Şimdi Ara

Volkswagen dsg şanzıman hakkında (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
192
Cevap
0
Favori
17.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dsg şanzımanlı arabam var arabayı çalıştırıp basar giderim durunca da stop edip kilitlerim... bu iki işlem arasında şanzıman ne halt yerse yesin beni ilgilendirmez.. hayır diyelim ilgilendiriyor... ne yapabiliriz... sen dur dsg çok yoruldun vitesleri biraz da ben atayım sen bi çay kahve molası ver, biraz dolaş gel mi diyeceğiz...
    Dsg vitesli aracımla yolda kalmış araç bile çektim... sonuçta bu araçla birlikte verilen çeki demiri ve çekme halatı var, üstelik dsg vitesle araç çekmeyon yazmıyor kitapçığında... Bunu yapan mühendis hepsini düşünmüş, ama bizim ustalar kadar düşünememiş, bu çok naziktir kullanmayı öğrenin de gelin demiyorlar... Ya da kullanma kılavuzuna özel uyarılar eklemiyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklıma bu geldi nedense 😂

    Volkswagen dsg şanzıman hakkında

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    Hocam siz kendinizi çok bilinçli sanıyorsunuz ama bunu üreten mühendislerde bunları düşünecek kadar da akıl var merak etmeyin,

    1) Araç durmadan D alsanız bile bazı arabalarda araba kendi fren yapıp öyle geçiyor D'ye bazılarında ise vites geçişlerinde ayağınızın frende olmasını istiyor yani siz geri geri giderken D'ye atsanız bile şanzuman D'ye atmıyor.

    2) Ayak frende iken zaten şanzuman boşta oluyor sizin özellikle N'ye atmanıza gerek yok (kim çıkarıyor bu hurafeleri bilmiyorum). Zaten bu arabalarda yokuş kalkış sistemi var rampada kalkarken vites kavrayana kadar o tutuyor arabayı.

    Otomatik vites kullanan adam sadece arabayı park ederken nasıl park edeceğinin bilmeli onun dışında bir şey yapması gerekiyorsa bu üreticinin hatasıdır. Üretici bunları düşünmek zorunda yoğun trafikte ısınıyorsa o zaman kendisi bunu anlayacak ve 1. 2. vites arasında sürekli gidip gelmeyecek.

    Alıntıları Göster
    İsyeri aracim isuzu dmax var gelin bir gün nasıl geçiyormuş durmadan r ye gostereyim sanzuman agliyor resmen. Konu kendisinin n ye almasi değil yükü ayirmaktan bahsediyoruz. Kendi aracinizi öyle kullanin sonra bir sey olunca üretici firmaya gidip bunu yanlış uretmissiniz de onlar hemen iadesi yapar zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ülkedeki VW bolluğundan tiksinir hale geldim. Yoldan geçen 10 arabanın 8'i VW. Aynı şey Renault için de geçerli. Sitede Hatchback bi Mazda 3 var kırmızı. Gördükçe içim açılıyor oh diyorum. Bu VW'de ne var bu kadar anlamış değilim. LCW'dan herkes aynı gömleği penyeyi almış gibi.
  • Turkiyede hersey pahali ben 10 15 bin sanzuman arizasina veremem diyosan binmiyicen otomatige bu kadar basit al manuel gec

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacelikedirne

    Aklıma bu geldi nedense 😂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayımOmen

    Vw gözünüzü kör etmiş. Millet bu paraları konforlu olsun basit olsun diye veriyor. Bir de üstüne eğitim filan mı alalım. Cvt şanzıman araba alacağım gaza basınca gitsin frene basınca dursun uzun yıllar da sıkıntısız biniyim :)
    Cvt patlayınca 40k fatura çıkarıyorlar haberin olsun :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi aracımı öyle kullanıyorum zaten park etmek dışında N'ye almıyorum hep D'de. Geri ileri yaparken de dediğim gibi frene basmadan vites değiştirmiyor, ekranda uyarı çıkıyor frene basın diye.
  • Wog wagen kullanan da ne biliyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cricet

    Kendi aracımı öyle kullanıyorum zaten park etmek dışında N'ye almıyorum hep D'de. Geri ileri yaparken de dediğim gibi frene basmadan vites değiştirmiyor, ekranda uyarı çıkıyor frene basın diye.
    Yeni araçlar bu konuda daha güvenli eskiler o kadar düşünülmemiş. Umarım hiçbir zaman da problem yaşamazsınız. Keyifli , kazasız ve belasız sürüşler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ambarad

    Ülkedeki VW bolluğundan tiksinir hale geldim. Yoldan geçen 10 arabanın 8'i VW. Aynı şey Renault için de geçerli. Sitede Hatchback bi Mazda 3 var kırmızı. Gördükçe içim açılıyor oh diyorum. Bu VW'de ne var bu kadar anlamış değilim. LCW'dan herkes aynı gömleği penyeyi almış gibi.
    Aynı şey 3 serisi BMW için de geçerli belediye dağıtmış gibi herkeste beyaz 3.20 var.
  • Vag grubu satışlarda düşme görürse ilk dsg nin biletini kesecek herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    iphone da aslında çekiyordu biz tutmayı bilmiyorduk
    Bunu yazmaya gelmiştim gidiyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En son bunu diyen arkadaşım 3 sene önce bıraktığı sigaraya başladı.

    Sanzuman için kredi kartından taksitli nakit avansi beraber çektik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^7pMş^

    Sorunsuz birşey yoktur sonuçta mekanik şeyler bunlar
    Hocam Amerika’da çok daha az arıza çıkaran şanzımanlar kullanılırken Türkiye’de niye herkes saatli bomba kullanıyormuş gibi davranmak zorunda olsun? Amerika’daki mekanik şanzımanlar Türkiyr’dekilere kıyasla neden çok daha az bozuluyor, bunun tam otomatik olmasıyla alakası yok mu? Amerika’da senelik ortalama 20.000 km yol yapıyor insanlar ve şanzımanlar arıza çıkarmıyor. Oransal olarak arada büyük fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlarda yavas yavas Stockholm sendromu başlamış VW karsi. Pardon insanlarda degil vw fetişisti Türk fanlarda. Haksizliga ugradikca, ezildikce, 2. sınıf vatandaş muamelesi gördükçe "Daha Dahaaaa" demeye basladik bunun daha ötesi olamaz herhalde.
    Acaba VW nin emisyon skandalinda TURK insaninin suçu var mıdır buna da bir açıklık getirebilir miyiz? Mesela gaza fazla basip 3000 devir üstünde araç kullandığımız için bu skandalın ortaya çıkmasına sebep olmuş olabilir miyiz? Neden olmasin (!?@&₺+)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • Sıkıntı çift kavrama şanzımanın yapısında değil, VW'nin bu şanzımanı gerekli kalitede üretmeyi becerememesi. Veya bu şanzımanı performans odaklı ayarlayıp ömrünü ciddi oranda düşürmesi olay. Performans odaklı da ayarlasa gereken üretim kalitesini sağlarsan o parçaya birşey olmaz.

    İsveçli mühendis kardeşlerimizin yaptığı çift kavrama şanzımana bakalım; 750 Beygir turbo dizel motorda 2500NM torka dayanıyor. Üstüne üstlük 30 ton yük çekebiliyor sorunsuz. Ekstrem koşullarda 750 Ton yükte bile banamısın demeden gücü tekerleklere aktarıyor.

    Mühendislik nedir diye sorarsan alt tarafı 90 beygirlik motora dayanamayan şanzıman tipini tonlarca yük çeken, 1000'e yakın beygir gücü ve 2500 nm gibi astronomik bir torka dayanacak şekilde imal edip bunu da işletim maliyetinin önemli olduğu ticari bir araca koyabilmektir.

    Bir şanzıman 90 beygirlik motorda patlıyorsa sıkıntı şanzımandır, kullanan değil. Zira ibiza'da 900 beygirlik motor seçeneği yok dipgazda zarar görsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.