Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (26. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    2004 model bir S40 1.6 alarak aranıza katıldım. Umarım kabul edersiniz. 12 yıl VW Golf kullandım. Değişik bir araba sahibi olmak istedim. Karakterleri farklı bir araba. Golfte performans varken, volvo da konfor ve güven hissi ön planda. 1.6 motor ilk kalkışlarda biraz ağır ama daha sonra toparlıyor motor. Bu açıdan biraz rahatsız oldum ancak buna alışacağımı düşünüyorum. Forumdaki tüm yazıları okumadım, okumaya başlayacağım ilk fırsatta. Aracı tanımak için önemli olduğunu düşünüyorum.
    Bir soru sormak istiyorum:

    Bu araçtaki motorun focus ya da laguna motoru olduğu söyleniyor. Bakınca anlaşılır mı?

    Herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goforlife -- 28 Aralık 2009; 13:12:43 >
  • noktanın sabiti arkadaşım volvocars com tr den s60 kullanma klavuzunun 256. sayfası bunu türkçe olarak yazmış ayrıca aracım 243 binde ikinci sahibiyim şanzıman yağı hiç değişmemiş ve problem yok şanzımanda hiç tamir görmemiş ilk sahibi arkadaşım

    türkçe s60 kullanma klavuzu sayfa 256 diyorki

    Normal sürüs kosullarında sanzıman yagının, sanzımanın hizmet ömrü boyunca
    degismesine gerek yoktur. Ancak, olumsuz sürüs kosullarında gerekli olabilir;sayfa 253

    sayfa 253 de
    Uzun seyahatler için yag seviyesini daha sık
    kontrol ediniz:
    � Bir karavan veya römork çekme
    � Daglık bölgelerde
    � Yüksek hızlarda
    � �30 °C�den düsük veya +40 °C�den
    yüksek sıcaklıklarda. yani aracı sürekli böyle kullanıyorsanız değiştirin diyor normal şartlarda gerek yok diyor.
  • Arkadaşlar bazı konularda anlaşalım. Forumda yazıp çizenler arasında kişisel ilişkim olan hiç kimse yok. Buna rağmen biz burada bir aile ortamı kurabildik. Bu ortamı görenler buraya ilgi duydu. Volvo alır almaz aranıza katılacağım dedi, aldı ve katıldı. Arada eski Volvocuları da, önce çekimser davransalar da, aramıza kattık. Çünkü bilgi paylaşımından başka hiçbir amacımız yoktu. Sizler de lütfen gereksiz tartışmalara girmektense bildiğinizi paylaşınız. meteg usta bizim için bulunmaz bir nimettir. Öncelikle tecrübesine saygı duymamız gerekir. Sonra, lütfen ustamıza daha önce defalarca sorulmuş soruları her sayfada sorup durmayınız. Son olarak da uyardığı üzere cep telefonlarından ulaşmaya kalkmayınız. Forumun genelinde yazılmasını istemediklerinizi pm yolu ile iletebilirsiniz. Ancak unutmayınız ki burada işten vakit buldukça bir hobi olarak paylaşım yapılıyor, hepsi bu.
    Herkese iyi yıllar.




  • S70 in kullanma kılavuzundaki açıklamanın resmini çektim.


    eğer araç ağır koşullarda çalıştırılıyorsa 75binde bir değiştirin diyor. ama hiç değiştirmeyin demiyor. hatta ağır koşullarda 75binde değişen şanzıman yağı normal koşullarda da 100bin civarında değişir diye düşünüyorum.
  • daha önce defelarca sayfa numarası ve klavuz adı verdiğim için artık vermiyorum aracım 200 model s80 243 binde şanzıman yağı hiç değişmedi süper şanzıman en ufak problem yok bir arkadaşım 70 de yağ değiştirmezsen 150 de eline alırsın dediği için km yi yazdım benim boş yere verecek 300 liram yok çok araştırdım sanmayinki bu konulardan anlamayan biriyim şanzıman motor gibi yüksek sıcaklıklarda çalışan ve içinde sürekli patlamalar olan bir sistem değil değiştiren arkadaşlara saygı duyarım ben değiştirmedim değiştirmeyeceğimde bu konu hakkında mesaj yazmayacağım uzatmaya gerek yok isteyen değiştirir birde s60 ın 256ıncı sayfasını çekseydin keşke noktanın sabiti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    daha önce defelarca sayfa numarası ve klavuz adı verdiğim için artık vermiyorum aracım 200 model s80 243 binde şanzıman yağı hiç değişmedi süper şanzıman en ufak problem yok bir arkadaşım 70 de yağ değiştirmezsen 150 de eline alırsın dediği için km yi yazdım benim boş yere verecek 300 liram yok çok araştırdım sanmayinki bu konulardan anlamayan biriyim şanzıman motor gibi yüksek sıcaklıklarda çalışan ve içinde sürekli patlamalar olan bir sistem değil değiştiren arkadaşlara saygı duyarım ben değiştirmedim değiştirmeyeceğimde bu konu hakkında mesaj yazmayacağım uzatmaya gerek yok isteyen değiştirir birde s60 ın 256ıncı sayfasını çekseydin keşke noktanın sabiti.


    hocam gerginliğe gerek yok. elimdeki araba S70 olduğu için onun kılavuzunun fotoğrafını çektim. eğer S60ım da olsaydı onun da kılavuzunun fotoğrafını çekerdim. bu agresifliğinize anlam veremiyorum. tabi ki araba sizin ister değiştirirsiniz ister değiştirmezsiniz. ancak diğer insanlar da fikirlerini beyan edecek tabi ki bu konuda. sizinle aynı fikirde değildir diye üslubunuzu sertleştirmenin kimseye faydası yok. burada insanlar doğruyu öğrenmek, tartışmak , fikir alış-verişinde bulunmak için yazı yazıyor-okuyorlar. haklılıklarını ispat etmek için değil.




  • gerginlik yaratmıyorum siz ve 2-3 kişi günlerdir beni yalancı çıkarmaya çalışıyorsunuz sorun bu ben klavuz sayfa numarası veriyorum hala yok değişecek ekleyin nerde yazıyor ben o sayfada göremedim benim klavuzda o sayfada farklı birşey var bence değişmeli ben hizmet ömrü boyunca değişmesine gerek yok yazısını görmedim nerde servis gerek yok diyor diyorum boşver servisi vs vs ben klavuzda yazanı yazdım ama siz bi yalancılıkla itham etmediğiniz kaldı sorun bu arkadaşım sizin fabrika verilerine saygınız yok bana gerginliğe gerek yok diyorsunuz günlerdir sorun bu.tartışılacak çok konu var ama arkadaşların klavuzu okumak yerine ustalara sorma gereği duyduğu için sorunda çok bak neler yazacagım yine karşı çıkacaksınız hava filtresinin 48 binde bir değişmesinin doğru olacağını yine bujilerin 48 binde bir değişmesinin uygun olacağınıda yazıyor klavuz(önce değişirse hiçbir problem olmaz) ama ustalara sorun bujiler max 30 bin der hava filtresinede her yağ değişimi uygun der neden biliyomusunuz para kazanacak çünkü. artık bakım maliyetleri ve aralıkları uzadı beğenmediğiniz fiat ın yeni benzinli arabalarının klavuzunda yağ değişimi 20 bin veya 1 yıl yazar fabrika uygun görmüş bir proplem olsa yazarmı ama usatalara sorsanız hoplar 10 bin çok bile der neden mi para kazanacak çünkü ya işte böyle noktanın sabiti.




  • bendeki kılavuzda 75binde bir değiştirebilirsiniz diyor. bizim sizi yalancı çıkarmakla elde edeceğimiz hiçbirşey yok. benim kılavuzumda değiştirmeyin yazmıyor. bu kadar kişisel algılamanın bir anlamı yok.
  • ha unutmadan bizim insanımız etikete meraklı usta dese herşeye inanır ama ustaların şu eksiği var gelişen teknolojiye ayak uyduramamak fiatın beğenmediğiniz selena motor yağı 20 bin km sonra değiştirilmesini tavsiye ediyor mobil 1 ingilterede yaptığı teste 40 bin km sonra motor yağının fonksiyonunu yerine hala getirdiğini kanıtladı ustalara sorsan hoplarlar alışmışlar 7500 de yağ değiştirmeye. bunları makina öğretmeni motor ana bilimdalı okumuş biri olarak yazıyorum söylemeyecektim ama sırf etikete önem veriyor insanımız malesef usta dedimmi tamam birde sağdan soldan duyduysa sağlam usta diye ooo ondan doğrusu yok. onların tek eksiği teknolojiye ayak uyduramamak. hangi usta 20 binde değiştirin der allah aşkına ama şimdiki teknolojiler böyle. sizin tüm yazdığınız otomatik şanzıman yağı mevzusu çok ağır altında çalışan araçlar için normal araçlarda gerek yok ama aracınız ikinci else ve nasıl kullanıldığını bilmiyorsanız yağın renginde acayip değişimler varsa değiştirin yoksa paranızı çöpe atarsınız.siz yine ustalar ne derse onu yapın:)




  • @meteg bey,
    bugün sinyalim bozuldu. yanıp sönme yapmıyor. sadece yanıyor. sola veya sağa sinyal verince sinyal ampülleri yanıp sönmüyor, sürekli yanık kalıyor. bunun sebebi nedir sizce? maliyeti yüksek midir?
    edit: tamamdır. mekanik flaşör arızalıymış. söküp tamir ettiler. sorun halloldu. ücret de almadılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 3 Ocak 2010; 21:39:42 >
  • Merhabalar Herkese

    Bahsettiğim 98 S40 2.0 LPG'li aracımızı bugün tekrar atikere götürdük ve ustalar sorunun ateşleme sistemi olduğunu söyledi..
    Buji ve buji kablolarını değiştirmelisiniz dediler.. Başka birşey değişmesi gerekli mi? Tahmini parça maliyeti ne olur?
    Triger kayışınıda biz değiştirmek istiyoruz çünkü daha önce ne zaman değişti bilmiyoruz riske atılmaz..

    Bu bahsettiğimiz parçaların maliyetleri ve işçilik maliyetleri ayrı ayrı ne olur bilen varsa yazarsa sevinirim. iyi akşamlar..
  • merhaba arkadaşlar,
    son günlerde ebay den volvosu için katalitik konvertör getirten oldu mu ? tecrübelerini paylaşırsa sevirim.
    mart 2010 da aracımın muayenesi doluyor. vakit gelmeden ebay den temin etmek istiyorum.
    iyi akşamlar diliyorum herkese.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuyukun

    Merhabalar Herkese

    Bahsettiğim 98 S40 2.0 LPG'li aracımızı bugün tekrar atikere götürdük ve ustalar sorunun ateşleme sistemi olduğunu söyledi..
    Buji ve buji kablolarını değiştirmelisiniz dediler.. Başka birşey değişmesi gerekli mi? Tahmini parça maliyeti ne olur?
    Triger kayışınıda biz değiştirmek istiyoruz çünkü daha önce ne zaman değişti bilmiyoruz riske atılmaz..

    Bu bahsettiğimiz parçaların maliyetleri ve işçilik maliyetleri ayrı ayrı ne olur bilen varsa yazarsa sevinirim. iyi akşamlar..


    Başka marka bir aracım var ama aynı sorun bendede var atiker sıralı sistem takılı lpg benzine göre daha zor tutuşan bir yakıt o yüzden ateşlemede sorun çıkabiliyor.Motor ısınınca problemin ortadan kalkması bu yüzden .Bujileri değiştireceksen bu iş için özel üretim bujiler var biraz tuzlu ama ömrü uzun.Normal buji ile değiştirsen kablolarıda değiştirsen bence problem çözülmez.Ustalarda zaten çözülmezse ateşleme bobinini de değiştir diyecekler dünyanın masrafı çıkacak.




  • Bugün bir ustaya götürdük aracı, sadece bujileri değiştirdi, bujiler bitmiş dedi 30 liraya hallettik durumu o kadar zamandır yaktığımız(yanmayan) gazların maliyeti bir sürü tutmuştu, bujiler orjinal volvo bulamadık ama yine fransız malı buji aldık.. tek sorun buji olsun 50 lira borcum olsun :)
    egsozda dolmuş ve delik varmış onuda hallettircem ses yapıyor oysaki 3 hafta evvel egsoz emisyon raporu aldığımızda araç normal çıkmıştı, bu ustaların yaptığı testte gazın yanmadan atıldığı ortaya çıktı ve deliği buldular ki zaten sesten egsozda sorun olduğu açıkca belli, buradan da anlaşılıyor ki egsoz testi sadece 25 lirayı cebe indirmek için yapılıyor.. Adamakıllı bir test yapsalarda deseler ki kardeşim şu şu sorun var bunları hallettir öyle gel, bizde ona göre yaptırsak ama sırf para kapmak için yapılıyor bunu anladık.. katalyasatöre baktırdık arabada katalyasatör yok, galiba iptal etmişler..

    Triger değişcek araç 189 Bin km'de ama triger sadece kayış mı değişir, set mi değişir? Bilya falan bişeyler var sette fark ne? Gerekli mi değil mi? Ya da her sefer set mi değişir ya da birkaç değişmede bir mi set şeklinde değişir? Ankara'da orjinal Volvo parçasını nerelerden temin edebiliriz bilen var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuyukun

    Bugün bir ustaya götürdük aracı, sadece bujileri değiştirdi, bujiler bitmiş dedi 30 liraya hallettik durumu o kadar zamandır yaktığımız(yanmayan) gazların maliyeti bir sürü tutmuştu, bujiler orjinal volvo bulamadık ama yine fransız malı buji aldık.. tek sorun buji olsun 50 lira borcum olsun :)
    egsozda dolmuş ve delik varmış onuda hallettircem ses yapıyor oysaki 3 hafta evvel egsoz emisyon raporu aldığımızda araç normal çıkmıştı, bu ustaların yaptığı testte gazın yanmadan atıldığı ortaya çıktı ve deliği buldular ki zaten sesten egsozda sorun olduğu açıkca belli, buradan da anlaşılıyor ki egsoz testi sadece 25 lirayı cebe indirmek için yapılıyor.. Adamakıllı bir test yapsalarda deseler ki kardeşim şu şu sorun var bunları hallettir öyle gel, bizde ona göre yaptırsak ama sırf para kapmak için yapılıyor bunu anladık.. katalyasatöre baktırdık arabada katalyasatör yok, galiba iptal etmişler..

    Triger değişcek araç 189 Bin km'de ama triger sadece kayış mı değişir, set mi değişir? Bilya falan bişeyler var sette fark ne? Gerekli mi değil mi? Ya da her sefer set mi değişir ya da birkaç değişmede bir mi set şeklinde değişir? Ankara'da orjinal Volvo parçasını nerelerden temin edebiliriz bilen var mı?

    Çözüldüğüne sevindim nerde yaşıyorsun bilmiyorum ama havalar soğuyunca (0 ın altına düşünce) ateşleme sorunu tekrar başlayabiliyor bende öyle oluyor en azından.Yaptığın masrafları burdan yazarsan benim gibi volvo almayı düşünen ama masrafından çekinenlere fikir vermiş olursun şimdiden kolay gelsin ..




  • Valla havalar normalkende ateşleme sorunu vardı şimdide vardı, ama şöyle söyleyim motor soğukken ve belli bir süre geçene kadar aşırı tekleme yapıyordu ama şimdi zannımca o sorun çözüldü.
    Aracın buji, buji kablosu ve bobin değişmesi gerek demişti atikerciler, ama ustaya götürdük sadece buji değiştirdi ve düzeldi bujiler ise 30 liraydı, yani aldığın bujiye göre fiyat değişir 40 da var 50'ye de buji var ve tüm araçlar için aynı fiyatlar..
    Volvo parçaları pahalı diye bir düşünce var, evet ucuz değil ama hiçbir arabanın parçası ucuz değil.. Bundan önce Reno Clio vardı güya yerli arabaydı ama hiç bir parçası yerli değildi ve çok pahalıydı, en basitinden 5 sene önce dandik yağ çubuğunu kırmıştık 53 liraydı... Bir far 300 liraydı.. Küçük bir kaza yapmıştık kaputu düzeltemiyorlarmış komple değişmişti ve 1000 tl tutmuştu... Biz serviste tanıdığımıza yaptırıyoduk bakımı ucuza getiriyduk ama bakımlarıda çok pahalıydı volvodan geri kalmazdı, parça fiyatlarıda volvoyla yarışır..
    Bana sorarsanız doğan, şahin, kartal, serçe, reno 12, broadway , tempranın bazı parçları dışında hangi arabaya binerseniz hele ki 2000 model üstü ... parçası pahalıdır, yan sanayileri var ama o da pahalı ya da dandik..
    Dün usta volvo ağa arabası güzel ama parçası pahalı demiş ama hangisi ucuz diye sormak lazım.. Benim düşüncem reno gibi güvenliğin Ğ'si :) olmayan bir araca bineceğime volvoya binerim daha iyi çünkü çokta bişey değişmiyor.. Bakımlar için usta bulmakta yarar var çünkü servis bildiğin kazık.. Her arabada servis kazıktır ama volvoda biraz fazla kazık.. İyi usta bulmak gerek biz eski reno ustamıza yaptıracağız.. Zaten lagunayla aynı motor diyorlar açtı baktı o da dedi aynı laguna gibi ama diziliş falan farklı diye bahsetti, uzun uzun anlattım ama bilginiz olsun fikir sahibi olun.. saygılarımla




  • tuyukun sana aynen katılıyorum yağ çubuğumun kafası kırık çekerken zorlanıyorum servis 60 lira dedi s80(2000) model ön far 300 lira şimdi size soruyorum vw passatın yedek parçalarından haberiniz varmı far 500 liraya yakın her pahalı diyene anlatmaya çalışıyorum bence rakiplerine göre çok ucuz(bmw 5 audi 6 mercedes e ) diğer husus sıfır derecenin altına düşünce çalışmama olayı lpg den kaynaklanıyor iyi bir ayarla sorun ortadan kalkıyor ama bu ayarı yapabilmek için 1 hafta (200 km) aracı benzinde sürmek gerekiyor ecu ayarları normale dönsün diye sonra tekrar lpg de ayar yapmak gerekiyor bu ayarda lpg nin ms değerleri benzinin ms değerlerine çok yakın olması gerekiyorki ayar doğru olsun.ama ileride yine aynı sorunla karşılaşmak mümkün ama bu sorunla en az karşılaşılan markalar var prins,landi renzo,telefleks vs.bunlar en kaliteli kitler. mesela landi renzo da tüm araçlara hangi değerler yükleneceğinin proğramı var volvo s80 ne giriyorsunuz model soruyor sonra t mi t5 mi diye soruyor sonra şu proğramı yükleyin diyor. neyse sorun lpg de fazla kurcalamayın tabiki bujileri vs değiştirinama çokta kurcalamayın. masraf yapmayın katalitik vs en son ihtimal eğer lpg varsa önce söylediğimi yapın eğer 1 hafta benzinde kullanmak istemezseniz servisde ecuya orjinal proğramını yükletin saygılar




  • @meteg , üstadım s70 in otomatik şanzımanına dexron II yağ konuldu. ford mecron standartını da karşılıyor ama dexron 3 değil. kılavuzda ise dexron 2 E ve ford mecron özelliklerini karşılayan yağ koyun diyor. sizce bir sorun olur mu?
  • merhaba noktanınsabiti,


    normalde bu araçlara dexron2E konulur bu yağ ford merconu da karşılar(mercon fordun koyduğu bir standarttır. 2E deki E harfi electronic anlamına gelir yani vites kutusunda elektronik birim olduğunu anlatır.(valve body) adı verilen bu birim içinde yer alan solenoidler yağ kanallarını aracın bulunduğu hız yol ve benzer şartlara göre açıp kapatırlar.

    dexron2e günümüzde bulunmadığı için artık bu araçlarda dexron3 kullanılmaktadır.fakat dikkat etmen gereken konu şudur.. eğer bahsettiğin araca konulan yağ dexron2E değil de Dexron 2D ise o zaman en kısa sürede koydurduğun yağı dexron 3 ile değiştirmen gerekir.zira dexron 2D sadece eski nesil ve elektronik birim içermeyen kutularda kullanılırı.(örnek olarak 70li ve 80 li yıllarda üretilken eski model mercedeslerde) çünkü bu kutularda elektronik bir biirm bulunmaz..

    umarım açıklayıcı olmuştur..



    eski nesil elektronik ünite içermeyen kutular ile yeni tip elektronik birim içeren vites kutularında kullanılması gereken yağ farklıdır.özellikleri de aynı şekilde farklıdır.




  • meteg ustam çok teşekkür ederim. 1 ay içinde değiştireceğim yağı.
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.