Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okinox

    Selamlar, güvenlik konusunda şunu söyleyebilirim,
    volvo s70 (98) Euroncap standartlarında test edilmiş ve ncap in sayfasına 4 yıldız almıştır. Linke bakabilirsiniz.ilgili link
    http://www.euroncap.com/tests/volvo_s70_1998/54.aspx

    C70 inde aynı alabileceğini söylemek yanlış olmaz.
    Genelde volvolar sağlamlıkları ile ünlenmişlerdir.
    Daha euroncap standartları ortada yokken 850 ler efsanevi çarpışma testlerine tabii tutulmuşlardır.
    Ben videoyu görünce inanmakta güçlük çekmiştim. Birde siz izleyiniz,
    http://www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY
    youtube seyredemeyenler için 850 nin dağdan aşşağa atılma testi ve araç kabin deformasyonu olmadan yola devam ediyor.

    Etkileyici, fakat 850 nin de euroncap den 4 yıldızdan aşşa alacağı muhtemeldir. Zira ncap arabanın değil içindeki insanların durumu ile ilgilenir.
    Teknoloji ilerledikçe araçlar gelişiyor, bunu kabul etmek lazım, Çeliği ne kadar değil nerede kullandığınız önemli oluyor,
    Aşşadaki videoda volvo 940 (Eski volvoların büyüklerinden) ile reno modus (Yeni renoların en küçüğü) çarpışma testi var.
    Sonucu tahmin edebilirisiniz herhalde, bravo,
    Fakat yanlış tahmin ettiniz, sonuç reno modus volvonun neredeyse içinden geçiyor, kabinde hasar çok az, volvodakiler ise muhtemelen artık yoklar, çünkü modus euro ncap 5 yıldızlı bir araç.
    http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY&feature=fvw

    Kazalardan hepimizi allah korusun fakat sağlamlıktan daha önemlisi kaza yapmamak yani pasif emniyet donanımları , eğer yol tutuş sisteminiz varsa yoldan çıkmazsınız takla da atmazsınız, çok basit.

    Şunuda söylemem gerek ncap de test edilen araç sürücü yastığı olan ama yolcu yastığı olmayan bir model ve test esnasında videoda da açıkça görülüyor dummy yastıktan sekip kafayı cama geçiriyor.

    Zaten volvo ilk yapılan testten memnun kalmayıp yan kafa yastıklı bir araç yollayıp ikinci testi istemiş,
    Ama bence o yıllarda ondan daha iyi scor alan bir araç yok veyan çarpmalarda tam not almış.
    Bu da birşeydir.

    Saygılar.




    i

    Herkese merhabalar,
    Güvenlik konusunda Volvo nun karşısında bırakın Ncap den 5 yıldız almış bir marka aracı, bana göre NCAP bile çok anlamlı değil. Renault Laguna, (Galiba Megane II de de var), Fiat Bravo, Linea.. Punto ya bile yıldız üstüne yıldız vermişler.. Hangi volvo olursa olsun, bir volvo ya binin, bir de Ncap den 5 yıldız almış araca.. Farkını çok bariz göreceğinizden eminim..




  • Sn Razi5000
    Öncelikle hayırlı uğurlu olsun diyorum. Allah kazasız belasız yolculuklar nasip etsin inşallah..
    Bir süre binince ne kadar doğru bir karar verdiğinizi düşünüp aracınızı daha bir sevmeye başlayacağınızdan eminim..
    İyi günlerde kullanın..

    Sevgili Estamemucho,
    e artık sende bakıp durma armudun sapına, üzümün çöpüne.. Al bir S70 T5, sende rahatla bende rahatlayım artık :-)
    İyi bayramlar, selamlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_bozkurt

    Sn Razi5000
    Öncelikle hayırlı uğurlu olsun diyorum. Allah kazasız belasız yolculuklar nasip etsin inşallah..
    Bir süre binince ne kadar doğru bir karar verdiğinizi düşünüp aracınızı daha bir sevmeye başlayacağınızdan eminim..
    İyi günlerde kullanın..

    Sevgili Estamemucho,
    e artık sende bakıp durma armudun sapına, üzümün çöpüne.. Al bir S70 T5, sende rahatla bende rahatlayım artık :-)
    İyi bayramlar, selamlar..




    var 2 tane ilgilendiğim biri sizin orda diğeri izmirde

    sana özelden linklerini atıyorum

    yorumlarını bekliyorum
  • Arkadaşlar forumda başka '09 S40 ile ilgili bir topic bulamadığım için size sorma gereği duyuyorum. Bu son kasa (en yeni) S40lar hangi ülkeden geliyor ? Ben Volvo devi Çin'e mi satılıyor diye bir haber duymuştum bu ne derece doğru artık S40lar S60lar S80ler Çin mi oldu ? Bunun hakkında bilgi verirseniz çok çok memnun olurum şimdiden teşekkür ediyorum .
    İyi bayramlar,
  • Estamemucho,
    Bana linkler gelmemiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b_bozkurt

    Estamemucho,
    Bana linkler gelmemiş..


    msn ini açarsan ordan göndermiştim
  • Herkesin bayramını kutlarım...
    Sayın Meteg 99 S70 t5 180000 km de motor yağı ne kullanmalıyım, servis bu aracın yağı 5w/30 yarı sentetik yağ diyor ama bide 10w/40 tam sentetik var sence hangisini kullanmalıyım. Birde bir yağ kaçağı var, motorun üstü tertemiz kaputu açınca hiçbirşey gözükmüyor yağdan falan iz yok ancak araba lifte kalktı alttan baktım motorun ortalarda biryerde yağ görünüyor artı turbonun altında gözüküyor, motordan turboya giden bi boru var sanırım turbo yağlama borusu onun dibinde görünüyor senin bir yorumun olabilirmi yada kronik bir yer varmıdır bununla ilgili. Mesela 2000 km yaptım 500-600 gr kadar eksiltti.
  • Herkese selam meteg hocam tecrüben ve değerli bilgilerini paylaştığın için öncelikle teşekkür etmek istiyorum, Aracım otomatik vites 96 model 850 T5 sabah aracımı çalıştırıp ilerledim bir süre gittikten sonra paneldeki lambalardan yukarı ok şeklindeki lamba (vites L ve 3 konumunda iken yanan) yanıp sönmeye başladı arabanın çekişinde falan bir anormallik hissetmedim kontağı kapattım biraz bekledim tekrar çalıştırdım ama lambada sönmedi sorun ne olabilir sence yardımların için teşekkürler.
  • Merhabalar;
    Bu güzel formu bulduğum için çok mutluyum. Benimde bir sorum olacak. 1999-2001 arası S80 2.0T veya T5 almayı düşünüyorum bu arabalar genellikle 150-200 bin arasında bu modeli alırken en çok neye dikkat etmeliyim. Şu an 2006 passat FSİ ım var sıkışıklıktan dolayı satmak durumundayım. 100 Km de 11 litre yakıyor. Açıçası çok süratli olmasada yolu boş buldummu süratli kullanırım buda benim volvo da en çok gözümü korkutan konu... Diğer yandan volvo motoru kaç bin gidiyor bilmiyorum. Senede 20Bin km. yol yapıyorum. Ve alacağım arabayı 2 sene sonra satıp tekrar 0 km ye geçmek istiyorum. S 80i alırken en çok nelere dikkat etmeliyim. Sorunlu bölgeleri nereleridir hiç bilgim yok. T5 ile T modeli arasındaki farkı bir türlü çözemedim. Yakıt farkı olarak çok fark varmı? S80 nin depo kapasitesi ne kadar. Passat 95 oktan tavsiye ediyor. Volvo 95mi 98 mi? Yardımcı olursanız çok sevinirim.




  • selamlar,


    alduras yaşadığın yer neresi? eğer Ankara ise 5-30 işini görür ama İstanbul veya İzmir gibi bir yerde isen 10-40 yeterlidir. 2000 kmde 500 600 gr eksilme tamamen normaldir.eksilen yağı aynı tip yağla tamamlaman gerekir.
    motor ve şanzımanın birbirine bağlandığı yerde bir conta bulunur.bu conta eksilmenin sebebidir.ama ne yazık ki değişimi zahmetli ve maliyetlidir çünkü motor ve şanzımanın ayrılması ve contanın takılması gerekir.

    crysis senin soruna gelirsek gösterge panelindeki ok işareti D konumu haricindeki 3 konumunda ve L konumunda ya da econ sport tuşundaki winter düğmesine basıldığında sabit yanar bu bir arıza değildir ama seninkinde yanıp söndüğü için bu otomatik vites sisteminde bir arıza kaydı olduğunu gösterir. arızanın okunması için vites kolu önünde çakmak yanında bulunan plastik kapak kaldırılıp bir el cihazı ile arıza kodunun alınması gerekir. her ne kadar cihaz benim elimde mevcut olsa da nerede yaşadığını bilmediğim için sana çok yardımcı olamam.ama özel bir volvo servisinde ya da bosch car serviste bu kodun ne olduğunu öğrenmen mümkündür.kodu öğrenince bana haber ver de ona göre seni yönlendireyim.

    sazrak arkadaşım sana gelince 1999 yılından itibaren volvo modellerinde Etm adı verilen elektronik gaz kelebeği modülü kullanılmaktadır.bu modül çok sorunludur ve bozulduğunda değişim dışında bir çözüm yoktur.maliyeti yüksektir. ayrıca bu aracı alıp 2 sene kullanacaksan bu aracı almanı önermem çünkü bu senin için ekonomik olmaz.bu araçları alıp en az 5 sene ve daha fazla kullanmayacaksan almanı önermem.

    T modeli düşük basınçlı turbo 180hp T5 ise yüksek basınçlı turbo 225hp dir. turbo olan tüm araçlarda turbo gereği 98 oktan şarttır.S80 modelini sana kesinlikle önermem.S80 modellerinin ancak 2003 ve sonrası modelleri alınabilir zira diğerleri sorun çıkarma ihtimali yüksek modellerdir. S 80 depo kapasitesi 80 litredir.

    volvo motorları en az 1 milyon km yapabilir. tek koşul motorun hararet yapmayıp yağsız kalmaması ve bakımların özellikle triger kayışı ve gergisi zamanında her 120,000 km de bir değişmesidir.


    iyi akşamlar dilerim....




  • Meteg uzun zamandır insanlara faydalı olmuşsun, tebrik ederim. benim de bi kaç maruzatım var..
    Geçenlerde Bodrum'dan aldığım bir Volvo'yla ben de Volvo sevenlerin arasına katıldım. araba 2000 model 2.0 t4. bilirsiniz. bodrumdan ankaraya gelene kadar beni tavlamayı başardı..
    Fakat bi kaç sorunum var, araba biraz bakımsız, fren diskleri bitmiş, ekranda gösteriyor. buna bağlı olarak kilometre saati çalışmıyormuş (arabayı aldığım adam söyledi ama bilemiyorum ben inandım). km saati çalışmadığı için hız sınırları içinde gelip gelmediğimi bilmiyorum. zaten böyle bir araba altınızdaysa hız sınırlarını ne kadar takip edebilirsiniz orası tam bir muamma:) ama ben merak ediyorum. genelde 2200-2500 devir 5. viteste sürdüm. son bi kaç saatte 3000-3500 devirlerde devam ettim. hızım neydi acaba 3500 ve 2200'de..
    ABS ESP lambaları yanıyor ayrıca balatalarınkiler de yanıyor. km saati ve bunula beraber yol bilgisayarı çalışmıyor. ankaradayım ne önerirsiniz?




  • merhaba,

    bu araçlarda km saati abs hız sensöründen aldığı sinyal ile çalışır.demek ki aracınızdaki sensörde sorun var.zaten bu yüzden de arıza lambası yanıyor.özel bir serviste arıza kodunu alıp gereken tamir yapılır.espnin volvodaki adı DSA dır. bu lamba da yandığına göre bu modülde de sorun var veya abs modülündeki arızadan o da etkilendi.

    tüm bu sorunları özel bir volvo servisinde çözebilirsiniz..Ankardadaki özel volvo servisleri hakkında ne yazık ki bilgim yok pek zira ben yılın 6 ayı İstanbulda kalan 6 ayı da Kuşadasındayım..

    ama Ankarada oturan arkadaşlar sana yardımcı olacaktır servis konusunda..
  • meteg ustam dsa sisteminin antipatinaj sistemi olduğunu biliyordum yanlış mı biliyorum acaba?
  • merhaba,


    evet sanırım bir hata yapmışız bu araçlarda esp yoktur.esp 2005 ve üstü model yılı araçlarda vardır.DSA benim volvo 850 deki asr nin farklı isimlendirilmiş halidir.
  • bende de dsa yazyıor yanlışlıkla yazmışım esp diye.. bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim
  • foruma yeni katildim butun arkadaslara selamlar. isvicrede yasiyorum s60 volvomu 0 km almistim 2001 model. aracimdan cok mennunum2.4 turbo,200 ch. ailemle beraber 7 turkiye izni yaptim.
    ogrenmek istedigim buyuk servisi yani triger kayisi ve diger islemler icin 120000 km mi yoksa 8 yasmi oncelikle dikkat edilmelidir burda serviste s60 in 80000 km ragmen buyuk servisinin yapilmasi gerekdigi soylendi ve oldukcada maliyeti yuksek.
    acaba turkiyede yaptirmak istesem onumuzdeki yaz izninde kisa bir zamanda bir kac gunde yapilabilirmi, yollar beni beklerde onun icin forumda yardimci olan arkadaslari uzunca bir suredir takip ediyorum onlarada tesekkur ediyorum yapdiklari is muhtesem tebrikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s60

    foruma yeni katildim butun arkadaslara selamlar. isvicrede yasiyorum s60 volvomu 0 km almistim 2001 model. aracimdan cok mennunum2.4 turbo,200 ch. ailemle beraber 7 turkiye izni yaptim.
    ogrenmek istedigim buyuk servisi yani triger kayisi ve diger islemler icin 120000 km mi yoksa 8 yasmi oncelikle dikkat edilmelidir burda serviste s60 in 80000 km ragmen buyuk servisinin yapilmasi gerekdigi soylendi ve oldukcada maliyeti yuksek.
    acaba turkiyede yaptirmak istesem onumuzdeki yaz izninde kisa bir zamanda bir kac gunde yapilabilirmi, yollar beni beklerde onun icin forumda yardimci olan arkadaslari uzunca bir suredir takip ediyorum onlarada tesekkur ediyorum yapdiklari is muhtesem tebrikler

    Evet triger 120 binde değişmeli denir ama kayış, lastik gibi ürünlerde zamana da dikkat edilmesi hep önerilir. Çünkü hiç kullanılmasa bile lastik türevli bu parçalar zamanla elastikiyetlerini kaybedip görev yapamaz hale gelebiliyorlar.

    Bu yüzden ben 2003 model S60'ımın triger kayışını 100 bin km.de olmasına rağmen değiştirttim; daha bir kaç gün önce. Çünkü benim 120 bin km.ye ulaşmam kullanım ortalamaları çerçevesinde en az 2 sene daha sürecekti.

    Kayış söküldüğünde ustanın söylediği: Durumu fena değilmiş ama riske gerek yok şeklindeydi. Fakat hem yeni hem eski kayışı biraz kurcaladığımda eski kayışın yenisine göre daha sert olduğunu farkettim. Neyse benimki tabii acemi gözlemleri.

    Maaliyete gelirsek...yetkili servislerde daha fazla tutacağını önden kabul ederek özel serviste yaptırdığım işlemleri ve ödediğim fiyatı yazayım.

    -Triger kayışı değişti
    -Gergi bilyesi ve ona benzer bir bilye daha değişti.
    -Şarj kayışı ve onun da bilyeleri değişti.
    -6 lt. mobil1 5-30 yağ kondu.
    -Benzin ve yağ filtresi değişti
    -Ufak tefek işlemler yapıldı.

    Ödediğim para: 650 TL. Sen ne dersin bu fiyata ama bana makul geldi. Çünkü giderken 1000 TL. yı gözden çıkarmıştım.

    Bu işlemleri yapma süresi ise yaklaşık 3 saat kadar sürdü.




  • Sayın meteg ben şu an için karadenizde yaşıyorum arabayı çoğunlukla uzun yolda kullanıyorum, hatta devamlı uzun yolda kullanıyorum desem yeridir çünkü şehir içi vs. başka araç kullanıyorum. Bugün lifte kaldırdım tekrar baktım yağ kaçağı için. Turbonun sanırım dönüş borusu yarım parmak kalınlığında motorun arkasın da ortalarda biryerde motora giriyor. Birde turbonun diğer tarafında yani sol tarafında (şoför tarafı) tahminen 2-2,5 inç kalınlığında bir hortum daha var sanırım turboya giriş borusu bildiğimiz metal bi kelepçeyle sıkılmış bence bu yağı ordan atıyor, gerçi o metal boru mu yoksa plastik hortummu anlayamadım çünkü akşamdı ama umarım ordandır sonuçta hortumu degiştirip kelepçeyi sıktıkmı hallolacak zira turbonun altında yağmur damlası gibi yağ görünüyor sızmış orda toplanmış damla şeklinde senin cevabın önemli benim için sence dediğim yerden olabilirmi kaçak. Gerçi sen şanzımanla motorun birleştiği yerdeki contadan olabilir dedin ama bu dediğim yere bi yorumunu bekliyorum. Biriside dediki turbonun keçesinden olabilir diye eğer öyleyse bu keçeyi değiştirsek yalnız keçe satılırmı yada tamir takımı varmıdır bunların. Görüşmek üzere. 99 s70-t5




  • yukarda yardimci olan arkadasima tesekkur ederim cok faydali ve verimli bir yazi oldu. 650 tl lik bir fiyat super,
    bana istanbulda bu islemleri yaptirdigi ozel servisin adresini ve telefon numarasini yazabilirsiniz cok sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s60

    yukarda yardimci olan arkadasima tesekkur ederim cok faydali ve verimli bir yazi oldu. 650 tl lik bir fiyat super,
    bana istanbulda bu islemleri yaptirdigi ozel servisin adresini ve telefon numarasini yazabilirsiniz cok sevinirim.

    Önemli değil dostum...

    GENÇLER SERVİS
    Bülent Usta,
    Atatürk oto Sanayii Sitesi (Maslak Sanayii)
    1. Kısım, No: 255
    Dia ve caminin olduğu sokakta, camiden 60m gidince sol tarafta kalıyor.
    Tel: 0212 2761888, 0536 3871073

    Bn burada yaptırdım. Daha başka servis bilgileri için aslında "Volvo servisleri" adında bir konumuz var. Farklı alternatifler için oraya da bakabilirsin.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.