Şimdi Ara

Volkswageni Tercih Etmenizin/ ETMEMENİZİN 3 Nedenini Açıklarmısınız ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
2
Favori
5.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -alay eder gibi aylarca sıra bakletme
    -sorunlarıyla ünlü otomatik şanzımanı
    -fiyatına göre donanımsız oluşu
  • ALMAMAK İÇİN 3 NEDEN.
    1- Gurup içindeki diğer araçlar arasındaki fiyat farkı sanki keriz yerine konuluyormuşuz hissi veriyor (leon-golf jetta-octavia polo-fabia gibi)
    2- Kesinlikler servisi kötü insan yerine konulmuyorsunuz yetkili servislerinde sağım ineği modu var.
    3- O paralar bana değmez gibi geliyor vw ne.
    ALMAK İÇİN 3 NEDEN.
    1- 2. el
    2- İş yaptıgım yer özel vw servisi borçlarına karşılık servis yaptırıp parça almam (ne yapalım parayı alamıyoruz)
    3- Bana para kazandırıyor.
  • Alma nedenleri
    1- İkinci eli iyi
    2- Benim için kaliteli
    3- Tasarım ve ismi ör çoğu kişi hiç bakmadan fiat,peugeot kötü diyebiliyor, oda araba mı diyor, tabi ki kendi araba ne biliyor mu buda muamma ama vw duyunca oo diyor,

    Almama nedenleri
    1- Verdikleri donanımlar zayıf
    2- Genelde sıra bekleme sıkıntısı
    3- Yüksek fiyat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anchorman

    Jetonlu oyuncak arabalar gibi araba tasarlamıyor.
    Muhafazakar çizgileri ile ergen forum ahalisine hitap etmiyor olabilir, bu araçların neden tutulduğunu anlamakta zaafiyet geçiriyor da olabilirler.
    Ama VAG bu işi biliyor,
    Çünkü 35+ bu çizgileri seviyor.
    Zaten para da onlarda.



    Tevekkeli neden son 2-3 yıldır begenmeye başladım diyordum 35+ olduğumdanmış . Bence doğru(para mevzu hariç), gerçi hep düz hatlı araçları sevmişimdir, Golf V, eski kasa Polo yenileri kadar düz hatlı değildi.
  • Almamak için iki nedenim var..Ama birincisi çok çok önemli...

    1. Türkiyede yapılmıyor..Param Alman işcisine mühendisine maaş oluyor..Benim iş arayan akrabam iş bulamıyor..
    Bu tamamen dünyaya bakışımla ilgilidir...

    2. Son kısmi çarpışma testlerinden kötü sanuçlarla ayrılması...(IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) nin Small Overlap Test )


    Üstekilere kafayı takmasam..İlk aracım vw di...(kaplumbağa) Sempatim vardı VW 'e o nedenle alabilirdim......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reason

    Bu konuyla ilgili gerçekten bir tez konusu olmalı..

    Ufaktan bir analiz yapabilirim...

    Yalnız bu yazıda, ironiler ve bazen abartılı ifadeler kullanabilirim, alınganlık yapmayalım..

    Mesele "Alman" kelimesinde düğümleniyor.. Yıllar önce çalışmaya giden nesil orada her türlü aşağılama ve hakarete de maruz kalarak en ağır şartlarda işçi olarak çalıştılar.. (Pek çok alamancı akrabası olan biri olarak yazıyorum...) Geçen yıllar içinde çalışmalarının karşılığını o zaman ki Türkiye şartlarına göre fazla fazla aldıklarını düşündüklerinden köle-efendi (!!!) ilişkisi gittikçe perçinlendi. Giderek işçilerimiz efendilerine koşulsuz, anlamsız ve sorgusuz bir bağlılık geliştirdiler.. Bu bağlılık o dereceye ulaştı ki, Alman'ın yolu başka, çikolatası başka, bisküisi başka, şampuanı başka, patatesi başka, hele, hele de arabası bambaşkaydı...

    Bu durumun ikinci aşamasına geçildi. Alamancılar Türkiye'ye her gelişlerinde yukarıda saydığım, sayamadığım herşeyi o meşhur "tomofil" lerine doldurup getirmeye başladılar. ve bizler burada yaşayan zavallılar (!) gelen Alaman mallarına hayretle, hayranlıkla ve gelecek yılda gelir mi acaba diye özlemle baktık.. Gelen yiyecekler gıdım gıdım yendi, şampuanlar banyoların en özel köşelerinde sadece arada bir kullanmak üzere saklandı.. ve bir neslin bu kavramlar neredeyse genlerine kadar işlendi...

    Gelelim arabalara; Alamancılarımız elbetteki memlekete dönüşlerinde mutlaka bir otomobil alarak dönmeliydiler.. İlk zamanlar bununla ilgili tek hedef mercedes'di... İlla bir mercedes alınmalı ve memlekete onun şanı şerefi ile dönülmeli idi.. Varsın alamanyada kölelik (!) yapsın, tuvalet temizlesin, yaşlı almanlara baksın, amaaaa memleketinde o mercedesle ağa olsun, paşa olsun, kral olsun... Hedef buydu.. O yüzden her alamancı kendine hedef olarak mercedesi koydu.. Ve bizim otomobil genetiğimize işte şu kavram o zamanlar işlendi "Arabalar ikiye ayrılır, mercedes ve diğerleri..." Ama, elbetteki mercedesin bu ünü hakedecek bir otomobil olduğunu herkes kabul edebilir, amaa iş zamanla biraz değişti.. Şöyle ki, alamancılarımız zaman geçtikçe tek meselenin bir mercedes almak olmadığını, hayatın binbir türlü hali içinde başka da ihtiyaçların olacağını anladılar.. varını yoğunu bir arabaya vermek, daha sonra da onun bakımı, yedek parçası, arızası gibi almanya da ateş pahası olan masraflarıyla uğraşmak biraz zorlamaya başlayıncaaaaaaa işte konuya geldik... Volkswagen.... girdi hayatımıza..

    O da bir almandı, o da her türlü övgüyü hakediyordu.. Öyle de oldu, ilk vw ile gelen alamancılara "aaaa mercedes alamadın mı... bu ne be..." diyenlere öyle karşılıklar verilmeliydi ki bu lafı söylediğine pişman olmalıydı.. Bu sefer mercedese düzülen tüm övgüler vw'ye sıralanmaya başladı.. O da kaliteliydi, o da dayanıklıydı, o da "galıplı" ydı, o da "gemikli"ydi... O da alaman malıydı kardeşim yetmiyormuydu zaten bu... Yıllarca bu konuda cahilller bilgilendirildi, akrabalar ikna edildi, vw'nin de en az mercedes kadar prestijli olduğu 80'lerin başında ve ortalarında anadolunun halkına çiçek aşısı gibi aşılandı.. Artık itiraz edenler "arabadan anlamaz, ulaşamadığına pislik atan, kıskanç...." olmayı haketmişlerdi... veeeee bizler şu anda forumda bu konuyu tartışan 3. belki de 4. nesil....

    HAtırlayın geçmişte bu anlattıklarıma ne kadarınız şahit oldunuz... Ne kadarınız bu alaman malı propagandasına maruz kaldınız.. Biz çaresiz bir neslin, en azından kendi psikolojisini düzgün tutmak adına kendine inandırdığı kavramların kurbanı olmuş nesilllerin devamıyız arkadaşlar.

    Günümüze gelelim... VW sahibi arkadaşlar alınmasınlar... genelleme yapmadan söylüyorum... Şu da herkesin dikkatini çekmiştir, nerede kendisiyle barışık olmayan, özgüven eksikliği yaşayan kişi varsa koşa koşa VW alır. Dediğim gibi bu bir genelleme değil, ama bir düşünün, kafanızdan geçirin söylediğimi anlayacaksınız.. VW alanların çoğu böyledir demiyorum elbette, bu tür kişiler hep VW alma peşindedir diyorum.. VW'nin yaygın müşteri kitlesi içinde bu kişiler saklanabiliyorlar rahatlıkla.. Aradaki fark anlaşılmıştır umarım... Bu da psikolojik etkileri olan bir genetik faktör olabilir, incelenmeli...

    Almanya da bile japonlar yıllarca yılın otomobili seçilir, bizdeki fanatiklere laf anlatamazsın, biz de yere göğe sığmayan passatın, arabanın harman olduğu ABD'de esamesi bile okunmaz, anlatamazsın, parasını saçacak yer bulamayan araplar toyotadan başka araba almaz, bizdekilere gene anlatamazsın... "Kapının sesi tok" kardeşim.... yetmez mi...

    Burada bir psikoloji daha var birkaç arkadaş dile getirmiş.. Bizim memlekette geçerli olan 4S yasası (SS & SS).. Tarih boyu Japonlardan biz ancak dostluk, vefa, mütevazilik gördüğümüzden onların yaptıkları "Kaat gibi galitesiz araba, sacına basınca çöküyo.. " oluyor, fanatik almanlar daha geçen gün 7 tane çocuğu yaktılar diri diri, "kapı sesi tok kardeşim.. galıplı, gemikli araba..." deyip başımızın tacı oluyor... Kavramları karıştırmıyorum, bizdeki algıyı söylüyorum.. Günümüzde dayanıklılık, güvenilirlik demek EuroNCAP demektir, kapının kapanırken çıkarttığı ses değildir.

    Şimdilik bu kadar...

    yazıyı baştan sona okudum zırva.. bir kere alman disiplini herkesçe bilinir ve buna hayran olmamak asıl garip olan budur..

    Alman araçlarının kalitesini sizde biliyorsunuz ama işinize gelmemekte ben vw fanatikliği yapmıyorum ama yiğidi öldür hakkını ver.. Alman disiplinlidir işini iyi yapar bunu herkes bilir.. eksik iş yapmaz bunu otomobillerinde görebiliriz ki görüyoruzda.. size her noktadan örnek verebilirim.. adidas kalitesinde spor malzemesi satan bir firma var mı almanlara bu konuda yine amerikalılar rakip olabilir.. alman milli takımı disiplininde çatır çatır top oynayan başka milli takım var mı söyleyin 90 dakika oyundan kopmadan mercedes gibi yıllarca çizgisini bozmayan bir firma var mı


    almanların ikinci dünya savaşında ürettiği panzer tanklarını şuan hangi ülke üretiyor söyleyin bakalım


    neymiş almanya başkaymış başka tabi kardeşim söyle bana bu saydıklarıma alternatif ver söyle bana şunu de almanlar disiplinli değil de işlerini doğru yapmazlar de örnek ver..

    ayrıca oraya giden gurbetçilerde bazı şeyleri göze alarak gittiler işçi olarak gittiler kimse sizi orada ceo olarak çalıştırmaz çalıştıkları paranında karşılığını misliyle aldılar



    evet alman başka çünkü alman disiplinli çünkü alman çalışkan çünkü alman sistemli övünmeyi en çok hak eden milletlerden biriside almanlardır..




  • almak ve almamak, öğrenmek için en çok girilen yer dh forum

    leblebinin anavatanıdır tabikide tartışılmaz çorum

    ençok takıldığım.böyle fiyat politakısının AMG.....

    benden gelsin böyle bir konuya şiirle böyle bir yorum


    kimi hayran kalır kapısına kimisi fitiline

    hiç bakmaz alırken 2.0 tedeinin vergisine

    satıcısını geçtim ancak birde bakmak lazım servisine

    Şirvan hocam sende şiirle bir kaç satır desene


    italyanlara sert çakmış peynir tenekesi demiş sultan baybars

    hocam yanlış anlama ama o kadar da değil multijet dizelde referans

    tasarımda her türlü italyandır diye düşünüyorum

    hayal kırıklığı yaşattı bize müzik sistemiyle fuluyans




  • toyota ortalığı bu kadar boş bırakmasaydı vw bu kadar prim yapamazdı.2011deki depreminde etkisi büyük muhakkak.bu sene bir araç daha alacağız ama sırf popüler diye gidip vw almayacağım.iç tasarım benim beklentimin çok altında hala.türkiyede bu aracı pazarlayan firmanın da doğuş oto olması nedeniyle tercih listemde bir hayli düşüyor vw
  • - Sıradan;kolay ulaşılabilir;ülkemizde hakettiğinden çok fazla değer görüyor olması,kolayı seven halkımızda VW araçların yatırım aracı olarak görülmesini sağladı, memurundan,işçisine,marketçisinden,simitçisine,patronundan bilmem neyine kadar kadar herkeste var.Çünkü araç alırken ilk düşünülen "satmak","binmek" değil.

    - Tasarım özgünlüğü yok,oldukça bayağı tasarımlar.

    - Fiyat ve Performans Paritesi oldukça yetersiz.

    VWboylar atlamasın,bunlar benim düşüncelerim. Herkesin fikri kendini bağlar.Kimse kimseye naval okumasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eggys


    evet alman başka çünkü alman disiplinli çünkü alman çalışkan çünkü alman sistemli övünmeyi en çok hak eden milletlerden biriside almanlardır..

    Bu almanlarla Japonlar birbirlerine çok benziyor galiba..Japonu da böyle tarif ediyorlar...
  • Tercih etmiyorum. Param yok. Olsa da tercih etmezdim.
  • Çoğu insan 2. eli iyi diye alıyor. Başka bir nedeni oluğunu düşünmüyorum VW nin satmasının. Yani 2 . eli diğer markalar gibi olsa kümse dönüp de bakmaz arabalarına. Passat falan inanılmaz sıradan bir tasarım. Motorları da öyle çok iyi denilecek motorlar değil. En çok satan motoru 1.6 TDI... 105 hp 250 Nm . çok da başarılı denemez. Çok daha iyileri var. TSI ler de aynı şekilde.

    Ya bu devirde premium marka falan hepsi hikaye oldu. farklar çok azaldı. Geçen gün yeni i30 u inceledim. Harika yapmışlar. Objektif bir göz i30-C'eed gibi arabalar o donanım ve iç mekan kalitesi ile dururken Golf'e falan asla bakmaz. daha maliyetli klasik otomatik şanzımanlı ve çok daha donanımlı araçları Golften çok daha ucuza veriyorlar. (dizel+otomatikte)
  • Neyzen hocam senimi kiracam
    Şimdi hemen bir siir yazacam
    Aynamı otomatik katlayacam
    Ondan sonra keyfime bakacam

    Arkadas sormuş üç tane alma nedeni
    Birincisi took kapının dayanılmaz sesi
    İkincisi aylarca sıra bekleme fantezisi
    Üçüncüsü ise acılı Meksika fasulyesi

    Gelelim üç tane almama nedenine
    Kusura bakma aynayı katlayamam elimle
    Güvenmem cok yüksek esikli esepesine
    Tüp bile takilamiyor ki benzinle tsi ye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 14 Mart 2013; 17:32:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 Alman olması
    2 bu fiyata böyle bir araçla ferrari tokatlamam
    3 yok az yakıyo olması beni vwye olan aşkımı bikere daha depreştirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Neyzen hocam senimi kiracam
    Şimdi hemen bir siir yazacam
    Aynamı otomatik katlayacam
    Ondan sonra keyfime bakacam

    Arkadas sormuş üç tane alma nedeni
    Birincisi took kapının dayanılmaz sesi
    İkincisi aylarca sıra bekleme fantezisi
    Üçüncüsü ise acılı Meksika fasulyesi

    Gelelim üç tane almama nedenine
    Kusura bakma aynayı katlayamam elimle
    Güvenmem cok yüksek esikli esepesine
    Tüp bile takilamiyor ki benzinle tsi ye






  • sınıf,kalite ve fıyat acısından harıka bı marka
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Winston29

    2004 Model 1.6 Mpı Passat

    1. Araba durduğu yerde sorun yaratmaz bakımını yap ömür boyu bin.(öyle arabalar varki durduğu yerde sorun yapıyor)
    2. Servis ağı geniş fiyatlarda gayet makul (abartılacak bir durum yok ortada)
    3. Sağlam araba (almanlar yapmış bizde kullanıyoruz)
    4. Donanım,Güvenlik,Konfor üst seviyede. (var mı daha iyisi?asfalta yapışıyor mübarek)
    5. Bu fiyata alınacak en iyi araba bu bence (sizin alternatifleriniz nedir merak ediyorum?)
    (Tok kapı sesi çok hoş bi ses ama kimse kapı sesi için araba almaz.)


    Alternatif şöyle işallah 4 5 sene sonra araba alacam üniversite bitince yani o zamanın durumuna göre ilk bakacağım marka

    1- Opel - Ford
    2- Volkswagen olurdu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Almadığıma göre nedenlerini yazayım.

    1- f/p oranı düşük. (Dizel otm)

    2- 3-6 ay arası sıra

    3- eksik donanım.

    peki bu fiyatlarda donanım olarak tatmin edici hangi markalar var ?

    Şimdiye kadar açtığın konuların en anlamlısı olmuş tebrik ederim bu arada

    Eğer bir insan tr deki vw donanımlarımdan tatmin olabiliyorsa rakiplerinin donanımlarından çok daha iyi tatmin olur.

    En çok satılan herhangi bir modeli inceleyelim mesala.

    Jetta iyi bir örnek olur.

    Üç pakette satılıyor. Orta donanım comfortline incelemesi yapalım.

    Fiyatlar :

    jetta 1.2 TSI 105 PS Comfortline 48.000 TL
    Jetta 1.2 TSI 105 PS Tiptr. DSG Comfortline 54.100 TL

    Jetta 1.4 TSI 122 PS Comfortline 51.100 TL
    Jetta 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 57.100 TL

    jetta 1.6 TDI 105 PS Comfortline 63.200 TL
    Jetta 1.6 TDI 105 PS Tiptr. DSG Comfortline 69.000 TL

    Dış tasarım : Çoğu insan beğenir.

    İç tasarım : Eh işte, kalite biraz düşük ama idare eder.

    Motor: Bilindik dizel TDI performans ve tüketim olarak rakiplerinin gerisinde. Şimdi birileri katalog verilerine göre ebede bebede derler ama aldırma. Benzinliye oranla istenen farklar mantık ötesi.

    Otm şanzıman: DSG çok hızlı keyifli bir şanzıman. Dayanıklılık problemi aşılabilse rakipsiz olur.

    Donanım : Çok eksik. Mesala bu donanım seviyesinde neler yok.

    * elektrikli katlanan yan aynalar,
    * karartılmış arka yan camlar,
    * hız sabitleme
    * otomatik klima

    70 bin seviyesinde bir araçta olmayan donanımlar bunlar.

    VW nin çok satmasının bir sebebide her motora otm şanzıman koyması ve bunu neredeyse ürün gamındaki bütün araçlara yapması.

    Edit : Bizim insanımız aracı alırken en büyük kriter olarak desinler ve ikinci eli gözetir. İhtiyacına göre araç almayı pek bilmez.

    İncelemeniz için teşekkür ederim. Bende işallah 4 5 sene sonra ünivesite bitince araç sahibi olacağım ama en çok dikkat edeceğim şey kesinlikle ihtiyacıma uygun olması.. 2. eli düşsün önemli değil o kadar bence.. çünkü araba yatırım aracı değildir bana göre... ( tabii değeri düşsün derken abartmıyayım 5 6.000 civarı.. )




  • +alman
    +ikinci el
    +prestij

    -f/p değil
    -garantileri uzun uzakdoğulu rakipler
    -tdi multijet kadar az yakamıyor
  • alman olması
    dızellerı eskı dızellerınden gelen namın devam etmesı sebebı ıle dızel satışı
    dızel otomatık uyumu
    yol konforunun sınıfının bıraz ustunde olması.

    bana göre sınıfına göre en ıyı aracı hala passat 1.6 dizel versıyonudur.donanımı fazla aşırıya kaçmadan...
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.