Şimdi Ara

Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
8
Favori
12.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
47 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konunun başlığını görünce heyecanlandım valla kazasız belasız sürükler hocam. bu arabalarda ilk nesil mini gibi dağ sol bağımsız fren yapılabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zevkle okudum güle güle binin aracınıza
  • Gerçekten harika olmuş.Fiat bis ile ilgili daha fazla bilgi öğrendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hobi aracı olarak alınıp modifiye edilebilir.
    Sonuçta almanların tosbası varsa italyanların bis i var.
  • benden de konuya bir katkı olsun: Elektrikli motora dönüşüm - 126 Bis
  • Keyifli bir yazı olmuş elinize ve arabanıza sağlık :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazı harika olmuş
  • Bence yapılamaz gibi çünkü 4 teker kampana fren
  • elektrikli motor takılsa şu arabadan iyisini bulamazsın
  • Elinize sağlık çok açıklayıcı olmuş düşünenler için iyi kaynak.
  • Swap isleminin yapildigini biliyorum hatta genelde yamaha motoru koyuyorlar . Sormak istedigin swap yapinca sanzimani da ona gore degistirebiliyor musunuz debriyajla birlikte? Bir de son olarak bildigim kadariyla cok sert frenleri var. Bunlari daha yumusatmanin yolu varmi yapan hic duydunuz mu?
  • 1973 vosvos sahibi olarak bende buna benzer bi konu açmayı düşünüyordum :) Araç ve yazı çok güzel olmuş
  • onurcandmt kullanıcısına yanıt
    Swap işlemi yapılırken genellikle kendi orjinal şanzımanı tercih ediyorlar. Durum böyle olunca 60 beygirlik motorlarla bile inanılmaz bir ivmelenme ortaya çıkıyor. Tabi kendi şanzımanı kalınca son hız düşük oluyor.
    Motorsiklet motoru swap işinde ise, şanzımanıda kaldırıyorlar. Motorsiklet gibi oluyor kullanımı. Ancak geri vites olmuyor. Malumunuz motorsikletlerde geri vites olmadığından dolayı.
    Evet frenleri çok sert cidden. Bunu da disk frene çevirerek düzeltilebilir, ama alıştıktan sonra bence gerek yok çünkü aşırı hızlanamıyorsunuz, ani hızlanmalar olmuyor bu haliyle frenler yeterli (not: apaçi kullanımı hariç)

    Resimdeki araçların hepsi 1.2 mpi 75 beygir fiat palio motorları

    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    Farklı motorlarda kullanılıyor mesela 3 silindir 1.0 toyota motoru, otomatik şanzımanıyla beraber swaplanmış

    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km




  • Bir "bati yerleskesi" gordum sanki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • deneme tahtasi kullanıcısına yanıt
    Evet, Buda doğu yerleşkesinden Burada iki kişilik parkeden palio'yu cezalandırmıştım
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km




  • Burada Bis e elektrik motoru yapan bi mühendis abimiz var.Cidden çok güzel olmuş

    https://www.facebook.com/morhon3/media_set?set=a.10152904545378692.1073741833.589168691&type=3
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar. Çok fazla soru geldiği için bir konu açmanın uygun olacağını düşündüm. Google'den aratanlar içinde bir bilgi kaynağı olması açısından dilimin döndüğünce Fiat Bis hakkındaki soruları cevaplayayım, zira internette arabanın şofor koltuğuna oturmayı bırakın, yanına bile yaklaşmamış insanlar yorum yapıyor
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Ağustos 2014'te Fiat Bis'i aldım. Benim aracım Su soğutmalı modeli. Malumunuz bu arabanın iki versiyonu var Hava soğutmalı motor ve Su soğutmalı motor.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Sulu bis sahibiyim bugüne kadar çokca uzun yol yaptım. En son Isparta-Konya, Konya-Isparta gittim geldim. Full bagaj (tavan dahil) ve 3 kişi ile. Sıkıntı çıkmadı maşallahı var arabanın. Arabamda ufak tefek modifikasyonlar var. Mesela kranktan sensörlü beyinli ateşleme gibi. Distribitor platin meksefe şeytan üçlüsünden kurtulduk. Şahin'in şarj dinamosu uydurulması gibi.

    Aracımdan genel manada memnunum. Çok teklif geldi, çok takas teklifi geldi hepsini kibarca reddettim En sonuncu senin bisi satıp Lada alalım diyen üniversite hocamız oldu. Evet mantıksızlık burada, bis'i satsam üzerine az biraz ekleyip güzel bir lada samara alabilirim. Ancak ben bu aracı tipi, şekli şemali, basınca gitmeyen motorunu, frenleyince durmayan frenlerini, taş gibi debriyajını, sinyallerin çıt çıt etmeyişini, semsert gaz pedalını, 1. viteste ötme sesini seviyorum. Bursasporlu arkadaşların dediği gibi: Adı aşk bu eziyetin.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Bis sahibi iseniz: Bu arabada üzgün, mutsuz, moralinizin bozuk olması yasak. Çünkü bu arabaya bindiğinizde garip bi mutluluk bi heyecan içinizi sarıyor. Marşa basıp rolantide aşırı titreşimi boksör motor sizi bi gülümsetiyor. Stop edicek gibi olursa sıkıntı değil soğuk motor azıcık jigleyi asılın. Isındığında keyfi yerine gelir devir yükselir. 1. vitese ilk deneyişinizde geçmeyebilir, tasalanmayın. 2. vitese takın ve sonra 1'e geçirin. Çünkü 1. viteste senkromenç yok. Bu nedemek? Bu demekki, yolda giderken sakın a sakın 1. vitese geçirmeyi denemeyin. Şanzımanı kucaklayabilirsiniz.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Ayriyetten, insanların gülümsemesine ve parmakla gösterilmeye hazırlıklı olun. Mesela yola çıkacaksınız veya sinyal verdiniz sollama yapacaksınız, inanılmaz ama diğer araçlar yol veriyor. Kızlar mesela, kampüste dönüp bakan bi daha bakıyor. Son model honda vtec ile kesiciye sokanlar, 1.7 dti ile dumana boğup hava attığını sananlar, bizim bis oraya gidince hepsi balon oluyor. Bu konuda tek rakibimiz tosbağalar.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Arkadan itişin keyfine varın! Karda açık pazar yerinde drift atmayan kalmasın!
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Park problemi mi? Yok canım
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    1. En çok sorulan soru: Fiat Bis'ler sanayiden çıkmıyor mu? Arıza yapıyor mu?
    Fiat Bis bakımı yapıldığı sürece sanayi yüzü göstermez. Hatta bi adımda ileriye gideyim. Bakımlı ve hor kullanılmamış bir bis, 131, şahini, doğanı cebinden çıkarır. Bir kaportası var kapıyı kapattığınızda VW'lerin tok kapı sesi yanında tırt kalır. Arıza pek tabi yapar tamamen bakımsız oldugundan ve eskidiğinden. Nasıl ki bugün Bir Honda civic, Clio, Palio gibi yeni arabalar periyodik bakımlara giriyorsa aynı şekilde bis'in bakımlarıda yapılmalıdır. Bakımlı bir bis hor kullanılmadığı sürece yolda bırakmaz. Ancak hor kullanırsanız o da sizi hor kullanır. Dost gibidir, ihtiyaçlarını görün. Sıkıntı yapmaz. Bakımları biraz erteleyin idare eder. Daha da erteleyin, benden bu kadar diyip yolda bırakır
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    2. Hiç yolda kaldın mı? Kaldıysan neden?
    Evet 2 sene içinde, 3 kez yolda kaldım. 3'ü de benim ihmalim yüzünden. Isparta-Burdur arasında arabam V kayışını kopardı. Kayışı değiştirmemiştim. Isparta şehir içinde Meksefe bozuldu bakımlarını ihmal edip değiştirmediğimden. Birde benzin bitti, benzin ışığı sürekli yanıyordu benzinliğe giderken yolda kaldık
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    3. 4kişi yokuş çıkıyor mu?
    26hp'lik motordan ne beklediğinize bağlı. 4 kişi uzun yollara gittik sıfır sıkıntı ile problem olmuyor ama yokuş çıkarken 2. vitese kadar düşebilirsiniz.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    4. Parçaları pahalı mı? Her yerde bulunur mu?
    Parça fiyatları aşağı yukarı şahin doğandan bir tık pahalı. Isparta'da bile bulunduğuna göre tahminim çoğu ilde bulunur. Olmadı internetten sipariş edebilirsiniz.

    5. Yakıtı Nasıl?
    Bakımlı ve iyi ayarlı bir bis, şehir içinde -25kr
    uzun yolda 18-19kr yakar. (Benzinde)

    6. Lpg oluyor mu?
    Olur ama tavsiye etmiyorum. Tasaaruf edilmeyebilir. Zaten 26 beygir, LPG ile çekiş biraz daha düşecek. E bu seferde gitsin diye daha fazla gaza basacaksınız benzin tüketimi kadar olmasada ona yakın yakmaya başlayacak.

    7. Ustası bulunuyor mu?
    Ustası aslında var. Var ama yok. Toros'tan daha basit motoru olmasına rağmen ustalar yanaşmıyor. Yanaşmayan ustalar serçe murattan başka araba görmedikleri için gözlerinde büyütüyorlar. Yanaşanlarda genelde klasik araba tamircileri oldugunda tuttuğunu öpen cinsten adamlar oluyor. Zira motorun üzerinde Lancia yazıyor ve boksör motor var heralde bu ustaların gözünü korkutuyor. Bu durumda eliniz anahtar tutuyorsa siz usta oluyorsunuz. Zaten çoooook basit bir motoru var.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    8. Havalı mı alayım sulu mu?
    Hangisi bakımlı ise onu alın. Hiç farketmez. Sulu 26 beygir, havalı 24 beygir. Sulunun avantajı arkada bagajı var, havalıda ise arkası komple motor. Bunun gibi ufak tefek farklılıklar var.

    9. 5000TL piyasası var çok değil mi? Bizim komşu 2000TL ye almış, amcam 1750'ye sattı, halaoğlu 500'e buldu almadı.
    Arkadaşlar kabullenmesi zor olsada piyasa inanılmaz arttı. Bunu bis için konuşmuyorum her araba için. Mesela 2008 civic olmuş 40.000TL, en kötü tofaş 9000TL, Tosbağa en kötüsü 11,000TL, doğal olarak bislerin fiyatıda arttı. Zaten piyasadan yavaş yavaş silinen bir araç. Tek tük yürür olanlarda değerlendi.

    10. Conta yakıyormuş diyolla?
    Yakmaz arkadaşım, yakmaz. İnsan gibi kullandığında, gaza usturuplu bastığında, zorlandığında vites düştüğünde hararette yapmaz, conta da yakmaz. Ben 40*C sıcağın altında, İstanbulda Cuma iş çıkışı 4 tosun gibi kişi ile e5 köprü trafiğinden sağ çıktım. Bence bu yeterince büyük bir kanıt

    11. Okula/İşe gidip geleceğim veya araba sürmeyi öğrenmek istiyorum, bis alayım mı?
    Bu soruya bende soru ile karşılık veriyorum. Bis mi istiyorsun araba mı? Eğer bis almaya çok hevesli isen bis al. Yoksa sağa sola götürsün araba al diyorsan, nacizane tavsiyem suzuki maruti, broadway gibi nispeten daha güçlü ve sorunsuz arabalar.

    12. Bugüne kadar yaptığın masraflar neler?
    Bakımları masraftan saymıyorum ama illa bahsetmek gerekirse: 5000km'de bir - Hava filtresi 13TL, Benzin Filtresi 5TL, Yağ ve değişimi (2,25LT+ 1LT yedek - 20w 50) 45TL.
    Yapılanlar: Şarj dinamosu kopmle yenilendi. 150TL, Benzin pompası değişti 120TL, Benzin hortumları değişti -50TL,
    Burdan sonrası ise keyfi aksesuar vs.
    Kranktan sensörlü modern ateşleme sistemi komple, Gösterge devir saati, Anlık yakıt göstergersi (vakummetre), Akü göstergesi , polski jant kapakları ve daha sayamadığım bir sürü aksesuar.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Havalı motoru. Görüldüğü gibi arkada bagaj yok komple motor için arkası. Arka kapak aşağı doğru açılır
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Su soğutmalıda ise bagaj kapağı yukarı açılır, bagaj vardır, bagaj kapağının altında motoru bulunur.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Yolda giderken her bis'e kafa tutmayın. Zira bazıları aşağıda oldugu gibi swap işlemi görmüş olabilir. 1.4 16v 98hp. Swap işi avrupada çok yaygın genelde. 1.2 Fiat Fire motorları kullanılıyor.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    şahin motoru takılmış bir bis.
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km


    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    yardıma ihtiyacı olan bir bis sahibide görürseniz, yardım edin (Beyaz araba havalı, mavi araba sulu)
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km
    Uzun dönem kullanıcı tecrübesi: Fiat Bis ile 2 sene, 15000km

    Ahhh bu Bis yokmu :)
    Zamanında dayım anlattı nasıl araba olduğunu. Iyicede araştırdım gerçekten bunların Türkiye'yi gezenide var . Ama şuan durumlar öyle değil açıkcası :)
    2 sene önce arkaşla bu sevdaya bizde düştük . Kayseri'de sulu bir Bis bulduk gittik aldık. 60 km sonra araba işi bıraktı . Neyse arabayı getirdik , başladık uğraşmaya ,parçaları filan Konya'dan getirtiyorduk. Her parçası var , çıkma filan.
    Arkadaşa dedim ki sen kötüsüne düştün ben Konya'da buldum bir tane alıp getireceğim.
    Aldık Tekiri çıkarken , işte çıkamadı sorun orada . Yükledik çekiciye geldik .
    Yok abi 2 ayda gün yüzü göstermedi bize .
    Ama tuhaftır , alan arkadaş sadece pazar günleri sahile filan iniyor gezmeye .
    2 senedir tık demedi.
    Haftasonu arabası . Öğrenci olup almak isteyen varsa almasın :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hobi için müthiş araba güzel inceleme
  • Bu incelemeyi yazdığımı hatırlıyorumda.

    Neyse yaklaşık 10 ay sonra bir güncelleme daha yapayım. Arabayı aldığımdan beri hiç sorun yaşamadım hala. Şeytan kulağına kurşun taş gibi. Geçen ay 4 lastik aldık. Bakımları haricinde sanayiye uğramıyoruz :)

    Aldğımda 122bin'deydi, şuan 148bin olmak üzere. 24bin kilometre olmuş alalı vay be
  • Kazasız belasız iyi günlerde kullanın küçük ama değerli otomobilinizle mutlu olmanız çok güzel ve takdire şayan hayatta başarılar dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.