Şimdi Ara

Virajlara girerken vites kaçta olmalı. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
25.992
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Virajda frene basarsan daha kotu sonuclari olur .

    Viraja girmeden uygun hizi ayarla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • frenle dönüyorum değil de 5 10 km hızlarda dönerken stop korkusuyla debriyaja basıyorum demek istemiş bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi viteste girileceği virajın açısına ve hızına bağlı. Bu yüzden bizim buradan "şu viteste gir" dememiz saçma olur. İyi bir sürücü viraja girmeden önce aracı gerekli hıza düşürüp herhangi bir pedala basmadan dönüşünü gerçekleştirir. Viraj içerisinde yüksek dozajda frene basmak intihardır. Eğer viraj dönerken hız fazla geldiyse, dışarı doğru açılma başladıysa o zaman frene hassas bir dokunuş genellikle yetmektedir. Zaten aracınızı yeterince tanıyorsanız hangi virajı kaçla döneceğini bilir, viraja girmeden önce ona göre hızınızı ayarlarsınız, doğrusu budur. İlkokuldan beri araba kullanıyorum, daha ne kendimin ne çevremden birinin viraj dönerken değil arabayı stop ettirmek, bunun konusunu bile açtığına şahit olmadım. Bu topiği de bu açıdan ilginç buluyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • viraj başka bişey sokakta sağa veya sola dönmek başka bişey... dönerken 1 ci viteste olur 2 ci viteste...
  • 30 km yazana 2, 50ye 3 , 70 e 4 iyidir. İşin sayısalına kaçarsak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba var araba var viraj var viraj var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en doğrusu viraja girmeden vitesi uygun vitese getirip hızı önceden ayarlamak bu tabiki virajına yoluna göre değişir. viraj içinde gazı korumak hatta yavaş yavaş gaz vermek aracı daha dengeli yapar.

    virajda vites küçültmek, fren yapmak çok güvenli değildir aracın dengesini bozar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virajın başında dur arkadaşım geri vitese tak geri dön
    Mümkünse tecrübe kazanana kadar viraja girme

    Şaka bir yana virajına göre değişir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraj nedir nasıl alınır , 3 den 2 ye çat , adamların tarzı bu.
  • viraja göre değişir bu hızına virajin dönüş çapına göre.

    fakat kesin olan yapmaman gereken(senin yaptığın büyük bir hata) viraj içinde debriyaj ve frene basmak bu şekilde aracın kontrolünü kaybedebilirsin. virajda motor tekerleklere güç iletmeli debriyaja basarsan bunu iptal ediyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arfcmr -- 21 Eylül 2016; 14:26:46 >
  • Virajda debriyaja basmak amatör işi hatta çok ihtiyaç duyulmadığı sürece frene basmak da gereksiz. Yapman gereken virajlara girmeden hızını ayarlamak ve kontrollü olmak. Şimdilik 2.viteste takıl, sonra 3.viteste dönersin. Ben 3'te rahat dönüyorum ama tabi virajına göre değişir bu dönme olayı. Sürmeye alıştıkça daha iyi analiz edersin.
  • Viraja 3 le girilir duruma göre yükseltilir ya da düşürülür. 4 le girerseniz virajdan çıkarsınız. 2 leyde girerseniz. Kornalara maruz kalırsınız. Bu viraj muhabbeti uzun yollarda olur otoyol gibi mahallede viraj görmedim ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viraj içinde frene basanlara defaatle sövüyorum. Viraj içinde sol şeritte frene basıp yavaşlayanları gerekirse viraj içindeyken sağlarım. Sıkışmıyor olsa bile, viraj içinde sağlanınca sıkışıyor hissi oluşur. Benim canıma kastedeni mi düşüneceğim? Korkuyorsa korksun...

    Viraj öncesi hızınızı ayarlayınız. Virajı yavaşlamadan, frene basmadan dönünüz.

    Virajı alırken aracınız viteste olsun. Gaza basıyor olun. Aracınız çekişteyken daha iyi yol tutar. Çekişte değilken kontrolsüzce gidiyordur. Basit bir fizik kanunu. Önden çeker arabalarda bunun etkisini çok hissetmiyorsunuz. Özellikle yeni arabalar hissettirmemek üzerine kurulu. Ancak ciddi bir fark vardır. Bu farkı açık farkla 4 çeker bir arabada gözlemleyebilirsiniz. Çekişte olan 4 çeker araba gaza basarken o kadar iyi yol tutar ki, gazdan ayağınızı çektiğinizde dağıtacak hızlara çıkabilirsiniz. Lastiklerden cayırtılar geldiği noktada, gazdan ayağınızı çekerseniz uçmanız çok olasıdır. Genelde uçmak problem değildir. Problem arabalarımızın henüz konmayı bilmemesinde...

    Aynı durum bu kadar bariz şekilde hissedilemese de, önden çeker araçlar ve arkadan itiş araçlarda da mevcuttur. Virajda frene basılmaz. Tercihen motor freni ile de olsa yavaşlanmaz. Sabit hız gidilir. Viteste gidilir. Uygun devir ile gidilir.

    ---------------------------

    Teorik olarak yüksek devirle viraja girmek gaza basmaya devam ettiğiniz sürece iyidir. Ancak ayağınızı gazdan çektiğinizde kompresyondan ötürü araç hızla yavaşlayacak kadar yüksek bir devirle viraja girerseniz ve viraj içinde ayağınızı gazdan çekmeniz gerekse gene kaymaya başlayabilirsiniz. Kısaca bu bir ayar işi.

    Önden çeker A3 ile viraj öncesi yavaşlayacaksam yavaşlayıp virajda sabit hızla gidiyorum. Tercihen yavaşlamıyorum. Genel olarak sabit hızda gidiyorum. Virajda 140 basamayacaksam düzlükte de basmıyorum. Çünkü çok saçma. Gereksiz yakıt israfı. Hızlan-yavaşların uzun yolda kısalltığı zaman 10 dakika bile olmaz. O zaman ben mal mıyım? Neden hızlan-yavaşla yapayım?

    4 çeker Subaru'da düzlükte 120 ile gidiyorsam virajda 150 ile gidiyorum. Şaka şaka. Nadiren eğlenmek için yapıyorum bunu. Ancak virajda biraz daha çok gaza basıyorum. Deviri bir 500 devir yükseltiyorum (CVT otomatik olunca istediğim devir ile istediğim hızda gitmek mümkün oluyor, deviri gaza nasıl bastığın belirliyor).




  • Yine 10 numara yorum abi

    Tahriğin olduğu tekerlerdeki tutunma kuvvetine Traction Force dersek eğer önden veya arkadan tahrikte bu 2 tekerde olur . Tekerde de hareket halinde 2 tane kuvvet vardır :

    1 ) Doğrusal

    2 ) Yanal kuvvet

    Viraj alırken tahmin ettiğiniz gibi Yanal kuvvete yükleniriz . Ancak herhangi bir ivme varsa olayın içinde yavaşlama ivmesi ( deceleration ) veya hızlanma ivmesi ( acceleration ) bu sefer Yanal kuvvetten çalıp Doğrusal kuvvete veriyor teker . Böyle olunca da eğer viraj içinde gaza veya frene basarsanız yanal kuvveti azaltacağınızdan yol dışına doğru çıkacaktır araç .


    4 Çekerde ise Bu Traction Force veya Doğrusal kuvvetler 4 tekere yayıldığından hızlanma veya yavaşlama durumunda Yanal kuvveti daha çok tolere edebilecek düzeydedir . Sabit hızda gittiğin zaman ivmelenme olmayacağı için sorun yok .

    Bu problem en çok motosikletlerde görülüyor teker sayısı 2 tane olduğu için .

    Neyse sözün özü Viraja girmeden her türlü freni gazı ayarlamak lazım. Bu arada virajlara hiç Boşta girmedim abi nasıl bir his ki ? Otomatikte yakalayabilir miyim ?


    Yanlışım eksiğim varsa düzeltelim bilgilenelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 21 Eylül 2016; 18:10:39 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.