Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvonun yağı 160 TL/4 lt yani 8 litre işçilik hariç 320 ye geliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    Volvonun yağı 160 TL/4 lt yani 8 litre işçilik hariç 320 ye geliyor..

    İki misliymiş...Bu durumda karar vermek zor hakıkaten.

    Yarın inşallah bir aksilik olmazsa yol bilgisayarındaki servis uyarısını sildirmek için gençler servis'e tekrar gideceğim. Onlara sorayım bakalım Volvo'nun kendi yağı kaç paraymış. Bakarsın daha ucuza temin edebiliyorlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 11 Aralık 2009; 15:49:49 >
  • Nerdeyse 3 misli :) çok fazla bence... bende GULF DEXRON III alayım bari..
  • başta meteg bey olmak üzere tüm volvoculara selamlar. bende yazdıklarınızı üşenmeden okudum. gerçekten faydalı bilgiler vermişsiniz. meteg bey size bi sorum olacak. aracımdan genel olarak çok memnunum. 99 model s 80 2.9 aracım var. aracımda devamlı olarak 'emission sistem service required' yazısı var ve arıza göstergesi yanıyor. egzos muayenesinde ölçüm değerleri normal çıktı ama aracı park halinde çalıştırdığım zaman insanı rahatsız eden bi egzos kokusu yayılıyor egsozdan.ayrıca aracımda fabrika verilerine göre hızlanması 9,1 saniye ancak ben 10,5 saniyenin altına hiç inemedim. araç 204 bg. aracın çekişinde problem olduğu belli. sebebi ne olabilir. bu emisyon arızasının sebebi ve maliyeti yaklaşık ne olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    Nerdeyse 3 misli :) çok fazla bence... bende GULF DEXRON III alayım bari..

    Evet, nerdeyse üç misliymiş; yanlış hesap etmişim.

    Dün servise gittim. Ustaya durumu anlattım. Bir arkadaşım var o da şanzıman yağını değiştirmek istiyor ama kendisi İstanbul'da değil. Sorduğu yerde Volvo yağ önermiş ama fiyatını çok söylemişler. 4lt.si 160 TL.dedim.

    O da: Evet, maalesef Volvo yağları pahalı. Ben Gulf'tan çok kişiye kullandım ve hep olumlu yorum aldım dedi ve devam etti. Önemli olan dextron III olması diye...

    Bu arada yağ değişiminden sonra Volvo'ya götürmüştü arabayı usta. Bilgisayara bağlanacak diye. İşte ona da değindi. "Orada yeni şanzıman yazılımı yüklendi. Sorunların düzelmesinde o yazılımın da etkisi var. Volvo sık sık yazılım güncelliyor bu konuda..." dedi. Tabii ne kadar doğrudur ben bilemiyorum. Söylediğini aktardım.




  • Arkadaşlar bir şey soracağım. Çok temiz bir S70 T-5 im var orjinal 75.000de bir depo benzin ile şehir içinde 420km gidebiliyorum yani 100kmde 17.5 l,itre yakıyor. kmde 500tl bana çok fazla geldi. Meteg hocam bilir diye düşünüyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
  • hangi sehirde ikamet ediyorsunuz arac otm mi manuel mi istanbulda yasiyor ve araciniz otm ise bence normal
  • İstanbulda yaşıyorum. Araç 1997 S70 T-5 2000 motor ve otomatik
  • ankarada otm98 model t5 sahibiyim 15 litre civarinda yol bilgisayarinda gorunen yakıt var ben lpg taktirim yoksa benzine dayanilacak gibi degil
  • Merhabalar Herkese


    Ben bir süredir forumu takip ediyorum, buradaki tavsiyeler konusunda özellikle meteg beyin tavsiyeleri doğrultusunda bir araç aldım. Araç 1998 Model Volvo S40 2.0, araç temiz sıfır hata.. Motor gayet iyi durumda KM 188 Binde. Volvo için bu km önemli değil diye çok kişi yazmış bende itibar ettim ustaya gösterdim kmside uygun.
    Araç genel olarak güzel, güvenliği konforu tartışılmaz.. Amaaa gel gelelim benim bir sorunum var; Araçta Atiker marka bir LPG var, LPG dönüşümü yaklaşık 6 ay önce yapılmış. Araç benzinde kullanırken son derece seri ve hızlı ama lpgde kullanırken berbat, araç lpgde büyük bir sorun yaşıyor gaza bastığım anda titremeye sarsılmaya başlıyor, araç yolda giderken sarsıntı yapıyor tıpkı taşlı bir yolda gidermiş gibi oluyor, gazı bir alıyo bir kesiyo bir alıyor bir kesiyor kaba tabirle kerkinme dediğimiz sorunu yaşıyor. Bunu özellikle 2500 devir altına düşünce yapıyor ve hasbel kader deviri düşürürseniz yandınız... Araç gitmiyor bayırda 3. vitese düşüyor yine gitmiyor solumda hacı muratlar şahinler toroslar geçiyor.. kamyonlara bile yetişemiyorum aracın maksımum hızı 160 onuda bayıraşağı zorlayarak yaptım.. o derece vahim bir durum.. ve işin saçma bir yanı bu kadar performansı kötü ve kerkinerek zor giden bir araç 193 km'de (litresi:1,89TL'den) 47 liralık gaz yaktı... Olayın vahametini anlatır bu oran zannımca...

    Aracın en büyük sorunu bu ve bu sorunda zaten baya önemli...


    Lütfen ustalarımızdan, tecrübelilerden ve bilenlerden öneri bekliyorum... Araç bu sorunu niye yapar? Neresi bozuktur? Neyi olabilir?
    Meteg bey ve diğer bilen arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun.
    Şimdiden teşekkürler cevabınızı bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuyukun -- 14 Aralık 2009; 22:04:43 >




  • Ayrıca aracın triger setinin değişip değişmediğini bilmiyorum araç 188 binde değişip değişmediğini nasıl anlarım.. Triger serviste ve dışarda kaç değişir volvo s40ların. Bilen varsa biraz bilgi verebilir mi? Ankaradaki fiyatları özellikle yazarsanız sevinirim çünkü ankaradayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuyukun

    Merhabalar Herkese

    Ben bir süredir forumu takip ediyorum, buradaki tavsiyeler konusunda özellikle meteg beyin tavsiyeleri doğrultusunda bir araç aldım. Araç 1998 Model Volvo S40 2.0, araç temiz sıfır hata.. Motor gayet iyi durumda KM 188 Binde. Volvo için bu km önemli değil diye çok kişi yazmış bende itibar ettim ustaya gösterdim kmside uygun.
    Araç genel olarak güzel, güvenliği konforu tartışılmaz.. Amaaa gel gelelim benim bir sorunum var; Araçta Atiker marka bir LPG var, LPG dönüşümü yaklaşık 6 ay önce yapılmış. Araç benzinde kullanırken son derece seri ve hızlı ama lpgde kullanırken berbat, araç lpgde büyük bir sorun yaşıyor gaza bastığım anda titremeye sarsılmaya başlıyor, araç yolda giderken sarsıntı yapıyor tıpkı taşlı bir yolda gidermiş gibi oluyor, gazı bir alıyo bir kesiyo bir alıyor bir kesiyor kaba tabirle kerkinme dediğimiz sorunu yaşıyor. Bunu özellikle 2500 devir altına düşünce yapıyor ve hasbel kader deviri düşürürseniz yandınız... Araç gitmiyor bayırda 3. vitese düşüyor yine gitmiyor solumda hacı muratlar şahinler toroslar geçiyor.. kamyonlara bile yetişemiyorum aracın maksımum hızı 160 onuda bayıraşağı zorlayarak yaptım.. o derece vahim bir durum.. ve işin saçma bir yanı bu kadar performansı kötü ve kerkinerek zor giden bir araç 193 km'de (litresi:1,89TL'den) 47 liralık benzin yaktı... Olayın vahametini anlatır bu oran zannımca...

    Aracın en büyük sorunu bu ve bu sorunda zaten baya önemli...

    Lütfen ustalarımızdan, tecrübelilerden ve bilenlerden öneri bekliyorum... Araç bu sorunu niye yapar? Neresi bozuktur? Neyi olabilir?
    Meteg bey ve diğer bilen arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun.
    Şimdiden teşekkürler cevabınızı bekliyorum..




  • Alıntı yapmışsınız ama cevap yazmamışsınız, sorun hakkında bir bilginiz var mı hesheit?
  • meteg usta görsün diye diğer başlıktan buraya ekledim. Bu konularda onun yanında bize laf düşmez. Kendisi Ankara'da olmadığı için ben sadece aracı gösterebileceğiniz yer olarak İvedik Sanayii'ndeki Yiğit Volvo'yu önereyim.
  • o zaman meteg ustanın söyeleyeceklerini bekleyelim. ona göre birşeyler yapacaz artık inşallah önemli birşey değildir. zannımca gaz dönüşümünde ya sisteminde bir sorun var benzinde araba normal..
  • aracin genel bakim onarim icin ivedikde yigit volvo var oneririm basiniz arimaz lpg icinse pm atiyorum
  • sevgili arkadaşlar,

    ben lpg konusunda çok fazla bilgi sahibi değilim.kullandığım aracımda(850 volvo) ve ailemdeki diğer fertlerin araçlarında da lpg yok.fakat bir kuzenim lpgye çok meraklıdır.aldığı her araca lpg mutlaka taktırır.kendisi doktordur ve çok sık araç değiştirir.maksimum 2 sene kullanır bir aracı.onun kullandığı bazı farklı araçlarda ki bunlar arasında grand cherokee'den ford focus'a audi a6 dan tutun da toyotaya birçok araba oldu.. tüm bu araçlarda lpg daima arıza lambasını yaktı ve araçlar rampa çıkışlarında oldukça fazla güçten düştü. buradan benim anladığım lpg motor yük altında iken aracı güçten düşürüyor.fakat lpg konusunda tecrübesi olan arkadaşlar bu konuda belki daha detaylı bilgi verebilir. bence sorunun kaynağı ecuların aracın lambda oranı ve yakıt hava oranını lpg ye tamamen uyumlu olarak algılayamamaları.

    volvoların tüm modelleri ile tam uyumlu ve sorunsuz çalışan tek lpg kiti 'prins' tir.fakat bu sistem piyasadaki diğer markalara nazaran daha pahalıdır.ama volvosuna lpg taktırmak isteyenlere önerdiğim tek kittir.sebebi ise bizzat test ederek araçları kullanma fırsatı bulmamdır.ama tekrar ifade etmem gerekir ki lpg ayrı bir uzmanlık gerektiren bir konudur.ben volvolar konusunda uzman olabilirim ama lpg konusunda ne yazık ki değilim..

    lpg kiti ile sorun yaşayan arkadaşımıza tavsiyem o lpg kitini takan firmaya başvurması ve lpg kitinde var olabilecek bir arızanın araştırılmasını istemesi.sonuç olarak araç benzinde normal çalışıyor ama lpg de bir terslik var ki araç saçmalıyor..

    hepinize selamlar saygılar..




  • Teşekkürler meteg usta sağolasın.

    Arkadaşlar benim sorunumu bilen ve bilgi verecek olan başka arkadaşımız var mı?
  • arkadaşlar bikaç gün önce bi sorum olmuştu ama henüz kimseden cevap gelmedi. birisi yardımcı olabilirse sevinirim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: skyldig

    başta meteg bey olmak üzere tüm volvoculara selamlar. bende yazdıklarınızı üşenmeden okudum. gerçekten faydalı bilgiler vermişsiniz. meteg bey size bi sorum olacak. aracımdan genel olarak çok memnunum. 99 model s 80 2.9 aracım var. aracımda devamlı olarak 'emission sistem service required' yazısı var ve arıza göstergesi yanıyor. egzos muayenesinde ölçüm değerleri normal çıktı ama aracı park halinde çalıştırdığım zaman insanı rahatsız eden bi egzos kokusu yayılıyor egsozdan.ayrıca aracımda fabrika verilerine göre hızlanması 9,1 saniye ancak ben 10,5 saniyenin altına hiç inemedim. araç 204 bg. aracın çekişinde problem olduğu belli. sebebi ne olabilir. bu emisyon arızasının sebebi ve maliyeti yaklaşık ne olur ?




  • skyldig arkadaşımızın sorusunu atlamışız..


    emissions service özellikle 80li yıllarında ortasından itibaren hemen hemen tüm araçlarda bulunan ve motorun çevreye en az zararı vermesi için araca eklenen bir sistemdir.bu sistemin amacı motordan çıkan bazı atıkların yağ atıkları gibi atmosfere salınmasını engellemek içindir. belli ki sistemin bakımı ihmal edilmiş ve düzgün çalışmayan sistem yüzünden arıza lambası yanmıştır.yapmanız gereken özel bir servise gidip arıza kodu aldırıp ona göre hareket etmektir.


    iyi akşamlar..
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.