Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meteg bey teşekkür ederim.birde dediğiniz üzere vites yağına baktım rengi dediğiniz gibi kırmızı ancak sanki sonradan ilave edilmiş ve soğukken olması gereken seviyenin üzerinde hatta HOT yazısının bile üzerinde. sizce bu seviye fazlalığının bi zararı olurmu.araç 216.000 km 'de. bende alalı fazla olmadı.vites geçişlerinde bi sıkıntı yok gibi ama yinede size sorayım dedim
  • tuyukun arkadaşım basit düşünüyorum ama benim başka araçta kullandığım lpg sistemi zaman zaman bilgisayarla kalibrasyon- enjektör değişimi gibi gereksinimler doğurabiliyor.. aracınız bunu benzinde yapmadığına göre büyük ihtimalle iyi bir atiker servisi sorununuzu çözecektir diye düşünüyorum..
  • teşekkürler öneriniz için, bugün eski sahibinden faturaları aldım lpg 1 ay önce takılmış, zaten sorunda 1 hafta içinde meydana gelmiş satmış.. çok saçma bir durum söz konusu takılan lpg hemen bozulur mu? demek ki atiker gibi saçma sapan bir marka olunca bozulabiliyo, siz siz olun uzak durun atikerden ilk haftasında arıza veriyorsa yoruma gerek yok umarım servisi sorunu çözer..
  • skyldig,


    aracınızın vites kutusu yağ kapasitesi 8 litreye yakındır.1 litreden fazla ise yağ fazlalığı şanzımandan püskürme yapabilir.az yağ nasıl sakıncalı ise çok yağ da aynı şekilde sakıncalıdır.fakat eğer yağ fazlalığı yarım litreden fazla değilse o zaman çok korkmanız gerekmez.



    önemli not:vites kutusu yağ seviyesi motor çalışma sıcaklığında iken ve rölantide çalışır vaziyette iken tüm vites konumlarına vites getirilerek 1 er saniye bekleyerek tekrar tersini yapıp p konumuna alındıktan sonra ölçülmelidir.yoksa ölçüm hatalı olur.özellikle de motor ve vites kutusu soğukken ölçüm olmaz.



    tyukun nickli arkadaşım,


    lpg'de en önemli konu lpg kiti markası ve en az onun kadar önemli olan montaj.bu iki maddeden birisinde sorun olursa takılan araçta da sorun yaşanması kaçınılmazdır.aracınızda kullanılan lpg kiti dışında kullanılan motor yağı da lpg uyumlu olmalı ayrıca buji tırnakları da lpgye uygun olarak ayarlanmalıdır.birçok kişi aracına lpg takarken ne yazık ki bu kısıma dikkat etmemektedir.

    kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 18 Aralık 2009; 0:07:27 >




  • slm usta ben 1998-2001 arası bir volvo s40 almayı düşünüyorum ancak aklıma takılan bir kaç soru var 1.1998-2001 modelleri arasında ne gibi farklılıklar var 2.hangi modeli almamı öneriyorsunuz 3.bide S tuşu var spor mod bu spor mod hangi modellerinde var otomatik vites de gördümde acaba düz vites de de varmı acaba ve hangi modellerinde var 4.bu 165hp modellerinin yakıtı nasıl.USTAM BU SORULARIMI CEVAPLANDIRIRSAN SEVİNİRİM ŞİMDİDEN TEŞEKÜRLER
  • bugün birisi bana e-mail yollamış ve telefon etmek istediğini söylemiş veya kendisini aramamı istemiş.bu tarz sorular veya istekler dikkate alınmayacaktır.ben kimsenin özel danışmanı değilim.burada eğri ya da doğru iyi kötü sizlere bilgi vermeye çalışıyorum.benim yazdıklarımı yapıp yapmamak tavsiye ve önerilerime uyup uymamak sizlerin bileceği iştir.fakat özellikle rica ediyorum telefon etmemi ya da cevaplamamı kimse beklemesin.malum internet ortamı her türlü tehlikeye açıktır. bu konuyu anlayışla karşılayacağınızı umuyorum.

    ayrıca dün yazdığım bir cevabın da ne hikmet ise forumda yer almadığını görüyorum.bu benim elimde olan birşey değil yani soruyu soran arkadaş bana kızmasın neden cevaplanmamış diye belli ki serverlarda bir sorun var.



    not: şu veya bu sebep ile forumda yayınlanmayan bir cevabı oturup tekrar yazamam zira oldukça zaman alıyor takdir edersiniz ki.. bu yüzden de kusura bakmayın lütfen.

    hepinize selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 18 Aralık 2009; 23:45:07 >




  • Daha önce sorulup sorulmadığını tam olarak bilemiyorum, aşağı yukarı forumun tamamını okumaya çalıştım ve forumda diğer volvo s60 la ilgili kısımları da okudum. Soruma gelirsem;

    2003, 2004, 2005 veya 2006 model s60'ların kronik bir sıkıntısı var mıdır? Ankarada oturuyorum, bu ilde bu araçlardan anlayan iyi bir servis bulunmakta mıdır? Bu modeller arasında en sorunsuzu hangisidir. 100.000 km'den düşük araç aldığımızda sorunsuz daha ne kadar binebiliriz. Triger vb büyük değişimleri nelerdir ve bunların maliyeti nedir. LPG uygulaması sağlıklı yapılmakta mıdır? Hangi sistemi tavsiye edersiniz.

    insanların bu şekilde bilgi paylaşmasının gerçekten önemli sorunları bertaraf ettiğini bilen birisi olarak, cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür eder ve gerçekten iyi bir hizmet yaptıklarını kendilerine ifade etmek isterim.
  • memur66 nickli arkadaşım selamlar,


    bahsi geçen s60 modelleri volvonun son nesil kabul edilen araçlarındandır.daha alt sene modellerinde bulunan bazı sorunlar giderilmiştir.bu araçların en büyük handikapı önden çekişli olduğu için ve parçaları da pahalı olduğu için aynı zamanda da alman araçları gibi yan sanayi parçaları pek bulunmadığı için pahalıdır. triger değişimi oldukça masraflıdır.1500 tlleri bulabilmektedir.Ankara'da yaşamadığım için servis konusunda size maalesef yardım edemem.triger kayış ve gergisinin her 120,000 kmde bir değişmesi gerekmektedir.120,000 km üst değerdir.yani 120,000 km dolmadan değişmesi doğru olandır.triger kayışı denen şey kauçuk bir malzemeden ibarettir ve kopması durumunda beraberinde subapları da götürmektedir.bu tür hasarın onarımı en az 3000 tl civarında olmaktadır.o yüzden alacağınız ikinci bir volvonun triger kayışı değişmiş olanını almanızı tavsiye ederim. lpg konusunda ise eğer ki 'prins'marak kit tercih edilirse en az sorunu yaşarsınız.elbette lpg takılması sonrasında motor yağınızın da lpgye uygun olarak değişmesi gerekmektedir.


    fakat bence en önemli konu ikinci el bir volvo alırken bence ekspertiz yaptırın, ve bu 101 nokta testi olarak tabir edilen detaylı araç incelemesini de içersin.aksi taktirde araçta var olabilecek bir motor veya şanzıman gibi bir sorun size çok pahalıya patlayabilir.bunun dışında bu araçlar uzun yıllar kullanılabilecek ve bence başka hiçbir markanın vermediği kadar güvenliğe önem veren bir markanın araçlarıdır.

    volvo ve benzeri araçları eğer ikinci el alıyorsanız bu araçları en az 10 sene kullanacaksanız alın.yoksa bu araçların alınması pahalıya gelebilir.aracın size 10 sene hizmet etmesi fiyatı amorti edebilir.ama kısa süreli kullanım 1-2 sene gibi 'feasible' yani türkçe ifade ile mantıklı değildir.

    kendinize mutlaka bir özel volvo servisi bulmanızı şiddetle öneririm.yoksa bakım maliyetleri insanın ocağına incir ağacı dikebilir.

    iyi akşamlar..




  • slm arkadaslar
    meteg hocam size bir sorum olacak benim havalarin sogumasiyla dikkatimi ceken olan arabayi sabah motor sogukken calıstrdıgımda sorun yok sogukken biraz gaza basip cektigimde(denemek icin yaptım normalde sogukken basmam) 3000 4000 devire kadar arac siyah duman veriyo bir miktar :S kafama takildi bu olay arac 98 s70 t5 lpg mevcut prins bu olay benzindeyken ve sogukken oluyo
    cevabınız icin simdiden tesekkur ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memur66

    Daha önce sorulup sorulmadığını tam olarak bilemiyorum, aşağı yukarı forumun tamamını okumaya çalıştım ve forumda diğer volvo s60 la ilgili kısımları da okudum. Soruma gelirsem;

    2003, 2004, 2005 veya 2006 model s60'ların kronik bir sıkıntısı var mıdır? Ankarada oturuyorum, bu ilde bu araçlardan anlayan iyi bir servis bulunmakta mıdır? Bu modeller arasında en sorunsuzu hangisidir. 100.000 km'den düşük araç aldığımızda sorunsuz daha ne kadar binebiliriz. Triger vb büyük değişimleri nelerdir ve bunların maliyeti nedir. LPG uygulaması sağlıklı yapılmakta mıdır? Hangi sistemi tavsiye edersiniz.

    insanların bu şekilde bilgi paylaşmasının gerçekten önemli sorunları bertaraf ettiğini bilen birisi olarak, cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür eder ve gerçekten iyi bir hizmet yaptıklarını kendilerine ifade etmek isterim.


    @memur66,

    S60'ların 2005 dahil üst modelleri, makyajlı ve daha önceki (2001-2004) modellerin sıkıntılarının düzeltildiğinin söylendiği modellerdir. Önceki modellerin şanzuman sıkıntısı olabildiğine dair forumlarda yazılanlar var ama spesifik olarak da böyle bir sıkıntı yaşayanını da henüz okumadım.
    İngilizceniz varsa, yabancı forumlarda recall'lar (geri çağırmalar) dahil detaylı bilgiye ulaşabiirsiniz.http://www.google.com.tr/#hl=tr&source=hp&q=%22volvo+s60%22+recall&btnG=Google%27da+Ara&meta=&aq=f&oq=%22volvo+s60%22+recall&fp=ed8885437d6e1fd0

    Kronik midir bilemem ama benim aracımda (imzamdaki S60)
    - 70,000 km'de şaft değişimi (~2,000 TL),
    - 90,000 km'de MAF sensörü (debimetre) değişimi (~800 TL)
    ~100,000 km'de radyatör ile ilgili detayını hatırlamadığım bir değişim (~800 TL) yapıldı. Bunlar bence çok erken km'lerde çıkan arızalardı. Bunun dışında araçtan kaynaklı bir problem yaşamadım.

    Bunların dışında Servis 20,000 km 'de bir dese de ben her 10,000 km'de bir ekstradan motor yağı ve araçtaki filtreleri değiştirtirim. Bunu daha çok hem şehir içi trafiği hem de şantiye gibi tozlu yerlere aracı soktuğum için yaparım
    100,000 km'de ön diskler değişti, benim kullanma stilime göre normal.
    40,000'er km'de balatalar değişti, benim kullanma stilime göre normal.

    Ankara'da iki yetkili servis, ve birkaç özel servis var. Yetkili servislere Volvo'nun web sayfasından, özel servislere de bu forumda bulunan ayrı başlıktan ulaşabilirsiniz. Ben prensip olarak sadece yetkili servise araç emanet ederim ama bu ve başka Volvo forumlarındaki kullanıcılar Ankara'daki özel servis olan Yiğit Volvo'dan çok memnunlar.

    15.12.2009 tarihinde (geçen hafta) S60'ımı Ankara'daki yetkili servislerden birisi olan Grup Volvo'da 120,000 bakıma soktum.

    Yapılanlar:
    120,000 bakım ---> 626 TL indirimsiz, 508 TL indirimli
    Triger değişimi ---> 805 TL indirimsiz, 628 TL indirimli
    İlave işler --------> 640 TL indirimsiz, 537 TL indirimli

    Bu fiyatların herhangi bir D sınıfı araçtan daha fazla olduğunu sanmıyorum. Ayrıca S60'ların trigeri de her 60,000 km'de değil, her 120,000 km'de bir değişiyor ki bu da triger maliyetini yarıya indirir.

    Özel servislerde yukarıda yazdığım indirimsiz fiyatların %35-50'si civarında daha ucuzuna yaptırabileceğinizi söyleyebilirim. Orjinal parça mı, muadili parça mı kullanıldığını bilmiyorum. bu hususa dikkat etmek gerekebilir. Özellikle Volvo'ların orjinali dışında parça kullanılmasına kaprisli arabalar olduğunu her yerde okuyorum.

    meteg hocama katılıyorum; bir S60'ı asla yetkili serviste detaylı incelettirmeden satın almayın. Ve hatta bence geçmişini iyice bilmiyorsanız, yetkili servis dışında bakım görmüş özellikle yüksek km'li bir S60'tan da uzak durun.



    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 25 Aralık 2009; 17:32:30 >




  • merhaba omer49,


    siyah duman aracın zengin karışım ile çalıştığını gösterir.aslında soğuk çalışmada zengin karışım normaldir ama normal olmayan siyah dumandır.size tavsiyem aracın 02 sensörünü(lambda) ve hararet müşürünü kontrol ettirin.bu ikisinden birisi sorunlu ise bahsettiğiniz sorun olabilir. ama tedbir olarak soğuk motorlu ve de turbo bir aracı motor normal çalışma sıcaklığına gelmeden zorlamamanız gerekir.çünkü motorunuz soğukken daha fazla aşınır.gaza yüklenirseniz de etkin bir yağlama da olmayacağı için yağ ısınmamış olduğundan motorunuzun ömrü de kısalır.
  • volkan.d arkadaşımııza da verdiği bilgilerden dolayı teşekkürler.. çünkü bir araçta en belirleyici şeylerden biri de aracın sahibinin sürüş tarzıdır.aracın gittiği yol koşullarıdır.ki zaten kendisi de benim kadar titiz gördüğüm kadarı ile..
  • arkadaşar volvo s80 2000 model t5 sahibiyim makina öğretmeniyim araçlarla ilgiliyim mteg e verdiği bilgilerden dolayı teşekkür ederim ancak katılmadığım 1-2 husus var birincisi şanzıman yağının 70 binde değişmesi volvoaraç kullanma klavuzu olanlar hak verecektir şanzıman yağını değiştirmeyin eksilirse tamamlayın yazıyor bu türkçe ve ingilizce olarak bende mevcut servisede sorduğum zaman özellikle yüksek km araçlarda yağın biraz kalınlaştığını şanzımanın buna uyum sağladığını yağ değişirse yeni yağın ince olacağında sıkıntılar yaşanabileceğini 3-4 servisten duydum. söyledikleride mantıklı ayrıca klavuzda yazıyor volvo mühendisleri bizden daha iyi biliyor olsa gerek. benden söylemesi illa değiştiricem diyene diyecek bişey yok. ikinci husus lpg ve prins olayı volvo s60 ve s80 o2 sensörleri hassas lpg de arıza lambasını yaktırıyor yakmayan nadir gördüm onlardan birininde arıza lambası ampulünün sökük olduğunu söylediler. prins kaliteli laf yok ama 1500 euro vermek mantıklımı verilen paranın büyük bir kısmının hollandada işcilik fiyatlarının pahalı olmasndan dolayı malzemeye değilde işçiye verildiğini.ben 1 yıldır landi renzo kullanıyorum memnunum enjektörler bosch ve 8000 devire kadar püskürtme yapabiliyor buda enjektörlerin çoğunda olduğu gibi 6000 devirden sonra sürekli açık kalma işeme dediğimiz olay olmuyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor.ayrıca prins takılıpta memnun olmayan ve arıza lambası yanan araçlarda var. prins kalitesiz demiyorum sakın yanlış anlaşılmasın o parayı vermek mantıklı değil. saygılar




  • Bu tür forumlara daha önceleri çok bakmazdım. Ancak, görüyorum ki gerçekten çok faydalı. Ayrıca, verilen çok değerleri bilgiler için de;

    Meteg Hocama ve Volkan.d Hocama çok teşekkür ederim. Detaylı ve ilgili açıklamalarınız bir forumun ne şekilde olması gerektiğini gösteriyor.

    Volvo s60 almayı düşünüyorum. Güvenlik benim için önemli. Eşim de kullanacak. Allah korusun herhangi bir şey olur da...

    Tahmini olarak 2005 veya 2006 alabilirim. Bakım masraflarını öğrendiğim iyi oldu. Bir de sizlere bu model de araçları tahmini, tabii ki kilometresi de önemlidir ama, ne kadara bulabilirim.

    Katkılarınız ve emeğiniz için şimdiden tekrar teşekkür ediyorum...
  • aaslm nickli arkadaşım,


    benim fikirlerime katılmayabilirsin.şanzıman yağı değişimi bir seçenek değildir bir zorunluluktur.sebebi ise şanzıman yağının da aynı motor yağı gibi belli bir km sonra özelliğinin kaybolmasıdır.deforme olur,sen yağını değiştirmemeyi 300 liradan kaçmayı seçebilirsin.o zamanda şanzımanda çıkabilecek pahalı bir arızada neden böyle oldu da demezsin.bu durumun tek bir istisnası olabilir. siz aracınızı 70,000 yapana kadar kullanmayacak ve satacaksınızdır.(ya da bilmiyorsundur ki zaten servisler bile bilmiyor) ki türkiyede hep böyle olmuştur.şanzıman yağını aracı satacağınız için değiştirmezsiniz ve alan düşünsün dersiniz.. bu da bir yaklaşım ve tercihtir. ayrıca kullanma kılavuzunda değişimin olmaması firmanın hatasıdır. bunu özellikle belirtmek isterim. amacım bir polemik başlatmak değil ama yaşanan sorunlar ve tecrübeler doğru olanın değişim olduğunu göstermiştir.


    bilmem anlatbildim mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    arkadaşar volvo s80 2000 model t5 sahibiyim makina öğretmeniyim araçlarla ilgiliyim mteg e verdiği bilgilerden dolayı teşekkür ederim ancak katılmadığım 1-2 husus var birincisi şanzıman yağının 70 binde değişmesi volvoaraç kullanma klavuzu olanlar hak verecektir şanzıman yağını değiştirmeyin eksilirse tamamlayın yazıyor bu türkçe ve ingilizce olarak bende mevcut servisede sorduğum zaman özellikle yüksek km araçlarda yağın biraz kalınlaştığını şanzımanın buna uyum sağladığını yağ değişirse yeni yağın ince olacağında sıkıntılar yaşanabileceğini 3-4 servisten duydum. söyledikleride mantıklı ayrıca klavuzda yazıyor volvo mühendisleri bizden daha iyi biliyor olsa gerek. benden söylemesi illa değiştiricem diyene diyecek bişey yok. ikinci husus lpg ve prins olayı volvo s60 ve s80 o2 sensörleri hassas lpg de arıza lambasını yaktırıyor yakmayan nadir gördüm onlardan birininde arıza lambası ampulünün sökük olduğunu söylediler. prins kaliteli laf yok ama 1500 euro vermek mantıklımı verilen paranın büyük bir kısmının hollandada işcilik fiyatlarının pahalı olmasndan dolayı malzemeye değilde işçiye verildiğini.ben 1 yıldır landi renzo kullanıyorum memnunum enjektörler bosch ve 8000 devire kadar püskürtme yapabiliyor buda enjektörlerin çoğunda olduğu gibi 6000 devirden sonra sürekli açık kalma işeme dediğimiz olay olmuyor ve yakıt tasarrufu sağlıyor.ayrıca prins takılıpta memnun olmayan ve arıza lambası yanan araçlarda var. prins kalitesiz demiyorum sakın yanlış anlaşılmasın o parayı vermek mantıklı değil. saygılar


    @aaslm,

    Kullanım Kılavuzunun neresinde "şanzuman yağını değiştirmeyin" yazdığını söyleyebilir misiniz? Bendeki hiçbir S40/V40, S60 ya da S80 kitapçığında böyle bir bilgiye rastlamadım.




  • volkan ingilizcen varmı bilmem bak yukardaki rakamlar km 12 yazan 12000 km
    KOPYALA YAPIŞTIR YAPTIĞIMDAN TABLO ÇIKMAMIŞ a yazan ayarla tak r yazan değiştir ınspect gözle(incele tamamla) lubricate yağla demek
    otomatik transmisyon yağının karşısında r yazmıyor yani değiştir yazmıyor volvo s80 klavuz sayfa 103-104
    bilmem yardımcı olabildim mi volkan bey

    A= Adjust (Correct if necessary)
    R= Replace
    I= Inspect
    L=lubricate




    Maintenance
    Operation
    thousand

    (thousand
    km)
    (12) (24) (36) (48) (60) (72) (84) (96) (108) (120) (132) (144)
    EMISSION SYSTEM
    MAINTENANCE
    Engine oil and filter 1 R R R R R R R R R R R R
    Engine drive belt (accessory belt) R
    Air cleaner filter R R R
    Spark plugs R R R
    Automatic transmission fluid I I I I I I I I I I I I I I
    Timing belt - all engines3
  • ayrıca galiba klavuz kolleksiyonu yapıyorsunuz s40 v40 s60 s80 ama 103 üncü sayfa sizde yok sanırım
  • Hoooppp nooluyo burda...

    Şanzuman yağı, kılavuz kolleksiyonu, sayfa açılımı... B.Arınça suikast meselesi bile bunun yanında daha az gereksiz kaldı.. Yok krokiyi yuttumu, pet şişe su istedi kapağına kroki sakladı mı?? işe bak.. neyse..

    Şanzuman yağı meselesi konusunda Volkan ve Highwaymouse'un çarpıcı tecrübeleri var.. Bence buna saygı duymak lazım, meteg ustada söylediklerini herhalde belli bir araştırmaya ve tecrübeye dayandırıyordur. Burada tartışalım, mevcut eğilimlere ters bir görüşümüzü teknik veriler ve yayınlanmış çalışmalar ile belirtirsek gereksiz polemik yaratmak yerine katmadeğer sağlayan farklar yaratabiliriz moda deyişle...

    Birşey anlatacam, geçen hafta boyunca tam 7 gün araba yattı şehir dışında olduğum için. Geldim arabayı özlemişim hemen aldım daldım yollara.. Neyse bekleyen ve geçen hafta yağan yağmurlardan dolayı araba kirlenmiş, bi yıkatayım dedim.. Yıkamacı çocuk gösterdi motor kaputunu açınca. Motor kaputunun içine fare (büyük ihtimalle) girmiş. Çamurlu minicik ayak izleri motorun üzerinde sevimli dursada, durumun potansiyel vehameti beni acaip endişelendirdi. Sonra bunu İzmir VOLMAR Servise götürdüm, hem çaylarını içeyim hem sorayım diye, bunun çok karşılaştıkları bir durum olduğunu, farenin kablo kemirme tehlikesi olduğunu söylediler. Bbakabildikleri kadar baktılar sağolsunlar, bişey göremediler ama yani ya görünmez bi yerde bi sıkıntı çıkardıysa bak artık sen işe!!!

    Neyse enteresan bi tecrübeydi, bunun önüne nasıl geçilir?? Geçilirmi?? Hayırlısı bakalım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaslm

    ayrıca galiba klavuz kolleksiyonu yapıyorsunuz s40 v40 s60 s80 ama 103 üncü sayfa sizde yok sanırım

    http://tr.diplodocs.com/kullamin-kilavuzu-kilavuzlar/VOLVO/S60-_E bu linkten s60 için İngilizce kullanım kılavuzunu indirdim. 103.sayfada tamamen farklı, koltuklarla ilgili bir konu var. Şanzıman yağı ile ilgili sayfa 169'da ufak bir bilgi buldum. Onda da kullanılması gereken yağın özellikleri ile ilgili teknik bilgi verilmiş ve farklı özelliklerde yağ karıştırmayın demiş. Başka da bir bilgiye ulaşamadım...









  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.