Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (17. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aynısının bir de Ankara versionunu alabilir miyiz arkadaşlar:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anonem

    aynısının bir de Ankara versionunu alabilir miyiz arkadaşlar:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_27633065/tm.htm

    Bu linkte hesheit hoca, bildiği duyduğu servisleri, iletişim bilgilerini vs. derlemiş. Sanırım Ankara için de bir tane var. Oraya bakabilirsin. Ama fiyatları, işçiliği, insanlığı nasıldır? bilemiyorum tabii...
  • tekrar merhabalar...


    alduras arkadaşımızın sorusu ile başlayalalım.bahsettiğiniz hortum ve kelepçeyi görebilsem belki daha iyi olurdu ama bence hortum ve kelepçeyi yenileyin.eğer sorun biterse iyi ama bitmezse daha derinlemesine bir araştırma yapmak gerekir.bu araçların hortum ve kelepçeleri ve de keçeleri belli bir süre sonra eskime yapar.yenilemek en doğru davranıştır.

    S60 arkadaşımızın sorusuna gelince 120,000km veya 6 yıl.hangisi daha önce gelirse triger o zaman değişmelidir. bu şekilde söylenmesinin sebebi triger ve kayışlarda kullanılan kauçuk malzemenin yapısının geçen sürede deforme olmasıdır.

    razi5000 arkadaşımza gelince

    lastik basınçları ile ilgili bilgiler benzin depo kapağı içerisinde yer alan tabloda görülebilir.

    yağ kaçağı önleyiciler ne yazık ki işe yaramaz.en gerçekçi ve doğru çözüm kaçağa sebep olan keçe veya contanın yenilenmesidir.

    direksiyon hidrolik sıvısı(yağı azalmıştır) veya kaçak vardır.. bu sesin normalde olmaması gerekir.direksiyon kutusu ve bağlantılarını kontrol ettirmeni tavsiye ederim.

    kapı fitillerinin ve kapı ayarlarının yapılması gereklidir.herhangi bir kaportacı size yardımcı olacaktır.

    sunroofun da ayarlarının kontrol edilmesi ve boşluğun alınması gereklidir.

    tüm turbolu araçlarda fabrikasyon olarak blow off vardır.timer ise sonradan takılabilir ve bence takılmalıdır.


    orjinal kutu içi filtreyi ellememeni öneriririm.aracın zaten performanslı bir araç.yok ille de modifiye yapayım dersen o zaman bu işi yapanlara danışmanı öneririm zira ben orjinal donanımların mümkün olduğunca kurcalanmaması taraftarıyım.

    ziebartla görüşüp fiyat alıp kararı kendin verebilirsin.. ama bu iş ucuza mal olmaz.


    11 ve 12. ci maddelerin kontrolünü bir fren uzmanı yapmalı ve ona göre harket edilmeli..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    selamlar,


    alduras yaşadığın yer neresi? eğer Ankara ise 5-30 işini görür ama İstanbul veya İzmir gibi bir yerde isen 10-40 yeterlidir. 2000 kmde 500 600 gr eksilme tamamen normaldir.eksilen yağı aynı tip yağla tamamlaman gerekir.
    motor ve şanzımanın birbirine bağlandığı yerde bir conta bulunur.bu conta eksilmenin sebebidir.ama ne yazık ki değişimi zahmetli ve maliyetlidir çünkü motor ve şanzımanın ayrılması ve contanın takılması gerekir.

    crysis senin soruna gelirsek gösterge panelindeki ok işareti D konumu haricindeki 3 konumunda ve L konumunda ya da econ sport tuşundaki winter düğmesine basıldığında sabit yanar bu bir arıza değildir ama seninkinde yanıp söndüğü için bu otomatik vites sisteminde bir arıza kaydı olduğunu gösterir. arızanın okunması için vites kolu önünde çakmak yanında bulunan plastik kapak kaldırılıp bir el cihazı ile arıza kodunun alınması gerekir. her ne kadar cihaz benim elimde mevcut olsa da nerede yaşadığını bilmediğim için sana çok yardımcı olamam.ama özel bir volvo servisinde ya da bosch car serviste bu kodun ne olduğunu öğrenmen mümkündür.kodu öğrenince bana haber ver de ona göre seni yönlendireyim.

    sazrak arkadaşım sana gelince 1999 yılından itibaren volvo modellerinde Etm adı verilen elektronik gaz kelebeği modülü kullanılmaktadır.bu modül çok sorunludur ve bozulduğunda değişim dışında bir çözüm yoktur.maliyeti yüksektir. ayrıca bu aracı alıp 2 sene kullanacaksan bu aracı almanı önermem çünkü bu senin için ekonomik olmaz.bu araçları alıp en az 5 sene ve daha fazla kullanmayacaksan almanı önermem.

    T modeli düşük basınçlı turbo 180hp T5 ise yüksek basınçlı turbo 225hp dir. turbo olan tüm araçlarda turbo gereği 98 oktan şarttır.S80 modelini sana kesinlikle önermem.S80 modellerinin ancak 2003 ve sonrası modelleri alınabilir zira diğerleri sorun çıkarma ihtimali yüksek modellerdir. S 80 depo kapasitesi 80 litredir.

    volvo motorları en az 1 milyon km yapabilir. tek koşul motorun hararet yapmayıp yağsız kalmaması ve bakımların özellikle triger kayışı ve gergisi zamanında her 120,000 km de bir değişmesidir.


    iyi akşamlar dilerim....





    Cevabın ve ilgin için teşekkürler aynı akşam iş çıkışında lamba kendi kendine söndü yinede bi servise götürüp arıza varmı yokmu baktırmam gerekirmi sizce kolay gelsin.




  • evet sönse bile baktırmanı öneririm zira arıza ciddi birşey ise o zaman şanzımanın hasar görme riski vardır ve eğer bu olursa tamiri çok pahalıya gelir.o yüzden bence baktır bir özel serviste ve çıkan koda göre ben sana yardım etmeye çalışırım.
  • Arkadaşlar bi şey farkettim volvo aldıktan sonra arabalara bakış açım değişti. İstiyorumki arabanın herşeyi dört dörtlük olsun en ufak bi eksikliğe bile tahammülüm yok düzeltmek için baya bi zaman ve para harcıyorum. Başka bi araba olsa mümkün değil bu kadar önemsemezdim benzini koyar binerdim gittiği yere kadar arıza falan yapsada en kısa yoldan çözmeye çalışırdım ama şimdi öyle değil. Sanki Volvo değilde Rolls-Royce biniyorum gibi ihtimam gösteriyorum. Gerçi gördüğüm kadarıyla forumdaki tüm Volvo sahibi arkadaşlar da benim gibi bakalım Bu Volvo bize daha neler yaptıracak hayırlısı... 99 S70 T5
  • ALDURAS,

    Evet, hepimiz bu duygulara sahibiz. Çünkü Volvo yaptığımız masrafın karşılığını bize veriyor. meteg usta daha önce 13 yaşındaki 850sinin motorunu ve şanzumanını değiştirerek piyasada 100 avroya satılan bir araç yarattığını yazmıştı. Durum bu işte.
  • merhaba,


    evet ben kendi 850 aracımın motor bloğunu,otomatik şanzımanını ve göğüsünü komple değiştirmiştim.ama inanın bana bu tamamen deli işidir.bu tür masrafları yapmak her babayiğidin harcı değildir.bu tür şeyler insanın hayatında bir kez olur ve ben bu tür bir deliliğiu ikinci kez yapmam. bugünkü aklım olsa bu harcamaları yapmak yerine gidip bir üst kasa volvo alırım.inanın bu daha ucuza gelir.


    hele bu kriz zamanında bu tür şeyler insanın ocağını söndürür..


    biriniz bana gelse ve aynı şeyleri yapalım dese bile ben zaten yapmam.maddi manevi insanı yoruyor bu tür şeyler.. benim için olayın tesellisi ortaya güzel bir araba çıkmış olması..ama bunu bugün satmaya kalksak yaptığımız masraf bile çıkmaz.. fakat ilginç bir araba oldu araç 2.0 litre 143hp 5 silindir idi ben onu 2.0 litre 180 hp düşük basınçlı turbo yaptım.motor97 model bir 850 motoru oldu. bazı ufak modifiyeler ile beraber şu an 200 bg aşağı yukarı..


    hepinize sevgiler saygılar..




  • Arkadaşlar,   ben arabayı alalı yaklaşık 3 ay oldu ama bu 3 ay içinde taş çatlasın 20 gün binmişimdir geri kalanı hep garajda yatış. Bu 20 günlük süre zarfında da 7000 km yol yapmışım. şimdi size yaptığım masrafları yazacağım gerçi bazıları ufak şeyler ama sonuçta yaptırdım.     Triger kayışı, V kayışı, gergi bilyası, radyatör, ön disk-balatalar, sol ön fren borusu, sol iç akis körüğü, sol rotil, anten, jant kapağı volvo yazısı 2 adet, şimdi kaldı yağ kaçağı onu da yaptımmı benim uçak hazır. 99 S70 T5
  • İşte bu da bizim Volvomuz.. Çok güzel bir araç fakat parasızlıktan dolayı bakımlarını henüz yaptıramadık. km saati çalışmıyor bir süredir..








    meteg hocam bizim araca lpg taktırdık. şu an rolantide durduğu yerde devir yükselip yükselip iniyor. 100-150 rpm oynuyor resmen.
    dün bir yere göndermiştik geldiğinde hararet yapmak üzereydi, kaputu bir açtık buhar çıkıyor sağ ön taraftan. sandık ki conta yanmış ama değilmiş. sağ öndeki plastiklerin altında farın üstünde bir boru var ki onun ek yeri içten yırtılmış. Şimdilik kendimiz onardık fakat onu değiştirmek lazım sanıyorum. başka ne önerirsiniz. neleri kontrol edelim, servise gidecek zaman olsa para olmuyor bir türlü iki yakamız bir araya gelmedi şu aralar..




  • merhaba,


    bahsettiğiniz borunun değişmesi yeterli olacaktır.aslında birçok kişi kendi aracının temel bakımlarını kendisi yapabilir.ama çoğu zaman vakitsizlikten bazen de korkudan buna cesaret edilemiyor.

    servise gitmek elbette kolay değil cebinizde paranız veya limiti yüksek bir kredi kartı gerekir.günümüz koşulları da hepimizce malum...kimsenin iki yakası kolay kolay bir araya gelmiyor zaten.ben kendi dükkanımı bu yüzden kapattım.iyi tamir yapardım ama insanlar 50kuruş için bile pazarlık yapmak istiyor.. araba mekaniği işçiliği ne yazık ki yüksek.. ben de bu tür pazarlıkları sevmediğim için kendi dükkanımı 2 sene evvel kapattım. şimdi sadece hatır için yaparım tamiri veya kendi aracımın bakımları için onun dışında dışarı hizmet vermem. zira emeğin karşılığı alınamıyor...


    lpg ile ilgili sorunuza gelince volvo araçlar lpg konusunda seçicidir.çoğu zamana araçtaki lpg kiti 'prins' olmazsa arıza lambası yanabilir ve bahsettiğiniz türde rölanti dalgalanmaları olabilir.ben gene de ilk olarak rölanti regülatörünü temizletmenizi tavsiye edeceğim.km saati sorunu sol tekerlekte bulunan ve absyi de kontrol eden sensör ile ilgilidir.tamiri de yoktur ve tahmin edilebileceği üzere yenisi de maliyetlidir.




  • meteg usta gerçekte de senin gibi bir dostum olsun isterdim..
    burada çok insana yardımcı oldun Allah razı olsun senden...
  • Meteg hocam,

    Hani chip takdırdım işte arabanın gücü 10 BG arttı, yok 20BG arttı vs.diyorlar ya, bu chip olayına değinebilir misin?

    s60 2.0T için böyle bir şey mümkün olur mu?, Olursa kaça mal olur?, Kaç BG'lik bir artış olabilir?, Bu artış yakıt sarfiyatını arttırır mı? ve son olarak tavsiye eder misin?
  • merhaba,


    bu araç için superchips'in bir seçeneği vardır.işlem sonrası araç 180 hp den 210 hp ye çıkıyor. bu işlemin maliyeti yaklaşık olarak 400 ingiliz sterlinidir.


    http://www.superchips.co.uk/index.php?option=com_frontpage&task=searchcat&Itemid=134

    detaylı bilgi buradadır..

    motor gücü artan aracın haliyle yakıt tüketimi de biraz artacaktır. ben şahsen herhangi bir araca chip takılmasını doğru bulmuyorum ama bu tamamen kendi fikrim olup bağlayıcı değildir.

    bu işlemi İstanbulda yaptırabileceğin yer:


    BTG Maslak Otomotiv
    Ataturk Oto San. Sit. 2. Kisim 11. Sokak No:352 Maslak
    Istanbul
    35090
    T : 0090 212 2761901
    F : 0090 212 2761902
    E : mfaral@superonline.com
    W :www.btgmaslak.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 30 Eylül 2009; 14:57:47 >




  • Teşekkür ederim hocam. Verdiğin linkleri inceledim. Ben de bu konuda yani chipmiş, modifiye imiş çekimserimdir. Orijinalini bozulmamış olması daha hoşuma gider. Ama hep merak ediyordum. Öğrendiğim iyi oldu. Bakarsın ilerde bir gün denerim. 30 BG.de az buz değil aslında...
  • dediğim gibi ben orjinallik taraftarıyım mümkün olduğunca..mesela benim kendi 850 volvomun 5 silindirli 2.0lt hacimli motoru 143hp(5600dd'de) üretir ve 176nm(3800dd'de) tork verirdi.aslında bu motora göre düşüktü.ben de motor hacmi ile oynamadan aynı motorun düşük basınçlı turbosunu uyguladım ortaya çıkan sonuç oldukça tatminkar oldu..

    gene 5 silindirli 2.0 litre motor uygulandı ve 13g lik düşük basınçlı turbo kullanıldı..bu sefer güç 5100 dd'de 180hp
    2500 dd'de 260nm tork oldu.bu torkun %90 ı 1900 devir ile5200 devir arasında sürekli olarak alınabiliyor.


    30hp az değil doğru ama önemli olan senin tercihin.bu uygulama ile aracın 30 hp kazanır ama yakıt da en az %10 artar.

    son yasalara göre bir aracın motoru en çok %6 büyütülebiliyor.daha fazlasına izin yok.
  • Herkese merhabalar, forumdan bugüne kadar tanıdığım meteg usta ve hesheit'e de selamlar,saygılar..

    Öncelikle bugüne kadar edindiğim bilgiler için hepinize teşekkür etmek istiyorum.

    Bu bilgiler ışığında ben de 2001 s40 1.6 veya 1.8 almak istiyorum. İlk arabam olacağı için de heyecan ve tedirginlik var tabi.

    Benim ilk sorum bugün sorduğum bir araba ile ilgili(2001 1,6 s40lpg):

    İlan sahibi kendileri arabayı satılığa koymadan önce servise genel kontrol yaptırdıklarını ve burda arabanın 5 parçasının(ön arka çamurluklar ve ön panel) değiştiğini öğrendiklerini söyledi. Ustalar muhtemeln araba bi yerde sıkıştırılmış dedi (ilginç di mi?). Ben tavanını sordum(takla falan olabilir mi diye), orda birşey yokmuş dedi. Ustalar motorun iyi olduğunu söylemiş. Kendileri bir senedir kullanıyormuş ve arabadan hem genel olarak hem de motor ve sürüşünden memnun olduklarını söyledi. Ayrıca km saati 80000 km gösteriyor ama bi ara çalışmamış aslında 120000 gibi dedi.

    Ben ayrıca traport'a mesaj atarak kaza geçmişini öğrendim. 3 kazası gözüküyor. Ama ne kadarlık masraf çıkardığı yazmıyordu.(Önceki bi sorgulamamda masraf da yazıyordu halbuki)

    Tüm bu sorunlar yüzünden bana bir miktar indirim yapacağını söyledi. Fiyatı gayet makul gibi olacak.

    Ben motorun iyi olması dolayısıyla ve motor şanzıman gibi sorunları almadan önce servisten kontrol ettirebileceğim için almayı ciddi ciddi düşünüyorum ama yukarıda yazdıklarım da bi yandan düşündürüyor.

    Bu sorunların almaya engel olup olmaması ve bu arabayla ilgili olarak almadan önce özellikle dikkat etmemi tavsiye ettiğiniz şeyler varsa yazabilirseniz sevinirim. (120000 olduğu için trgier'i de sormam lazım tabi)

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

    En kısa zamanda aranıza katılmak dileğiyle..




  • merhaba,


    öncelikle 1.6 motorlu bir s40 tan beklentiniz sizi sadece getirip götürmesi ise seçiminiz isabetli.. ama azıcık da olsa performans olsun dersen en az 1.8 motorlu olanını almanı öneririm.zira volvo araçların ağırlıkları fazladır. bu yüzden 1.6 100hp olan bir motordan performans adına bir beklentiniz varsa bu motoru tercih etmeyin zaten 100 hp olan bu motor bir de lpg eklenince 80 hp ye iner... ve araç deyim yerinde ise sürünür. tavsiyem 1.8 veya 2.0T almanızdır.

    aracın geçirdiği kazanın türünün ne olduğu bilinmeden yorum yapmak zordur.ama ben olsam kazaya karışmış bir aracı hele ki volvo ise almam.tavsiye de etmem...


    120,000 km olarak verilen triger değişim zamanı en üst limittir.bu da demektir ki 120,000 dolmadan değişimin yapılması en doğrusudur.benim tavsiyem 100 km den itibaren değişim yaptırmanızdır.
  • Razi 5000 hayırlı ugurlu olsun.
    Gördüğüm kadarıyla halinizden memmunsunuz.
    İçinde kendinizi nasıl hissediyorsunuz?? ENCAP anlamlı geliyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALDURAS

    Arkadaşlar bi şey farkettim volvo aldıktan sonra arabalara bakış açım değişti. İstiyorumki arabanın herşeyi dört dörtlük olsun en ufak bi eksikliğe bile tahammülüm yok düzeltmek için baya bi zaman ve para harcıyorum. Başka bi araba olsa mümkün değil bu kadar önemsemezdim benzini koyar binerdim gittiği yere kadar arıza falan yapsada en kısa yoldan çözmeye çalışırdım ama şimdi öyle değil. Sanki Volvo değilde Rolls-Royce biniyorum gibi ihtimam gösteriyorum. Gerçi gördüğüm kadarıyla forumdaki tüm Volvo sahibi arkadaşlar da benim gibi bakalım Bu Volvo bize daha neler yaptıracak hayırlısı... 99 S70 T5




    Yastıgınızın altına alıp yatasınız da geliyor mu




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.