Şimdi Ara

Uzman sürücülere: 100 km hızla giderken fren yapmak hakkında?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
14.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 100-120 km civarı hızla (5. viteste) giderken âniden frene basılınca, araba 5. viteste iken 20-30 km hıza kadar düşecektir; bu durumda vites dişlileri zarar görmez mi? Yoksa debriyaja da basmak gerekir mi?
    Tam olarak ne yapılmalı?



  • debriyaja sonuna kadar basıp frene basarsak daha etkili bi frenleme olur diye biliyorum forumdada okumuştum ani frenlemelerde vites küçültüp deviri arttırarak motor freninden de faydalanabilirmişiz o tarz bi şeyler okumuştum
  • TRT1'de anlatılıyor şimdi
  • bahsedilen fren panik frense zaten debriyajla birlikte yapılacaktır dolayısı ile dişlilere birşey olmaz. yavaş yavaş basıp kademeli olarak hızı düşüreceğim diyorsanız, arada zahmet olmazsa viteste düşürün
  • Ani fren demişsiniz demek ki panik fren, bu nedenle tüm frenleme gücüne ihtiyacınız olacak ve motorun devir gücü nedeniyle fren kuvvetini azaltmamak için devriyaja basılacaktır. Debriyaja ve frene beraber basma süreniz intikal süresi diye geçer ve beyin tek hareketi çift hereketten hızlı yapacağı için eğer istemeden ayağınız direk frene gittiyse bırakın gitsin ardından hemen debriyaja basar hem motoru stop etmekten kurtarır hem de fren gücüne olumsuz etki eden motor gücünü ortadan kaldırmış olursunuz. Bu arada dişililer de orunur. Motorun stop etmemesi çok önemlidir, fren manuele döner frenaj gücü çok çok azalır, pedala ne kadar sert basarsanız basın istenen freni yapamazsınız. ABS devreden çıkar. Dolayısıyla taş devri arabasının prototipinin kaza testinde bulursnuz kendinizi. Aman diyim debriyajsız fren yapmayın. Çok zor değil frenle beraber ona da basın.

    Motor frenine gelirsek, motor freni size eğitimlerde de anlatıldığı gibi aslında aslında frenin patlaması halinde kullanılması tavsiye edilen bir fren türüdür. Günlük hayatta kullanılması kanımca yanlıştır. Basın frene dursun araç neden intikal sürenizi uzatıyorsunuz? Motorunuzu neden zorlıyorsunuz? Baskı balatınızı yakıyorsunuz? Ne gerek var? Yavaşlarken debriyajsız fren yapın, duracağınızda debriyaj fren yapın bence.




  • günlük hayatta en sağlıklısı: motor freni + normal fren... ikisi birlikte yapılmalıdır...
  • ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. panik frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 24 Ekim 2009; 15:07:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. ani frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi








  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. panik frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi





    0 km ye düşene zaten bu işlemi yapmamak yersiz panik durumunda sadece frene basıp yine sonra anlarda debriyaja basmak gerekir .bu daha iyi bir fren mesafesi sağlam araç güçten düşmediği için akıp gitmez .. yokuş aşağı bir boşa aldığınızı düşünün arabayı birde viteste olduğunu düşünün . aynı mantık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    Yok böyle bir panik fren soğuk kanlılığı yalnız... Maşallah...Gözler de sağlam, hemen okuruz 20'ye düştük mü yoksa otuzda mıyız. Kaldıki frene basınca araça zaten 5km ile teker çevirir ABS varsa. Yoksa da kitler sıfıra düşer ve zaten her iki durumda da motor durur. Aman hocam. Bas ikisine de dur. Eğitimlerde de böyle öğretilmedi mi zaten?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. panik frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi



    abs'li sistemde tekerlek dönmeye devam edeceği için debriyaja basmasan bile motor stop etmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flesius


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    Yok böyle bir panik fren soğuk kanlılığı yalnız... Maşallah...Gözler de sağlam, hemen okuruz 20'ye düştük mü yoksa otuzda mıyız. Kaldıki frene basınca araça zaten 5km ile teker çevirir ABS varsa. Yoksa da kitler sıfıra düşer ve zaten her iki durumda da motor durur. Aman hocam. Bas ikisine de dur. Eğitimlerde de böyle öğretilmedi mi zaten?



    valla biz babadan böyle gördük 30 senelik şoför+agır vasıta deneyimli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. panik frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi



    abs'li sistemde tekerlek dönmeye devam edeceği için debriyaja basmasan bile motor stop etmez...


    Motor stop eder hocam çünkü 5. vitesteyiz birinci viteste değiliz. 5. vites stop hızı diğer vitesler kadar düşük değildir, ve ABS bile olsa tekeri 80le döndürüp fren yapmaya yalışmaz, sadece kitlemeyecek kadar döndürür ve debriyaj yoksa motor durur. Debriyaja basmadan fren yaparsanız ayak freni motor freninden daha etkili ve hızlı frenleme yapacağı için motor gitmeye devam etmek isteyecektir ve tekeri az veya çok dönmeye zorlayacaktır bu da fren mesafenizi uzatacaktır.




  • Tartışmaya son noktayı Demir Bükey hocamız koyuyor:

    Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

    Herhalde bu hocamızın sözü üstüne söz söyleyen olmaz


    Güvenmeyenler için bu da cevabın yazıldığı adres:
    http://www.demirbukey.com/v2/faydalibilgiler_dby.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flesius -- 24 Ekim 2009; 15:33:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flesius


    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. panik frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi



    abs'li sistemde tekerlek dönmeye devam edeceği için debriyaja basmasan bile motor stop etmez...


    Motor stop eder hocam çünkü 5. vitesteyiz birinci viteste değiliz. 5. vites stop hızı diğer vitesler kadar düşük değildir, ve ABS bile olsa tekeri 80le döndürüp fren yapmaya yalışmaz, sadece kitlemeyecek kadar döndürür ve debriyaj yoksa motor durur. Debriyaja basmadan fren yaparsanız ayak freni motor freninden daha etkili ve hızlı frenleme yapacağı için motor gitmeye devam etmek isteyecektir ve tekeri az veya çok dönmeye zorlayacaktır bu da fren mesafenizi uzatacaktır.



    sana şöyle birşey sorayım o zaman yukarıdada dedim .. yokuş aşagı gidiyorsun ornegin 80 km hızla boşa atarsanmı hızın yükselir .. ayagını gazdan cekersen viteste kalırsamı ?




  • Soruyu ABS'si olan ve ABS'si olmayan araçlar diye sormak daha doğru olacak sanırım. Başta aklıma aklıma gelmemişti.
    ABS'de tekerlekler dönmeye devam ettiği için araç stop etmez deniliyor; ancak vites 5'te olduğu için (debriyaja hiç basmazsak) hız düşünce dişliler zarar görmez mi?
    Ayrıca debriyaja basınca araç boşa çıkıyor ve ani bir hızlanmaya neden oluyor. Bunu da göz önüne almak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: flesius


    quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    iyide panik frende sadece frene basılırsa debriyaj ayırmayacağından tekerlekler durduğu için motorda duracaktır. o zaman motor freninin bi esprisi kalmaz.

    sadece frene yüklenilmemesinin sebebi fren balatasının fazla aşınmasını önlemek ve disklerin ve balataların fazla ısınmasını önlemek değilmi. panik frende yemişim balatasını. canımdan kıymetlimi



    abs'li sistemde tekerlek dönmeye devam edeceği için debriyaja basmasan bile motor stop etmez...


    Motor stop eder hocam çünkü 5. vitesteyiz birinci viteste değiliz. 5. vites stop hızı diğer vitesler kadar düşük değildir, ve ABS bile olsa tekeri 80le döndürüp fren yapmaya yalışmaz, sadece kitlemeyecek kadar döndürür ve debriyaj yoksa motor durur. Debriyaja basmadan fren yaparsanız ayak freni motor freninden daha etkili ve hızlı frenleme yapacağı için motor gitmeye devam etmek isteyecektir ve tekeri az veya çok dönmeye zorlayacaktır bu da fren mesafenizi uzatacaktır.



    sana şöyle birşey sorayım o zaman yukarıdada dedim .. yokuş aşagı gidiyorsun ornegin 80 km hızla boşa atarsanmı hızın yükselir .. ayagını gazdan cekersen viteste kalırsamı ?



    Biz seksen kilometre ile yokuş aşağı yavaşlama durumunu değil panik anında ani frenle durmayı konuşuyoruz. Aşağı ya da yukarı, amacın yavaşlamaksa araç viteste kalırsa iyidir, durmaksa debriyaj iyidir, yani tekerle fren arasına motoru almamak iyidir. Yokuş aşağı boşa almayı yasaklayan kuralın sebebi daha iyi frenaj değildir. Hiç bir motor frenden daha iyi frenaj yapamaz. O kuralın sebebi; sürekli frene basıp balataları ısıtarak fren kalitesinin azalmasının ve hatta balataların yanmasının önüne geçilmesi hatta hatta frenlerin patlayıp boşalmasının önlenmesidir. 670 rakımlı Muğla Sakar geçidini bilenler oradaki acemi kamyoncu kazalarını ve iğrenç balata kokularını iyi bilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flesius

    Tartışmaya son noktayı Demir Bükey hocamız koyuyor:

    Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

    Herhalde bu hocamızın sözü üstüne söz söyleyen olmaz


    Güvenmeyenler için bu da cevabın yazıldığı adres:
    http://www.demirbukey.com/v2/faydalibilgiler_dby.asp



    sen onun dediğine bakma .. gel benim dediğimi yap




  • Soruyu sormadan önce, "Birkaç yıllık sürücüyüm, ehliyet sahibiyim, bu kadar basit ve çok önemli bir şeyi tam olarak bilmiyorum..." diye tereddüd etmiştim.
    Ama birçok kişi benim gibi tam bilmiyor sanırım. Vatandaş olası bir durumda o anki psikolojisine göre mi hareket ediyor acaba???
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.