Şimdi Ara

Volkswagen dsg şanzıman hakkında (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
192
Cevap
0
Favori
17.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu sahibi; DSG şanzıman senin annen, baban veya yedi sülalen değil. Küfür de edilse bu kadar savunmana gerek yok. Teknoloji ortada, mal ortada, istatistikler ortada. Egonu sıvazlamak için DSG'li aracını insanlara kabul ettirmene gerek yok, yanlış yoldasın.
  • Kusura bakma ama gördüğüm kadarıyla genelde mekanik özelde şanzımanlar hakkında pek bilgin yok. Söylediğin şeyler şehir efsanesi, en küçük bir gerçeklik payı yok. DSG bir tür otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Onu farklı kılan esasen iç içe geçmiş 2 ayrı manuel şanzıman olmasıdır. Bu nedenle 1 yerine 2 adet kavrama plakası kullanır. Sen frene basıp durduğunda mekatronik ünitesi aktif olan kavramayı ayırır. Bu tür çift kavrama şanzımanlarda daima 1 kavrama plakası aktif, diğeri ise beklemededir. Aynı anda ikisi birden asla kavramaz. Araç hareket ettiğinde mekatronik 1. vites dişlisinin bağlı olduğu kavramayı volana bağlar, araç hızlanınca eş zamanlı olarak 1. vitesin bağlı olduğu kavramayı ayırırken 2. vitesin bağlı olduğu kavramayı volana bağlar. 2. viteste giderken yavaşlayıp durdun diyelim. Olan şudur: DSG vites düşürerek 2. vitesin bağlı olduğu kavramayı boşa çıkarırken 1. vitesin bağlı olduğu kavramayı etkinleştirir. Bu işlem hemen hemen eş zamanlı gerçekleşir. Frene bastığında ise araç durup ABS sensörü mekatronik ünitesine devir sıfır, deselerasyon 0 bilgisi gönderince mekatronik hemen 1. vitesin bağlı olduğu kavramayı ayırır. Bu noktada etkin durumda hiç bir kavrama yoktur. Araç yokuştaysa bu aşamada bütün yük fren disklerine biner, şanzıman boştadır, içinde hareket eden tek bir mil bile yoktur. Fren pedalından ayağını çekip gaza basar basmaz, ABS ünitesinden gelen devir ve akselerasyon bilgisi ile gaz pedal sensöründen gelen bilgilere göre mekatronik hemen 1. vitesin bağlı olduğu kavramayı aktive eder ve böyle böyle şanzıman vites artırıp azaltır. Bu esnada ECU'dan gelen motor yük bilgisi de kullanılır.

    Yani senin söylediğin şey tamamen bir şehir efsanesi. DSG aynı manuel şanzıman gibi çalışır. Nasıl manuel şanzımanda durunca fren ve debriyaja basıp kavrama diskini volandan ayırıyorsan, DSG'de de aynısı olmaktadır. Manuel viteste bunu sen debriyaj pedalına basarak yaparken, DSG de bu otomatik olarak mekatronik ünitesi tarafından yapılmaktadır.

    Yok vitesi N'ye al, yok sonra P'ye al. Bunlar anlamsız şeyler.

    Şu videoyu da bir izle istersen:
    https://www.youtube.com/watch?v=k9_W7DpF65M




  • Yazınızın temelinde faydalı olma isteğini gördüğüm için şok'u kısa sürede atlattım :)

    Dediğiniz gibi zaten aracı dikkatli kullanmak sadece dsg için değil, motor, turbo ... gibi diğer parçalar içinde önemli.

    Ancak piyasada dsg ile problem yaşayan kullanıcıların bir çoğu standart kullanıcılar.

    Bende sizin bahsettiğiniz gibi çok dikkatli kullanıcılar grubundayım. Dur kalk trafikte manuele alır 1 de giderim sürekli 1-2-1 yapmasın diye, uzun süre yüksek devirle gitmem aşırı ısınmasın diye.. Ama bu şekilde kullanıp yine de sorun yaşayan arkadaşlarım oldu.

    Vw bunu kabul ederek gazetelere ilan verip özür dileyen ve garantiden yüz binlerce araçta dsg değişimi yapan firmadır. (emisyon rezaletine girmek dahi istemiyorum)

    Türkiye de bu konular vw firması için her zaman müşteri hatası olarak algılanmıştır. 12 yıl vw kullandım, bir daha asla almam..
  • Diger frimalarin otomatik sanzumanlarinda bu kadar sorun cikmazken dsg de cikiyorsa o SANAT ABIDESI SANZUMANIN ASLINDA SORUNLU BIR SANSUZAM OLDUGUNUN GOSTERGESIDIR.

    Fan boyluktan vazgecin artik. Her sanzuman dogru kullanilirsa daha uzun omurlu olur zaten. Ama VW sanzuman konusunda sorunlu oldugu asikar. Daha bundan 7-8 yil once VW transporter manuel araci kullanirken bi anda yolda kaldim. Sanzuman gitmis. Vites topuzu komple yenilenmisti. Evden nereden baksan 15 araç geçti boyle bisi baska hic bi aracta basimiza gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: besttrr

    Diger frimalarin otomatik sanzumanlarinda bu kadar sorun cikmazken dsg de cikiyorsa o SANAT ABIDESI SANZUMANIN ASLINDA SORUNLU BIR SANSUZAM OLDUGUNUN GOSTERGESIDIR.

    Fan boyluktan vazgecin artik. Her sanzuman dogru kullanilirsa daha uzun omurlu olur zaten. Ama VW sanzuman konusunda sorunlu oldugu asikar. Daha bundan 7-8 yil once VW transporter manuel araci kullanirken bi anda yolda kaldim. Sanzuman gitmis. Vites topuzu komple yenilenmisti. Evden nereden baksan 15 araç geçti boyle bisi baska hic bi aracta basimiza gelmedi.
    bu herkesin başına gelebilir.
    bende de manuel dacia vardı vites bozuldu bir anda.
    Servise götürdüm dişliler kırılmış vites halatı kopmuş dediler.
    Sonuçta bunlar kul yapısı, allah yapısı değil.
    Ömrü dolan parça bozulur.
  • haklısınız ehliyet eğitimlerinde verilmeli bu dersler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    bu herkesin başına gelebilir.
    bende de manuel dacia vardı vites bozuldu bir anda.
    Servise götürdüm dişliler kırılmış vites halatı kopmuş dediler.
    Sonuçta bunlar kul yapısı, allah yapısı değil.
    Ömrü dolan parça bozulur.

    Alıntıları Göster
    Hocam dacia piyasadaki en ucuz arac satan 1-2 frimadan birisi. VW dedigimiz frima DSG icin on binlerce lira istiyor ve bozulunca dunyanin parasini istedigi gibi sorumlulukta kabul etmiyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok uzatma aracın ilanını at yaa.
  • VW sever biriyim. DSG'yi zamanında savunmuşluğum çoktur. Hala belli çerçeveler içerisinde savunurum.

    Lakin bu şu ana kadar gördüğüm EN SAÇMA DSG SAVUNMASI.

    100 150 200 binleri deviren eşşekten hallice kullanılan Megane, Fluence (beyin arızası hariç) ve Clio EDC'lerin daha bir tanesinin DSG gibi mekatronik patlatıp yolda kaldığını görmedim. Belki 1 - 2 istisnası olabilir çok anormal kullanım, bakım ihmali ya da fabrikasyon hata gibi. Bu arabalar en çok savunulan "ama DSG çok satıyor ondan çok gözüküyor" tezini de çürütür.

    DSG'nin o sabıkalı patlayan şanzımanı DQ200 tip olanı. İbiza'dan Passat 1.6'ya kadar hepsine koyduğu şanzıman. Bu şanzımanın tork dayanımı düşük.
    VW yıllarca TDI motor üretiyor. DSG çıktığından beri 250 nm üzeri dizel motor koymuyor. 90 bg 230 nm 105 bg 250 nm 110 bg 250 nm 115 bg 250 nm 120 bg 250 nm. Max tork hep 250 nm. Rakipleri 320 nm 300 nm alırken VW mühendisleri ya salak işi bilmiyor bu tork hep 250'de sınırlı ya da bu DSG yüzünden kalıyor.

    EDC'nin en büyük avantajı hatta DCT'nin tork dayanım eşiği daha yüksek. Araştırabilirsiniz.

    En azından DQ250 yağlı tip koysa bu sorunların hiçbiri kalmayacak. Dikkat ederseniz 1.2 TSI 1.4 TSI (122 - 125) üniteyle gelen DSG'lerde yolda kalan pek yok. Çünkü tork düşük 160 nm 175 nm 200 nm. 150 ve 160 bg olanlarda sorun çıktğını gördüm. (250 nm)

    Sonuç. DQ200 7 ileri kuru tip dayanıksız bir şanzımandır.
    Geçişleri mükemmel denecek düzeydedir, konfor üst seviyededir, çok keyiflidir ama dayanıksızdır bu kadar.
    TSI + DSG nispeten en dertsiz seçenek olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayımOmen

    Vw gözünüzü kör etmiş. Millet bu paraları konforlu olsun basit olsun diye veriyor. Bir de üstüne eğitim filan mı alalım. Cvt şanzıman araba alacağım gaza basınca gitsin frene basınca dursun uzun yıllar da sıkıntısız biniyim :)
    Manuel>zf>aisin>cvt>dsg

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW ya tamamen tam otomatik vitese geçmeli ya da en azından sorunu azaltmak için otomobillerde yağlı dsg koymalı
  • A.J. Pacino kullanıcısına yanıt
    Nasıl kullanacağını bilmediğin için emisyon oluyor tabi, köylü seni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^7pMş^

    Sorunsuz birşey yoktur sonuçta mekanik şeyler bunlar
    Kanki plaza adresi alayım söz arabayı senin isme yazdıracam anladım işler kesat sende haklsın ekmek parası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunlu diyorsunuz iyi peki ama istanbul da binlerce dsg arac var bir kişiden duymadım ben böyle bir problem oldugunu. Vatandaş bilmiyor böyle bir problem oldugunu gidip dsg almaya devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adorer -- 16 Eylül 2019; 7:56:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gazı köklemeyin sizde Alla alla

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    Ya hocam illaki oluyordur ama kullanıma bağlı olduğunu anlatmaya çalışıyorum birazda adamlar hemen linç ediyor bu ne düşmanlıkmış sanki volkswagen adamların parasını çalmış gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Bayide çalışmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • porsche911gt2 kullanıcısına yanıt
    Öyle birşey dediğini sanmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911gt2

    Rahmetlinin siz telefonu tutmayı bilmiyorsunuz demesi geldi aklıma
    Sen bunu söyleyince benimde Allah uzun ömür versin babannem geldi aklıma,

    Küçükken bahçeli bir evimiz vardı beraber kalırdık, gider her seferinde bahçe için daha sağlam ayakları daha kalın olanlar varken en ince ayaklı ucuz olan plastik taburelerden alırdı, bizde çocuğuz hareketliyiz çabuk kırardık o ince plastik ayakları, her seferinde bize siz tabureye oturmayı bilmiyorsunuz derdi

    Burada ki olayla birebir aynı aslında satıcısı derdi bunun ayakları ince çabuk kırılır, biz derdik bunun ayakları ince çabuk kırılıyor, bir babannem kabul etmezdi durumu siz oturmayı bilmiyorsunuz derdi. satan vw kabul etmiş, kullanan dünya kabul etmiş bu şanzımanın sorunlu bir konuyu açan gibi arkadaşlar diyor siz kullanmayı bilmiyorsunuz. Bu grubu babanneme benzettiğimi görse ve anlasaydı yaşıma bakmaz bastonla kovalardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 16 Eylül 2019; 11:35:36 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.