Şimdi Ara

Volkswageni Tercih Etmenizin/ ETMEMENİZİN 3 Nedenini Açıklarmısınız ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
186
Cevap
2
Favori
5.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kendi aracımıza göre yazarsam.
    +Otomatik vites olması
    +Fiyatının uygun olması (imzamda ki aracı 53.250'ye aldık. Comfortline ek bir sürü şey var arabada baya bir dolu bir araç ve hazırdı sıra beklemedik.)
    +Marka algısının Türkiye'de iyi olması tercih edilmesi. 2.elinin kuvvetli olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Power

    Kendi aracımıza göre yazarsam.
    +Otomatik vites olması
    +Fiyatının uygun olması (imzamda ki aracı 53.250'ye aldık. Comfortline ek bir sürü şey var arabada baya bir dolu bir araç ve hazırdı sıra beklemedik.)
    +Marka algısının Türkiye'de iyi olması tercih edilmesi. 2.elinin kuvvetli olması.

    neden alırım

    1.klasikleşmiş alman arabası alışkanlığı (ağır kapılari tok ses, sağlamlık hissi ve benzeri onlarca neden)
    2.hernekadar ben öyle değil desemde piyasada oluşan algının mercedes gibi bir mark aolduğu sebebiyle oluşan pskolojik etkisi
    3.seçeneklerinin oldukça çok ve fiyatlarının uçuk olmaması (1.6 tdi dsg passat mesela rakibi yok)

    nedenkaçarım

    3.her nekadar sağlam gibi de gözükse aslında o kadar da taş gibi bir araba değil. sağlamlıkta opel reno ford vw aynı klasmandadır bence.
    2.her nekadar kaliteli gibi gözüksede o kadar da kaliteli değil jetta passat golf görüdndüğü kadar kaliteli değil bazen opel bazen ford bazen reno bile daha kaliteli malzeme ile karşınıza çıkabiliyor. örneğin latitude tam deri koltuk sunarken passat deri koltuğu aslında deri değil.
    1.her nekadar çekici gibi görünsede aslında o kadar da estetik ve ergonomik değil. bir insignia ile bir passat yanyana duruken passatın ne kadar odun olduğunu anlatmama gerek yok




  • Alma nedenlerim
    1) Sağda solda akrabalar ve çok bilmiş galericiler görünce vaay iyi etmişsin piyasadaki en iyi araba altın gibidir satması çok kolay deyince benim egomun tatmin olması.
    2)Mesela Golf'ün tasarımı hoşuma gidiyor ve ya scirocco
    3)Çok paramın olup nereye sıvayacağımı şaşırmam
    4)Arabayı almış olduktan sonra bile 6 ila 9 ay arası hep sıfır araba heyecanıyla arabamı bekliyor olmam.
    Almama nedenlerim
    1)Ederinden Çok çok pahalı bir seviyede tutulması
    2)O fiyatlara premium markalardan alabilecek araba tercihlerinin olması
    3)Her donanımı opsiyon olarak koyması belki hoş bir durum ancak donanım başına tonlarca para eklemeleri
    4)Doğuş politikası
    5)Kendilerini bulunmaz hint kumaşı sanmaları
    Daha çok almama nedeni var ve bundan dolayı VW aracım yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Almadığıma göre nedenlerini yazayım.

    1- f/p oranı düşük. (Dizel otm)

    2- 3-6 ay arası sıra

    3- eksik donanım.

    peki bu fiyatlarda donanım olarak tatmin edici hangi markalar var ?

    Şimdiye kadar açtığın konuların en anlamlısı olmuş tebrik ederim bu arada

    Eğer bir insan tr deki vw donanımlarımdan tatmin olabiliyorsa rakiplerinin donanımlarından çok daha iyi tatmin olur.

    En çok satılan herhangi bir modeli inceleyelim mesala.

    Jetta iyi bir örnek olur.

    Üç pakette satılıyor. Orta donanım comfortline incelemesi yapalım.

    Fiyatlar :

    jetta 1.2 TSI 105 PS Comfortline 48.000 TL
    Jetta 1.2 TSI 105 PS Tiptr. DSG Comfortline 54.100 TL

    Jetta 1.4 TSI 122 PS Comfortline 51.100 TL
    Jetta 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 57.100 TL

    jetta 1.6 TDI 105 PS Comfortline 63.200 TL
    Jetta 1.6 TDI 105 PS Tiptr. DSG Comfortline 69.000 TL

    Dış tasarım : Çoğu insan beğenir.

    İç tasarım : Eh işte, kalite biraz düşük ama idare eder.

    Motor: Bilindik dizel TDI performans ve tüketim olarak rakiplerinin gerisinde. Şimdi birileri katalog verilerine göre ebede bebede derler ama aldırma. Benzinliye oranla istenen farklar mantık ötesi.

    Otm şanzıman: DSG çok hızlı keyifli bir şanzıman. Dayanıklılık problemi aşılabilse rakipsiz olur.

    Donanım : Çok eksik. Mesala bu donanım seviyesinde neler yok.

    * elektrikli katlanan yan aynalar,
    * karartılmış arka yan camlar,
    * hız sabitleme
    * otomatik klima

    70 bin seviyesinde bir araçta olmayan donanımlar bunlar.

    VW nin çok satmasının bir sebebide her motora otm şanzıman koyması ve bunu neredeyse ürün gamındaki bütün araçlara yapması.

    Edit : Bizim insanımız aracı alırken en büyük kriter olarak desinler ve ikinci eli gözetir. İhtiyacına göre araç almayı pek bilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 14 Mart 2013; 12:58:54 >




  • Almama nedenlerim
    1 - Çarpışma testinde kapısının düşmesi (sırf bu almamak için yeterli bahanedir benim için) güven vermiyor anacım araba.
    2- Pahalı
    3- Son kasası tasarım açısınden bence berbat hiçbir albenisi yok bildiğin çocuğun çizdiği araba gibi.
    4- Kendimi kalitesi yüksek fiyatı düşük araç binicisi sınıfında görmem
    5- Doğuş
    6- 6 - 8 ay sıra beklemek bir yana birkaç gün arabasız olmaktan rahatsız olmam
    7- Vw markasını kullanıp kendimi bi b.k zannetmek korkusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    Ford-Citroén-Volvo fln kötü yani, bunu mu anlıyoruz, yazıklarınızdan? Yoksa yazmayı mı unuttunuz?

    Kesinlikle hayır. saydığım markaların dışındaki marka ve modelleri çöpe atalım diye düşünmüyorum. Tabiki bu araçların dışındada kaliteli ve güzel araçlar var ancak, Türk halkındaki Alman araç sempatisinin boşa olmadığından bahsediyorum. Volvoda çok beğendiğim bir marka ancak ülkedeki bakım maliyetleri, parça sıkıntısı ve en önemlisi BMW ve MErcedes in emsal modelleri ile kıyaslandığında çok çok geriden gelmesi ve tercih edilmemesi, Volvoyu mantıken "bu listenin dışındaki iyi arabalar" konumuna alıyor. Bir Jaguar hayranı olarak, bu araca ulaşmamdaki en büyük risk faktörü, parça sıkıntısı ve ikinci el fiyatının yerlerde sürünmesi. Sıfırken 130 bin Tl gibi bir fiyat verdiğiniz Jaguar Xtype 2.0 D modeli 2-3 yaşına geldiğinde 45-55 bin fiyat aralığına düşebiliyor.

    Lütfen ikinci eldeki endişeyi gözardı etmeyiniz. Burası Amerika değil, Türkiye. Yakıt pahalı vergiler yüksek, kasko fiyatları tavanda, onarım ve bakım ücretleri avrupanın iki katı fiyatına. Hâl böyle vatandaş aracının ikinci elini düşünmek zorunda. Arabaya ne kadar para ödediği önemli değildir ancak aracını ne kadar paraya satacağı önemlidir. VW kullanan kimsenin kendini bir halt sanıyor diye birşey yok. Adam, limitlerini aşarak bilmem kaç bin tl kredi çekiyor ve boyunu aşan bir araba alıyor mesela Pejo 307. Şimdi kendi ulaşabilirliği yüksek olan aracı herkes için zor ulaşılabilir görüyor ve kendini bir halt sanmaya başlıyor. En tipik ve rastlanılan örnek budur. Bir araçla egosunu tatmin etme ihtiyacı duyan kişinin karakteristlik zaafı vardır demektir. Bu tür kişilere Honda , Renault, Toyota yada VW sürerken rastlamanız şaşırtıcı değildir.

    Şimdi forumda şöyle bir görüşte var, ikinci eldeki fiyatı korumak için alınan araçlar konfordan aciz araçlarmış. Buna ancak gülünür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sultan Baybars -- 14 Mart 2013; 13:31:14 >




  • 3 er madde icin kasmicam ama aklima gelenleri soylim.

    Sinifinda en iyi fiyat performans (passat)

    Aylarca sira bekleme, servislerde yasanan sikintilar (fiyat yapilan muamele)

    Babam passat icin siraya girdi, cok kizdim hic alma arac daha iyi dedim ama adam kendince hakli 74 e o sinifta alinacak arac yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • almama nedenim

    -pahalı
    -herkeste olması
    -dsg ( her 30-40 bin kmde kucaklamak istemiyorum)
  • Alınma Sebepleri
    1. İkinci el
    2. Yakışıklı tasarımlar
    3. Motorlar
    4. Ulaşılabilir Alman markası

    Alınmama Sebepleri
    1. Kendi paranla rezillik (6 ay beklemek)
    2. En baz donanım, muadillerine göre çok boş
    3. Çok sıradan olmaya başladı. Piyasada çok fazla var (şahsi fikrim)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    Alınma Sebepleri
    1. İkinci el
    2. Yakışıklı tasarımlar
    3. Motorlar
    4. Ulaşılabilir Alman markası

    Alınmama Sebepleri
    1. Kendi paranla rezillik (6 ay beklemek)
    2. En baz donanım, muadillerine göre çok boş
    3. Çok sıradan olmaya başladı. Piyasada çok fazla var (şahsi fikrim)

    Alma sebebi 2 ile almama sebebi 3 pek örtüşmüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passat varken Jetta Golf varken Polo'yu ürettiği için hayranlık oluşturan firma.
    Piyasası yüksek mübarek yıllandıkça güzelleşen şarap misali 2000 modeli bile 20.000 TL.(Golf)
    TSi TDi Motorlarını çok beğeniyorum.
    Transporter'ı ürettiği nedeni bile almak için bir etken diyen arkadaşım var alırken yanımda olması almamda önemli bir etken.
    Alırken göz atarım vardır bir hikmeti meyve veren ağacı taşlarlar ucuza kaliteyi sunan firma candır.
    Saygılar selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan Baybars

    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan Baybars

    quote:

    Orijinalden alıntı: SystemEnable

    Çok Merak Ediyorum ;

    Volkswageni Tercih Etmenizin 3 Nedenini Açıklar mısınız ? Piyasada bir volkswagen sevdası almış başını gidiyor. Şahsen ben o kadar iç tasarımını beğenmiyorum. ( dış tasarımı güzel )

    Gerçekten bu araçların tutulmasının yada sizin voswageni tercih etmenizin en önemli 3 nedenini açıklar mısınız ?

    . Yani bu araçlarda güvenlik mi üst düzey ? ( bir ford opel toyotaya göre )
    . Yoksa servis ücretlerimi daha uygun yada parçası mı rahat bulunuyor ?
    . Yakıtı mı az yakıyor ?


    NOT : Gerçekten merak ettiğim için soruyorum abilerim. Son açtığım 2 konudan da 4 5 marka hakkında bilgi almak istediğimide anlayabilirsiniz. Yani boşa açılmış bir konu değil fikir edinme amaçlı.

    Sorunun sıralamasına göre cevaplıyoruım.

    VW tasarımlarını gayet hoş buluyorum. Güzel tasarımlar ve kaliteli araçlar.

    1- Bu araçlarda güvenlik belirli standardın üzerinde.

    2- Servis ücretleri Chevrolet Aveodan bile daha ucuz.

    3-Yakıtı TSI benzinli ve TDI dizel motorlar olmak üzere hem uzun ömürlü ve sağlam hemde oldukça ekonomik.


    -Burası Türkiye. Bizler araçlara 20-30 bin TL lik ötv fark ödüyoruz devlet sağolsun. Eee hal böyle oluncada aracın satış aşamasında verdiğimiz paranın en az düzeyde düşmesini isteriz. Kim ister aldığı arabanın ertesi güne yarı fiyatına satılmasını ? Kimse istemez. VW bu konuda kullanıcısının yüzünü güldüren bir markadır.


    VW, ülkemizdeki kalite sıralamasında Mercedes, BMW, Audi'den sonra 4. sıradaki araçtır. Bunun tartışma konusu bile olması saçmalıktan öte bir şey değildir. Fiat Linea gibi B sınıfı bir aracın bile 50 bin TL fiyatına itiraz etmeyen milletin Jetta gibi beğenilen, tutulan ve belirli standartların üzerindeki bir araca 60-65 bin TL vermek abes karşılanıyor.

    Ben hep söylüyorum 1971 den 2003 e kadar bu ülkede kuş serisi araçlar satıldı. Bu millette bu peynir tenekesi araçlara bindi ve halen binmeye devam ediyor. Özal dönemiyle birlikte millet araba nedir öğrenmeye başladı ama bu kuş serisi tofaş zihniyetinden bir türlü kurtulamadı. 2002 de tofaş Fiat bu ülkede doğan SLX üretirken, VW Audi ve bilimum alman markalarının 1970 li modellerinde otomatik arka cam perlerleri Abs, airbag, hidrolik direksiyon, klima ve bir çok özellik standartlaşmıştı bile.

    Yine aynı Şekilde Corollaya 64 bin TL veren zihniyet Jetta 65 bin TL fiyat etiketi koyduğunda. AAAAAAAAAAAAAA diye şaşırıyor. Toyota dediğin eski japon toyota değil artık. Kapısını tuttuğunda bile kalite ve güven hissini kullanıcısına yansıtamayan bir araç. Kaldıki eski toyotaların sorunsuzluğu şimdikilerinde asla ve asla yok.

    Geçelim toyota Avensise adam 100.000 (yüz bin tl) fiyat isterken normal oluyor. Ama Passat CC 55 bin £ fiyat çektiğinde AAAAAAAAAAAAAA diye karşı çıkılıyor.


    Son sözüm VW Türkiyede dediğim gibi kalite sıralamasında 4. araçtır. Altında farklı araç markasına binip geriden gazel atanlar ise sadece gazeli attıklarıyla kalırlar. VW tüm modelleri ve kalitesiyle Türk halkının gönlünde ve garajında yer edinmiş ve benimde çoooook ama çooook sevdiğim bir markadır. O kadar




    Türkiye'deki en kaliteli 4. araç mı?

    1. Rolls Royce

    2. Aston Martin

    3. Bentley

    4. Volkswagen

    sıralama bu mu?


    Halkın kullandığı araçlardan bahsettim orada. Rolls Royce yada Aston Martin Türkiye'de parmakla sayılacak kadar az araçlar. Fiyatları sebebiyle de halka hitap edemeyen araçlar. Ancak vatandaşın, ulaşabilirliği zorda olsa binebildiği, trafikte bolca görebileceğiniz ve en kaliteli araçlar sırasıyla Mercedes, BMW, Audi ve Volkswagen'dir. Yazımda da bunu kastetmiştim zaten

    halkın kullandığı araç sıralamasındada vw asla 4. olamaz bir sıralam yapılsa benim gözümde ilk 5

    1-mercedes
    2-bmw
    3-volvo
    4-audi
    5-honda

    not: bu modelleri çoğunlukta olan markalara göre yazdım yoksa elit kesimde çok daha iyi firmalar var ama daha çok trafikte görülen markalara göre kalite sırlaması yaptım kendimde vw kullanıyorum ama bence TR deki ilk 5 e hiçbirşekilde giremez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sultan Baybars

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    Ford-Citroén-Volvo fln kötü yani, bunu mu anlıyoruz, yazıklarınızdan? Yoksa yazmayı mı unuttunuz?

    Kesinlikle hayır. saydığım markaların dışındaki marka ve modelleri çöpe atalım diye düşünmüyorum. Tabiki bu araçların dışındada kaliteli ve güzel araçlar var ancak, Türk halkındaki Alman araç sempatisinin boşa olmadığından bahsediyorum. Volvoda çok beğendiğim bir marka ancak ülkedeki bakım maliyetleri, parça sıkıntısı ve en önemlisi BMW ve MErcedes in emsal modelleri ile kıyaslandığında çok çok geriden gelmesi ve tercih edilmemesi, Volvoyu mantıken "bu listenin dışındaki iyi arabalar" konumuna alıyor. Bir Jaguar hayranı olarak, bu araca ulaşmamdaki en büyük risk faktörü, parça sıkıntısı ve ikinci el fiyatının yerlerde sürünmesi. Sıfırken 130 bin Tl gibi bir fiyat verdiğiniz Jaguar Xtype 2.0 D modeli 2-3 yaşına geldiğinde 45-55 bin fiyat aralığına düşebiliyor.

    Lütfen ikinci eldeki endişeyi gözardı etmeyiniz. Burası Amerika değil, Türkiye. Yakıt pahalı vergiler yüksek, kasko fiyatları tavanda, onarım ve bakım ücretleri avrupanın iki katı fiyatına. Hâl böyle vatandaş aracının ikinci elini düşünmek zorunda. Arabaya ne kadar para ödediği önemli değildir ancak aracını ne kadar paraya satacağı önemlidir. VW kullanan kimsenin kendini bir halt sanıyor diye birşey yok. Adam, limitlerini aşarak bilmem kaç bin tl kredi çekiyor ve boyunu aşan bir araba alıyor mesela Pejo 307. Şimdi kendi ulaşabilirliği yüksek olan aracı herkes için zor ulaşılabilir görüyor ve kendini bir halt sanmaya başlıyor. En tipik ve rastlanılan örnek budur. Bir araçla egosunu tatmin etme ihtiyacı duyan kişinin karakteristlik zaafı vardır demektir. Bu tür kişilere Honda , Renault, Toyota yada VW sürerken rastlamanız şaşırtıcı değildir.

    Şimdi forumda şöyle bir görüşte var, ikinci eldeki fiyatı korumak için alınan araçlar konfordan aciz araçlarmış. Buna ancak gülünür.

    Şimdi şöyle bir mantık çıkmış, nispeten ekonomik araç kullananların üst düzey otomobil alma imkanı yok, güçleri buna yetiyor gibi olmuş.garajında Fiat Punto su olup Q7 olanda var bu ülkede, yada Mercedes E alacak gücü olupta günlük kullanımda ne yapayım Mersoyu diyip corolla, fluence, passat, avensis, linea kullananlar var,bu adamlar bilmiyorlarmı iyi araç almayı ? Herkesin ihtiyacı kullanım koşulu farklıdır, hiç kimse imkanım var gideyim jaguar alayım demez.
    TR'de VW alım gücü olupta antipatik bulup almayanda çok vatandaş var bu ülkede. Türkiyede herkes VW hayranı değil, her ne kadar tasarımı,güvenliği,kalitesi,donanımı,üst düzey olursa olsun. VW e prestij deniyor da prestij markaları Tüm dünyada bellidir Bkz. Makam araçları (tüm dünya) bir phaeton vardı diyecekler oda ne derece makam aracıdır tartışmaya açık. Zaten VW prestijli arabam var diyende kimse kusura bakmasın kompleks vardır.




  • 1- Donanım. (Arabalarına standart ESP bile koymuyorlar)
    2- Fiyatları ve Servis. (Boşline araçlara 50k üstü istiyorlar o fiyatlara daha donanımlı başka markalar alabiliyorunuz, serviste Jetta bakımı 600 lira civarıydı 2009 yılında passat vs düşünemiyorum.)
    3- Kalite (Belki de en kalitesiz alman aracı, AUDİ ile kardeş olmasına rağmen AUDİ çok daha iyi)
    4- DSG (bilen bilir açıklamayacağım. )

    Ben bir kere VW aldım, yukarıdaki kriterleri aşarsa ileride tekrar alabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 14 Mart 2013; 14:55:21 >
  • niye vw aldım?
    ben araç aldığımda (2011 şubat ayı) 1.6 l ve altı motor+ otomatik vites sunan d segmenti sw aracı volvo (v60) ve vw sunuyordu, vw'i tercih ettim.
    şu an alacak olsam vw almayabilirim çünkü tercih şansım arttı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 14 Mart 2013; 14:57:20 >
  • Almama nedenlerim;
    1. O kadar param yok, olsa da daha iyi fiyat/performans alternatifleri var,
    2. Başta Doğuş, ondan sonra da Wolkvagen'in ta kendisi, paramızla bizi kapıda bekletiyor, aşağılıyor bir yerde. Onların benim peşime gelmesi gerekirken... Olmaz, hazmedemem.
    3. İkinci eli iyi olan diğer markalar da var, üstelik ikinci eli güçlü, daha az yakıp, daha ucuz parçaya sahip olan...

    Wolksvagen kutsal hint ineği değil.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erzurum lu -- 14 Mart 2013; 15:11:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    1. Otomobilden hiç anlamıyorsam mahalle baskısı nedeniyle gidip alırım.

    2. Tamamen dertsiz, tasasız bir hayatım var ise hayatımı azıcık hareketlendirmek ve renklendirmek için arıza çıkarma ihtimali çok yüksek olan DSG şanzımanlı aracı alırım.

    3. Cebimde çöpe atılacak fazladan param varsa gidip VW alırım.

    ağzına sağlık süper olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    Alma sebebi 2 ile almama sebebi 3 pek örtüşmüyor.

    Neden üstadım?
    Alınma sebeplerinden biri yakışıklı olması.Kasaları güzel. İnsanlar beğenebilir.
    Alınmaması herkeste var düşüncesi. İnsanlar beğense de farklı araçlar isteyebilir...
  • ben neden vw tercih etmiyorum
    1.dsg
    2. dsg
    3. dsg

    onun dışında her şey için vw tercih ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan
    Alma sebebi 2 ile almama sebebi 3 pek örtüşmüyor.

    Neden üstadım?
    Alınma sebeplerinden biri yakışıklı olması.Kasaları güzel. İnsanlar beğenebilir.
    Alınmaması herkeste var düşüncesi. İnsanlar beğense de farklı araçlar isteyebilir...


    Yakışıklı tasarımlar,
    cok sıradan olmaya başladı.

    Bu iki cümle icin örtüşmüyor demek istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.