Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Meteg Hocam, iyi günler..

    VOLVO S60 aracımda rüzgar sesi sıkıntısı yaşıyorum. Daha önce kullandığım S60'da da aynı sorunu yaşamıştım. Bunun giderilmesi mümkün müdür?
  • merhaba,


    bu sorun elbette ki giderilebilir... eğer aracınızın garantisi varsa serviste ücretsiz olarak hallettirebilirsiniz.. garanti yoksa o zama bir kaportacıda kapı ayarlarının ve varsa sunroofun ayarlarının yapılması gerekmektedir..
  • konunuzu bir süre rahatsız edeceğim ama bir duyuru yapmak istiyorum:

    otomobil genel bölümüne girmeyen kullanıcılar için duyurumu yapmak istiyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_36922111/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm
    eğer ki yukarıdaki linke bakarsanız akaryakıt zamlarına karşı yapılan bir protestoyu görürsünüz.
    desteklerinizi esirgemezseniz sevinirim.
  • Meteg ustam aracımın yüksek hızda bazen ön tarafı geziniyor, yüksek hızda frenlemede ön taraf yalpalama(çok hızlı ve hafif bir sağ-sol yapma şeklinde) yapıyor. rüzgardan da çok etkileniyor, hatta yandan rüzgar esince ben direksiyonu sabit tutsam bile arabanın yönü çok hafif değişiyor. bunun sebebi ne olabilir? tamiri çko maliyetli midir?

    ayrıca fren disklerini inceledim. diskler pürüzsüz değil. dalgalı. sanıyorum ki balatalar tam basmıyor. bunlar bir sorun teşkil eder mi?

    not: Hocam açıkçası bu aracı sizin sayenizde aldım. sizin bilglendirmeleriniz bu aracı farketmemi sağladı. araçtan da çok memnunum. bu bahaneyle size teşekkür etmek istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noktanınsâbiti -- 11 Ocak 2010; 9:54:38 >
  • merhaba,


    öncelikle aracın rot ve tekerlek balansları kontrol edilmeli..jantların ne durumda bakılmalı.. eğrilik ve vuruk göçük var mı bakılmalı.. direksiyon kontrol ve aks çubukları kontrol edilmeli... fren disklerindeki aşınma,yamulama ve benzeri bir durum var mı bakılmalı.. eğer varsa değiştirilmelerinde fayda vardır.. ayrıca balataların durumu da önemli.lastiklerin diş derinliklerinde olabilecek farklılıklar bile bahsettiğin soruna sebep olabilir. aracı özel bir serviste kontrol ettirmeni tavsiye ederim..

    sana bir faydamız olabildiyse ne mutlu bize...


    iyi günler..
  • teşekkürler meteg hocam. ustanın yine başını ağrıtacağız anlaşılan.
  • meteg bey s80 aracımda yaklaşık 2000 km önce antifriz ve su ilave etmiştim ancak dün yine seviye düşüklüğü arızası verdi bende biraz daha su ekledim.seviyesi baya azalmış.sanırım bi yerinde kaçak yapıyor. bunun çözümü ve bize maliyeti tahmini ne olabilir acaba...
  • merhaba skyldig,


    volvoların hemen hemen her modelinde iç mekanda ve genelde radyonun arkasında ya da konsolun altında bir radyatör bulunur.bu radyatöre motor bölümünden borular gelir ve soğutma suyu ile dolar..bu radyatör iç mekana verilen sıcak hava için kullanılır.. bu parça da volvo araçların birçok parçası gibi alüminyumdan imal edilmiştir.bu yüzden zamanla kaçak yapabilir.. suyu motor soğutma suyu olduğu için kaçak olunca motor soğutma suyu da haliyle azalır.bu radyatör kalorifer radyatörüdür.kaçak olduğunda su genelde aracın içine akar.mesela paspasların altına veya konsolun altına.. radyatörü kontrol ettirmenizi ve eğer kaçak varsa değiştirtmenizi öneririm.. bu parçanın tamiri yoktur o yüzden değişimi tek çözümdür...


    maliyeti konusunda yorum yapamam ama radyatör ortalama 350-400 tlye satılmakta...eğer fiyatlar değişmedi ise..

    kolay gelsin...




  • meteg bey çok teşekkür ederim açıklamanız için. sizin anlatımınızdan sonra aklıma geldi, araç çalışırken özellikle yeni çalıştığı zamanlarda sanki kalorifer borularından su akıyomuş gibi ince bi ses ( tisleme şeklinde ) geliyo bazen sürekli olarak geliyo bi süre sonra kesiliyo.sanırım dediğinizle alakalı olabilir.uygun bi zamanda baktırıcam.tekrar teşekkürler. sizde olmasanız kime danışıcaz...
  • skyldig benim s80 de radyötörde delik vardı servis orjinaline 800 tl dedi ankara şaşmazda 150 ye söküp kaynak yapıyorlar alüminyum kaynağı 1 yıldır kullanıyorum hiç kaçak yok bence bir dene birde radyötör tamir kitleri var kaçak büyük değilse 10-20 liraya bile bu kitlerle halledebilirsin hoşcakal
  • aaslm geçen motor yağını değiştirdim. oradaki eleman söyledi.daha önceden radyatöre kaynak yapılmış ilerde kaçak yapabilir diye. bende o zaman sormuştum kaynak yaptırsak olmazmı diye ama o alüminyum kaynak tutmaz demişti. ama muhtemelen onunda benim gibi alüminyum kaynağından haberi yoktu. verdiğin bilgi için teşekkür ederim.bursa'da bunu yapan bi yer araştırıcam. tekrar teşekkür ederim.saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    Aaslm,

    derdin nedir? bana garezin mi var bilmiyorum... biz burada insanlara yardımcı olmaya çalışıyoruz kardeşim... ben sadece kendi aracımı bugünkü haline getirmek için 4 senemi harcadım(yazı ile dört) bilmem anlatabildim mi? skyldig arkadaşın yaşadığı sorunu yaşadım... ve ne yazık ki alüminyum kaynak tutmuyor.. hala benle inatlaşıp benim burada yazdığım şeyleri insanları yanıltan bilgiler gibi gösterme çabası içinde olduğunu üzülerek görüyorum..

    benim burada yaptığım şey bedava danışmanlık... sence ben kerizmiyim? hayır paragöz değilim ve yaşadığım sorunları diğerleri de yaşamasın ve yaşayanlar da kolayca çözsün istiyorum.... eğer bu tutumunda israrcı olacaksan bu volvo konusunu komple kaldırtacağım forumdan.. artık polemik istemiyorum.. şimdi yazdığına baktım ve skyldig gidip boşu boşuna vakit harcayacak belki o radyatöre kaynak yaptıracak boşa para harcayacak ve sonuç alamayacak.. herhalde bu da senin bir türlü görmek istemediğin sonucu ortaya çıkaracak...

    bundan sonra bu konuya hiçbir şekilde cevap yazmayacağım.. artık bıktım.. burada 20 senelik tecrübeme dayanarak yazdım ben.. kafamdan atmadım yazdıklarımı.. benim yazdıklarımı yaparsınız yapmazsınız bu beni bağlamaz.. ama eğer alüminyum kaynak tutmaz diyorsam bir bildiğim vardır herhalde..

    önce şanzıman yağı değişmez dedin.. yanlış basılmış kılavuzları örnek gösterdin.. daha sonra alüminyum kaynak tutar diyorsun.. bundan sonra herhalde 2x2=5 diyeceksin.. amacın nedir bilmiyorum ama ben artık bu tür inatlaşmalar ile uğraşacak yaşta değilim.. sizlere burada vakit ayırıp birşeyler yazıyorum ve senin gibiler de çok güze teşekkür ediyor.. gerçekten sağol.. herşeyi berbat ettiğin için ve insanlara faydalı olan bir konuyu kapattırma başarısı göstereceğin için sağol... artık volvolar ile ilgilli soruları bir zahmet yanıtla... madem ki sen biliyorsun herşeyi. buyur bakalım...

    yöneticilerden rica ediyorum lütfen bu konuyu komple silsinler.. hemen silsinler...

    bu konuya ilgi gösteren ve bana güvenenlere de ayrıca teşekkürler..

    Mete


    Mete üstadım.

    Haddim olmayarak size bir konuda katılmadığımı belirtmek istiyorum.

    İronik şekilde 17 Ocak 2009'da açtığınız bu konu tastamam bir yılını doldurmuş bugün ve de ilginiz ve tabi ki de bilginiz sayesinde de onuncu sayfasına ulaşabilmiş. İnsan bir yıllık emeğini ve bilgi birikimini dışarıdan gelen çatlak seslere gereğinden fazla itibar ederek bir çırpıda çöpe atmamalı. Hele ki insan bunu sizin gibi karşılıksız yapmayı göze alıp vaktini de buraya harcıyorsa...

    Aaslm beyefendinin, hem bir okuduğunu anlama hem de forumlarda nasıl yazı yazılacağını bilememe problemi olduğu zaten ilk günden ortada idi. Sanıyorum bu forumdaki insanları kendi öğrencileri ile karıştırdı ve sınıftan alışık olduğu zorunlu otoritesi ile herkesten söylediklerine sorgusuz bir itaat bekledi. Kendisini hoş görmek gerekir.

    Mantığı yerinde olan herkesin kimin doğru kelama sahip olduğunu idrak edebilecek kapasitede olduğuna eminim bu forumda. Bırakınız çatlak sesler de olsun ki, doğru bilgi değerini tam bulabilsin. Siz bildiğinizin doğru olduğuna emin olduktan sonra gerisi teferruat kalır.

    Ben kendi adıma bugüne kadar sahiplenip getirdiğininiz bu konuya ve emeğinize tekrar teşekkür eder ve gereğinden fazla duygusal bulduğum emeğinizi çöpe atma kararınızı tekrar gözden geçirmenizi dilerim.


    Aaslm beyefendiye de naçizane tavsiyem şudur ki; kendinize asgari saygı gösterilmesini istiyorsanız başkalarına azami saygı göstermeniz gerektiğini unutmayın lütfen. Internet gibi karşınızda kimlerin olduğunu bilemeyeceğiniz ortamlarda bulunmanın asgari müştereği budur.

    Ben onun yerinde olsa idim ve ilk başta yazılanlar bana yazılsa idi, hiç düşünmeden foruma kendi konumu açar ve fikirlerimi kendi konumdan devam ettirirdim. Madem bilginizden eminsiniz siz de ayrı bir konuyu açıp yürütebilirsiniz rahatlıkla. Günün sonunda iyi olan, nasıl olsa kazanır.


    Mete Bey'in kararını tekrar gözden geçirmesi dileği ile hoşçakalın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 17 Ocak 2010; 3:24:14 >




  • volkan.d hocama kesinlikle katılıyorum. ben şahsım adına meteg üstadımdan çok şey öğrendim. kendisine bu konuda çok minnetarım. tabi ki bazı konularda fikir ayrılıkları olabilir. ancak burada saygıyı ve üsluptaki seviyeyi korumalıyız. bu seviyeye haiz olmayan insanları da muhattap almamak en iyisi diye düşünüyorum. meteg üstadım. dikkat ederseniz bu konuda herkes sorularını size yöneltiyor. başkaları kendi adlarına cevap verse de insanlar sizden cevap bekliyorlar. sizin konunuza başkası cevap vermesi sebebiyle buraya terketmenizi çok anlamlı bulmuyorum. çünkü 10 küsür sayfaya geldik ve bütün sorular sizin bilgi ve tecrübelerinize istinaden sorulmuş. ben de kararınızı gözden geçirmenizi rica ediyorum.
  • Israrla silinen mesajı tekrar yazmak kural dışıdır.

    Devamında hesabınızı bile kaybedebilirsiniz,kurallara uymanız gerekmekte.

    iyi forumlar.
  • Konu tarafımdan kilitlenmiştir.

    iyi forumlar.
  • Konu sahibinin isteği üzerine konunun kilidi kaldırılmıştır.

    iyi forumlar.
  • Değerli Meteg Hocam ve diğer arkadaşlar tekrar sizlerle olmak çok güzel. Hep tecrübelerinizden istifade ettik.
    Umarım bu formu kullanan tüm insanlar duyarlı olurda tekrar böyle bir ayrılık yaşamayız.
    İyi akşamlar diliyorum görüşmek üzere.
  • meteg ustaya bu başlığa devam etmeyi kabul ettiği için Duratorq'a da kilidi kaldırdığı için TEŞEKKÜRLER!

    Donanımhaber Volvo Bölümü olarak bir badireyi daha atlattık. Yola devam
  • herkese bu konuya gösterdikleri alakadan dolayı teşekkür ediyorum.bu konu benim bile tahminimin çok ötesinde ilgi gördü ve açıkçası bunu hiç beklemiyordum.ve konunun birçok arkadaşa yardımcı olmuş olması beni son derece sevindirmiştir.bundan sonra bu konunun kilitlenmesine sebep olan türden bir sorun yaşanmaması için ben de daha dikkatli olacağım ve kimse ile polemiğe girmeyeceğim.aslında çok sakin ve sabırlı birisiyimdir ama benle inatlaşan arkadaşın olmayan birşeyi olabilir gibi göstermesi resmen benim sigortamı attırdı. gene de sakinliğimi korumam ve onunla polemiğe girmemem gerekirdi. bu vesile ile bir konuyu açıklığa kavuşturmamız gerekiyor..

    alüminyum bugün hemen hemen tüm araba üreticileri tarafından rağbet görmektedir.sebebi hafif bir malzeme oluşu ve ısı iletkenliğidir.fakat dökme demirin aksine alüminyum dökme demir kadar uzun süre hararete dayanamaz ve çok daha çabuk deforme olur.ve delinme gibi durumlarda veya sızdırma gibi durumlarda da herhangi bir lehim ye da kaynak malzemenin lehim ve kaynağa uygun olmaması yüzünden mümkün değildir.yani sevgili aaslm arkadaşımızın ben kendim lehim yaptırdım benim aracımda sorun yok demesi tamamen fantazidir.emin olun o yaptırdığı kaynak sağlıklı olmamıştır.kesin biryerlerden sızdırma yapıyordur.. ama kendisi mantıksız bir inat yüzünden bizim ve birçok kişinin zamanına ve ilgi gören konunun kilitlenmesine sebep olmuştur. ben 20 senedir volvo konusunda tecrübe sahibiyim.. bunu da oturduğum yerden yapmadım,isveçti hollanda idi almanya idi herşeyi yerinde gördüm.

    hepinize sevgiler..




  • meteg ustam,

    Topiğinle birlikte tekrar hoşgeldin. Şahsım adına hala aklıma geldikçe şanzıman yağını değiştirme önerin için teşekkür ediyorum, sen duymasan bile...

    Araba gerçekten çok farketti. Ataklığı arttı. Bir iki defa rastladığım giderken, bir anlık araba sanki boşa çıkmış gibi
    olan duruma değişimden sonra hiç rastlamadım. D,R,4 VS. geçişlerinde zaman zaman rahatsız edecek kadar sarsıntılı olan geçişler nerdeyse hiç kalmadı. Hatta özellikle düşük viteslerde giderken 1 ve 2. vites geçişlerindeki kütlemeli otomatik vites değişimi de hiç kalmadı.

    Ve en önemlilerinden biri belki hatırlarsın, hani uzun yolculuklarda belirginleşen devir dalgalanmasından bahsetmiştim; o sorun da kalmadı. Ben aklımca bu sorunun uzun yolda ortaya çıkmasını şanzıman sıcaklık değerlerinin artmasına bağladım. Çünkü kısa mesafeli yolculuklarda hissetmiyordum. Yağ da eskimiş olunca araba ileri atılıp sonra geri çekiliyor gibi oluyordu. Yeni yağla bu durum kalmadı.

    İnşallah öncesinde şanzımanda kopan partikül vs. olmamıştır da uzun yıllar sorunsuzca kullanırım.




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.