Şimdi Ara

Vites geçişi sarsıntı..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
35.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son durumu buraya yazıyım genelde ilk mesaja cvp geliyor

    -- sorunum şöyleki özellikle 1. Ve 2. Vitese geçerken ilk gaz verme anında silkeleme oluyor bi kaç kez sonra düzeliyor gaza hafif basarsam oluyor hızlanma niyetiyle biraz daha net basarsam daha az veya yok. Sorun gaza daha az tepki verme gibi bişey..
    ---Geçenlerde uzun yol yaptım ve bayada devirli gittim ertesi gün sorun kalmadığını farkettim. On gün kadar sorunsuz kullandım sonra benzin miktarı çeyreğin yarısına düşünce tekrarladı ve sorunun deponun dibindeki birikebilecek pislikten olabileceğini düşündüm ki uzun yol ve devirli kullanımdan sonra düzelmişti üzerine 200 tl lik benzin ve würth koydum biraz sıkıştırdım tekrar düzeldi ki içinde çeyrek depo varken yol bilgisayarında 180 km felan yazıyordu yine başladı ki içindeki würthlü benzindi ve tekrar depoyu fulledim ki sorun devam ediyor. İlk etapta kötü benzin veya depo dibi pislik diye düşünmüştüm ancak daha çeyrek depoda yapması beni düşündürdü kafam karıştı doğrusu. Son 3000 km de iki depo benzini würth ile kullandım.
    Sorun ne olabilir arkadaşlar. Ateşleme motor kulağı ve egr ihtimallerini eliyorum çünkü herzaman yapmıyor ve egr iptalide yaptık fark olmadı. Araçta geç çalışma çekiş düşüklüğü veya fazla yakma kesinlikle yok. ----





    Arkadaslar özellikle 1 ve 2. Viteste sabit giderken ayağınızı gazdan drek çektiğinizde aracın bir iki kere hafif beşiklenmesi normalmidîr yada hareket halînde olan aracı uygun vîtese alıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde yine atnı şekilde hafifçe lerî geri sallanması normalmidir. Astra h 1.6 twinport lpg siz.
    Böyle bir sorunum var eğer ki sorunsa. Eski aracımda (1.5 dci symbol) böyle birdurum yoktu.

    Tekrar ustaya gittim arkadaşlar araştırmalarım sonucun motor kulaklarından olma ihtimali hissettim. Zaten sorunu daha da netleşyirdim. Sorun motor ile tekerlekler arasında ki enerji aktarımına ilk başladığı anda beşiklenme şeklinde. Her iki yöndede var gaza basma anında ve gazı bırakma anında. Baktı şanzıman tarafındaki sünmüş dedi akünün alt kısmında olan ama tam emin olamadı az daha dursun dedi ne yapsam acaba fikirlerinizi bekliyprum arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavuzali -- 2 Nisan 2014; 23:01:43 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Geçişlerinde Sarsıntı

    Manuel veya otomatik vitesli araç kullanırken vites geçişlerinde sarsıntı yaşamak yaygın bir problemdir. Bu sarsıntı, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Manuel Vites Geçişlerinde Sarsıntı

    • Debriyaj Güçlü Olmayabilir: Debriyaj plakaları aşınmış veya hasar görmüş olabilir, bu da debriyajın tamamen devreye girmemesine ve vites geçişlerinde sarsılmaya neden olabilir.
    • Yanlış Vites Seçimi: Vites geçişleri sırasında doğru vitesi seçmediğinde, motor ve şanzıman arasında uyumsuzluk meydana gelebilir ve bu da sarsılmaya yol açabilir.
    • Debriyaj Hızla Bırakılıyor: Debriyaj pedalını çok hızlı bıraktığında, motor ve şanzıman arasında ani bir güç aktarımı meydana gelebilir ve bu da sarsılmaya neden olur.

    Otomatik Vites Geçişlerinde Sarsıntı

    • Şanzıman Sıvısı Düşük veya Kirli Olabilir: Düşük veya kirli şanzıman sıvısı, şanzımanın düzgün çalışmamasına ve vites geçişlerinde sarsılmaya neden olabilir.
    • Valf Gövdesi Arızası: Valf gövdesi, otomatik şanzımanda vites geçişlerini kontrol eder. Arızalı bir valf gövdesi, yanlış zamanlamaya ve vites geçişlerinde sarsılmaya neden olabilir.
    • Tork Konvertörü Hasarı: Tork konvertörü, motor ve şanzıman arasında gücü ileten bir bileşendir. Hasarlı bir tork konvertörü, vites geçişleri sırasında titreşime ve sarsılmaya neden olabilir.

    Vites Geçişlerinde Sarsıntıyı Giderme

    Vites geçişlerinde sarsıntıyı gidermek için aşağıdaki adımları takip edebilirsin:

    • Debriyajı kontrol ettir ve gerekirse değiştir.
    • Doğru vitesleri seçtiğinden emin ol.
    • Debriyajı yavaşça ve kademeli olarak bırak.
    • Şanzıman sıvısını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Valf gövdesini ve tork konvertörünü bir tamirciye kontrol ettir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Dostum normaldir. Düşük viteste yüksek tork alırken aniden bıraktığınızda sallamasi kadar normal bişey yok. Debriyaj ile desteklerseniz bu olmayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Dostum normaldir. Düşük viteste yüksek tork alırken aniden bıraktığınızda sallamasi kadar normal bişey yok. Debriyaj ile desteklerseniz bu olmayacaktır.

    Cevabınız için teşekkür ederim ancak çok fazla araçta test etme imkanım olmamasına rağmen belirttiğim gibi symbolde bu olay yoktu 1.9 caddy de denedim eser yok ki 190 binlerdeydi. 1.3 getz de denedim onsa da vardı. Yüksek tork desek caddy ve symbol bu teoriyi bozuyor gibi. Çok fazla anlamıyorum ancak baskı balatada sorun olduğu ve ani durumlarda kaçırıp yakaladığı anlamına gelebilirmi? Aracımda kaçırma titreme yüksek hıza çıkamama bağırıpda gidememe gibi durumlar yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavuzali -- 5 Mart 2014; 2:04:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    Arkadaslar özellikle 1 ve 2. Viteste sabit giderken ayağınızı gazdan drek çektiğinizde aracın bir iki kere hafif beşiklenmesi normalmidîr yada hareket halînde olan aracı uygun vîtese alıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde yine atnı şekilde hafifçe lerî geri sallanması normalmidir. Astra h 1.6 twinport lpg siz.
    Böyle bir sorunum var eğer ki sorunsa. Eski aracımda (1.5 dci symbol) böyle birdurum yoktu.

    aynı durum bende vardı baskı balata değiştirdim sorun ortadan kalktı. kavrama noktası ne durumda uçlara yaklaştıysa baskı balatadandır aklıma da başka bir sebep gelmedi.
  • Tamamen debriyaj ile alakali bir durum oldugunu dusunuyorum. Debriyajdan sert cekildiginde bu durum olabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Dostum normaldir. Düşük viteste yüksek tork alırken aniden bıraktığınızda sallamasi kadar normal bişey yok. Debriyaj ile desteklerseniz bu olmayacaktır.

    Cevabınız için teşekkür ederim ancak çok fazla araçta test etme imkanım olmamasına rağmen belirttiğim gibi symbolde bu olay yoktu 1.9 caddy de denedim eser yok ki 190 binlerdeydi. 1.3 getz de denedim onsa da vardı. Yüksek tork desek caddy ve symbol bu teoriyi bozuyor gibi. Çok fazla anlamıyorum ancak baskı balatada sorun olduğu ve ani durumlarda kaçırıp yakaladığı anlamına gelebilirmi? Aracımda kaçırma titreme yüksek hıza çıkamama bağırıpda gidememe gibi durumlar yok.

    Yeni araçlarda özellikle elektronik gaz pedalı olan araçlarda siz ayağınızı birden bıraksanız da elektronik gaz pedalı yakıtı azaltarak kesiyor. Böylece sarsıntı olmuyor. Ancak telli gaz pedalı bulunan araçlarda ise gaz teli boğaz kelebeğini gaz pedalını bıraktığınız anda kapatır ve motordan yakıtı aniden keser. Bu ani kesme sonucu motor -az da olsa- güç üretirken -ve düşük vitesten kaynaklı görece yüksek torku tekerleklere iletirken- aniden kompresyona dolayısı ile frene geçer. Birinci vitesin sağladığı yüksek torktan dolayı araç ani bir yavaşlamaya girer.
    Bu olayı ilk 2 viteste hissederken 3. ve daha üst viteslerde hissetmezsiniz.
    Baskı balata ile pek alakası yok. Beşiklemesi de debriyajı sert bıraktığınız zaman aracın silkelemesi ile hemen hemen aynı mantık. Esnek bir sistem olduğu için boşlama yapabilir.

    Kısca endişelenilecek bir şey yok. İlla içiniz rahat edecekse, gaz pedalı telli olan bir araç ile deneyin. Sonra elektronik bir araç ile deneyin. Farkı göreceksiniz.
    Not: Yüksek torktan kasıt motorun torku değil. 1. vites dişlisinin sağladığı tork.




  • Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar..
  • Ancak her araçta olmaması kendi adıma rahatsız edici bir durum acemi şöför değilim kesinlikle ancak mekanik bir arıza olduğundanda emin değilim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Dostum normaldir. Düşük viteste yüksek tork alırken aniden bıraktığınızda sallamasi kadar normal bişey yok. Debriyaj ile desteklerseniz bu olmayacaktır.

    Cevabınız için teşekkür ederim ancak çok fazla araçta test etme imkanım olmamasına rağmen belirttiğim gibi symbolde bu olay yoktu 1.9 caddy de denedim eser yok ki 190 binlerdeydi. 1.3 getz de denedim onsa da vardı. Yüksek tork desek caddy ve symbol bu teoriyi bozuyor gibi. Çok fazla anlamıyorum ancak baskı balatada sorun olduğu ve ani durumlarda kaçırıp yakaladığı anlamına gelebilirmi? Aracımda kaçırma titreme yüksek hıza çıkamama bağırıpda gidememe gibi durumlar yok.

    Dizeller ve benzinliler dostum. Denediğiniz ve olmuyor dediğiniz iki araç da dizel. Dizel araçlar karakteristik olarak düşük devirde de yüksek tork verdiğinden devir düşerken ani olarak sallamaz. Benzinliler torku yüksek devirde verirken aniden aşırı düşük tork vermeye başlarlar. Bu yüzden bu dostum(sanirim)




  • Benzinli araç kullanıpta bu sorunu yaşamayan var mı acaba yada yaşayan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    Ancak her araçta olmaması kendi adıma rahatsız edici bir durum acemi şöför değilim kesinlikle ancak mekanik bir arıza olduğundanda emin değilim..
    geçen hafta ben de birkaç defa yaşadım bu durumu, daha önce de hiç başıma gelmemişti. Buna sebep olarak yakıtın bitmesi,bujilerin eskimesi, kötü yakıt, balataların bozulması, debriyajdan ani çekme sıralanabilir. Ben hangisinin sebep olduğunu bulamadım , zaten bu hafta böyle bir sorun yaşamadım. sorun devam ederse bujileri değiştirmeyi düşünüyorum, yine devam ederse balatalrı değiştiririm, yine devam ederse kullandığım yakıta kaçak karışıyor diye düşünüp aracı satarım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    geçen hafta ben de birkaç defa yaşadım bu durumu, daha önce de hiç başıma gelmemişti. Buna sebep olarak yakıtın bitmesi,bujilerin eskimesi, kötü yakıt, balataların bozulması, debriyajdan ani çekme sıralanabilir. Ben hangisinin sebep olduğunu bulamadım , zaten bu hafta böyle bir sorun yaşamadım. sorun devam ederse bujileri değiştirmeyi düşünüyorum, yine devam ederse balatalrı değiştiririm, yine devam ederse kullandığım yakıta kaçak karışıyor diye düşünüp aracı satarım :)

    Alıntıları Göster
    Şanzıman takozlarından da olabilir.




  • Tekrar ustaya gittim arkadaşlar araştırmalarım sonucun motor kulaklarından olma ihtimali hissettim. Zaten sorunu daha da netleşyirdim. Sorun motor ile tekerlekler arasında ki enerji aktarımına ilk başladığı anda beşiklenme şeklinde. Her iki yöndede var gaza basma anında ve gazı bırakma anında. Baktı şanzıman tarafındaki sünmüş dedi akünün alt kısmında olan ama tam emin olamadı az daha dursun dedi ne yapsam acaba fikirlerinizi bekliyprum arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    Tekrar ustaya gittim arkadaşlar araştırmalarım sonucun motor kulaklarından olma ihtimali hissettim. Zaten sorunu daha da netleşyirdim. Sorun motor ile tekerlekler arasında ki enerji aktarımına ilk başladığı anda beşiklenme şeklinde. Her iki yöndede var gaza basma anında ve gazı bırakma anında. Baktı şanzıman tarafındaki sünmüş dedi akünün alt kısmında olan ama tam emin olamadı az daha dursun dedi ne yapsam acaba fikirlerinizi bekliyprum arkadaşlar.
    Aracın benzinli veya dizel olmasıyla alakası yok.

    Daha önce bir başka arkadaşın da dediği gibi tamamen elektronik gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı.

    1.ve 2.viteste ayak düşük devirde gazdan çekildiğinde gazı yavaş bir şekilde azaltarak keser bu yazılımlar.

    Renault modelleri bu açıdan özellikle 1.viteste dur kalklar esnasında başarılıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aracın benzinli veya dizel olmasıyla alakası yok.

    Daha önce bir başka arkadaşın da dediği gibi tamamen elektronik gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı.

    1.ve 2.viteste ayak düşük devirde gazdan çekildiğinde gazı yavaş bir şekilde azaltarak keser bu yazılımlar.

    Renault modelleri bu açıdan özellikle 1.viteste dur kalklar esnasında başarılıdır.


    Sonuç olarak bahsettiğim durum bir sorun mudur eğer öyle ise öneriniz nedir?
  • Motor kulağı degilse bahsedildigi gibi gaz kelebegi ayarlarindandir..mesela benim araçta da gaz pedalini milim oynatsam aninda tepki verip; yerine gore magiruslar gibi aragaz verebiliyorum

    Is yerinde kullandigim symbole ise oyle kütük ayar yapmislar ki; yakıt tasarrufu namina; misal ikiden bire dusururken motora yeterli devri verebilmek icin pedali zemine mıhla cakmak gerekiyor..motor freni yapmadan gaza tepki vermiyor

    Kontrol bende olmadiktan sonra yemisim oyle sarsintisizligi..

    Ayagi hassas olan bir surucu zaten ayarlayabilir bu çizgiyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Motor kulağı degilse bahsedildigi gibi gaz kelebegi ayarlarindandir..mesela benim araçta da gaz pedalini milim oynatsam aninda tepki verip; yerine gore magiruslar gibi aragaz verebiliyorum

    Is yerinde kullandigim symbole ise oyle kütük ayar yapmislar ki; yakıt tasarrufu namina; misal ikiden bire dusururken motora yeterli devri verebilmek icin pedali zemine mıhla cakmak gerekiyor..motor freni yapmadan gaza tepki vermiyor

    Kontrol bende olmadiktan sonra yemisim oyle sarsintisizligi..

    Ayagi hassas olan bir surucu zaten ayarlayabilir bu çizgiyi

    Vitesteyken gazı bırakırken sallantıdan bahsediyor sanırım hocam.

    Bir de şey sorucam, mesela gaz pedalına bastığım anda araba bunu algılayıp devirleniyor fakat bıraktıktan hemen sonra değil de kısa bir süre sonra devir düşüyor. Yani gaza basmamla devirlenmesi aniden olurken devrin düşmesi için biraz bekliyor. Telli gaz pedalı var, durum normal mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzali

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aracın benzinli veya dizel olmasıyla alakası yok.

    Daha önce bir başka arkadaşın da dediği gibi tamamen elektronik gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı.

    1.ve 2.viteste ayak düşük devirde gazdan çekildiğinde gazı yavaş bir şekilde azaltarak keser bu yazılımlar.

    Renault modelleri bu açıdan özellikle 1.viteste dur kalklar esnasında başarılıdır.


    Sonuç olarak bahsettiğim durum bir sorun mudur eğer öyle ise öneriniz nedir?

    Alıntıları Göster
    Başlık soracağım soruya çok uygun o yüzden sormak istiyorum; Aracın düşük devrini nasıl yükseltebiliriz.?
    Şimdi 4.viteste devir 2000 sürat 90km.hz. bu konumda 5.vitese yükseltince sürat,110.km.hz. devir 2200. Bu seferde motordan titreme ve uğultu geliyor.!
    Bu sefer 4. viteste devir 2500,sürat 100.km hz. 5.vitese atıyorum devir 2900. sürat 120-130.km hz. Bu sefer motorda uğultu tireme falan filan yok.! Ancak bu süratide otoban hariç yerlerde yapamassın.
    Şimdi ben bu aracı hep 4. vitestemi kullanacağım.? Bunun teknik olarak açıklaması ne olabilir.?
    Bazı arkadaşlar yorumlarında şunu diyebilirler.! Arkadaş sen düşük devirde büyük vitesle aracı kullanırsan o sesi duyarsın.!
    Aracın devrini teknik olarak yükseltmek için özellikle 5.vites dişlisinin değişmesimi gerekir.?
    Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan rica ediyorum.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Başlık soracağım soruya çok uygun o yüzden sormak istiyorum; Aracın düşük devrini nasıl yükseltebiliriz.?
    Şimdi 4.viteste devir 2000 sürat 90km.hz. bu konumda 5.vitese yükseltince sürat,110.km.hz. devir 2200. Bu seferde motordan titreme ve uğultu geliyor.!
    Bu sefer 4. viteste devir 2500,sürat 100.km hz. 5.vitese atıyorum devir 2900. sürat 120-130.km hz. Bu sefer motorda uğultu tireme falan filan yok.! Ancak bu süratide otoban hariç yerlerde yapamassın.
    Şimdi ben bu aracı hep 4. vitestemi kullanacağım.? Bunun teknik olarak açıklaması ne olabilir.?
    Bazı arkadaşlar yorumlarında şunu diyebilirler.! Arkadaş sen düşük devirde büyük vitesle aracı kullanırsan o sesi duyarsın.!
    Aracın devrini teknik olarak yükseltmek için özellikle 5.vites dişlisinin değişmesimi gerekir.?
    Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan rica ediyorum.
    Saygılar.


    Sorunuzu tam anlamadım. 4. Vitesle 90 KM hızla giderken 2000 devir çevirip vites büyütünce 2200 devire mi yükseliyor araba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Başlık soracağım soruya çok uygun o yüzden sormak istiyorum; Aracın düşük devrini nasıl yükseltebiliriz.?
    Şimdi 4.viteste devir 2000 sürat 90km.hz. bu konumda 5.vitese yükseltince sürat,110.km.hz. devir 2200. Bu seferde motordan titreme ve uğultu geliyor.!
    Bu sefer 4. viteste devir 2500,sürat 100.km hz. 5.vitese atıyorum devir 2900. sürat 120-130.km hz. Bu sefer motorda uğultu tireme falan filan yok.! Ancak bu süratide otoban hariç yerlerde yapamassın.
    Şimdi ben bu aracı hep 4. vitestemi kullanacağım.? Bunun teknik olarak açıklaması ne olabilir.?
    Bazı arkadaşlar yorumlarında şunu diyebilirler.! Arkadaş sen düşük devirde büyük vitesle aracı kullanırsan o sesi duyarsın.!
    Aracın devrini teknik olarak yükseltmek için özellikle 5.vites dişlisinin değişmesimi gerekir.?
    Bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan rica ediyorum.
    Saygılar.


    Devri yükseltmek istemendeki amacı anlamadım?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.