Şimdi Ara

Virajlara girerken vites kaçta olmalı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
25.991
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben son zamanlarda stop etme korkusuyla dönerken debriyajla frene basıyorum. Böyle debriyaja çok zararlıymış. Diğer türlü dönerken, arabanın durup stop yapmasından korkuyorum. Bunun doğru şekli nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Virajlara Girerken Vites Kaçta Olmalı?

    Güvenli ve etkili sürüş için virajlara girerken doğru vitesi kullanmak çok önemlidir. Bu, aracın kontrolünü korumanıza, lastik aşınmasını azaltmanıza ve yakıt verimliliğini iyileştirmenize yardımcı olur.

    Dönüşlerde Vites Düşürme

    Bir viraja yaklaştığınızda, genellikle aracın hızını azaltmanız gerekecektir. Bunu yapmak için vitesi düşürmelisiniz. Vitesi düşürmek, motor frenlemesini kullanarak aracın yavaşlamasına yardımcı olur ve aynı zamanda virajın içine girerken daha fazla yol tutuşu sağlar.

    Dönüşler Kaçıncı Vitesle Yapılır?

    Dönüşün keskinliğine ve aracın hızına bağlı olarak farklı vitesler kullanabilirsiniz. Genellikle, aşağıdaki kuralları izleyebilirsiniz:

    • Geniş virajlar: 3. veya 4. vites
    • Orta virajlar: 2. veya 3. vites
    • Sıkı virajlar: 1. veya 2. vites

    Kavşaklarda Vites Küçültme

    Bir kavşağa yaklaşırken virajda olduğu gibi vites küçültmek önemlidir. Kavşağa yavaşça yaklaşarak çarpışmaları önleyebilir, yakıt tasarrufu sağlayabilir ve aracın kontrolünü koruyabilirsiniz.

    Debriyaj Ne İşe Yarar?

    Debriyaj, motorun gücünü tekerleklere aktaran bir mekanizmadır. Virajlara girerken, debriyajı kullanarak motor devrini düşürebilir ve aracın daha yumuşak ve kontrollü bir şekilde viraj almasını sağlayabilirsiniz.

    U Dönüşü Hangi Vitesle Yapılır?

    U dönüşü yaparken genellikle 1. veya 2. vites kullanılır. Dönüşün genişliğine ve aracın hızına bağlı olarak 3. vites de kullanılabilir.

    Direksiyon Sınavı

    Direksiyon sınavlarında virajlara girerken doğru vitesi kullanmanız beklenmektedir. Bu, aracın kontrolünü ve yol tutuşunu gösteren önemli bir beceridir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Virajda neden frene basıyorsunuz? Girmeden önce hızı ayarlayin, sorun olmaz. Biraz tecrübe edinmek lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraja girerken debriyaj ve frene basılmaz viraj içinde hiç basılmaz araç savrulur, normal hızınıza göre viteste tutun, yada bir alt vitese düşürün, tabi 1. Vitese kadar değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj + fren yaparsan motorun tekerleklerle bağlantısı kesileceği için daha çok ivmelenir. Hiçbir koşulda debriyaj+fren yapma, sadece duracağın zaman yapmalısın.

    Viraja 2. viteste girebilirsin, sorun olmaz. Daha sonra zamanla araca alışırsın ve 3. vites bile sana yavaş gelebilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Viraja girerken debriyaj ve frene basılmaz viraj içinde hiç basılmaz araç savrulur, normal hızınıza göre viteste tutun, yada bir alt vitese düşürün, tabi 1. Vitese kadar değil.
    2. vites
  • Hocam 2. veya 3.vites yeter bnce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yellow Claw

    2. vites

    Alıntıları Göster
    hocam viraj şehir içimi şehir dışımı ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yellow Claw

    2. vites

    Alıntıları Göster
    Viraj dediğin uzun yol virajıysa viraja girmeden hızını ayarlayıp vitesi ona göre aracı uygun devirde tutacak şekilde ayarlarsın. Viraj için debriyaj veya frenle işin olmamalı. Devir çok yüksek girmemeye de özen göstermelisin. Şehir içinde ise 2. vites ideal. Yavaşlayıp 2. vitese alırsın yine debriyajsız dönersin. Stop etmez merak etme o kadar yavaşlamana gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    Viraj dediğin uzun yol virajıysa viraja girmeden hızını ayarlayıp vitesi ona göre aracı uygun devirde tutacak şekilde ayarlarsın. Viraj için debriyaj veya frenle işin olmamalı. Devir çok yüksek girmemeye de özen göstermelisin. Şehir içinde ise 2. vites ideal. Yavaşlayıp 2. vitese alırsın yine debriyajsız dönersin. Stop etmez merak etme o kadar yavaşlamana gerek yok.

    Alıntıları Göster
    Virajın dönüm noktasında 3 ten 2 ye alın, iyi eğlenceler.
  • 2 viteste geç. Çok yavaşlaran debriyaja basıp yavaş yavaş çek 2. Vitesteyken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • viraja göre değişir 5 te olur 3 te,yolun eğimide önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virajda frene basılmamalı girmeden hızını ayarlayıp ortasına kadar gelip ortasında tekrar hızlanmaya başlarsın. Genel kural şudur: Viraja yavaş girilir, hızlı çıkılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frene duruma göre az dokunulabilir ama debriyaja basmak tehlikeli bile olur.
    Sehir dışı için yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraja girerken asla frene tam yuklenip donulmemeli arabayi çok savurur bir yere bile atabilir. Sert veya habersiz viraj a girmek zordur. Hızınızı ayarlayıp hiç frene basmadan hatta arava viraj güzel girip toparladiysa önünüzdeki yola göre gaza asilabilirsiniz. Özellikle bu konuda on çeker arabalar çok avantajlı oluyor hele yokuş varsa hafif Toros bile olsa gazi yapıstir topluyor kendini. Stres yapıp debriyaj fren karıştırmayın ortalığı araba duracak kadar yavaslayinca yapılır o hareket. Arabayi vitesten çıkarıp durdurma sağlıklı deGil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazaryazarokur

    Viraja girerken asla frene tam yuklenip donulmemeli arabayi çok savurur bir yere bile atabilir. Sert veya habersiz viraj a girmek zordur. Hızınızı ayarlayıp hiç frene basmadan hatta arava viraj güzel girip toparladiysa önünüzdeki yola göre gaza asilabilirsiniz. Özellikle bu konuda on çeker arabalar çok avantajlı oluyor hele yokuş varsa hafif Toros bile olsa gazi yapıstir topluyor kendini. Stres yapıp debriyaj fren karıştırmayın ortalığı araba duracak kadar yavaslayinca yapılır o hareket. Arabayi vitesten çıkarıp durdurma sağlıklı deGil
    viraja girmeden hız belli bir miktar düşürülür.
    viraj esnasında ayak gaz pedalında hız artmayacak ve kesmeyecek şekilde dengede tutulur.
    viraj bitiminde tekrar gaz verilir.
  • 1-2-3-4-5-6 girebilirsin varsa 7-8 de olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazaryazarokur

    Viraja girerken asla frene tam yuklenip donulmemeli arabayi çok savurur bir yere bile atabilir. Sert veya habersiz viraj a girmek zordur. Hızınızı ayarlayıp hiç frene basmadan hatta arava viraj güzel girip toparladiysa önünüzdeki yola göre gaza asilabilirsiniz. Özellikle bu konuda on çeker arabalar çok avantajlı oluyor hele yokuş varsa hafif Toros bile olsa gazi yapıstir topluyor kendini. Stres yapıp debriyaj fren karıştırmayın ortalığı araba duracak kadar yavaslayinca yapılır o hareket. Arabayi vitesten çıkarıp durdurma sağlıklı deGil
    Arkadaşım stop etmesinden korkuyorsan sen galiba viraj değil, şehiriçindeki dönüşlerden bahsediyorsun? Ben öyle birşey anladım ama. Şehir içinde viteste olmasına gerek yok çok yavaş döneceksen ki zaten şehir içinde hızlı dönmek gibi bir kafada olmayın. Arabayı boşa alın, yavaşlayın, araç zaten kendi hızıyla dönüşe girecektir. Sonrasında 2. veya 1. vitesten devam edersin aracın hızına göre. Araçla asla debriaj basılı gitmeyin. Uzun yol virajı ise, yukarıda bolca yazmışlar. Tekrarlamaya gerek yok.




  • Biri de dememiş ki zaten yürüyen araba nasıl stop edecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Care otomatik vites

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5den 2ye çek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.