Şimdi Ara

VIALLE ALTERNATIVE FUEL SYSTEMS /TSI(LPdi)/LPfi (99. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.230
Cevap
57
Favori
320.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 979899100101
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    quote:

    Orijinalden alıntı: atc_0570

    quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    herkese merhaba iyi haberler verip ilk önce kendimi daha sonrada bu sistemi bekleyen herkesi rahatlatmak isterdim ama ama ama olmadı yada ben öyle hissediyorum araç bugün itibariyle iskenderuna geldi ben şehir dışında olduğum için aracı eşime teslim etmişler daha Bismillah daha koltuğuna oturur oturmaz aracım çalışmamış zar zor çalıştıktan sonra hanım eve gelmiş ordada aynı terane beni aradı hani bu düzelmemiş diye bende aracı konyadan iskenderuna getiren firma yetkilisini aradım arabayı eşimin çalıştıramadığını anlattım hemen apar topar geri geldiler araba onların yanındada bir iki defada tekleyerek çalışmış sonra normale dönmüş konyadaki testlerindede hiçbir sorun çıkarmadığını söylediler ama canım iyice sıkıldı artık dönünce bakacağım tekrar kendim test edeceğim ama anlamış değilim neden yapıyor neden böyle oldu neyse artık taktir ve karar okuyanların saygılar

    Daha önce P0193 geçici arıza kodu veriyor demiştiniz. Bu arıza kodunun ne olduğu hakkında bir şey biliyor musunuz?. Bence sistemin verdiği arıza kodunun üzerine gidilerek çözüm aranılmasında fayda olacak gibi...

    Moraliniz bozulmasın. Siz araç olarak bu sistem üzerinde ilklerdensiniz. Mutlaka bir çözümü vardır. Ama doğru yolu bulmak bazen can sıkıcı olabiliyor. Burada sizin tecrübelerinizden bir çok kişi faydalanıyor. Saygılar


    bu arıza kodunun karşılığı ray basınç sensörü yani yakıt basınç sensöründen geliyor, sorunun çözüldüğünü düşünüyorum çünki faruk bey yüksek basınç pompasına deldikleri deliğin 1,5 - 2 mm yanlışlıkla kaydırdıklarını söyledi yeni bir yakıt pompası taktıklarınından bahsetti 3 gün konyada test edildi hiç bir sorun çıkarmayan araç iskenderuna geldiği saat problem çıkardı, ama aracı 2 gündür hanım kullanıyor şeytan kulağına kurşun aracın sesi soluğu yok hanım birdaha tekleme yada çalışmama yapmadı dedi kısa ve öz çalışıyor :))) bakalım inşallah sorun çıkmaz gönül rahatlığıyla bineriz saygılar

    yani P0193 arıza kodu veriyorsa benzin pompasımı değişecek aracın diyosunuz ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktorduran

    quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    quote:

    Orijinalden alıntı: atc_0570

    quote:

    Orijinalden alıntı: asilyan06

    herkese merhaba iyi haberler verip ilk önce kendimi daha sonrada bu sistemi bekleyen herkesi rahatlatmak isterdim ama ama ama olmadı yada ben öyle hissediyorum araç bugün itibariyle iskenderuna geldi ben şehir dışında olduğum için aracı eşime teslim etmişler daha Bismillah daha koltuğuna oturur oturmaz aracım çalışmamış zar zor çalıştıktan sonra hanım eve gelmiş ordada aynı terane beni aradı hani bu düzelmemiş diye bende aracı konyadan iskenderuna getiren firma yetkilisini aradım arabayı eşimin çalıştıramadığını anlattım hemen apar topar geri geldiler araba onların yanındada bir iki defada tekleyerek çalışmış sonra normale dönmüş konyadaki testlerindede hiçbir sorun çıkarmadığını söylediler ama canım iyice sıkıldı artık dönünce bakacağım tekrar kendim test edeceğim ama anlamış değilim neden yapıyor neden böyle oldu neyse artık taktir ve karar okuyanların saygılar

    Daha önce P0193 geçici arıza kodu veriyor demiştiniz. Bu arıza kodunun ne olduğu hakkında bir şey biliyor musunuz?. Bence sistemin verdiği arıza kodunun üzerine gidilerek çözüm aranılmasında fayda olacak gibi...

    Moraliniz bozulmasın. Siz araç olarak bu sistem üzerinde ilklerdensiniz. Mutlaka bir çözümü vardır. Ama doğru yolu bulmak bazen can sıkıcı olabiliyor. Burada sizin tecrübelerinizden bir çok kişi faydalanıyor. Saygılar


    bu arıza kodunun karşılığı ray basınç sensörü yani yakıt basınç sensöründen geliyor, sorunun çözüldüğünü düşünüyorum çünki faruk bey yüksek basınç pompasına deldikleri deliğin 1,5 - 2 mm yanlışlıkla kaydırdıklarını söyledi yeni bir yakıt pompası taktıklarınından bahsetti 3 gün konyada test edildi hiç bir sorun çıkarmayan araç iskenderuna geldiği saat problem çıkardı, ama aracı 2 gündür hanım kullanıyor şeytan kulağına kurşun aracın sesi soluğu yok hanım birdaha tekleme yada çalışmama yapmadı dedi kısa ve öz çalışıyor :))) bakalım inşallah sorun çıkmaz gönül rahatlığıyla bineriz saygılar

    yani P0193 arıza kodu veriyorsa benzin pompasımı değişecek aracın diyosunuz ???

    değişecekmi bilmiyorum ama bu benim sorunum değil çünki benim aracımdaki pompayı söktüler kendilerinin gönderdiği pompayı taktılar




  • arkadaşlar ben konya ece otogazda faruk beye 2012 model sportage ı bıraktım ve 3-4 saat sonra teslim aldım.ve 2000 km yol yaptım.asilyan 06 demiştiki: sistemi takarken partüküller filtreyi tıkıyor die.bende orda mantajı yapan abdulkadir beyi aradım ve durumu sööledim oda senin arabayı 20-30 km test ettikten sonra filtresini değiştirdim bir sıkıntı olmaz dedi.arkadaşlar benim marş sorunum var tabi sorun denilirse.şöyleki : daha öncede sölemiştim aslında, sabah motor soğukken marş 2-3 saniye uzuyorama tek marşta çalışıyor daha 2.bir marşa gerek kalmadı.ve motor ısındığında marş uzaması gibi bir sorun yok.faruk beyi aradığımda hollandalılar 3 ila 10 sn ye arasında marşın uzayabileceğini söledi.yani sizce bu marşın uzaması çözülebilirmi yoksa bööle devammı edeceğiz.

    dün arabamı doldurdum yakıt verilerinide sizinle paylaşayım.

    272 km yol yaptım bunun 30 km si şehir içi gerisi 30 km lik uzun yol
    ortalama 100 km hızla 23 litre aldı 60 tl
    kmde 220 kuruş yakmış
    aarabanın 100kmde ortalaması 6,9 litre göster,yordu. 272 kmde 18,6 litre benzin
    yani lpg ile yüzde 23.6 fazla yakmış bu oran sizce fazla değilmi?




  • geç çalışma problemi ile ilgili ben de yaşadıklarımı paylaşayım.
    aracım octavia 1,4 tsi dsg. vialle montajından sonra geç çalışma durumu bende de oldu. zaten vialle kitapçığında bunun normal olduğu yazıyor. ancak bendeki durum ilk marşı uzun tutsam da marşın sonunda tekleme yapması ve çalışmaması idi. ancak ikinci marşta kolayca çalışıyordu araba. ben de ilk çalıştırmada gaza da hafif basıyordum ve tekleme olmadan birinci marşta çalışıyordu. bu durum büyük bir problem olmasa da normal birşey değil diye düşünerek ustama söyledim. memduh usta ilgili biri sağolsun, ilgilendi, ankaraya vialle mühendisi geleceği ve bütün arabalardaki sorunlara bakacaklarını söyledi. arabayı götürdüm.
    şu tsi'lardaki motorun üstünde yüksek basınç pompası denilen bir parça var (fsu'dan gelen yakıtı motora veriyor). onu söktüler, suyun içine sokup içine hava bastılar. kaçırma yapıyor mu diye baktılar. kaçırıyordu. şöyle bir açıklama yaptılar. en azından benim anladığım kadarıyla, bu yüksek basınç pompasının içinde bir conta varmış ve araba lpg'de çalışırken lpg'yi sızdırıyor, kaçırıyormuş. bu da arabanın boğulmasına, ya da karışımın sorunlu olmasına neden oluyor ve araba tekliyor, çalışmıyormuş. ikinci çalıştırmada arabanın beyni buna göre ayar yapıyor sorun olmuyormuş. ayrıca bu conta ya da keçe benzine göre tasarlandığı için benzinde böyle bir sorun olmuyormuş, sadece lpg'yi sızdırıyormuş. bir de bu durum yeni araçlarda pek görülmüyor, km'si biraz yüksek araçlarda eskime oldukça yaşanıyormuş. bunun çözümü, 500-600 lira civarı fiyatı olan yeni bir yüksek basınç pompası takmakmış, ama o contanın da lpg'de kaçırmayacağının garantisi yokmuş. bunun için vialle hollanda'da çalışma yapılıyormuş ve lpg'ye uygun bir conta geliştirilmeye çalışılıyormuş. bu yapıldığında parça içindeki conta değişecek ve sorun çözülecekmiş.
    benim o dönemde kendi anladıklarm ve hatırladıklarım bunlar. ilginç olan şu ki o dönemde benim yakıt pompam söküldü, test edildi, sorun burda dendi, geri takıldı. aslında birşey yapılmadı. (lpg'ye uygun conta çıktığında onu takarız o zaman dedim ve yeni parça almadım.) ama sonrasında aracımdaki geç çalışma ve ilk marşta çalışmama sorunu bitti.
    artık araç normal çalışıyor, uzun marş yok, tekleme yok. bunu, belki o pompayı kurcaladıklarında işler düzeldi ya da havalar ısındı, contalar genleşme yaptı artık kaçırma yapmıyor diye açıklıyorum kendime. başka birşey gelmiyor aklıma. bakalım, kış gelip havalar soğuyunca yine aynı şeyleri yaşayacak mıyım. ama şimdilik memnunum. aracı uzun zamandır hep lpg'de kullanıyorum, çeyrek depo benzin depoda öylece duruyor. çok sağılıklı ölçüm yapamadım ama şehirler arası 90-120 arası sakin sürüşlerde 100 km'de yaklaşık 8-9 litre lpg tüketiyorum. bu da bence gayet iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dryahya83

    arkadaşlar ben konya ece otogazda faruk beye 2012 model sportage ı bıraktım ve 3-4 saat sonra teslim aldım.ve 2000 km yol yaptım.asilyan 06 demiştiki: sistemi takarken partüküller filtreyi tıkıyor die.bende orda mantajı yapan abdulkadir beyi aradım ve durumu sööledim oda senin arabayı 20-30 km test ettikten sonra filtresini değiştirdim bir sıkıntı olmaz dedi.arkadaşlar benim marş sorunum var tabi sorun denilirse.şöyleki : daha öncede sölemiştim aslında, sabah motor soğukken marş 2-3 saniye uzuyorama tek marşta çalışıyor daha 2.bir marşa gerek kalmadı.ve motor ısındığında marş uzaması gibi bir sorun yok.faruk beyi aradığımda hollandalılar 3 ila 10 sn ye arasında marşın uzayabileceğini söledi.yani sizce bu marşın uzaması çözülebilirmi yoksa bööle devammı edeceğiz.

    dün arabamı doldurdum yakıt verilerinide sizinle paylaşayım.

    272 km yol yaptım bunun 30 km si şehir içi gerisi 30 km lik uzun yol
    ortalama 100 km hızla 23 litre aldı 60 tl
    kmde 220 kuruş yakmış
    aarabanın 100kmde ortalaması 6,9 litre göster,yordu. 272 kmde 18,6 litre benzin
    yani lpg ile yüzde 23.6 fazla yakmış bu oran sizce fazla değilmi?

    Bence %20'nin altında oldugu zaman sevinmeliyiz. Benimki degisken cidden 5-10 kere olcmusumdur 11-15-19-21 bile fazla yaktıgı oldu. Bunların hepsi uzun yol normal veya asırı hız, sehirici normal veya cok gazlamalı olarak degisiyor.

    Sistem sabit hizlarda veya gazlarken ne tur bir reaksiyon gosteriyor bilemiyorum ama bence %20'nin altında olan her degerde sevinmeliyiz.

    Birde su var zaten 1 litre benzinin verdigi enerji 1.2 litre LPG'nin verdigi enerji degeriyle aynı imis. Aslında %20 olması normal ama daha azı sevindirmeli bizi bence. Ama neden bu degiskenlik bilemiyorum. Belkide kullanılan gaz markası da onemlidir. Ben sadece opet veya shell kullanıyorum.

    Aynı pompalardan alım yapmak ve yakıt gostergesinin kusursuz dogrulukta calısıp calısmadıgını bilememek de aslında net bir sonuc alamadıgımızı gosteriyor olabilir.

    Siz olcum yapmaya devam edin. %5 fazla yaktıgını soyleyen kendi arabasına montajlamıs bir 1.2 TSI yeti'si olan bir montaj ustasından bilgi almıstım. Simdi orası da ne kadar dogru bilemem.

    Burada Lider75'in arabası da devamlı %20 fazla yaktıgını ifade etti birkac kere bu arada.

    Bu yuzden herkes olcup degerlerini yazsın. Normali budur diyelim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: savash

    geç çalışma problemi ile ilgili ben de yaşadıklarımı paylaşayım.
    aracım octavia 1,4 tsi dsg. vialle montajından sonra geç çalışma durumu bende de oldu. zaten vialle kitapçığında bunun normal olduğu yazıyor. ancak bendeki durum ilk marşı uzun tutsam da marşın sonunda tekleme yapması ve çalışmaması idi. ancak ikinci marşta kolayca çalışıyordu araba. ben de ilk çalıştırmada gaza da hafif basıyordum ve tekleme olmadan birinci marşta çalışıyordu. bu durum büyük bir problem olmasa da normal birşey değil diye düşünerek ustama söyledim. memduh usta ilgili biri sağolsun, ilgilendi, ankaraya vialle mühendisi geleceği ve bütün arabalardaki sorunlara bakacaklarını söyledi. arabayı götürdüm.
    şu tsi'lardaki motorun üstünde yüksek basınç pompası denilen bir parça var (fsu'dan gelen yakıtı motora veriyor). onu söktüler, suyun içine sokup içine hava bastılar. kaçırma yapıyor mu diye baktılar. kaçırıyordu. şöyle bir açıklama yaptılar. en azından benim anladığım kadarıyla, bu yüksek basınç pompasının içinde bir conta varmış ve araba lpg'de çalışırken lpg'yi sızdırıyor, kaçırıyormuş. bu da arabanın boğulmasına, ya da karışımın sorunlu olmasına neden oluyor ve araba tekliyor, çalışmıyormuş. ikinci çalıştırmada arabanın beyni buna göre ayar yapıyor sorun olmuyormuş. ayrıca bu conta ya da keçe benzine göre tasarlandığı için benzinde böyle bir sorun olmuyormuş, sadece lpg'yi sızdırıyormuş. bir de bu durum yeni araçlarda pek görülmüyor, km'si biraz yüksek araçlarda eskime oldukça yaşanıyormuş. bunun çözümü, 500-600 lira civarı fiyatı olan yeni bir yüksek basınç pompası takmakmış, ama o contanın da lpg'de kaçırmayacağının garantisi yokmuş. bunun için vialle hollanda'da çalışma yapılıyormuş ve lpg'ye uygun bir conta geliştirilmeye çalışılıyormuş. bu yapıldığında parça içindeki conta değişecek ve sorun çözülecekmiş.
    benim o dönemde kendi anladıklarm ve hatırladıklarım bunlar. ilginç olan şu ki o dönemde benim yakıt pompam söküldü, test edildi, sorun burda dendi, geri takıldı. aslında birşey yapılmadı. (lpg'ye uygun conta çıktığında onu takarız o zaman dedim ve yeni parça almadım.) ama sonrasında aracımdaki geç çalışma ve ilk marşta çalışmama sorunu bitti.
    artık araç normal çalışıyor, uzun marş yok, tekleme yok. bunu, belki o pompayı kurcaladıklarında işler düzeldi ya da havalar ısındı, contalar genleşme yaptı artık kaçırma yapmıyor diye açıklıyorum kendime. başka birşey gelmiyor aklıma. bakalım, kış gelip havalar soğuyunca yine aynı şeyleri yaşayacak mıyım. ama şimdilik memnunum. aracı uzun zamandır hep lpg'de kullanıyorum, çeyrek depo benzin depoda öylece duruyor. çok sağılıklı ölçüm yapamadım ama şehirler arası 90-120 arası sakin sürüşlerde 100 km'de yaklaşık 8-9 litre lpg tüketiyorum. bu da bence gayet iyi.

    4 ayda 1 ceyrek depo benzin tuketin demislerdi bana.
    Benim tank bitince benzine gectigi icin ve hep aynı yerden lpg aldıgım icin o istasyona giderken gecen zamanda harcanan benzinden bu benzin eskimesin sorun cıkartma olasılıgını giderdigimi dusunuyorum.




  • teşekkürler hocam,
    evet, benim de aklımda. fırsat bulunca biraz benzinde kullanıp depodaki benzini yenileyeceğim.
  • Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    wuhuu.. hayırlı olsun
    Ankaraya gelirsen kapısalım ama..





  • Yok yok bu çok feci gidiyo stok scirocco nun hiç şansı yok:-) Şaka bi yana teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız binersiniz inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lovato kocaeli bayi

    OPEL İNSİGNİA VİALLE LPFİ SERİM OTOGAZ

    Savaş ustam güzel bir çalışma yapmış ekibiyle, ellerine sağlık.




  • Şimdi o zaman senede 10.000 km yapan (ya da yaklaşan) birisine 4 senede amorti edeceğini düşünürsek lpdi tavsiye etmiyorsunuz degil mı sonuc olarak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silvester40

    quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız binersiniz inşallah.

    Çok teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    Almanyada ben aynı aracın allroad unu kullanmıştım.Harika araç hele o ivmelenmesi var ya bitiyorum.Otomatik vitesi de sorunsuz.Hayırlı olsun güle güle kullanın....Fiyat ne kadar bir de araç hakkında bilgi verir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    Almanyada ben aynı aracın allroad unu kullanmıştım.Harika araç hele o ivmelenmesi var ya bitiyorum.Otomatik vitesi de sorunsuz.Hayırlı olsun güle güle kullanın....Fiyat ne kadar bir de araç hakkında bilgi verir misiniz?

    Benim buldugum araba gercekten de cok temiz kullanılmış ve 172000 km de. Genelde 230 ila 300 binlerde oluyo o yuzden 70.000 i biraz geçti fiyat. Çekiş müthiş. Ankaralılar bilirler tam otoban giselerini geçer geçmez bir duzluk vardır ve hafof de meyillidir tam düz de değil. Orda kadaranda 255-260 arasını gördüm. Genelde 160 ın altina düşmeden ara ara 180 200 220 gibi hızlarda 8.1 lt/100 km yaktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    Şimdi o zaman senede 10.000 km yapan (ya da yaklaşan) birisine 4 senede amorti edeceğini düşünürsek lpdi tavsiye etmiyorsunuz degil mı sonuc olarak ?

    %20 fazla yakıyor diye hesaplayalım

    2.43 LPG su an 1.2 = 2,92
    4.93 benzin

    1.2 TSI araba hayatı boyunca ortalama 7 litre benzin yakar diye ongoruyorum o zaman km bası 14 kurus kar eder..
    4900/0,14= 35000 km amorti eder.

    10.000 km veya altında yıllık km yapsaydım ve 3-4 yılda birde araba degistiriyor olsaydım ben tercih etmezdim.
    Yani 7 litreye gore lpdi amorti kmsi bence o arabanın 35.000 km. Genel ortalama yakıt tuketiminiz hele hele 7 litrenin de altındaysa asla dusunmezdim.

    Birde 1.2 TSI ile %5 fazla yaktıgını iddia edenler var. Ve OEM LPG markasında da bu randımanı alabilecegini dusunursek o zaman isler degisir. Bu yuzden bircok defa yazdım herkes yazsın bu LPDI ortalama % kac fazla tuketir ve genel bir kanaat olussun diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liberter1 -- 31 Temmuz 2013; 16:42:16 >




  • Öncelikle merhaba ix35 ve kia siportage araçlarda bulunan motorların aynı olması nedeni ile daha fazla veriye ve paylaşıma ulaşabilmek adına bu araçlara taktırdığımız ve taktırmayı düşündüğümüz SIVI ve SIRALI sistem lpg sistemleri ile ilgili olarak İX35 VE SPORTAGE LPG HAKKINDA isimli grubumuzu kurduk. SIVI ve SIRALI sistem lpg sistemleri hakkında veri, paylaşım ve yorumları bulabileceğiniz ve yorumlar yapabileceğiniz grubumuza bekliyoruz. Grup adresihttps://www.facebook.com/groups/ix35lpghakkinda/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberter1

    quote:

    Orijinalden alıntı: eryerdem

    Şimdi o zaman senede 10.000 km yapan (ya da yaklaşan) birisine 4 senede amorti edeceğini düşünürsek lpdi tavsiye etmiyorsunuz degil mı sonuc olarak ?

    %20 fazla yakıyor diye hesaplayalım

    2.43 LPG su an 1.2 = 2,92
    4.93 benzin

    1.2 TSI araba hayatı boyunca ortalama 7 litre benzin yakar diye ongoruyorum o zaman km bası 14 kurus kar eder..
    4900/0,14= 35000 km amorti eder.

    10.000 km veya altında yıllık km yapsaydım ve 3-4 yılda birde araba degistiriyor olsaydım ben tercih etmezdim.
    Yani 7 litreye gore lpdi amorti kmsi bence o arabanın 35.000 km. Genel ortalama yakıt tuketiminiz hele hele 7 litrenin de altındaysa asla dusunmezdim.

    Birde 1.2 TSI ile %5 fazla yaktıgını iddia edenler var. Ve OEM LPG markasında da bu randımanı alabilecegini dusunursek o zaman isler degisir. Bu yuzden bircok defa yazdım herkes yazsın bu LPDI ortalama % kac fazla tuketir ve genel bir kanaat olussun diye.




    Teşekkürler cevaplandıginiz icin, hesaba sunu da katmalı, 225 km yol yaptım gösterge 55 idi, aslında 5.4 ama yeni 5.4 olmustu, depoyu tekrar doldurdum yalnız hava sıcak oldugundan tabanca 3tl de attı, bu sefer gözle doldurduk 70 tl ye doldu gibi, 5 tl fazla doldurmuş da olabiliriz. Benzin litre fiyatı = 4.93 ve yol bilgisayarına gore yüzde 15 fazla yaktığını gordum, hesap hatası fln desek yüzde 10-15 arası hatalı ama yapılan LPG ölçümleri ise gercek yaktığı miktar, bu da km'de yapılan karı artırıyor, 4 senede amorti etmesi sonrasında kar ettirmesi demek, LPG li olduğu icin daha fazla yol yapmak demek, bu durumda amorti daha kısa sürede oluyor ama sarfiyat fazla km den dolayı birbirine yakın, ben lpdi yi düşünüyorum ama amorti etmeden sık Ariza çıkaracaksa diye kafamda soru isareti yapıyor, cikacak Arizalar konusunda emin olamıyorum. ayrica bir LPG montaj firmasına burdan 10 tane soru sordum resimleri ve sayfayı kaldırdı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lider75

    Arkadaşlar ben dizelci oldum. Bugün 2006 model audi a6 3.0 tdi quattro aldım. Istanbuldan Nevşehir'e getirdim.Performansa göre yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Yine de bundan sonra da konuyu takip etmeye devam edicem.

    abiciğim hayırlı olsun ... Allah kaza bela vermesin ... ben tam gaz devam ediyorum burayı takibe :) sorunlara falan aklımda benimde 140 lık golf 7 var ama şuan ona takılıyormu bilmiyorum yarın hasan ustaya ulaşabilirsem arayıp bi soracam , bu gaz bende bağımlılık yaptı :)
  • 
Sayfa: önceki 979899100101
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.