kırmızı renginden farklı olarak yeşil bir rengi var... (içinden çıkanla aynı)
    şanzıman yağ değişim maliyeti 320 TL civarına geldi....

    değişim sırasında birkaç resim çektim paylaşıyorum...
    Araç 2000 model 5.20


     volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır


     volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır






  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    Birşey anlatacam, geçen hafta boyunca tam 7 gün araba yattı şehir dışında olduğum için. Geldim arabayı özlemişim hemen aldım daldım yollara.. Neyse bekleyen ve geçen hafta yağan yağmurlardan dolayı araba kirlenmiş, bi yıkatayım dedim.. Yıkamacı çocuk gösterdi motor kaputunu açınca. Motor kaputunun içine fare (büyük ihtimalle) girmiş. Çamurlu minicik ayak izleri motorun üzerinde sevimli dursada, durumun potansiyel vehameti beni acaip endişelendirdi. Sonra bunu İzmir VOLMAR Servise götürdüm, hem çaylarını içeyim hem sorayım diye, bunun çok karşılaştıkları bir durum olduğunu, farenin kablo kemirme tehlikesi olduğunu söylediler. Bbakabildikleri kadar baktılar sağolsunlar, bişey göremediler ama yani ya görünmez bi yerde bi sıkıntı çıkardıysa bak artık sen işe!!!

    Neyse enteresan bi tecrübeydi, bunun önüne nasıl geçilir?? Geçilirmi?? Hayırlısı bakalım...

    @Alper dostum,

    Yaklaşık 7-8 yıl yaşadığım Ege'nin incisi İzmir'in bir vazgeçilmezi de kanalizasyon sistemindeki fareleri sanırım. Gerçi St. Petersburg'daki kedi büyüklüğündeki sıçanlar kadar olamaz ama İzmir'de kanalizasyon kotu denizden aşağıda olan bir kıyı şehri sonuçta.

    Manhol kapağı üstüne parkettiğim Opel Vectra GT'min kablolarını haşat etmişlerdi vakti zamanında. Hem de Sirena'nın oralarda bir yerde olmuştu. Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile sana da yakın sayılır.

    Sana da tavsiyem kanalizasyon ızgaralarından falan uzağa park et arabayı. Çok zahmetli ve pahalı bir tamir oluyor çünkü. Arkadaşım da olan sigorta acentesinin cevvalliği sayesinde kaskodan zar-zor almıştım tamir parasını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 26 Aralık 2009; 3:01:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    ayrıca galiba klavuz kolleksiyonu yapıyorsunuz s40 v40 s60 s80 ama 103 üncü sayfa sizde yok sanırım


    Haayatım boyunca, lisedeyken kız tavlamak için kullandığımız (bir hard-rock grubumuz vardı, sırayla ortaklaşa kullanırdık) kelebek kolleksiyonu dışında kolleksiyonum olmadı. Bunun sonucundaki kolleksiyonları söylemiyorum tabi. her ne kadar 25 yıldan fazla olmuş da olsa karım duymasın.

    İllahi öğretmenim, beni gece gece gençliğime döndürdünüz. Oturdum eski fotoğraflara bakmaya başladım. Halbuki ne güzel uyuyacaktım, sabah da erken toplantım var.

    Kolleksiyonlara artık internet diyoruz bu arada... Dile kolay neredeyse otuz yıl olmuş. Zaman değişti tabi.

    Sağol HİGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    http://tr.diplodocs.com/kullamin-kilavuzu-kilavuzlar/VOLVO/S60-_E bu linkten s60 için İngilizce kullanım kılavuzunu indirdim. 103.sayfada tamamen farklı, koltuklarla ilgili bir konu var. Şanzıman yağı ile ilgili sayfa 169'da ufak bir bilgi buldum. Onda da kullanılması gereken yağın özellikleri ile ilgili teknik bilgi verilmiş ve farklı özelliklerde yağ karıştırmayın demiş. Başka da bir bilgiye ulaşamadım...





  • Herkese merhabalar
    Bahsettiğim gibi atiker lpgli S40 aracımızı 10 gün içinde 2. kez servise götürdüm, ilk gittiğinde enjektör başlarını tıkandığı için değiştirdiler, kötü gaz alınmış halbuki gaz takılalı 5000 km oldu ve biz aracı alalı 1500 km yaptık ve Opetten aldık, adam dediki katkılıdır opet gaz sakın almayın.. artık almıyoruz..
    yanlış hatırlamıyorsam gaz filitresinide değiştirdi böyle bardak gibi ufaktan bişey içi simsiyah olmuştu gördüm..

    Arac gitmiyor kalıyordu ve gazı yemiyordu kerkinme yapıyordu, şimdi araç hızlandı motor ısınınca kerkinme yapmıyor çekişte son derece iyi ama, kalkışlarda ve motor belli bir ısıya gelene kadar sarsıntı ve kerkinmeyi yapıyor belli bir ısıdan kastım birkaç dakika değil yarım saat gibi bir süre geçince normalleşiyor ama kısa süreli sürüşlerde tıkanıyor ve kerkiniyor..

    Bujilerde sorun olabilir diyorlar ama bujiler daha 1 ay evvel değişmiş yağ falanda değişmiş..
    Bu aracın sorunu nedir anlamış değiliz...

    Ayrıca çok fazla yakıyor..
    46 litre gazla 290 km yol gittim 240'ı şehir içiydi 50si şehirlerarasıydı..
    Yakıt tüketimi 15-16 litre civarı ve buda normal verilerin üstünde..
    Yakıtı neden çok tüketir?

    Ayrıca aracın kapı otomatiğinde bir sorun var aracın sol iki kapısı düğmeye basınca açılmıyor ya da bazen açılıyor ve kilitlenirkende sorun yaşıyorum.. Şahinler bile tuşa basınca bip bip diye açılıyor benimki açılmıyor :) çok sinir bozucu bişey.. Bagaj kapağıda pat küt vurarak kapatıyorum 3-5 seferde zor kapanıyor.. bu sorunlar neden olur bilgisi olan yazarsa memnun olurum.. teşekkürler




  • volvo s80 kullanma klavuzu sayfa 103 104 s60 değil volkan bey ayrıca türkçe s60 kullanma klavuzu sayfa 256 diyorki

    Normal sürüs kosullarında sanzıman
    yagının, sanzımanın hizmet ömrü boyunca
    degismesine gerek yoktur. Ancak, olumsuz
    sürüs kosullarında gerekli olabilir;sayfa 253

    sayfa 253 de
    Uzun seyahatler için yag seviyesini daha sık
    kontrol ediniz:
    • Bir karavan veya römork çekme
    • Daglık bölgelerde
    • Yüksek hızlarda
    • –30 °C’den düsük veya +40 °C’den
    yüksek sıcaklıklarda. yani aracı sürekli böyle kullanıyorsanız değiştirin diyor normal şartlarda gerek yok diyor. sizdeki klavuzlarda bu bilgileri görememenize şaşırdım bendeki klavuzlar özel basım mı acaba:)
  • Biraz daha dikkatli bakıp s60 kullanım kılavuzunu inceledim. Yukarıda resmini koyduğum bilgi haricinde ilgili aşağıya alacağım yazıyı bulabildim. Gözümden kaçmadıysa başka da bu konudan bahseden bir şeye rastlamadım.

    Uzun yola gidecekler için tavsiyelerde bulurken Şanzıman yağı seviyesi kontrol edilsin diyor. Yanına yıldız koymuş ve açıklamasını en altta yapmış. Sıcak yüzeylere dikkat edin!kontrol ediyorum derken yaralanmayın demiş. Ve en son olarak da Şanzıman yağı seviyesi yetkili VOLVO servisi tarafından kontrol edilir, demiş.

    Kısacası ben değiştirmeyin veya değiştirin diye bir uyarıya rastlamadım. Fakat değiştirmiş ve arabadaki olumlu değişiklikleri görmüş biri olarak, bu değişiklikten memnunum. Hani derler ya şimdiki aklım olsaydı diye, işte aynen öyle ve araba ilk alındığından beri bende olsaydı sanırım 60 bin de bir değiştirirdim.

    ----------------------------------------

    Before a long distance trip
    It is always worthwhile to have your car checked at a Volvo retailer before driving long distances. Your
    retailer will also be able to supply you with bulbs, fuses, spark plugs and wiper blades for your use in the
    event that problems occur.
    As a minimum, the following items should be checked before any long trip:
    l Check that engine runs smoothly and that fuel consumption is normal.
    l Check for fuel, oil, and fluid leakage.
    l Check transmission oil level*.
    file:///K|/ownersdocs/2006/2006_S60/06s60_08b.htm (12 of 15)12/30/2006 4:47:16 PM
    2006 Volvo S60
    l Check condition of drive belts.
    l Check state of the battery's charge.
    l Examine tires carefully (the spare tire as well), and replace those that are worn.
    Check tire pressures.
    l The brakes, front wheel alignment, and steering gear should be checked by your Volvo retailer only.
    l Check all lights, including high beams.
    l Reflective warning triangles are legal requirement in some countries.
    l Have a word with your Volvo retailer if you intend to drive in countries where it may be difficult to
    obtain the correct fuel.
    l Consider your destination. If you will be driving through an area where snow or ice are likely to
    occur, consider snow tires.
    * To prevent injury from contact with hot surfaces, do not inspect your car's transmission fluid yourself.
    Have your car's transmission fluid level inspected by a qualified Volvo service technici
    an.




  • anladım arkadaş highmymause benim kullanma klavuzunu fabrika sırf bana özel basmış kimsede yok. gir volvonun web sitesine s60 türkçe klavuzu indir bak sayfa 256 ya 2 gündür ben göremiyorum deyip duruyorsun ben sana değiştirme vs demedimki fabrika gerek yok diyor dedim sen memnunsan mesele yok param var keyif benim keyfim kim ne karışır değiştiririm değiştirmem sen değiştirmişin sorun yok ben klavuzda yazanı söyledim 2 gündür ben göremedim ben göremedim kaynak veriyorum sayfa veriyorum adres veriyorum. hangi firma şanzımanının arızalanmasını ister adamlar çok ağır koşullarda çalışmadıysa gerek yok diyor.

    11 Teknik özellikler
    256
    Sıvılar ve yaglar
    11
    Sıvı Sistem
    Hacim
    (litre)
    Önerilen yag cinsi
    Sanzıman yagı Düz 5 vitesli (M56/M58) 2,1
    Düz 6 vites (M66) 2,0 Sanzıman yagı MTF 97309
    Otomatik sanzıman (AW55-50, AW55-51) 7,2
    Otomatik sanzıman (TF-80SC) 7,0 Sanzıman hidroligi JWS 3309
    Sogutma sıvısı Turbosuz benzinli motor 8,0 Su ile karıstırılmıs paslanma koruyuculu sogutma sıvısı, ambalaja
    bakınız. Termostat, benzinli motorlarda 90 ºC’de ve dizel
    motorlarda 82 ºC ’de açmaya baslar.
    Turbolu benzinli motor 9,0
    Dizel 12,5
    Klima1 Yag: PAG
    Sogutucu gaz R134a (HFC134a)
    Fren hidroligi 0,6 DOT 4+
    Hidrolik direksiyon Sistem:
    deponun payı
    0,9
    0,2
    Direksiyon hidroligi: WSS M2C204-A veya esdegeri bir ürünüz.
    Yıkama sıvısı yüksek basınçlı yıkamasız 4,5 Donma derecesinin altındaki sıcaklıklar için Volvo tarafından
    yüksek basınçlı yıkamalı 6,4 önerilen su ile karıstırılmıs yıkayıcı antifrizi kullanınız.
    1 Agırlıklar motor modeline göre degisir. Kesin bilgi için bir yetkili Volvo bayiine bas vurunuz.
    Önemli
    Sanzımanın zarar görmesini önlemek için
    önerilen sanzıman hidroligi kullanılmalıdır.
    Baska bir sanzıman hidroligi ile
    karıstırmayınız. Sanzımana farklı bir hidrolik
    eklenirse, bakım yapılması için yetkili Volvo
    servisine basvurunuz.
    DIKKAT
    Normal sürüs kosullarında sanzıman
    yagının, sanzımanın hizmet ömrü boyunca
    degismesine gerek yoktur. Ancak, olumsuz
    sürüs kosullarında gerekli olabilir; bkz.
    sayfa 253




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    anladım arkadaş highmymause benim kullanma klavuzunu fabrika sırf bana özel basmış kimsede yok. gir volvonun web sitesine s60 türkçe klavuzu indir bak sayfa 256 ya 2 gündür ben göremiyorum deyip duruyorsun ben sana değiştirme vs demedimki fabrika gerek yok diyor dedim sen memnunsan mesele yok param var keyif benim keyfim kim ne karışır değiştiririm değiştirmem sen değiştirmişin sorun yok ben klavuzda yazanı söyledim 2 gündür ben göremedim ben göremedim kaynak veriyorum sayfa veriyorum adres veriyorum. hangi firma şanzımanının arızalanmasını ister adamlar çok ağır koşullarda çalışmadıysa gerek yok diyor.



    Ben inadına bir şey yazmam. Öğrenmek için soruyorum. Ve belki bir kaç saatimi kılavuzu araştırmakla geçti. Kendime garezim yok heralde. Senin yazdığına hiç inanmasam bu araştırmaya da girmezdim.

    Güzel ifadelerle elbet sen de yaz bildiklerini, faydalanalım. O haklı bu haklı değil konu. Ben yanlış bildiğim bir şey varsa ve sen bunu düzeltiyorsan sevinirim ancak.

    Fakat senin üslubunda bir terslik var. Hadi beni boşver, foruma ve Volvo bölümüne bolca katkısı olan arkadaşlara karşı kullandığın ifadeler hoş değil. Kullanım kılavuzu kolekiyonu mu yapıyorsunuz?, ingilizcen vardır heralde..., bilmem yardımcı olabildim mi ...bey? bendeki özel basım mı? falan filan...




  • kime ne ifade kullanmışım arkadaşım 2 gündür yalancı çıkarmaya çalışıyorsun ben araştırdım görmedim ben o klavuza baktım öyle bişey yok senin uslubun çokmu uygun.arkadaş bütün klavuzlara bakmış görememiş ne denir buna bendeki özel basım o zaman denir bilmem yardımcı olabildim mi ve bey kelimesine alınan tek insan sensin galiba bu formun amacı insanlara yardımcı olmak ilk mesajımda meteg ustaya teşekkürle başladım dikkat edersen ama sen şanzıman konusunda klavuzla ispata gittiğime bozuldun bence arkadaşım herkes ister değiştirir ister değiştirmez ben klavuzda yazanı söyledim size siz kabul etmemekte direndiniz şimdi usluba taktın. sana bey demeyim alınıyosun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    kime ne ifade kullanmışım arkadaşım 2 gündür yalancı çıkarmaya çalışıyorsun ben araştırdım görmedim ben o klavuza baktım öyle bişey yok senin uslubun çokmu uygun.arkadaş bütün klavuzlara bakmış görememiş ne denir buna bendeki özel basım o zaman denir bilmem yardımcı olabildim mi ve bey kelimesine alınan tek insan sensin galiba bu formun amacı insanlara yardımcı olmak ilk mesajımda meteg ustaya teşekkürle başladım dikkat edersen ama sen şanzıman konusunda klavuzla ispata gittiğime bozuldun bence arkadaşım herkes ister değiştirir ister değiştirmez ben klavuzda yazanı söyledim size siz kabul etmemekte direndiniz şimdi usluba taktın. sana bey demeyim alınıyosun

    Belki gerçek hayatta karşılaşsak çok iyi anlaşırız. Ama yazı ile sanırım bazı duygular aktarılamıyor. Benim yalancı çıkarmak gibi bir niyetim yoktu. Neyse fazla uzatmayalım. Zaten gerçek hayatın dertleri sıkıntıları yetiyor. Bir de forumda kalp kırmayalım.

    Konuya dönersek ben samimi bir şekilde arabanın torbidosunda bulunan Türkçe kitapçığı çıkardım ve bakındım az önce. Kitapçık maalesef toplam 198 sayfa. Biraz karıştırdığımda da bir bilgiye rastlamadım.

    Ama dediğinin benzerlerini ben sadece VOLVO'da değil diğer markalarda da duydum. Hatta bu işin ustaları, servisler vs.de nerdeyse ikiye ayrılmış durumda. Görüş birliğinin zor sağlandığı konulardan biri.

    Bu yüzden sen ben, o arkadaş, bu arkadaş eteklerimizdekileri döktük. Her koyun kendi bacağından asılır derler. İhtiyacı olan okusun, değerlendirsin ona göre davransın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    bilmem yardımcı olabildim mi volkan bey



    Olamadınız, çünkü soruyu anlamadınız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    @aaslm,

    Kullanım Kılavuzunun neresinde "şanzuman yağını değiştirmeyin" yazdığını söyleyebilir misiniz? Bendeki hiçbir S40/V40, S60 ya da S80 kitapçığında böyle bir bilgiye rastlamadım.


    Görüldüğü gibi size çok basit bir Türkçe soru sormuşum…

    Kullanıcı Kılavuzu kısmının 103, 203, 256, vs sayfalarını bir kenara bırakalım, bu kılavuzun neresinde sizin ilk mesajınızda belirttiğiniz gibi ""şanzuman yağını değiştirmeyin eksilirse tamamlayın" yazıyor? Ben hala göremedim.

    Orada yazan şey bambaşka. Volvo mühendisleri dediğiniz adamlar demiş ki, bunu da zaten siz yollamışsınız;

    quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm
    volvo s80 kullanma klavuzu sayfa 103 104 s60 değil volkan bey ayrıca türkçe s60 kullanma klavuzu sayfa 256 diyorki

    Normal sürüs kosullarında sanzıman yagının, sanzımanın hizmet ömrü boyunca
    degismesine gerek yoktur. Ancak, olumsuz sürüs kosullarında gerekli olabilir;sayfa 253

    sayfa 253 de
    Uzun seyahatler için yag seviyesini daha sık
    kontrol ediniz:
    � Bir karavan veya römork çekme
    � Daglık bölgelerde
    � Yüksek hızlarda
    � �30 °C�den düsük veya +40 °C�den
    yüksek sıcaklıklarda. yani aracı sürekli böyle kullanıyorsanız değiştirin diyor normal şartlarda gerek yok diyor.


    Burada dediğiniz gibi "şanzuman yağını değiştirmeyin eksilirse tamamlayın" diye bir ibare göremiyorum.

    Aksine, Adamlar açık açık demiş ki, normal dışı koşullarda kullanım sonucu yağ değişimi gerekli olabilir.
    Ama siz bize Kullanım Kılavuzunda Şanuzman yağını değiştirmeyin yazdığını söylüyorsunuz.

    Üstüne üstlük ne Kullanım Klavuzunda, ne de yolladığınız tabloda yağ eksikse tamamlayın yazmıyor. Asıl ben sizin İngilizce bilginiz nasıl emin olamadım ama, "Inspect" dediğiniz gibi Türkçede "kontrol et ve tamamla" anlamına gelmez, sadece "kontrol et" anlamına gelir.

    Gördüğünüz gibi fikriniz belirtirken kullanıdğınız referanslarınızla fikirleriniz arasında bir çelişki söz konusu, ki ben de zaten buna işaret etmek için size ilk sorumu sormuştum.

    Madem Makina Öğretmenisiniz, şimdi ben size bir soru sormak istiyorum.
    Kontrol sonucu, yağ hem efsafını kaybetmişse hem de eksikse ne yapılıyor? Ve efsafı bozuk 7 lt yağa, tamamlama amacı ile 0.5 lt yeni yağ koyulsa ne olur?
    Sanırım efsaf bozukluğu konsantrasyonu 1/14 oranında azalmış bir efsafı bozuk yağ olur. Yani bence o yağa boşuna para verilmiş olur. Zaten o yüzden de yolladığınız tabloda sadece Inspect yazıyor, tamamla yazmıyor.


    Bir de "Şanzumanın hizmet ömrü konusu var". Bu hizmet ömrü kaç kilometredir? Mesela bu tartışılabilir bir konu, çünkü Life-time çok muğlak bir konu. Yukarılarda bir yerde belirtmiştim bu konuda düşündüklerimi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Servisin bu Life-Time değişmeyen şanzuman yağı geyiğini de çözdüğümü düşünüyorum... Şanzuman yağı gerçekten life-time yani şanzumanın ömrü-boyu değişmese de olabiliyor. Ama yağı değiştirmediğiniz için, şanzumanın bu ömrü 100,000 km mi olur, 150,000 km mi olur, orası meçhul. Yağ değişimi yapılmadığında size söylenecek şey ise "Abi, sizin şanzumanın vadesi gelmiş" olacaktır. Yani yağ gerçekten life-time gitmiştir. Ama bu ömür kısa olmuş bu kimsenin umurunda değil.


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Servisin belirttiği şanzumanı dağılan arabanın da yine yağ değişimindeki gecikmeden olduğunu tahmin ediyorum. Muhtemelen yağ eksikliği yüzünden fazlaca aşınan dişli vs. arasında oluşan boşluk, konan yeni ve nispeten ince kalan yağla kapatılamadı. eğer zamanında yağ değişimi yapılsaydı bu sorun olmayabilirdi. Demek ki geciktirilen yağ değişimi her zaman olumlu sunuç vermiyor.


    Life-time şanzuman yağı meselesinin ise atık yağların azaltılmasına yönelik bir çevresel tedbir olduğunu düşünüyorum. Aynı şekilde 20,000, 30,000 km gittiği rivayet edilen motor yağları kullanımının gittikçe artması gibi.

    Ama bu çevresel önlem ne yazık ki firmaların genelleme yapılarak bize 100% bir life-time garantisi vermesini sağlamıyor. İşte bu yüzden 2009 S60 kataloğunda ucu açık bir şekilde "normal koşullarda kullanılırsa değişim gerekmez, zor koşullarda kullanılırsa değişim gerekli olabilir" yazıyor. Herhalde ancak bu kadar ucu açık yazılabilirdi. Sıfır sorumluluk. Herşeyi kullanıcı düşünecek.

    Kılavuzdaki bu ibare, mukavelesel olarak ne demek biliyor musunuz?

    Bu "Kullanıcı!, ben life-time gidecek öngörüsünde bulundum. Bunu da aracını normal koşullarda sürersen diye düşünerek yaptım. Eğer zorlu koşullarda aracını kullanıyorsan da seni değişim gerekliliği hakkında uyardım. Bundan sonrası senin sorumluluğunda, yağ yüzünden şanzumanın bozulursa, tazmini içi bana gelme sakın, tedbirini zamanında alsaydın derim sana" demek.

    Aracınızı kullandığınız koşulların normal koşullar olduğunu belgeleyemediğiniz sürece, hiçbir mahkemede hak iddia edemezsiniz.

    İşte bu yüzden ben servisten antetli kağıda "şanzuman yağı değişimi gerekli değildir" yazılı kağıt istediğimde veremediler onun yerine yağı değiştirdiler. Ve ustalardan öğrendiğim kadarı ile yağ değiştirmeme konusunda prensipli servis, artık bu huyundan vazgeçmiş.

    Çünkü km'ler arttıkça yağ değişimi yapılmayan şanzumanlar arıza çıkarıyor.

    İşte bu yüzden 2005 S60 aracımın kılavuzunda şanzuman yağı değişimi ile ilgili hiçbir not yokken, 2009 S60 kılavuzunda artık böyle bir ibare var.
    Ve ben işte bu yüzden size hangi kılavuz diye sordum. Çünkü yıllara göre hepsinde farklılık var.

    İşte bu yüzden Mercedes de artık Life-time inadından vazgeçmiş durumda.

    Gününün yaklaşık 16 saatini sözleşme, şartname vb. dokümanlar (hem de İngilizce) okuyarak geçiren ve bazen virgülün bile birşeyin anlamını tam tesine değiştirdiğini bilen birisi olarak, size; evrak konusunda daha dikkatli olmalısınız derim. Hem de okurken okuduğunuzun gerçekte ne anlama geldiğini bilerek okumalısınız.

    Size tüm içtenliğimle Life-Time arızasız ve kazasız sürüşler dilerim.

    Bu konuda da daha fazla polemik yaratmak istemiyorum. Forum arkadaşlarımdan da özür dilerim, sert bir yazı olduysa.

    Saygılarımla

    Volkan Duruk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 26 Aralık 2009; 17:43:00 >




  • volkan d işine geldiği gibi bir cevap yazmışın bak ne diyeceğim sana madem çok iyi ingilizcen var neden motor yağının karşısında replace yazıyoryani R neden ınspect yazmıyor yani eksilirse tamamlayın demiyor replace değiştirin diyor değilmi çünkü motor yağı işlevselliğini 12000 km de kaybediyor diyor
    peki volkan neden automatic tarnsmision un karşısında replace yazmıyor yani değiştirin sadece tamamlayın yazıyor bu değiştirmenize gerek yok tamamlasanız eksilirse demek değilmi bu kadarını anlayabilirsin sanırım. bak adam diyorki 48 binde bujileri değiştirin inspect tamamla yada clean temizle demiyor bu fabrika verileri. yılların volvosunun fabrika verileri hala neden direniyorsun onu anlamadım sen değiştir arkadaş ama volvonun gerek yok yazmasına bozulma nerde değiştirmeyin yazıyor deme. ağır olduysa kusura bakma ama gerçek bu.neden insanlar boş yere para versin neden yanlış yönlendirelim litresi 15 liralık yağa servise gidip 300 lira versin çok ağır koşullar diyor sadece onlarıda yukarda yazdım. insanları bilgilendirmeme klavuzda böyle yazıyor dememe neden tepki gösteriyorsunuz onu anlamadım.ver mail adresini klavuzu yollayım hala inanmıyorsan biz volvo mühendislerinden dahamı iyi biliyoruz onlar bizim otomobillerimizin arızalanmasınımı istiyor bi arkadaşımız tecrübeye saygı demiş saygı duyuyorum katılmadığım tek husus dedim yağ değişiminden sonra şanzımanı arızalanan kaç kişi var haberiniz varmı inanmayana yine servis numarasını vererek teyid ettirebilirim.

    A= Adjust (Correct if necessary)
    R= Replace
    I= Inspect
    L=lubricate




    Maintenance
    Operation
    thousand

    (thousand
    km)
    (12) (24) (36) (48) (60) (72) (84) (96) (108) (120) (132) (144)
    Engine oil and filter 1 R R R R R R R R R R R R
    Engine drive belt (accessory belt) R
    Air cleaner filter R R R
    Spark plugs R R R
    Automatic transmission fluid I I I I I I I I I I I I
    Timing belt - all engines3
    na




  • Herkese merhabalar
    Bahsettiğim gibi atiker lpgli S40 aracımızı 10 gün içinde 2. kez servise götürdüm, ilk gittiğinde enjektör başlarını tıkandığı için değiştirdiler, kötü gaz alınmış halbuki gaz takılalı 5000 km oldu ve biz aracı alalı 1500 km yaptık ve Opetten aldık, adam dediki katkılıdır opet gaz sakın almayın.. artık almıyoruz..
    yanlış hatırlamıyorsam gaz filitresinide değiştirdi böyle bardak gibi ufaktan bişey içi simsiyah olmuştu gördüm..

    Arac gitmiyor kalıyordu ve gazı yemiyordu kerkinme yapıyordu, şimdi araç hızlandı motor ısınınca kerkinme yapmıyor çekişte son derece iyi ama, kalkışlarda ve motor belli bir ısıya gelene kadar sarsıntı ve kerkinmeyi yapıyor belli bir ısıdan kastım birkaç dakika değil yarım saat gibi bir süre geçince normalleşiyor ama kısa süreli sürüşlerde tıkanıyor ve kerkiniyor..

    Bujilerde sorun olabilir diyorlar ama bujiler daha 1 ay evvel değişmiş yağ falanda değişmiş..
    Bu aracın sorunu nedir anlamış değiliz...

    Ayrıca çok fazla yakıyor..
    46 litre gazla 290 km yol gittim 240'ı şehir içiydi 50si şehirlerarasıydı..
    Yakıt tüketimi 15-16 litre civarı ve buda normal verilerin üstünde..
    Yakıtı neden çok tüketir?

    Ayrıca aracın kapı otomatiğinde bir sorun var aracın sol iki kapısı düğmeye basınca açılmıyor ya da bazen açılıyor ve kilitlenirkende sorun yaşıyorum.. Şahinler bile tuşa basınca bip bip diye açılıyor benimki açılmıyor :) çok sinir bozucu bişey.. Bagaj kapağıda pat küt vurarak kapatıyorum 3-5 seferde zor kapanıyor.. bu sorunlar neden olur bilgisi olan yazarsa memnun olurum.. teşekkürler




  • aaslm nickli arkadaşımız belli ki benim anlattıklarıma inanmıyor ve de güvenmiyor.bu olabilir tekrar ifade etmek isterim ki verdiğim bilgiler tecrübelere dayanarak ve geçmişte yaşanan sorunlara dayanarak verilmiştir.burada verdiğim bilgilere insanlar inanıp inanmamakta ve bana güvenip güvenmemekte özgürdür.ben sizlere bir takım bilgiler verdim bunlara inanırsınız ya inanmazsınız sizlerin bileceği iş, tavsiyeme uyarsınız ya da uymazsınız bu sizlerin tercihidir.fakat burada polemik yaratmak için bulunan varsa lütfen bunu yapmasın.burada paylaşım yapıyoruz bilgi paylaşımı.. aslında benim hiçbir mecburiyetim yok bilgi verip sizi yönlendirmeye.. zaten çok zaman alan bir iş bu

    kullanma kılavuzlarında Inspect yazar elbette ama emin olun kullanma kılavuzlarında da hatalar vardır.volvonun 850 serisinde de değişim ile ilgili bilgi yok, ama VADIS programında var. aaslm arkadaşımızın elinde eğer ki vadis programı olsa idi bunu görebilirdi.ben kimsenin bana güvenmesi ya inanması konusunda israrcı değilim ama dediğim gibi yaşananlar ve geçmiş tecrübeler benim yazdıklarımı doğrular niteliktedir. bu konuda tekrar yazmayacağım.ve polemik çabası içinde olanları görürsem moderatörden bu konunun tamamen silinmesini isteyeceğim.çünkü ben bu konuyu başlatırken amacım burada polemik yaratmak veya yaratılmasına sebep olmak değildi.




  • meteg ustanın ve diğer arkadaşların paylaşımları ile artık şanzuman yağı değişmeli mi ve değişmeli ise kaç kmde bir değişmeli sorularına tatmin edici cevaplar aldık diye düşünüyorum. Bundan sonrası sizlerin, bizlerin bileceği iş. Ben yarın OV bir Volvo alsam ilk işim herhalde şanzuman yağını değiştirmek olur.

    Bu şanzuman yağının değişimine olan direniş gibi fren hidroliğinin değişimine de ciddi bir direniş var. Ben ne zaman değişin dediysem çok temiz denilip değiştirilmedi. Bir seferinde Bosch Car Servis'teki usta değişmekten korktuğunu fren sistemine hava kaçırabileceklerini de söylemişti. meteg ustaya sorum fren hidroliği hangi km aralıklarında mutlaka değişmelidir. Aralıklı sormamın sebebi kullanım tarzına göre farklı kmde değişme gereğinin olabileceği ön kabulü. Değişim için nasıl bir süreç izlenmeli?

    Cevap için şimdiden teşekkür eder, herkese iyi forumlar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    volkan d işine geldiği gibi bir cevap yazmışın bak ne diyeceğim sana madem çok iyi ingilizcen var neden motor yağının karşısında replace yazıyoryani R neden ınspect yazmıyor yani eksilirse tamamlayın demiyor replace değiştirin diyor değilmi çünkü motor yağı işlevselliğini 12000 km de kaybediyor diyor
    peki volkan neden automatic tarnsmision un karşısında replace yazmıyor yani değiştirin sadece tamamlayın yazıyor bu değiştirmenize gerek yok tamamlasanız eksilirse demek değilmi bu kadarını anlayabilirsin sanırım. bak adam diyorki 48 binde bujileri değiştirin inspect tamamla yada clean temizle demiyor bu fabrika verileri. yılların volvosunun fabrika verileri hala neden direniyorsun onu anlamadım sen değiştir arkadaş ama volvonun gerek yok yazmasına bozulma nerde değiştirmeyin yazıyor deme. ağır olduysa kusura bakma ama gerçek bu.neden insanlar boş yere para versin neden yanlış yönlendirelim litresi 15 liralık yağa servise gidip 300 lira versin çok ağır koşullar diyor sadece onlarıda yukarda yazdım. insanları bilgilendirmeme klavuzda böyle yazıyor dememe neden tepki gösteriyorsunuz onu anlamadım.ver mail adresini klavuzu yollayım hala inanmıyorsan biz volvo mühendislerinden dahamı iyi biliyoruz onlar bizim otomobillerimizin arızalanmasınımı istiyor bi arkadaşımız tecrübeye saygı demiş saygı duyuyorum katılmadığım tek husus dedim yağ değişiminden sonra şanzımanı arızalanan kaç kişi var haberiniz varmı inanmayana yine servis numarasını vererek teyid ettirebilirim.

    A= Adjust (Correct if necessary)
    R= Replace
    I= Inspect
    L=lubricate




    Maintenance
    Operation
    thousand

    (thousand
    km)
    (12) (24) (36) (48) (60) (72) (84) (96) (108) (120) (132) (144)
    Engine oil and filter 1 R R R R R R R R R R R R
    Engine drive belt (accessory belt) R
    Air cleaner filter R R R
    Spark plugs R R R
    Automatic transmission fluid I I I I I I I I I I I I
    Timing belt - all engines3
    na




    lubricate tamamlayın değil yağlayın demektir. motor yağında replace demesinin sebebi tahminimce motor yağının tamamen boşaltılıp yerine yeni yağın konabilmesi, ancak şanzıman yağının boşaltıldığında içeride 3-4 litre yağın kalması replace kelimesinin anlamına karşılık gelmiyor.. replace dediğiniz takdirde yağı tamamen boşaltmanız dolayısıyla şanzımanı sökmeniz gerekir ki volvo bu nedenle değiştirin yerine yağlayın tanımını kullanmış olabilir. yabancılar terimlere ve açıklamalara çok takılırlar çünkü. bu yağı değiştirmeyin demekten ziyade boşalttığınız takdirde geride kalan yağı önemsemeyin anlamına geliyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 27 Aralık 2009; 13:33:36 >




  • Arkadaşlar bir soru sordum az yakurda ama kimseden bir cevap alamadım bilgisi olan varsa cevap verebilir mi? Teşekkürler
  • noktanın sabiti nikli arkadaş emin ol senin anladığın gibi değil öyle olsa açıklamalar kısmında yazardı.benim amacım burda polemik yaratmak değil burdaki her volvo sahibide para basıyor değil benim gibi araba meraklısı olupta varını yoğunu bir volvoya veren adamlarda var. o yüzden servise gidipte her 70 binde 300 lira vermek heleki klavuzda hizmet ömrü boyunca değiştirmenize gerek yok diyorsa bence mantıklı değil yeniden yazıyorum polemik yaratmak değil ben meteg ustaya katkılarından dolayı teşekkür ettim polemik olsaydı bunu yapmazdım katologta 48 binde bir bujileri değiştirin yazıyor bunları yaparsınız yapmazsınız isterseniz 30 binde değiştirin ben yazanı yazdım arkadaşlardan bazıları inanmak istemediler hepsi o ben hala bunun doğru olduğuna inanıyorum 2000-2009 arası tüm klavuzlarda aynısı yazıyor bu bir hata veya yanlış değil bence değiştiren arkadaşada saygı duyarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    noktanın sabiti nikli arkadaş emin ol senin anladığın gibi değil öyle olsa açıklamalar kısmında yazardı.benim amacım burda polemik yaratmak değil burdaki her volvo sahibide para basıyor değil benim gibi araba meraklısı olupta varını yoğunu bir volvoya veren adamlarda var. o yüzden servise gidipte her 70 binde 300 lira vermek heleki klavuzda hizmet ömrü boyunca değiştirmenize gerek yok diyorsa bence mantıklı değil yeniden yazıyorum polemik yaratmak değil ben meteg ustaya katkılarından dolayı teşekkür ettim polemik olsaydı bunu yapmazdım katologta 48 binde bir bujileri değiştirin yazıyor bunları yaparsınız yapmazsınız isterseniz 30 binde değiştirin ben yazanı yazdım arkadaşlardan bazıları inanmak istemediler hepsi o ben hala bunun doğru olduğuna inanıyorum 2000-2009 arası tüm klavuzlarda aynısı yazıyor bu bir hata veya yanlış değil bence değiştiren arkadaşada saygı duyarım.


    hocam bana bu hizmet ömrü boyunca değiştirmenize gerek yok yazısının olduğu kısmı gösterebilir misiniz? lubricate o anlama gelmiyor çünkü. genelde manuallerde eklemek kelimesini kullanmak isteseler add, addjoint gibi kelimeler kullanmakla beraber tamamlamak kelimesinin karşılığı olarak da fullfil, complete veya supply kelimesini kullanıyorlar. inspect and lubricate inceleyin ve yağlayın anlamına geliyor ve siz de bilirsiniz ki yağlamakla tamamlamak aynı şeyler değil. evet benim de hoşuma gitmiyor her 70binde 300lira vermek ama 150binde 3000 lira vermekten iyidir diye düşünüyorum. ama dediğim gibi sadece lubricate kelimesinden tamamlayın anlamını çıkarıyorsanız orada sorun var. ama tabi dediğiniz gibi yağı değiştirmeyin tamamlayın diyorsa o kısmı bana gösterirseniz sevinirim.




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.