Şimdi Ara

Vites atarken devir göstergesine mi bakıyorsunuz yoksa arabanın sesine göre mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
0
Favori
5.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gösterge panelinde bakılacak en önemli şey hararet göstergesidir. Devir saatine bakanların büyük bir kısmı zaten arabaya ve motor sesine alıştıktan sonra bir daha bakma gereğini duymazlar. Ama hararet göstergesi devir saati gibi değildir insanın arada bir bakması özellikle şehir içi trafiğinde çok faydalıdır. Bu konuda bir de anım var..

    Bir tanıdığın 1998 model kasa opel astra'sı ile iş için Rize'den Trabzon'a gidiyordum. O arabayı ilk defa kullandığım için yola çıktıktan bir süre sonra hararet göstergesine baktım. 100derece gösteriyordu. Önce panikledim sonra baktım ki 110 dan yukarıya çıkmıyor. Trabzon'a gidince şehir içinde hep gözüm hararet göstergesine takıldı hiç 110dereceden yukarıya çıkmadı. O zaman anladım ki motorun çalışma ısısı 110derece.
    Ama eğer yukarıya doğru çıksaydı hemen arabayı kenara çekip soğutma suyuna bakacaktım.
    Şu an benim aracım dizel ve hiç 90 dereceden yukarıya çıktığını görmedim. özellikle şehir içinde aklıma geldikçe bakarım. Size de sık sık devir saatine değil arada bir hararret göstergesine bakmanızı tavsiye ederim
    kazasız ve belasız sürüşler dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 8 Ağustos 2007; 10:24:27 >




  • Devri saatine hiç bakmıyorum, alışkanlık gereği hızlanma ve motor sesine göre atıyorum. Ama yakıtım azalmışsa veya az tüketmek istiyorsam 3000 deviri geçmeyim diye dakka başı devir saatine baktığımda oluyor.
  • devire hiç bakmam süs diye duruyor orda sesede bakmam,alıştıktan sonra ses vermeden vites değiştirirsin
  • Kullanıma bağlı , agresif takılırsam kesiciye kadar yolu var ve göz de devir saatinde ama normalde ıh ıh
  • devir saati yok genelde canım nezaman isterse ozaman atıyorum. zaten arabanın vites geçişleri çok esnek sorun olmuyo hiç=)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: motorcuERCAN

    arabanın gazı yemesine göre + ses


    +1
  • Yan koltuktaki hatunun suratına bakarak atarım vitesi, film (fastandfurious) gibi yaşıyorum hesabıı Şaka bi yana Corsada devir göstergesine genelde yokuş inerken "0" yaktırmak için 1600 devirin üstünde tutmak gerekiyor o zamanlar bakarım.. 2000 civarı tutarım, 2000'in altına indiğinde kompressorden, biraz gaz verip devri arttırıp tekrar çekerim. Ama yukarda da dendiği gibi kalkış yapıyorsam kesiciye yakalanmamak için mecbur gözüm göstergede olur :) Zaten kalkarkende 4000devir civarı kalktığım için bakıyorum göstergeye.. Impalada zaten devir göstergesi yok, Mercedes de otomatik.
  • simdi devir satine bakarsan sonra duvar satine bile bakamassin

    allah korusun
  • Yanımda babam falan oturuyosa devir saatine bakarım babam yoksa arabanın gaz yemesine göre bağırması önemli değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Power Of The Renault

     Vites atarken devir göstergesine mi bakıyorsunuz yoksa arabanın sesine göre mi?


    Bundan alırsan sorunun kalmaz ışık yandımı at vitesi


    bence oylede tehlikeli o isik sizin gozunuzu alabilir ve dikkatinizi dagitabilir
  • otomatik olmusuz resmen el kendiliğinden degiştiriyor.
    yola odaklandıgımızdan debriyaj vites bunları düşünmüyoruz bile.
    ama uzun yolda genelde hız gostergesine bakarım.
    100 km/s geçmemek için..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    hiç bir şeye bakmam, şoför adam ne zaman vites değiştireceğini bilir.



    hiç bir şeye bakmam hiç bir şey değiştirmem .... Şoför adam vites atmaz
  • ses
  • Ses
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY


    quote:

    Orjinalden alıntı: .TaneR.

    hiç bir şeye bakmam, şoför adam ne zaman vites değiştireceğini bilir.



    hiç bir şeye bakmam hiç bir şey değiştirmem .... Şoför adam vites atmaz

    Gaza basmam arabayı salarım o gider.

    Şöför adam arabaya söz geçirir




  • herşey kendiliğinden oluyor.
  • Sese göre değiştiririm tabiki, anca 5500-6000 falan basacaksam motoru elime almamak için bakarım devir göstergesine...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    Bir tanıdığın 1998 model kasa opel astra'sı ile iş için Rize'den Trabzon'a gidiyordum. O arabayı ilk defa kullandığım için yola çıktıktan bir süre sonra hararet göstergesine baktım. 100derece gösteriyordu. Önce panikledim sonra baktım ki 110 dan yukarıya çıkmıyor. Trabzon'a gidince şehir içinde hep gözüm hararet göstergesine takıldı hiç 110dereceden yukarıya çıkmadı. O zaman anladım ki motorun çalışma ısısı 110derece.


    100 derecede su kaynatması gerekmez mi? ben (benzinli motorlarda) normal çalışma sıcaklığını 70-90 arası diye duymuştum...
    Kendi aracıma da iki tane termal swich koymayı düşünüyordum 60 derecenin altında "motor soğuk" diye uyarı versin 90 derecedede fan açsın diye, doğru çalışma sıcaklıklarını bilen bir arkadaş söyleyebilirse bari ona göre ayarlayalım...




  • 2 Vites Sadece Rolantide Gidiyorum =) arada bide 3te basıp basıp 5 atıyorum =)

    Motor Sesi Dinlemekte Fayda War bence Kadran Dikkat Kaybına yol açıyor hele şehir içi Zamanla alışacağını düşünüyorum...
  • bende aynı şekilde değiştiriyorum vitesi zaten dediğin gibi bi saatten sonra refleks haline geliyo
    quote:

    Orjinalden alıntı: wolfhonda

    bence yanlış ben kendimi bildim bileli hep motor un sesine ve tepkisine göre vites değiştiririm ve herkesinde böyle davrandığına eminim zaten artık vites değiştirmek alışkanlık gibi birşey oluyor elim otamatik olarak vites değiştiriyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    Gösterge panelinde bakılacak en önemli şey hararet göstergesidir. Devir saatine bakanların büyük bir kısmı zaten arabaya ve motor sesine alıştıktan sonra bir daha bakma gereğini duymazlar. Ama hararet göstergesi devir saati gibi değildir insanın arada bir bakması özellikle şehir içi trafiğinde çok faydalıdır. Bu konuda bir de anım var..

    Bir tanıdığın 1998 model kasa opel astra'sı ile iş için Rize'den Trabzon'a gidiyordum. O arabayı ilk defa kullandığım için yola çıktıktan bir süre sonra hararet göstergesine baktım. 100derece gösteriyordu. Önce panikledim sonra baktım ki 110 dan yukarıya çıkmıyor. Trabzon'a gidince şehir içinde hep gözüm hararet göstergesine takıldı hiç 110dereceden yukarıya çıkmadı. O zaman anladım ki motorun çalışma ısısı 110derece.
    Ama eğer yukarıya doğru çıksaydı hemen arabayı kenara çekip soğutma suyuna bakacaktım.
    Şu an benim aracım dizel ve hiç 90 dereceden yukarıya çıktığını görmedim. özellikle şehir içinde aklıma geldikçe bakarım. Size de sık sık devir saatine değil arada bir hararret göstergesine bakmanızı tavsiye ederim
    kazasız ve belasız sürüşler dilerim


    Opel' lerde öyleydi bilirim; termostat 100 derecede devreye giriyordu.
    Yalnız hararet göstergesine bakma devirleri geçti, yeni arabalara su kaynattırmak pek kolay değil.
    Zaten artık çoğu arabada da hararet göstergesi yok.
    Devir saatine bakarsınız bakmassınız ama zaten bir yerden sonra bakmak gereksiz gelir. Tabii normal sıradan bir kullanımdaki durumdan bahsediyorum.. Bazen 2500' te atarsınız vitesi bazen 3500 bazen 4500 bazen 6000' de. Trafiğin seyrine bağlı. Şehir içinde tıngır mıngır trafikte akıp giderken yavaş yavaş 2500' de atar rahatlarsınız. Ne bileyim, gidiş geliş tek şerit yolda kamyon sollarken vites düşürür sonra 4500' den önce yükseltmezsiniz.. gibi..
    Ama bu devrin kaç olduğu durumlarını bakarak değil, bir yerden sonra tahmin ederek yaparsınız. Ve yarım saatlik bir yolculukta en azından bi 40 kere vites değiştireceğinizi düşünürsek, her seferinde devir saatine bakmak pek akıl karı değil hem de tehlikeli. Otomatikse şayet çatın keyfinizi. İstanbul trafiğinde otomatik vites nasıl bi nimet öğrendim ben.. Yok devirmiş yok saatmiş.+




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.