Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın meteg bizim S70 T5' ler 1984 cc 225 hp mi yoksa 2319cc 240 hp mi? Birçok sitede 1984cc 225 hp seçeneğini göremiyorum. Mesela verdiğin superchips link inde bile 2319cc 240 hp var bizimkiler yok. Yoksa Türkiye deki vergi sistemi yüzünden bu araçlar düşükmü gösterildi böyle bişey olabilirmi. 99 S70 T5
  • b_bozkurt yastığın altına alıp yatasım gelmiyor ama hakikaten iyi makina. Yolda ışıklarda otobanda mercedes bmw vs. ne görsem o kadar rahatımki asıl o zaman beni göreceksin koltuğa yaslanmış yatıyorum sanki. biri geçer sollar kaygısı zaten hiç yok zira 7000 km yol yaptım tek araç dahi geçmedi şimdilik, elbet geçen bi makina çıkar ama ne zaman.
  • meteg usta,

    bilgiler için sağolasın. benim de gönlüm 1.8'den yana zaten ama 1.6'lar daha yaygın olduğu için daha makul 1.6 bulmak daha kolay oluyor. yalnız kazaya karışmış araç "hele de volvo" demişsin ya ben orasına takıldım

    volvo sağlamlığıyla bilinen bir araç değil mi? ben o yüzden önemli bir çarpma ve/veya takla yoksa volvo için sorun olmaz, motor şanzıman önemli diye düşünmüştüm. yanlış mı düşünüyorum acaba?
  • Merhaba,

    S70 t5 ve 850 t5 ler 225hp dir. 850 serisinde 850R 240 hp S70 de ise2.3 litre motorlular 240 hp dir. ama 1984 cc motorlu S70 ler de 240 hp ye basit bir chip işlemi ile ulaşabilir.


    ben donanım vecihi arkadaşımıza 1.6 nın performansından memnun kalmayacağını çekişini düşük bulacağını söylüyorum. hele hele lpg oldu mu bu araba tam bir oduna dönebilir.klima da açarsan o zaman rampa çıkarken araçta arıza olduğunu bile düşünebilirsin..

    1.6 araçtan verim almak için manuel vites,benzinle kullanım şarttır.lpg manuel vitesli 1.6 aracı bile oduna çevirir. lpg kullanan çoğu arkadaşa sor araçları rampa çıkarken performansları düşer..


    siz beni dinleyin 1.8 alın sizi fazlasıyla tatmin edecektir. herhangi bir kazada ben bu araçların tamirlerinin düzgün yapılmadığını ve çoğunlukla yan sanayi parça kullanıldığı için özelliğini yitirdiğini düşünüyorum.


    eğer araç serviste orjinal parçalar kullanılarak onarılırsa o zaman tamam.ama sanayide ahmet usta mehmet usta bu aracı uyduruk yan sanayi parçalar ile onarırsa o zaman bu volvolar volvo olmaktan çıkar...


    motor ve şanzıman sağlığı ise tamamen bakımlara bağlıdır. forumda yüzlerce kez yazdım tekrar yazıyorum. bir araba ister 10,000 km isterse 1 milyon km olsun eğer bakımlar ihmal edildiyse artık hurda olarak kabul edilir.

    çoğu insan fazla km yapmış araç istemez ve düşük kmli araç arar ama bakımları ihmal edilmiş düşük kmli araç bakımları yapılmış yüksek kmli araçtan daha risklidir.




  • merhaba bende 2000 model otomatik s40 var arabam rolantide stop ediyor bunun nedeni ne olabilir acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALDURAS

    b_bozkurt yastığın altına alıp yatasım gelmiyor ama hakikaten iyi makina. Yolda ışıklarda otobanda mercedes bmw vs. ne görsem o kadar rahatımki asıl o zaman beni göreceksin koltuğa yaslanmış yatıyorum sanki. biri geçer sollar kaygısı zaten hiç yok zira 7000 km yol yaptım tek araç dahi geçmedi şimdilik, elbet geçen bi makina çıkar ama ne zaman.


    Sizi çok iyi anladığımı düşünüyorum..
    Allah kaza bela vermesin, hayırlı yolculuklar..
  • Sayın Meteg, Bu chip konusuna biraz detaylı değinirmisin mesela bu chip ne yapıyorda beygir artıyor motor aynı motor şanzuman aynı şanzuman. Benim bildiğim fabrika motora bi koruma sınırı getiriyor chip takılınca bu sınır ortadan kalkıyor ve beygir artışı sağlanıyor doğrumu? chip taktıktan sonra araca başka bi destekleyici uygulama yapmak gerekirmi zararı nedir bizleri aydınlatırsan sevinirim 225 hp chip sonunda ne olur. Saygılar 99-S70 T5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALDURAS

    Sayın Meteg, Bu chip konusuna biraz detaylı değinirmisin mesela bu chip ne yapıyorda beygir artıyor motor aynı motor şanzuman aynı şanzuman. Benim bildiğim fabrika motora bi koruma sınırı getiriyor chip takılınca bu sınır ortadan kalkıyor ve beygir artışı sağlanıyor doğrumu? chip taktıktan sonra araca başka bi destekleyici uygulama yapmak gerekirmi zararı nedir bizleri aydınlatırsan sevinirim 225 hp chip sonunda ne olur. Saygılar 99-S70 T5

    İnsanoğlu işte, gözü doymuyor...
  • tekrar selamlar,


    Volvo araçlar da diğer araç üreticilerinde olduğu gibi üretilirken bazı hedefler koyulur.bunlar aracın makul bir güç ve kabul edilebilir bir yakıt tüketimi sunması, kabul edilebilir bir performans sunmasıdır. fakat avrupa ülkelerinde 93 yılında başlayan ve euro normu ile adlandırılan emisyon yasaları gereği egzost emisyonlarının mümkün olduğunca azaltılmasıdır.. günümüzde geçerli norm Euro5 normudur. ve emisyon yasaları gereği araçların yakıt hava karışımları aslında mümkün olan maksimum verimin altındadır. çünkü güç arttıkça araçların çevreye verdiği zarar da artmaktadır.

    ayrıca motor ve araç ömrünün olabildiğince uzun tutulmasıdır. işte chip tuning adı verilen işlemde aracın programlanmış değerleri optimum dan maksimum a çekilir. mesela normal gücü140 hp olan araç chip tuning ile170 hp ye gelir ve aslında aracın verebileceği maksimum güç kullanıma açılır.fakat araç üreticileri bunu fabrikasyon olarak yapmazlar zira onlar için aracın maksimum güç vermesinden ise uzun yıllar hizmet etmesi daha önemlidir.ve elbette daha az yakıt tüketmesi de..

    peki chip tuning'in zararları varmıdır? eğer bilinçli uygulandı ise %10 yakıt artışı ve araca bağlı olarak 10-40 hp güç artışı sağlanır.yanlış uygulamalar hem işletim sistemine hem de motora zarar verir ve yakıt tüketimi anormal değerlere ulaşır ve hedeflenen gücün elde edilmesi bir yana güç düşüklüğü bile olabilir.

    aracın motor ömrü belli bir oranda kısalabilir. fakat en önemli konu bu işin gerçekten yapılıp yapılmamasına değip değmeyeceğidir.zira elde edeceğiniz güç 10 hp ve maliyet 1000 tl gibi ise (örnek olarak verdim bu bir ölçü değildir) o zaman chip tuning yaptırmak manasızdır.




  • sayın meteg
    benim 2001 model s40 2.0t aracım var. araç otomatik vites ve aracımdan çok memnunum fakat cruise control yok aracımda. geçenlerde ebay de çok ucuz fiyata benim aracımdan çıkma cruise control tuşları bulunan sinyal kolunu ve üzerinde cruise control yazan (tahminimce beyni) 30807288 kod numarası yazan bu parçayı amerikadan satın aldım. elime geçti fakat servisim bana takmamın daha sonra sorunlar açacağını hiç uğraşmamam gerektiğini söyledi. izmirde yaşıyorum ve elimde bu parçalar kaldı sizce ne yapmalıyım? gerçekten ilerde beyinle ilgili büyük sorunlar falan yaşarmıyım?
    birde servisteki çocuk bana gaztelinde varmı falan dedi bende yok dedim. bu araçlarda gaz teli mi var yoksa farklı otomatik bir sistem mi var?
  • ceo81 selamlar,


    eğer araç için cruise control ile ilgili tüm parçaları eksiksiz olarak temin ettiysen montajı yapılabilir.servisin söyledikleri ne yazık ki yanlıştır.

    aracınızda ETM adı verilen elektronik gaz kelebeği modülü vardır.. 1999 model yılından itibaren tüm volvolar böyledir. gaz teli 1999 öncesi volvolarda bulunur.


    eğer elinizdeki parçalar eksiksiz ise montaj 1 saatlik iştir.ben de Aydın Kuşadasındayım.. bu parçalar ile beraber Bornova ikinci sanayide ki Şerif Ustaya git. kendisi volvolar konusunda çok iyidir.montajı senin için yapabilir veya yardımcı olur.


    us85 aracın manuel de olsa otomatik de olsa senin aracında da elektronik kelebek vardır. ne yazık ki verdiğin bilgi yanlıştır.
  • sayın meteg usta
    öncelikle verdiğiniz cevaplar için size teşekkür ederim. ben zaten aracımın periyodik bakımlarını şerif ustaya yaptırıyorum kendisine başvurursam zannederim sorunuma çare olacaktır. bu arada bir sorum daha olacak size. son zamanlarda aracımın ön takımlarından fazlaca ses geldiğini fark ettim yani, kasislerden geçerken veya biraz hızlı girerken sanki amörtisörlerden sesgeliyor gibi ama daha önce kontrol amaçlı şerif ustaya götürdüm kendisi yoktu ama çırağı baktı lifte kaldırıp baktı ve bi problem olmadığını söledi. özellikle otobanda giderken ağır hızlarda hızlanırken birşeyin arabayı sarstığı ve ses yaptığını fark ettim.
    biliyorum tahmin etmek zor ama sizce problem nerede olabilir? biri bana akislerde problem olduğunu söylemişti doğrumudur?
    saygılarımla...
  • tekrar selam,

    akslardan olma ihtimali kuvvetli bende de aynı sorun var.sanırım eskimeden kaynaklanıyor...bunun tamiri yoktur değişimi gerekir ve de ne yazık ki değişim pahalı olacaktır.ama başka çare de yoktur.
  • us85,


    ya bana araç model yılını yanlış söylüyorsun ya da gaz teli sandığın şey başka bir şey.. aracını görmediğim için birşey diyemiyorum.. bu konu da da başka birşey yazmayacağım.
  • sayın meteg usta
    aksların çok pahalı olduğunu bana şerif usta söyledi ve bunların 800tl gibi bir maliyeti olduğunu söyledi fakat ben enay de amerika da bu parşaları 100 dolar gibi bir fiyata buldum fakat uyum sorunu olur mu diye korktuğum için almaya cesaret edemedim. bu parçalar için belirleyici bir kriter var mı? yani eni, boyu falan gibi eger uyarsa ordan sipariş edip taktırmayı düşünüyorum. birde bunlar tabii ki yan sanayi parçalar sizce almalı mıyım?

    bu gaz kelebeği olayı da kafamı çok karıştırdı. us85 gaz teli var diyor acaba kendim benim arabamda gaz teli olup olmadığını nasıl anlarım?
  • mrb arkadaşlar,
    motor suyu ekledğimiz küçük beyaz bidonda sarı renkli katı bir madde kitlesi oluştuğunu gördüm sanki yağ gibi bişey ama çok yoğun. 6 aylık bir olay ilk başlarda küçük topak şeklinde motor suyunun üzerinde yüzen maddeler görüyordum gün geçtikçe arttı. sorun ne olabilir aracın çalışmasında ya da kullanımında bi sorun yok. 2001 S40 T4 otomatik.
    otomatik yazınca aklıma geldi, çok yoğun ve şıkışık trafikte ve aracı zormala durumunda ki özellikle yaz günleri kırmızı ışıkta duracağım zaman ( vites düşüşü sırasında) bi vuruntu hissediyorum. çok rahatsız etmemekle beraber sebebini merak ediyorum. herkese kazasız günler diliyorum. teşekkürler.
  • teşekkürler değerli bilgileriniz için,
    bundan 6 ay önce termostat açamadı ısı göstergesi kırmızıya yaklaşmıştı soğuk bi kış sabahı şaşmaza zor attım kendimi usta baktı termostatı değişitirdi. acaba contaya zarar vermiş olabilir mi diye korktum. usta bişey yok suya kompersör vermiyor felan gibi bişey söyledi ama, bu su bidonundaki yağlanma hararetten sonra gerçekleştiği için ona bağlı bişey mi diye düşünüyorum. hala tereddütlerim var. yorumlarınzı bekliorum.
  • Sn meteg,
    özellikle önceki cevabınız için teşekkürler. Uyarınız ile S80 den vazgeçtim. Kaldıki volvonun hiçbir yetkili servisi LPG önermiyor. Motorun ömrünü kısalttığını iddia ediyorlar. Bu durumda S80 e benzin yetiştirmem söz konusu olamaz. Bu durumda 1999 veya 1998 S70 ile ilgilenmeye başladım. Acaba bunların içinde LPG taktırmayacağım en az yakan hangi motordur. Birtane 1990 160.000de S.70 2.0T ve bir tanede S70 2.0T5 buldum. Bu iki araba ne kadar yakar bilgi verirseniz sevinirim. Bulduğum S80 2000model 132000de ve komple servis bakımlı bir arabaydı. Bunlar onun kadar muhteşem değil ama sonuçta doğru karar vermek önemli yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
  • Us85,


    demek ki senin aracın bizim için bir istisna olmuş zira benim ne kadar s40 ı olan tanıdığım varsa hepsinde elektronik gaz kelebeği var.netice olarak senin aracında gaz teli olması bence bir istisnadır.


    ceo81 arkadaşımızın sorusuna gelirsek, ebayde aks var 100 dolara ama maalesef aksları buraya getirtmeye kalktığında 250 dolar nakliyat parası ödemen gerekecek ve de bu iş bu yüzden saçma olacak. verilen aks fiyatları Türkiye için normal. amerikadan aks getirtmek uyum açısından sorun olmaz ama nakliyatı çok pahalıya geliyor.çünkü bu parçalar ağır,hacimli ve uzun..

    sazrak arkadaşımızın sorusuna gelirsek.. bence sizin için en uygunu s70 2.0T modelidir. hem yakıt tüketimi fazla değildir. hem de performansı tatmin edicidir. o araçta kendi aracımda da bulunan 2 litre 5 silindirli düşük basınçı turboya sahip 180 hp gücünde bir motor vardır. S70t5 225 hp dir.. iki araç arasıdaki fark t5 te yüksek basınçlı turbo olması ve doğal olarak t5 in tüketiminin de daha fazla oluşudur.

    akdeniz arkadaşımıza tavsiyem araca kompresyon testi yaptırmasıdır.bu şekilde araçta bir anormallik olup olmadığı ve silindir kapak contasının yanıp yanmadığı anlaşılabilir..




  • Meteg hocam,
    İnternette şu bilgileri buldum. Yakıt tüketimi aynı gözüküyor ama mantıklı değil. 225 beygir araba 165 beygir araba ile aynı yakarmı hiç.
    s70_2a.jpg (12063 bytes)

    .
    S70 2.0 T S70 2.0 T5
    Motor Hacmi (cc) 1984 1984
    Silindir Sayısı 5 5
    Beygir Gücü (BG/d/d) 163/5100 225/5500
    En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) 230/1800/5000 310/2800-5000
    Son Hız (km/s) 210 240
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 9.5 7.7
    Yakıt tüketimi (100 km'de) Şehir içi (litre) 13.9* 13.9*
    Şehir dışı (litre) 7.2* 7.4*
    Ortalama (litre) - -
    Ağırlık (kg) 1430 1450
    Dingil mesafesi (mm) 2664 2664
    Uzunluk (mm) 4722 4722
    Genişlik (mm) 1761 1761
    Yükseklik (mm) 1403 1403
    Bagaj Hacmi (litre) 470 470
    Fiyatı (TL) Volvo Fiyatları
    Türkiye Temsilcisi

    Volvo Otomotiv Tel: (212) 249 24 88
    * Avrupa Birliği'nin yeni normu 93/116/EU'ya göre. Sırasıyla, şehir içi, şehir dışı ve ortalama olarak belirtiliyor.


    Ben birtek T5 olanının orjinal 77.000 de olmasından etkilendim. 80 yaşında bir insana ait ve garaj arabası,bence 13,9 bu araba için normal ama 2.0T fazla geldi o daha az yakar gibi geliyor. 77.000de olan en son 18000TL ye bırakıyor. S70T olan 166000de 15000e bırakacak gibi, gözüküyor. Daha önce passatım vardı. Ve 11 tl yakıyordu. ayda 1500km yapıyorum. 140 Tl fark getiriyor. Yalnız 97 model arabaya 18000Tl fazla geldi. Bakalım hangisine karar vereceğiz. Ama sizi dinleyecem herhalde. Yardımlarınız için teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.