Şimdi Ara

Uzun Yola Çıkmadan Önce Neleri Yanınıza Alırsınız ve Aracınızı Ne Yapılır.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun Yola Çıkmadan Önce Neleri Yanınıza Alırsınız ve Aracınıza Nasıl Bir Bakım Yaptırırsınız.



  • MOTOR KONTROLÜ!..
    Bir çoğumuz belki de bu uzun yola ilk kez çıkacağız. Belki de yeni aldığımız bir otomobili bu uzun yolda ilk kez test etme imkanımız olacak. Bu yüzden daha dikkatli ve hazırlıklı olmakta fayda var.

    Taşıtlar uzun yola çıkarken şehiriçi trafiğinde maruz kaldığı şeylerden çok daha farklı şeylere maruz kalacaktır. Yani çok uzun bir yolu çok uzun bir süre gideceğiz. Bu nedenle taşıtın motoru maruz kaldığından çok daha zor şartlarda çalışacak. Uzun yoldaki aracın yağ tüketimi daha yüksek olacağı için yağ seviyesinin mutlaka kontrol edilmesi, gerekirse yağın değiştirilmesi gerekiyor.

    "MOTOR YAĞI MUTLAKA KONTROL EDİLMELİ"

    OtoPratik Servis Danışmanı Bora Gündemir, yola çıkacakların bu sıcak günlerde özellikle yağ seviyesi kontrolü yapmalarını ve yağ değişimine kısa bir süre kaldıysa mutlaka değiştirmelerini öneriyor. Gündemir, müşterilerinden bu havalarda en çok yağ eksiltmeyle ilgili şikayet aldıklarını belirtiyor.

    Lastik dişlerinin uygun ölçüde olması gerektiğine de dikkat çeken Gündemir, 4 mm'nin altına gelmiş lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini aktarıyor. Far ayarlarının mutlaka yapılması gerektiğini de belirten Bora Gündemir ayrıca, radyatör su seviyesinin ve silecek suyunun kontrol edilmesi gerektiğini ifade ediyor.

    YOLA ÇIKMADAN ÖNCE BUNLARA MUTLAKA BAKIN/BAKTIRIN!


    Yola çıkmadan önce bu kontrollerin yapılması hem sizi hem de aracınızı üzmez;

    - Aracın gerekli bakımları yapılmış olmalı. Eğer aracın periyodik bakımı yaklaşmışsa (gelmemiş olabilir) bakım zamanını beklemeden aracı servise götürmek gerekiyor.

    - Fren sistemi mutlaka kontrol edilmeli. Gerekirse balatalar değiştirilmeli.

    - Fren hidroliği. Hidrolik yağ seviyesi kontrol edilmeli. Eksilme ya da hidrolik yağının bozulması durumunda değiştirilmeli.

    - Lastik. Sürücü uzun yola çıkmadan önce stepne de dahil tüm lastiklere bakmalı. Lastik havaları önerilen değerlerde olmalı Diş derinlikleri yetersiz bir lastikle kesinlikle yola çıkılmamalı. Lastiklerin durumu uzun yollarda çok daha önemli. Çünkü yüksek hızlara çıkabiliyoruz. Ve ani duruşlar yapmamız gerekiyor. Dolayısıyla lastik performansımızın olması gereken düzeyde bulunması gerekiyor.

    Stepneye mutlaka hava basılmalı. Ve aracın krikosunun çalışıp çalışmadığının kontrol edilmesi gerekiyor.

    - Süspansiyon.

    - Rotil

    - Rot kolu

    - Direksiyon aksamı

    - Arka tekerleklerin bağlı bulunduğu aksamlar gerekli kontrollerden mutlaka geçirilmeli

    - Motorun kayış aksamı,

    - Akü

    - Hortum bağları ve yakıt-yağ kaçakları gibi kontorller mutlaka yapılmalı

    - Soğutma sıvısı kontrol edilmeli

    - Işık donanımının da çalışıp çalışmadığı mutlaka kontrol edilmesi gerekenler arasında.

    - Uzun yola çıkmadan önce aracın teknik bakımlarının yanında yasal yükümlülüklerin de mutlaka yerine getirilmiş olması gerekiyor. Aracın muayenesinin olup olmadığı kontrol edilmeli. Ve zaten teknik olarak muayeneden geçemeyecek bir araç kullanıyorsak belki de uzun yola bu araçla çıkılmamalı. Zorunlu Trafik Sigortası'nın tarihini de kontrol etmeyi unutmayın.

    2 SAATTE BİR MOLA VERİN!

    Uzun yolda araç kullanmakla şehir içinde araç kullanmak neredeyse birbirinden tamamen farklıdır. Çünkü şehir içinde giden bir sürücü her daim konsantre bir şekilde gitmek zorundadır. Fakat uzun yolda giden bir sürücü bir monotonluktan dolayı bir müddet sonra konsantrasyon sorunu yaşayabilir. Her zaman kullandığımız şehiriçi yolların aksine şehir dışı yolculuklarda o yolu tam iyi bilmemek ne zaman hangi yöne döneceğimizi kestirememek ve yolların durumunu bilememek bizi ve aracımızı zor durumda bırakabilir.

    Şehir içinde yaşanan kazalarla şehir dışında yaşanan kazaların boyutları da çok farklıdır. Şehir içindeki kazalar genelde maddi hasarlı olabiliyor. Fakat uzun yollarda yaşanan kazalar ise daha yüksek süratli kazalar olduğu için maalesef can kayıplarının daha fazla olduğu kazalar olarak karşımıza çıkıyor.

    SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ İÇİN BUNLARA DİKKAT!

    Sürüş güvenliği için 2 saatlik sürüşlerde 15 dakikalık mola verilmesinde fayda var. Yüksek ses konsantrasyon bozulmasına ve uyarıların algılanamamasına neden olabileceğinden yüksek sesle müzik dinlememek gerekiyor.

    Öte yandan, sürücünün görüş açısını engelleyecek ya da dikkatini dağıtacak nesnelerin ön kosolda bulunmaması gerekiyor. Yüksek hızla yol alırken takip mesafesinin mutlaka korunması gerekiyor.

    Tabii ki emniyet kemerlerinin tüm yolcular tarafından takılması gerekiyor.

    YEDİKLERİNİZE DİKKAT EDİN!

    Yenilecek şeylerin niteliği de bu yolculuklarda daha önemli hale geliyor. Mola yerlerinde yenilecek şeylerin ağır şeyler olmaması ve kolay sindirilebilir olaması gerekiyor. Sindirim zor yiyeceklerin yenilmesi yolculuğun ilerleyen safhalarında sürücünün uykusunun gelmesine neden olabilir.

    YOLDA ARZU ETMEDİĞİMİZ BİR PROBLEM ÇIKARSA NE YAPMALIYIZ?

    Bu yolculuk esnasında istemediğimiz bir çok sürprizle karşılaşabilir ve zor durumda kalabiliriz. Bu yüzden,

    - Araç mutlaka güvenli bir yere çekilmeli,

    - Dörtlü ikaz lambaları yakılmalı,

    - Uygun bir güvenlik mesafesine reflektör konulmalı,

    - Aracın arızasını gidebileceksek bunu yapmaya çalışmalıyız,

    - Araç hararet yaptıysa bir süre beklenmeli ve radyatörde su eksilmişse tamamlanmalı,

    - Giderilemeyecek bir problem oluşursa yetkili servise başvurmalıyız. O yüzden yola çıkarken her ihtimale karşılık yanımızda yetkili servis numarasını bulundurmalıyız. Servisin menzili dışındaysak çekiciden, bu da olmazsa polis ve jandarmadan yardım istemeliyiz.

    HIZ LİMİTLERİ DEĞİŞTİ, BU LİMİTLERE DİKKAT!


    Ve en önemlisi hız limitlerine uymak! Kazaların bir çoğu yüksek ve kontrolsüz hız nedeniyle oluşuyor. Bu yüzden taşıtı kullananların aceleci tavırdan uzak, yasal hız limitlerinde yol alması gerekiyor.

    Sürücüler yollarda ilerlerken mutlaka yasal limitlere uymalı. Otobanlarda yasal hız sınırı 120, bölünmüş yollarda 110 km, şehirler arası çift yönlü karayollarında 90 km ile sınırlıdır. Bunun haricinde tabelalara dikkat edilmeli ve orada belirtilen hız sınırı aşılmamalıdır. Araç hızını belirlerken hava ve yol durumuna, aracın motor gücü ve yük miktarına dikkat edilmesi gerekiyor. Hava ve yol şartları kötüleştikçe hız limitinin düşürülmesi gerekiyor. Hava şartları görüş mesafesini çok fazla düşürürse aracı emniyet şeridine çekip beklemekta fayda var. Can güvenliği her şeyden önce gelir.....




  • Aracım her daim servis bakımlı olduğundan sadece suyuna ve yağına bakar, lastikleri farika tavsiyesinin 1 psi üstü olacak şekilde şişiririm.
    Yanıma su ve çakmak şarjı alır yoluma giderim
  • Arabayı sürekli kullanıyorsanız zaten arabanın eksiği varsa bilirsiniz.
    Ben çok fazla uzun yol yapıyorum. Yanıma sadece su alıyorum.
  • Gündüz bile yolculuk yapacaksanız yolculuk öncesi iyi bir uykudan uyanmış olmak lazım.
    Sabit hız ve uzun düzlüklerde kulağınıza gelen sabit frekanslı gürültü adamın uykusunu getirir.
    En iyisi radyo dinlemek, ama sadece müzik yayını değil, sağlık, ekonomi, siyaset, haber programları olan bir kanal bulun ki zihin değişik konularla meşgul olup uyanık kalsın.
    Araçta mutlaka el feneri bulundurun.
    Lastik söküp takmayı öğrenin.
    Bir çift eldiven de işe yarar.
    Mutlaka bagajınızda su bulunsun.
    Rahat giysi ve ayakkabı giyin.
  • Uzun yola gitmesem bile aracın arızası Vs varsa öyle binmem. Lastik havalarını kontrol ederim, stepneyi kontrol ederim. Yanıma da su, çikolata alırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden 1 psi üstünde tutuyorsunuz ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Jr09 kullanıcısına yanıt
    Normalde iki üç haftada oluşacak basınç kaybı uzun yolda bir seferde oluşabiliyor.
  • Vallahi cuma kafam attı çıktım yola, yağına suyuna baktım tamam dedim bastım gaza, 1500km yol yapmışım dönmüşüm 3 günde, hiç bir sıkıntı çıkarmadı araç, yamuk direksiyon, ayarı kaçmış rot ile 800 km yol yaptığımı biliyorum. O kadar takılacak bir şey değil bence bunlar, stepneni koy, amartisöre baktırıcakmıssın, lastiğin havasını kontrol ettirecekmişsin bla bla oldu canım, onlar normal şeyler zaten uzun yola çıkarken kontrol ettirilecek şeyler değil, genelde baktırmak gerekiyor onlara...

    2 ayda 10 bini geçik yol yaptım 7-8 i şehir dışı uzun yol oldu. Yeri geldi gece 4 de yeri geldi sabahın 10 unda araç kullandım. Açarım müziğimi, şarkı söyleye söyleye sabitlerim hızı 110 a giderim.

    Ne uykum gelir, ne derdim tasam olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 11 Mayıs 2016; 9:39:10 >




  • Depoyu fuller, lastikleri şişirir öyle çıkarım yola. Sağına soluna baktırma gereği duymuyorum. Zaten her 10.000 de Toyota öpüyor beni
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Vallahi cuma kafam attı çıktım yola, yağına suyuna baktım tamam dedim bastım gaza, 1500km yol yapmışım dönmüşüm 3 günde, hiç bir sıkıntı çıkarmadı araç, yamuk direksiyon, ayarı kaçmış rot ile 800 km yol yaptığımı biliyorum. O kadar takılacak bir şey değil bence bunlar, stepneni koy, amartisöre baktırıcakmıssın, lastiğin havasını kontrol ettirecekmişsin bla bla oldu canım, onlar normal şeyler zaten uzun yola çıkarken kontrol ettirilecek şeyler değil, genelde baktırmak gerekiyor onlara...

    2 ayda 10 bini geçik yol yaptım 7-8 i şehir dışı uzun yol oldu. Yeri geldi gece 4 de yeri geldi sabahın 10 unda araç kullandım. Açarım müziğimi, şarkı söyleye söyleye sabitlerim hızı 110 a giderim.

    Ne uykum gelir, ne derdim tasam olur.



    kızartma yağıyla mı okadar km yaptın ? YA FORUM YÖNETİMİ UYUYOSUNUZ!!!




  • eşinizi çocukları almayında aç susuz gidinrahat rahat

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Vallahi cuma kafam attı çıktım yola, yağına suyuna baktım tamam dedim bastım gaza, 1500km yol yapmışım dönmüşüm 3 günde, hiç bir sıkıntı çıkarmadı araç, yamuk direksiyon, ayarı kaçmış rot ile 800 km yol yaptığımı biliyorum. O kadar takılacak bir şey değil bence bunlar, stepneni koy, amartisöre baktırıcakmıssın, lastiğin havasını kontrol ettirecekmişsin bla bla oldu canım, onlar normal şeyler zaten uzun yola çıkarken kontrol ettirilecek şeyler değil, genelde baktırmak gerekiyor onlara...

    2 ayda 10 bini geçik yol yaptım 7-8 i şehir dışı uzun yol oldu. Yeri geldi gece 4 de yeri geldi sabahın 10 unda araç kullandım. Açarım müziğimi, şarkı söyleye söyleye sabitlerim hızı 110 a giderim.

    Ne uykum gelir, ne derdim tasam olur.



    kızartma yağıyla mı okadar km yaptın ? YA FORUM YÖNETİMİ UYUYOSUNUZ!!!




    Yalan söylediğimi mi düşünüyorsunuz? Buyrun donanımhaber otomobil grubumuz var, hatta uzun yolda videolar çekip grupta paylaşmıştım davet edelim sizi whatsapp grubumuza.

    Hem o konuyu meraktan açmıştım, devir tasarruf devri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 11 Mayıs 2016; 9:59:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    eşinizi çocukları almayında aç susuz gidinrahat rahat

    Aynen öyle eğer uzun yola gidiceksiniz ve arabada başınızı ağrıtacak birileri varsa "aman yavaş, gittiğin hız 100 olsun yine bunu diyenler var vs. zehir olabiliyor herkes yaşamıştır heralde bunu. Bu durumun tam tersi olarak da yanınızda sevdiğiniz 1-2 arkadaşınız olursa yol daha da güzelleşebiliyor. Yola çıkmadan öncede lastik basınçlarına bakarım o kadar zaten düzenli servise gidiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Genel bir teknik kontrol ve lastik basınç kontrolü yapmadan asla çıkmam uzun yola.Mutlaka yedek lastik de koyarım bagaja, tabi bir de oto buzdolabı alırım yanıma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Depoyu fuller, lastikleri şişirir öyle çıkarım yola. Sağına soluna baktırma gereği duymuyorum. Zaten her 10.000 de Toyota öpüyor beni

    Toyota yine makul öpüyordur
  • Her sene servise gidiyoruz zaten. Yagına suyuna bakar cıkarım yola. Bunların hepsine bakacak olsam vazgecerim yola cıkmaktan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun yol var uzun yol var hocam. şimdi ankara'dan edirne'ye gidiyorum misal. 8-9 saatlik tertemiz dümdüz otoban. arabaya biner. yol bilgisayarından bir kontrol yaptırırım. eksiği varsa tamamlar yola çıkarım. ama edirne'den çanakkale üzerinden antalya'ya yola çıkıyorum. sonuçta bol virajlı ve dar bir güzergah. uzun zamandır gitmediysem servise götürür yola çıkacağımı söylerim. şusu eksik derlerse işin acelesine göre bakmak lazım. bir de ülkeler arası yol var ki bence o zaman servis şart. italya'dan türkiye'ye gelsen edirne nerden baksan 20 saat. tut ki bulgaristan sırbistan bir yerde kaldın. numara bilmezsin, dil bilmezsin sürüsüyle dert.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.