Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sn. meteg hocam merhabalar benim tekrar katalitik konvektör ile ilgili sorum olacak amerikadan sipariş ettiğim magnaflow ile ilgili sıkıntı yaşıyorum ürünün parasını ödedim fakat gönderme ile ilgili problemler var ups ile göndermek istiyorlar 80 dolar ücreti varmış artı gümrük vergisi falan var diyorlar sen bu katalitiği hangi yoldan ne şekilde oluyor yardımcı olursan sevinirim
    kolay gelsin
  • Meteg Hocam, bu forumu başından itibaren takip ettim, gerçekten bir Volvo düşkünüsünüz ve engin bilginiz var, bu bilginizi bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederiz.

    Ben 2008 S60 2.oT kullanıyordum, geçen hafta 2004 model 44000kmde oldukça temiz bir S60 R aldım. Aracı İstanbuldan alıp İzmire getirirken epey test ettim, gerçekten inanılmaz bir araç.

    S60 R modeli ile ilgili dikkat etmem, takip etmem ve bilmem gerekenleri benimle paylaşabilirseniz sevinirim.

    Saygılar...
  • slm arkadaslar benim bir sorunum var yardimizi ve onerilerinizi bekliyorum
    bugun 98 s70 t5ime cam filmi yaptırıyodum ama sagolsun lar arka cami yaparken camın onundeki anfilerin icine su kacırmıslar biraz basli sarkilarda ses yapıo du elimi ustune surdum baktigimda islanmis oldugunu farkettim :(
    simdi sorum bu anfiyi degismek mi gerekir kuruyunca gecer mi cozumu nedir cevaplariniz icin simdiden tesekkur ederim




  • Tüm Volvo sever camiasına selamlar,
    İlk defa Volvo almaya hazırlanıyorum: S40 2.0T (2004 model ), S40 t4 ( 2000 veya 2001 model ), S80 2.0T veyahut T5 ( 2000 veyahut 2001 model ).

    Orta Anadolu’da yaşıyorum ve en yakın yetkili servis Ankara’da, 300Km mesafemde.

    Sizlerden rica ettiğim, İstanbul’dan alınacağı için, göstermek üzere güvenilir ve dürüst usta tavsiyesi.
    Ayrıca seçimimi daraltmaya yardımcı olmak üzere, sürekli problemler çıkaran araçların dertleri ne olur, masrafları nalsıdır, hangi süreklilikle kronikleşmiş problem çıkarırlar.

    Bilgisizliğimi bağışlayın, sırf daha yeni model olduğundan S40 2.0T 2004 model kafamda ağır basıyor ama tavsiyelerinizi dikkatle izleyeceğim.

    Herkese teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum.
  • ## ilk Volvo mu alacağım ##

    Bu arada S40 t4 çok farklı performansa sahip gibi görünüyor

    LPG sistemlerinde araştırma yaptım, aşağıda verdiğim link te video tanıtımı var. tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi almak isterim

    http://www.teleflexgfiturkiye.com/Lpg-Video.html

    Saygılar ve selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    bond777 tekrar selamlar,


    kickdown için tam basman gerekir.yarımda da devir biraz yükselir ama kickdown gibi olmaz.ben şanzımanın mikro işlemcisini değiştirmedim eskisini kullanmaya devam ediyorum.yenisi 1200 tl..


    noktanınsabiti,

    eğer buraya yazdıklarımız size az da olsa fayda ediyorsa ne mutlu bize..









    sizin degerli bilgilerinizi aldikca daha cok soru sorasım geliyor, lutfen kusura bakmayın

    hala aklimda kalan bir kac soru daha var

    siz aracinizda, otomatik sanjımanı kendiniz yeniledikten sonra neden randimanli olmadi? yani gecislermi sorunluydu, yada bozulup yoldami kaldiniz veya ne gibi sorunlar sonucu sandik sanjiman getirtip takma geregi duydunuz acaba?

    diger bir sorum, 2. sahibinden, 210000de, üzerinde orjial turbosu olan, trigeri ve klima kompresörü yeni degistimiş, özel volvo servisinde sanjimani disindaki kapaklar haricinde komple yenilenmiş, katalitik konvertör sorunu olmayan bir 1996 850 t-5 i önümüzdeki 2-3 yıl masraf yapadan kullanılıp kullanılamayacagi aslinda? yurt disi forumlarda bu konular haricinde bir sorundan bahsedilmiyor hic

    bu araclar yuruyen aksamlari (alt tablalar z rotlari , amortisör gibi) kac km de bir degismeli yaklasik olarak?




  • bond 777,

    daha önceki mesajı sanırım iyi okumamışsın.otomatik vites kutusu iç aksamı alüminyum olduğu için ve önceki sahibinin hatalı kullanımı sonucu kutu yağsız kaldığı için sistem zarar görmüş ve yapılan tamirat ne yazık ki işe yaramamış ve sonuç olarak kutu beklenen verimi sağlayamamıştır.sonuç olarak değişim kaçınılmaz olmuştur..

    bahsettiğiniz aracın onarımları nasıl yapılmış? ve orjinal parça kullanılmış mı?

    bu araçların 2-3 sene arıza çıkarmadan kullanılabileceğinin bir garantisi yoktur.ama eğer servis onarımları düzgün ve orjinal parça kullanarak yaptı ise o parçalar için garanti verebilir.ve bir sorun durumunda sizin cebinizden para çıkmadan sorun giderilir.

    benim aracımın alt aksamları 13 senedir ilk defa değişecek.sanırım bu sorunuzun cevabını verecektir.ama Türkiyede ki yol koşulları da malumumuz.yani kalitesiz yollarımız ve bol çukurlarımız nedeni ile hiçbir aracı alt aksamı sorunsuz ve çok uzun ömürlü olamaz..




  • Merhabalar meteg,

    1998 model C70 T5 model bir araba ile ilgileniyorum.Bu başlığın nerdeyse tamamını okudum gayet işe yarar bilgiler aldım. Aynı şeyleri tekrar sormayacağım bu arada teşekkür de ederim.. Sanırım araba hakkında bayağ bir detaylı araştırma yapmak , son haline de iyicede baktırmak gerekiyor .Gerçi araba istanbul'da Ankara'da olduğum için nasıl yapacam bende bilmiyorum.

    Yanlız araba ile ilgili ilgimi çeken bir durum var. Aracın sahibi araçta klima olmadığını hatta serviste (sorduğuna göre 900 tl gibi rakkama) takılabildiğini söylüyor. Yani yaşına rağmen şimdiki bir çok arabada bulunmayan özellikleri olan bu araçta klima olmaması dikkatimi çekti , hatta satıcının bunu üstüne basa basab belirtmesi beni birazda işkillendirdi.İnternette biraz araştırma yaptım ama o senelerde üretilen araçların standart donanımları hakkında net bir bilgi edinemedim. İkinci el ilanlarda öyle bir ortak yön varmı araştıdım ama bi sonuca ulşamadım.Bilmiyorum bir yorum yapabilecekmisiniz.Tabi birde aynı şeyleri tekralamak gibi olmasada çok net ilk bakışta nerye dikkatimi çekmem lazım yakında görmeye gidiyorum arabayı.

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    bond 777,

    daha önceki mesajı sanırım iyi okumamışsın.otomatik vites kutusu iç aksamı alüminyum olduğu için ve önceki sahibinin hatalı kullanımı sonucu kutu yağsız kaldığı için sistem zarar görmüş ve yapılan tamirat ne yazık ki işe yaramamış ve sonuç olarak kutu beklenen verimi sağlayamamıştır.sonuç olarak değişim kaçınılmaz olmuştur..

    bahsettiğiniz aracın onarımları nasıl yapılmış? ve orjinal parça kullanılmış mı?

    bu araçların 2-3 sene arıza çıkarmadan kullanılabileceğinin bir garantisi yoktur.ama eğer servis onarımları düzgün ve orjinal parça kullanarak yaptı ise o parçalar için garanti verebilir.ve bir sorun durumunda sizin cebinizden para çıkmadan sorun giderilir.

    benim aracımın alt aksamları 13 senedir ilk defa değişecek.sanırım bu sorunuzun cevabını verecektir.ama Türkiyede ki yol koşulları da malumumuz.yani kalitesiz yollarımız ve bol çukurlarımız nedeni ile hiçbir aracı alt aksamı sorunsuz ve çok uzun ömürlü olamaz..



    merhabalar, oncelikle iyi bayramlar dilerim

    yazinizin o kısmı dikkatimi cektigi icin sorma geregi duymustum. bana söylenen, aractaki sanjimanin dis muhafazasi haric her parcasinin tamamen yenilendigi. Sizdekinin de bu sekilde yapildigini dusundugumde, tamamen yenilenen bir sanjimanda zaten eski parca kalmıyor ki eski kullanımın izi kalsin diye dusundum

    sizinkinde de dıs muhafaza haric tamamen mi yenilendi, yoksa tamir takımı denilen seymi yenilenmisti aslinda olayin kilit noktasi bu olsa gerek. tahminimce tamir takımı oldugundan randıman vermedi galiba.

    yürüyen aksam bilgisi icin cok tesekkurler, birde bakımlı turbonun ömürünü tahmin edebilsem tam olacak:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solid1980

    Merhabalar meteg,

    1998 model C70 T5 model bir araba ile ilgileniyorum.Bu başlığın nerdeyse tamamını okudum gayet işe yarar bilgiler aldım. Aynı şeyleri tekrar sormayacağım bu arada teşekkür de ederim.. Sanırım araba hakkında bayağ bir detaylı araştırma yapmak , son haline de iyicede baktırmak gerekiyor .Gerçi araba istanbul'da Ankara'da olduğum için nasıl yapacam bende bilmiyorum.

    Yanlız araba ile ilgili ilgimi çeken bir durum var. Aracın sahibi araçta klima olmadığını hatta serviste (sorduğuna göre 900 tl gibi rakkama) takılabildiğini söylüyor. Yani yaşına rağmen şimdiki bir çok arabada bulunmayan özellikleri olan bu araçta klima olmaması dikkatimi çekti , hatta satıcının bunu üstüne basa basab belirtmesi beni birazda işkillendirdi.İnternette biraz araştırma yaptım ama o senelerde üretilen araçların standart donanımları hakkında net bir bilgi edinemedim. İkinci el ilanlarda öyle bir ortak yön varmı araştıdım ama bi sonuca ulşamadım.Bilmiyorum bir yorum yapabilecekmisiniz.Tabi birde aynı şeyleri tekralamak gibi olmasada çok net ilk bakışta nerye dikkatimi çekmem lazım yakında görmeye gidiyorum arabayı.

    Teşekkürler.

    arac hakkında bilgiyi size pm atiyorum




  • Meteg Hocam, S60R ile ilgili bilgilerinizi dikkat etmem gereken ve takip etmem gerekenlerle ilgili bilgilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim, saygılar.
  • Selamlar Meteg Hocam.

    Ben arkadaşımın profili ile bir soru sormak istiyorum.

    2000 yada 2001 model V70 2.0T almak istiyorum. Yaklaşık 20.000~25.000 e bulunabiliyor.

    LPG düşünmediğim için LPG takılmamış bir araç alacağım.

    Bu aracı alırken öncelikli olarak kontrol etmem gereken yerler nerelerdir.

    Ve aracın kronik arızaları var mıdır.

    Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.

    İyi çalışmalar...
  • Sn meteg S70 hakkında sormuştum cevap için teşekkür ediyorum ki imkan olsa alacağım araç S70 demişsiniz tabi bu beni yüreklendirdi başka bir forum sitesinde rastgeldi bi tartışmaya dahil oldum S80 ile E250 yi kıyaslıyorlar ben orada S70 i anlatıp altına da fiyatını yazınca tartışma bitti oldu :) neyse muhakemesi olan insanlar için volvo biçilmez kaftan ve tabi zeckler var ki onlara kimse bişey diyemez özür dilerim uzattım

    sizin söylediklerinizden sonra 2001 S40 ları ince3lemeye başladım 1.9T4 ya da 2.0T iyi araçlar fiyatı da uygun sanırım parça problemi de S70 e göre daha iyi ama yine de S70 kadar oturaklı değiller gibi 20 milyar civarı riske atacak kadar para olsa S70 ten bende şaşmam

    teşekkürler





  • merhaba,


    2000 ve 2001 model v70 araçlar sedanların yani s70 lerin station modelleridir.bu araçlarda kronik diyebileceğim herhangi bir sorun bulunmamaktadır.dikkat etmen gereken en önemli konu triger kayışının yenilenip yenilenmediğidir. bir diğeri de otomatik vitesli ise bu araçlar şanzıman yağının zamanında değişip değişmediği..yaşayabileceğin tek sorun etm adı verilen elektronik gaz kelebeğinde ortaya çıkabilecek sorunlardır.bu sistem 1999 yılından itibaren tüm volvolarda bulunmaktadır. bu tür bir sorun çıkarsa zaten motor arıza lambası veya ets lambası yanarak sizi uyaracaktır.


    triger kayışı ve gergisi her 120,000 km de bir, otomatik şanzıman yağı ise her 70,000 km de bir veya 5 senede bir.hangisi daha önce dolarsa.manuel vites kutusunda da debriyaj hidroliği her 2 senede bir değiştirilmelidir.



    alpergalip arkadaşımızın sorusuna gelirsek s60r modeli hakkında ne yazıkki çok bilgim yok.bu forumda bu araç hakkında bilgisi olan diğer arkadaşlar sana yardımcı olabilir.




  • meteg hocam,

    Kış lastiklerini havalar az buçuk soğuduğu için geçen gün taktırdım yeniden. Tabi balans istiyordu. Bugün bir lastikçide yaptırdım. Rot ayarı için arabayı incelerken, sağ aks bilyesinde sorun olduğunu söyledi. Şöle eliyle tekeri sağa-sola çevirdi, sol tekere göre gerçekten bir boşluk var gibi.

    Geçenlerde sana sorumuştum, genelde kalkış esnasında arada bir her daim değil tekerin dönme hızı ile orantılı olarak artan "giyuukk, giyukkk" diye ses geliyordu. Bu soruna o denen aks bilyesi yol açmış olabilir mi?

    İkinci sorum ise benim araba (s60 2.0t) 100 bin km.yi devirdi. Geçen son bakımda ustaya şanzıman yağını değiştirsek mi? dediğimde "vuruntu falan yapıyor mu?" dedi. Ben de pek birşey yok dedim. O da "Ozaman kalsın. Bunların şanzımanı hassas, yağ değişimi soruna yol açabilir" dedi.

    Sen ne dersin bu yağ değişim işine, ustanın haklılık payı var mı acaba?




  • merhaba highwaymouse,


    aks bilyesinde sorun olabilir.Türkiye yol kalitesi zaten hepimizce malum.. bol çukurlu ve kötü kalitede asfalt nedeniyle sadece volvo değil birçok aracın ön düzen ve aktarma organları zamanından önce bozulabilmektedir.ki aynı problem benim aracımda da mevcut. ve değişim dışında da bir çözümü yok. zaten tekerin dönme hızı ile artıyor demişsin bu da aks ile ilgili olduğunun ispatıdır.

    şanzımanın otomatik ise yağın bozulup bozulmadığunı kolayca anlayabilirsin.sağlıklı otomatik şanzıman yağı kan kırmızısı renkte olmalıdır.eğer renk kahverengiye dönmüş hatta siyahlaşmış ise değişim zamanı gelmiştir.ayrıca yağ seviyesi de mutlaka normal seviyede olmalı eksik ise tamamlamalıdır.sana bilgi veren ustaya da hayret ettim doğrusu.çünkü sana vuruntu yapmıyorsa kalsın diyen usta şanzıman bozulursa değişelim diyecek.. bunun da maliyetinin son derece yüksek olacağı kesin. doğru bu araçların şanzımanı hassastır.hele otomatik olanlar.eğer vaktinde yağ değişimi yapılır ve yağ seviyesi dikkatli takip edilir, eksilen yağ varsa tamamlanırsa(doğru yağ ile) ve otomatik şanzıman kullanım kurallarına uygun hareket edilirse kolay kolay sorun yaşamazsın.yok eğer eksik yağ ile aracı sürersen(uzun süre) bozulan ve rengi atan yağı değiştirmezsen o zaman kolayca eline alırsın şanzımanı. bu araçların eksik yağa tahammülü yoktur.hele bozuk yağa hiç yoktur.sen bir süre daha kullanayım dersin ama şanzımanın artık saatli bir bombaya dönmeye başlamıştır. ve en kısa zamanda da seni yarı yolda bırakacaktır. bu böyle bilinmelidir. çünkü motor yağı gibi şanzıman yağının da belli bir ömrü vardır.




  • Meteg Hocam, otomatik şanzumanla ilgili konu açılmışken, bi kaç sorum olacak izninizle.

    Geartronic şanzumanlarda, aracı otomatik versiyonda kullanmakla manuel versiyonda kullanmak arasında şanzuman ömrü olarak bir değişiklik oluşurmu? Yani otomatik haliyle kullanmak teknik olarak manuel kullanıma göre şanzumanı daha fazla mı yorar, yada tam tersi? yoksa bir fark olmazmı? Sanki bana (psikolojik olarakda olabilir) geartronic şanzumanlı bir aracı manuel olarak kullanırken sanki şanzumanı daha fazla yoruyorum yada zorluyorum gibi geliyor.

    Diğer bir sorum, bu S60larda, 2004e kadar olan araçlarda otomatik şanzuman problemi yüksek oranda mevcut deniyor. 2004 den sonra ne değiştide sorun çözüldü? Bu sorun kullanıcı hatası ilemi ortaya çıkıyor, yoksa kronik bir durummu?

    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpergalip -- 4 Aralık 2009; 20:03:40 >
  • Meteg hocam,

    Şanzman yağını kontrol ettim. Sütlü kahve kıvamında ve renginde. Çubuğun hot diye gösterilen hızasında yağ seviyesi. Yani alttarafta 3-4 çizgi var. Arada boşluk. Sonra 3-4 tane daha çizgi var. Bu en üstteki çentiklerin son çizgisinde. Sanki fazla gibi geldi bana...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 5 Aralık 2009; 14:20:03 >
  • Bir Volvocui olarak kizin formunuza üye olmak ve meteng'in üstün bilgilerini paylaşmak benim için mutluluk bütün arakadaşlara selam.
  • meteg hocam,

    Tavsiyen üzerine bugün şanzıman yağını değiştirttim. Yağ yukarıda demiştim "sütlü kahve kıvamında" diye ama bidona girince koyu kahve oldu mübarek. Çubukta daha açık renk gözüküyormuş. Diyeceğim o ki: İyi ki uyarını dikkate almışım. Teşekkürler...

    Yağ değişimi şu şekilde yaptılar: Toplam 8 lt. yağ alıyormuş. İlk önce radyotörün olduğu yerdeki hortumu söktüler, ona başka bir hortum bağladılar. O hortumun diğer ucunu da bir bidona. Arabayı çalıştırdılar. Buradan yağı dışarı attı araba. 3,1 lt. kadar boşaldıktan sonra 4 lt. gül şerbeti renginde temiz yağ koydular. Bu şekilde vites geçişlerini kontrol ettiler ve ufak bir test sürüşü yaptılar. Daha sonra 4,1 lt. kadar tekrar boşalttılar. Bu boşalan tabii, eski ve yeni yağ karışımıydı. Sonra 4lt. daha yeni yağ koydular. Sonuçta tamamen sıfır yağ olmadı, biraz eskisiyle karışık oldu.

    Ve ayrıca rakamlardan anlaşıldığı üzere yaklaşık 0,8 lt.lik bir eksilme de söz konusu imiş.

    Soruma gelirsek: Bu şekilde bir yağ değişimi doğru bir değişim şekli midir. Alternatifi var mıdır?

    İkinci sorum ise: Kullanılan yağ markası GULF ... GX III idi. Made in Amerika yazıyordu üzerinde. Bu yağ hakkında ne dersin, bir sorun teşkil eder mi?




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.