Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tekrar selamlar,


    alpergalip arkadaşımızın soruları ile başlayalım:


    otomatik şanzımanı manuel olarak kullanmanın bir zararı yoktur.zaten olsa idi böyle bir imkan tanınmaz ve şanzımanda bu özellik olmazdı.çünkü hiçbir üretici daha sonra başını ağrıtma ihtimali olan bir teknolojiyi aracına koymak istemez.fakat manuel modda kullanımın da belli kuralları vardır.bu kuralları aracınızın kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz.


    bahsi geçen kronik şanzıman sorunu olan araçlar:

    1992-1997 arası üretilen volvo 850 serilerinden bazıları
    1999-2003 arası üretilen s40,s80 gibi modellerdir. bu araçlarda çıkan şanzıman sorunu çoğunlukla fabrikasyon kaynaklıdır ama çoğu kullanıcı bunu bilmez.(bu iş biraz araştırma gerektirir.) öğrendiği zaman da zaten araç çoktan garanti dışı olmuştur bile.. 2003 yılından itibaren vites kutuları tamamen değişime uğramış ve kronik sorunlardan arındırılmıştır.elbette bu yapılana kadar birçok kişinin ağzı da sütten yanmış ve astronomik tamir paraları ödenmiş veya araç hurdaya çıkarılmıştır. ama ülkemizde halen daha önemli bir kesim otomatik şanzımanın yağının de belli süreler sonunda değişmesi gerektiğini bilmez.hem vatandaşlar hem de servisler var bilmeyen.bu durum da takdir edersinizi ki şanzıman sorunlarının büyümesinin başka bir yan sebebidir.

    highwaymouse,

    yazdığım şeylerin dikkate alınıp işe yaradığını görmek güzel.. olası bir pahalı tamirattan yırtmış oldun bu şekilde.. 60,000 km sonra tekrar değiştirmeyi unutma(eğer aracı o kadar km daha kullanacaksan tabi)

    verilen miktar 8lt doğru ve yağ boşaltma işlemi de doğru yapılmış.kullanılan yağ DEXRON 3G özelliklerini karşıladığı sürece markanın çok fazla bir önemi yoktur.sonuç olarak sizinki de standartlara uygun bir yağ.

    iyi günler dilerim..




  • Tekrar sağolasın hocam. En azından eğer bir gün şanzıman sorunu verirse bilirim ki elimden geleni yaptım. Diğer türlü "keşke yağını değişseymişim" diye insanda büyük pişmanlık olur. Zaten görünen köyde kılavuz istemez derler. Yağ siyaha yaklaşmış, üstelik eskiltmiş de. Bilemiyorum bir kaç sayfa arkada "Benim araba230 binde ama hala yağ değiştirmedim" diyen arkadaşların yağı ne durumdadır.

    Bu arada sanzıman sorunu için model yıllarından bahsetmişsin. 2003 yılı sınır sanıyorum. Ama bazı yerlerde 2004 modelleri de ekliyorlar. Acaba benim aracım olan 2003 model s60 2.0T otomatik vites için ne diyebiliriz. Sorunlu model midir, değil midir?

    60 bin km.sonra tekrar değiştir uyarını da aklımda bulunduracağım hocam. Senede 10 bin km.lik bir ortalamam var. 5-6 sene sürecek gibi. O zamana nasip artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    yazdığım şeylerin dikkate alınıp işe yaradığını görmek güzel.. olası bir pahalı tamirattan yırtmış oldun bu şekilde..


    @meteg hocam,

    İş yoğunluğundan ben de yazamamıştım ama bu konudaki uyarıların için ben de sana teşekkür etmek isterim.

    Ben, aracına özen göstermeye çalışan, eski ve değişik çok araba kullanmış bir sürücüyüm. Şu anda bile değişik 4-5 araç kullandığım oluyor. Kullandığım aracı dinler ve takip ederim. Tamir etme becerim ve vaktim olmasa da gerektiğinde aracı geciktirmeden ve hem de yetkili servisine götürmekte hiç tereddüt etmem.

    2005 S60 2.5T AWD Geartronic aracım var. 80,000 bakımından sonraki dönemde devir düşüklüğü yaşatmaya başladı. Sanki baskı balatası bitmiş araç gibi devirlenmede isteksizlik başlamıştı. Normalde gazdan ayağımı çektiğimde 1750 civarı olan devir 1400'lere düşmüştü ve çekmediği için araçta feci vibrasyon yapıyordu. Devir arttırmak sadece gaza yüklenip vites küçültmekle mümkün oluyordu. Böyle bir durumda hem aracı kullanmanın hiç keyfi kalmıyor, hem de insan ters giden bir şey var diye endişe ediyor.

    Daha sizi yazdıklarınızı da okumamıştım o ara...

    Oysa 80,000 bakımına bıraktığımda (Ankara'ki bir yetkili servis) ve özellikle şanzuman yağının değişip değişmeyeceğini sorduğumda bana "otm. viteslerde yağ değiştirmiyoruz!" dediler. Halbuki aracın tamir check-list'lerinde 40,000 ve katları km'lerde şanzuman yağı kontrolü ve gerekirse değişiminin yapılması gerekiği açıkça yazıyor. "Neden değiştirmiyorsunuz?" diye sorduğumda da "Daha önce bir kere değişim yaptığımız bir aracın şanzumanı arızalandı, o yüzden bu riske girmiyoruz. Zaten bu yağlar life-time. " dediler.

    Saçma gelse de o gün acele işim vardı çok tartışamadım.

    Bir kaç yüz km sonra yukarıda bahsettiğim sorun başgösterdi. Aracı servise götürdüm ve derdimi anlatmaya çalıştım ama nafile... Kimse benim fark ettiğim performans düşüklüğünü fark etmedi ve "araba sapasağlam" diye rapor verdi. Neyse 5,000 km boyunca 4-5 kere servise gidip onları baydım ama nafile.

    Ben "araba çekmiyor ve devri düşük" dedikçe onlar bana dip gaz yapıp "işte araba canavar gibi gidiyor daha ne?" dediler. En komiği de, ben "yahu bu arabanın süratine ve vitesine göre olması gereken devri nedir? Bari ona bakın öyle kontrol edin!" dediğimde, servisteki bir allahın kulunun böyle bir şeyi bilmediğini anladım. Bilgisayarda bir arıza görüyorlarsa tamir ediyorlar, yoksa arıza kendini gösterene kadar deyim yerinde ise arabadaki semptomlarla hiç ilgilenmiyorlar. Halbuki Volvo gibi bir arabayı dikkatlice takip edip, aracı dinlerseniz, bir çok arızayı olmadan engellemeniz mümkün olabilir.

    Acaba 4 çeker mi arazalandı diye düşündüm ama ondan da değilmiş. Neyse ki!

    En sonunda web'de araştırken sizin bu sayfanızı gördüm ve okuduktan sonra iyice emin olup, servise gittim ve zorla yağı değiştirmelerini istedim. Hatta biraz da tartışma çıktı. Yağı değiştirmeyecekseniz, bana yağ değişiminin gerekli olmadığını belirtir antetli kağıdınıza ve kaşeli bir yazı verin dedim. Hemen ikna oldular!!!

    Ve sonuç?..

    Yağ değişiminden hemen 10 km sonra araba, bildiğim eski arabam oldu.


    Sıkışıklıktan yazamamıştım ama size gerçekten teşekkür ederim, neredeyse arabayı satmak üzereydim çünkü.


    Bu arada belirteyim, şehir içi ve şehir dışı olmak üzere yılda 30,000-40,000 km arası yol yapıyorum. Ve bazen uzun yolda sıkça dip gaz yaparım. Hem bu tarz bir kullanım hem de dur-kalk şehir içi kullanımı yağın efsafını kaybetmesini çabuklaştırıyor. Bu durumda hem motor yağının hem de şanzuman yağının önerilenden daha kısa periyotlarla yapılması gerekiyor. Şanzuman için bunun muhakkak 60,000 olması gerekmiyor. 60,000'den önce de olabilir bu. Önemli olan aracı takip edip, semptomları zamanında fark etmek.

    Servisin belirttiği şanzumanı dağılan arabanın da yine yağ değişimindeki gecikmeden olduğunu tahmin ediyorum. Muhtemelen yağ eksikliği yüzünden fazlaca aşınan dişli vs. arasında oluşan boşluk, konan yeni ve nispeten ince kalan yağla kapatılamadı. eğer zamanında yağ değişimi yapılsaydı bu sorun olmayabilirdi. Demek ki geciktirilen yağ değişimi her zaman olumlu sunuç vermiyor.

    Servisin bu Life-Time değişmeyen şanzuman yağı geyiğini de çözdüğümü düşünüyorum... Şanzuman yağı gerçekten life-time yani şanzumanın ömrü-boyu değişmese de olabiliyor. Ama yağı değiştirmediğiniz için, şanzumanın bu ömrü 100,000 km mi olur, 150,000 km mi olur, orası meçhul. Yağ değişimi yapılmadığında size söylenecek şey ise "Abi, sizin şanzumanın vadesi gelmiş" olacaktır. Yani yağ gerçekten life-time gitmiştir. Ama bu ömür kısa olmuş bu kimsenin umurunda değil.

    Çok uzatıp başınızı şişirdim.

    Tekrar teşekkürler.

    Volkan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 25 Aralık 2009; 22:59:00 >




  • @volkan.d

    Çok güzel ve ibretlik bir yazı olmuş. Eline sağlık...

    Ben de bugün dönüş yolunda arabada olumlu yönde bir değişiklik hissettim. Ama mesafe kısa olduğu için yanılma ihtimalime binaen ona değinmedim. Biraz daha kullanıp görüşüm netleşincee durumu bildiririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    @volkan.d

    Çok güzel ve ibretlik bir yazı olmuş. Eline sağlık...

    Ben de bugün dönüş yolunda arabada olumlu yönde bir değişiklik hissettim. Ama mesafe kısa olduğu için yanılma ihtimalime binaen ona değinmedim. Biraz daha kullanıp görüşüm netleşincee durumu bildiririm.


    Sana şimdiden geçmiş olsun. Sen de ucuz atlatmışsın gibi..
  • Kullandıkları yağı buldum. Tam ismi GULF ATF DX III müş. Dexron 3 G özelliklerini taşıyormuş.

    http://www.integralpetrol.com/gulf60.html

    @volkan.d

    Sağolasın dostum. İnşallah dediğin gibi riski atlatmışızdır. Arabanın çekişi artmış gibi ve en önemlisi vites geçişleri çok yumuşaklaşmış gibi geldi bana. Özellikle küçük viteslerde kütleme şeklinde sarsıntılı geçişler oluyordu zaman zaman. Akşam üzeri de dolaştım biraz. Ben yanılmıyorsam eğer hiç kalmamış gibi o durum.




  • s70 t5 e otm sanzuman yag oneriniz nedir acaba kırmızı sanzuman yagı var ustunde atf 220 yanlis hatrlamıyosam ondan koyuyolar degisimde nasil yapmaliyiz birde bunlarin hepsi bosalmıyomus degisirken 11 litrenin 3.5 4 u degisomus
    cevabiniz icin simdiden tesekkr ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer49

    s70 t5 e otm sanzuman yag oneriniz nedir acaba kırmızı sanzuman yagı var ustunde atf 220 yanlis hatrlamıyosam ondan koyuyolar degisimde nasil yapmaliyiz birde bunlarin hepsi bosalmıyomus degisirken 11 litrenin 3.5 4 u degisomus
    cevabiniz icin simdiden tesekkr ederim

    Yağ markaları hakkında bir bilgim yok, onu geçiyorum. Değişim yöntemi hakkında bugün az üstte yazdıklarımı buraya alayım. Benim araba s60, şanzımanın aldığı yağ miktarı sende farklı olabilir. Ona takılma...
    --------------------

    Yağ değişimi şu şekilde yaptılar: Toplam 8 lt. yağ alıyormuş. İlk önce radyotörün olduğu yerdeki hortumu söktüler, ona başka bir hortum bağladılar. O hortumun diğer ucunu da bir bidona. Arabayı çalıştırdılar. Buradan yağı dışarı attı araba. 3,1 lt. kadar boşaldıktan sonra 4 lt. gül şerbeti renginde temiz yağ koydular. Bu şekilde vites geçişlerini kontrol ettiler ve ufak bir test sürüşü yaptılar. Daha sonra 4,1 lt. kadar tekrar boşalttılar. Bu boşalan tabii, eski ve yeni yağ karışımıydı. Sonra 4lt. daha yeni yağ koydular. Sonuçta tamamen sıfır yağ olmadı, biraz eskisiyle karışık oldu.
    -----------------

    meteg usta da bu şekilde değişimin doğru olduğunu söyledi.

    Ekleme: Senin yağı buldum. Mobil'in bir yağıymış.

    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_ATF_220.asp

    Dextron II sınıfındaymış. Uygun mudur onu meteg usta bilir.




  • Bilgisini paylaşan ve yönlendiren meteg ustaya, ve tecrübelerini paylaşan mouse ve volkana teşekkür ederiz. Çok faydalı ve derslik bir paylaşım oldu.

    Volkanın şu Life-Time tesbitinide bayıldım, süperdi:) Geyik gibi görünsede hakkaten trajikomik bir gerçekliği var büyük ihtimal.
  • Sayın meteg S70 T5 99 model şanzıman yağı ne kullanmalıyım. eski yazılarını okudum 98 den sonrası dexron 3 kullansın demişsin yanlış anlamadıysam. Birde volvo servisi orjinal yağın litresine 40 TL istedi, Piyasadaki dexron 3 yağların litresi 12 TL. İlla volvo orjinal yağı olması şartmı. Selamlar Bilgine Birikimine Paylaşımına Hürmetler
  • cevabin icin tesekkur ediyorum.arac(150.000kmde aldim)40 bindir bende ilk getirdigimde 1000 kmde bir olarak 3 sefer degistim yagini daha sonra bu degisimlerden 20 bin sonra tekrar degisen 3.5 4 litrelik kismi degistim o degisimlerin ustune 20 bin oldu. tekrar degisip degismeme konusunda cok aradayim. meteg usta gorunce yorum yaparsan sevinirm
    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: omer49

    s70 t5 e otm sanzuman yag oneriniz nedir acaba kırmızı sanzuman yagı var ustunde atf 220 yanlis hatrlamıyosam ondan koyuyolar degisimde nasil yapmaliyiz birde bunlarin hepsi bosalmıyomus degisirken 11 litrenin 3.5 4 u degisomus
    cevabiniz icin simdiden tesekkr ederim

    Yağ markaları hakkında bir bilgim yok, onu geçiyorum. Değişim yöntemi hakkında bugün az üstte yazdıklarımı buraya alayım. Benim araba s60, şanzımanın aldığı yağ miktarı sende farklı olabilir. Ona takılma...
    --------------------

    Yağ değişimi şu şekilde yaptılar: Toplam 8 lt. yağ alıyormuş. İlk önce radyotörün olduğu yerdeki hortumu söktüler, ona başka bir hortum bağladılar. O hortumun diğer ucunu da bir bidona. Arabayı çalıştırdılar. Buradan yağı dışarı attı araba. 3,1 lt. kadar boşaldıktan sonra 4 lt. gül şerbeti renginde temiz yağ koydular. Bu şekilde vites geçişlerini kontrol ettiler ve ufak bir test sürüşü yaptılar. Daha sonra 4,1 lt. kadar tekrar boşalttılar. Bu boşalan tabii, eski ve yeni yağ karışımıydı. Sonra 4lt. daha yeni yağ koydular. Sonuçta tamamen sıfır yağ olmadı, biraz eskisiyle karışık oldu.
    -----------------

    meteg usta da bu şekilde değişimin doğru olduğunu söyledi.

    Ekleme: Senin yağı buldum. Mobil'in bir yağıymış.

    http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_ATF_220.asp

    Dextron II sınıfındaymış. Uygun mudur onu meteg usta bilir.




  • tekrar selamlar,


    volkan d arkadaşımızın yaşadıkları sizlere burada anlattıklarımın doğruluğunun bir anlamda ispatı gibi olmuş ve gerçekten de ibretlik.acaba yağ değişimi gerekmez diyen servis yetkilileri ne düşünüyorlardır şu anda? konunun çözüme kavuşmasına ve buna vesile olmama gerçekten de sevindim.umarım artık araca ağız tadı ile binersin..


    Alduras arkadaşımızın sorusu ile ilgili olarak ise dexron 3 dexron2 den daha üstün bir yağdır.ve tüm volvolarda 1990 öncesi araçlar hariç kullanılması zaruri olan yağdır.dolayısıyle s70 aracınızda da aynı yağın kullanılması doğru olandır.çeşitli markaların dexron3g özelliklerinde yağları mevcuttur.bunların arasından seçim yapmak size kalmıştır.


    220 atf ne yazık ki bu vites kutuları için uygun değilir.220atf ancak ve ancak hidrolik direksiyon yağı olarak kullanılabilir bu araçlarda.220 atf türü yağ 1990 öncesi araçlarda mercedes vb gibi araçlar için uygundur.çünkü bu araçların vites kutusunda elektronik üniteler pek bulunmaz.ve belirtmem gerekir ki elektronik unite olan ve olmayan araçların vites kutularının yağ ihtiyacı da oldukça farklıdır.



    saygılar sevgiler..




  • s70 icin ne yag onerirsiniz ornegin dexron 3 koysak bundan sonra ustune sorun olurmu tamami degisemediginden dolayi onerilerinizi :D bekliyorum bildigim kadariyla ayni renk yag ile degismek gerekiyomus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omer49 -- 8 Aralık 2009; 12:31:02 >
  • omer49,


    vites kutusu yağının highwaymouse nickli arkadaşımızın aracında olduğu gibi aynı yöntem ile değiştirilmesi gerekmekte.otomatik vites kutularında daima 2 litre bazen 3 litre yağ kalabilir.çünkü tork konvertörü sadece kendisi 2,5 3 litre yağ alır. bunun alınması ancak kutunun sökülmesi ile mümkündür.bu yüzden makine bağlanarak eski yağ mümkün olduğunca dışarı alınır. aracında kullanılması gereken yağ daha önce de ifade ettiğim gibi dexron 3 tür. başka özellikte olan mesela dexron 2 ile karıştırılmamalı veya iki farklı yağ vites kutusuna konulmamalıdır. aynı şey motor yağları için de geçerlidir.

    uzun lafın kısası aracının yağ rengin kontrol edilmelidir.yağ sağlıklı ise(kan kırmızı) ve sadece eksikse ilave edilmesi yeter. yok eğer yağ rengi atmışsa kahverengi veya siyah değişme zamanı gelmiş demektir.zaten çoğu zaman vites kutusu kendini belli eder.geçişlerde bocalama ve vuruntu olur.

    bir diğer konu ise eğer yağ değişiminden çok kısa süre sonra 10,000 km veya 6 ay yağ rengi atarsa ve yağda metallik partiküller görülürse o vites kutusu sorunludur.ve bozulmaya yüz tutmuştur.

    kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    bir diğer konu ise eğer yağ değişiminden çok kısa süre sonra 10,000 km veya 6 ay yağ rengi atarsa ve yağda metallik partiküller görülürse o vites kutusu sorunludur.ve bozulmaya yüz tutmuştur.




    Bu kısım dikkatimi çekti ve oldukça önemli bir konuya benziyor. Yeni yağ değişimi yaptırmış biri olarak her ne kadar bazı riskleri azaltmış olsak da, tümden rahatlayacak bir durum yok anlaşılan.

    Yalnız sorular cevap, cevaplar soru doğuruyor meteg hocam. Şimdi benim arabada olan şekilde yağ değişiminde bir miktar eski yağ kalıyor şanzımanda. Dolayısıyla yağ çubuğundan baktığımızda şerbet kırmızılığında bir renk göremeyiz muhtemelen. Ve o partikülleri görebilmek için yine yağ boşaltılması gerekir heralde. Dolayısıyla bu bahsettiğin durumu anlayabilmek için servise uğramamız mı gerekir?

    Ayrıca bugün sabah arabayı çalıştırdığımda "TIME FOR REGULAR SERVIS" uyarısı aldım. Bu standart servis zamanı geldiğini bildiren uyarının tesadüfen denk gelmesi mi, yağ değişimi ile ilgisi var mı?

    Yukarıda bir sorum daha vardı sanırım gözünden kaçtı hocam. 2003 model s60, bahsettiğin sorunlu modellerden midir?

    Bir de yağ değişiminden sonra çok belirgin vites geçişlerinde yumuşaklık, kadifelik oldu. Eskisine göre vites geçişleri çok daha iyi. Arada bir rastladığım sarsıntılı vites geçişleri kalmadı. Bunu da yazmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 8 Aralık 2009; 20:00:33 >




  • slm usta ben 1998-2001 arası bir volvo s40 almayı düşünüyorum ancak aklıma takılan bir kaç soru var 1.1998-2001 modelleri arasında ne gibi farklılıklar var 2.hangi modeli almamı öneriyorsunuz 3.bide S tuşu var spor mod bu spor mod hangi modellerinde var otomatik vites de gördümde acaba düz vites de de varmı acaba ve hangi modellerinde var 4.bu 165hp modellerinin yakıtı nasıl.USTAM BU SORULARIMI CEVAPLANDIRIRSAN SEVİNİRİM ŞİMDİDEN TEŞEKÜRLER
  • suan icinde atf220 var ben atf 320 ile degiscem o dexron3mus ama sizinde dediginiz gibi icinde kalan ve yeni koydugumuz dexron 3 ile karisan dexron 2 nin zarari olur mu ??
    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    omer49,


    vites kutusu yağının highwaymouse nickli arkadaşımızın aracında olduğu gibi aynı yöntem ile değiştirilmesi gerekmekte.otomatik vites kutularında daima 2 litre bazen 3 litre yağ kalabilir.çünkü tork konvertörü sadece kendisi 2,5 3 litre yağ alır. bunun alınması ancak kutunun sökülmesi ile mümkündür.bu yüzden makine bağlanarak eski yağ mümkün olduğunca dışarı alınır. aracında kullanılması gereken yağ daha önce de ifade ettiğim gibi dexron 3 tür. başka özellikte olan mesela dexron 2 ile karıştırılmamalı veya iki farklı yağ vites kutusuna konulmamalıdır. aynı şey motor yağları için de geçerlidir.

    uzun lafın kısası aracının yağ rengin kontrol edilmelidir.yağ sağlıklı ise(kan kırmızı) ve sadece eksikse ilave edilmesi yeter. yok eğer yağ rengi atmışsa kahverengi veya siyah değişme zamanı gelmiş demektir.zaten çoğu zaman vites kutusu kendini belli eder.geçişlerde bocalama ve vuruntu olur.

    bir diğer konu ise eğer yağ değişiminden çok kısa süre sonra 10,000 km veya 6 ay yağ rengi atarsa ve yağda metallik partiküller görülürse o vites kutusu sorunludur.ve bozulmaya yüz tutmuştur.

    kolay gelsin..




  • SLM ARKADAŞLAR...öncelikle forma yenı uye oldugumu belırtmek ısterım.gercekten cok yararlı bılgıler ıcermekte.yıllardır mercedes kullanıyorum bundan oncekı beş arabamda mercedes tı su ankı arabam 1997 model 850 t5...volvo konusunda hıcbır bılgı sahıbı degıldım bu konuda bu formun bana cok yararı oldu yararlanmayada devam edıyorum...sorum şu;arabamla belli bı hıza ulaştıktan sonra ıcerıde ruzgar ugultusu oluyo bu araclarda bu ugultu normalmıdır yoksa bu arabanın dezavantajlarından bıtanesımıdır.bu ugultunun sebebı kapı fıtıllerı olabılır fakat yenısını aldıgımda da bu sorun bıtmemıs olabılır o yuzden sız degerlı volvo kullanıcılarına sormak ıstedım.sımdıden teskkurler....saygılar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Kullandıkları yağı buldum. Tam ismi GULF ATF DX III müş. Dexron 3 G özelliklerini taşıyormuş.

    http://www.integralpetrol.com/gulf60.html

    @volkan.d

    Sağolasın dostum. İnşallah dediğin gibi riski atlatmışızdır. Arabanın çekişi artmış gibi ve en önemlisi vites geçişleri çok yumuşaklaşmış gibi geldi bana. Özellikle küçük viteslerde kütleme şeklinde sarsıntılı geçişler oluyordu zaman zaman. Akşam üzeri de dolaştım biraz. Ben yanılmıyorsam eğer hiç kalmamış gibi o durum.


    Highwaymouse selam, bu şanzuman yağı değiştirme meselesi ile alakalı olarak bu sabah bende İzmir VOLMAR özel servise uğradım, yağ değiştirme ile alakalı düşüncelerini söylediler. Değiştirme konusundada Yağın Teknik Speklerinin çok ama çok önemli olduğunu ısrarla vurguladılar, bu otomatik şanzumanlarda yağ akışkanlığın en iyi düzeyde olması gerektiğini aksi durumda değişimin çok bozulmuş bir yağa göre iyi olabileceğini fakat yinede istenilen düzeyde iyileşme sağlanmayacağını söylediler. Kendileride Volvonun kendi özel yağını kullanıyorlarmış ve buna muadil aynı spesifikasyonları verebilecek yağda arıyorlarmış bir yandan. Herhangi bir yağ kullanmamaları ve servislerinde kullanacakları yağın Volvo Orjinal yağı ile eşdeger olmasına dikkat ettiklerini söyledi ki bu çok hoşuma gitti. Bu yağı bulana kadarda Volvo orjinal yağı kullanacaklarını söylediler.

    Volvonun orjinal şanzuman yağı özellikleri aşağıdaki gibi;
    Density : 850 kg/m3
    Flash Point (Alevlenme noktası) : 198 oC
    Viscosity (akışkanlık) 40 derecede : 40 mm2/sn
    Viscosity (akışkanlık) 100 derecede : 7.5 mm2/sn
    Minimum Akma Noktası : -54 oC

    Highwaymouse senin kullandığın GULF ATF DX III Dexron 3 G yağın vermiş olduğun siteden özelliklerini inceledim, onlarda aşağıda yazılı, pek bir fark yok gibi.. Gözüme çarpan tek fark 100 derecedeki akışkanlık Volvo orjinal yağında 7.5mm2/sn iken GULF da 7.9mm2/sn.. Çokmu önemli?? Bilmiyorum?? Bende değiştirmeyi düşünüyorum aracım 47000de. GULF işimi görürmü? Bunun 4lt lik fiyatı ne kadardı acaba?

    GULF ATF DX III Dexron 3 G Tipik Özellikleri

    Viskozite , 100 oC, cSt 7.9
    Viskozite İndeksi 168
    Alevlenme Noktası, oC 184
    Akma Noktası, oC -40




  • 8 lt.si için aklımda yanlış kalmadıysa 120 TL. gibi bir fiyat yazmıştı usta. Yani 4lt.si 60 TL.ya geliyor. Fakat biliyorsun bazen tamirciler ücreti hesaplarken her ne kadar işçiliği ayrı yazsalar da kullanılan malzemeden de para kazanmak için %5-10 üzerine ekleyip listeye öyle yazabiliyorlar. Bu yüzden belki kendin alırsan daha ucuza gelebilir.

    Gulf işini görürmüye gelince, bende tabi kısa süreli izlenimlerime göre, görüyor, yorumlarımdan da farketmişsindir çok memnunum. O verdiğin ufak teknik farklılık fazla önemli değil gibi dursa da işin ehline bırakmak lazım cevabını.

    Ama ben usta yağı alıp geldikten sonra yağın kabına bakıp, sorarım araştırırım diye adını ezberlemeye çalışırken ustaya sordum. "Usta bu yağ nasıldır vs.?" O da meteg ustanın söylediği gibi sonundaki III'ü gösterip, önemli olan Dexron III olması dedi.

    Bu Dexron olayı belli bir standartı belirttiği için ve koca yağ firmalarının bunda hileli bildirim gibi bir hataya tevessül etmeyeceklerini düşündüğümden mantıken de kullanılabileceğini gösteriyor.

    Fakat içinin daha rahat olması açısından ve fiyat farkı aşırı değilse elbette Volvo'nun kendi yağını kullanabilirsin.

    Volvo'nun yağı kaç paraymış acaba?




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.