Şimdi Ara

Uzman sürücülere: 100 km hızla giderken fren yapmak hakkında? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
14.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedektif

    Soruyu ABS'si olan ve ABS'si olmayan araçlar diye sormak daha doğru olacak sanırım. Başta aklıma aklıma gelmemişti.
    ABS'de tekerlekler dönmeye devam ettiği için araç stop etmez deniliyor; ancak vites 5'te olduğu için (debriyaja hiç basmazsak) hız düşünce dişliler zarar görmez mi?
    Ayrıca debriyaja basınca araç boşa çıkıyor ve ani bir hızlanmaya neden oluyor. Bunu da göz önüne almak lazım.


    Hocam debriyaja basınca araç boşa çıkacak zaman bulup ani hızlanmaz. O anda araç zaten panik fren halindedir. Debriyaja basınca motorun döndürme etkisini sıfırlayıp tekeri sadece frenle muhatap edersiniz, diğer türlü tekerler hep gitmek isteyen motorla hem durmak isteyen frenle muhatap olur ki bu mesafeyi uzatır. ABS olan olmayan diye ayırmaya lüzüm yok tüm panil frenlerde, ki doğrusu panik fren değil ani frendir, doğru olan ikisine birden basmaktır. Yukarıda Demir Bükey hocamızın konuyla ilgili net açıklamasını yazdım. Altına adresini de sonradan ilave ettim.

    Sizin de dediğiniz gibi debriyaja basmayarak tüm motor ve aktarım organlarını ani bir şokla zorlamış olursunuz. Bu da zararlıdır.




  • debriyaja basmadan fren yapın diyen arkadaşlara bir sorum olacak.

    aracın frenlerinin (balata-disk-kampana) uyguladığı kuvvet,tekerleklerin kilitlenmesine yetecek gücü uyguluyor mu?uyguluyor ki ABS devreye giriyor.

    diyelim tekerleklerin kilitlenmesi için frenleme gücü 600N olsun.frenlere tam basıldığında 900N baskı yapsın.ne olur?kilitlenir.bir de bunun yanında motor freni yaptık diyelim,ondan da 100N gelsin.ne etti?1000N mu?ama tekerler 600Nda kilitleniyor.yani tekerlere max 600N güç uygulanıyor.motor frenine ne gerek var şimdi?
  • vites dişlileri veya diğer tüm aktarma organları üretilirken belli bir güce dayanacak kadar toleranslandırılır, diyelim aracın max torku 150nm, aktarmalar yaklaşık 200 nm lere dayanabilir, şimdi şöyle birşeyden bahsediyoruz panik fren, yani motor tarafından o anda max torku aşacak bir güç üretilmiyor, hatta gaz verilmediğinden çok çok az bir rölanti devri kadar güç üretiliyor, buraya kadar baktığımızda dişlilerin zarar görmeyeceğini düşünebiliriz, devam edelim motor tamamen durur mu, yeni nesil araçlarda bunun içinde önlem var, araç tamamen durmadıktan sonra motor stop etmez, çünkü frenlemenin ve hidrolik sistemin çalışmaya devam edebilmesi için, abs gibi elektronik devrelerin de çalışabilmesi için motor çalışmaya devam etmelidir, metrelerce yapılan panik frenlemeden sonra gazlayıp yola devam ettiğinizi görürseniz şaşırmayın, belki vites düşüreceksiniz ama stop etmediğini de göreceksiniz, beraberinde gösterge tablosuna 1-2 ikaz lambası yanabilir yalnız, devam edelim, araç normalden daha uzun sürede durur mu, yine bence hayır, fren pedalına siz basıyorsunuz ama görevi sizin yerinize elektronik sistemler abs vs. yerine getiriyor, ve motor gücü aracın ağırlığını da katsak dahi frenleme gücünü yenemez, yalnız bu işlemin başarılı olması ve doğru çalışması için tedirginlik duymadan fren pedalına sonuna kadar basılmalı, biliyorsunuz en yeni nesil araçlarda bunu daha etkin kılmak içinde fren gücünü desteklemek amacıyla adı sanırım EBA olan sürücünün fren pedalına sert basmaması halinde devreye girerek fren gücünü tam olarak devreye sokmaya yarayan bir sistem var, sonuç olarak panik fren yapmak için debriyaja basacam diyecem vakit kaybetmeyin, direkt fren pedalına asılın, önce fren pedalına basın yani, arzu ederseniz, sonrasında aktarmayı devre dışı bırakabilirsiniz, debriyaj pedalına basarak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: flesius

    Tartışmaya son noktayı Demir Bükey hocamız koyuyor:

    Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

    Herhalde bu hocamızın sözü üstüne söz söyleyen olmaz


    Güvenmeyenler için bu da cevabın yazıldığı adres:
    http://www.demirbukey.com/v2/faydalibilgiler_dby.asp



    sen onun dediğine bakma .. gel benim dediğimi yap



    Hocam yapma böyle şeyler gel sen üstadımızı dinle yılların ileri sürüş teknikleri hocası o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: flesius


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    Yok böyle bir panik fren soğuk kanlılığı yalnız... Maşallah...Gözler de sağlam, hemen okuruz 20'ye düştük mü yoksa otuzda mıyız. Kaldıki frene basınca araça zaten 5km ile teker çevirir ABS varsa. Yoksa da kitler sıfıra düşer ve zaten her iki durumda da motor durur. Aman hocam. Bas ikisine de dur. Eğitimlerde de böyle öğretilmedi mi zaten?



    valla biz babadan böyle gördük 30 senelik şoför+agır vasıta deneyimli

    kesinlikle doğru yorum. connectgüçlü ye alkışlar. debriyaja neden basılsın ki, o zman araç hızlı giderken boşta gidin denirdi. iniştesiniz veya virajda hadi bakalım vites boşta gidebilir misiniz.
    debriyaja da frenle aynı anda basmak yanlış. zaten ani frense dursa bile ne olur ki araç. araç biraz ani frenle yavaşlarken, ayak otomatikmen debriyaja gider ve vites boşa alınır. kırmızı ışığa yaklaşınca yaptığımız gibi. boşta fren yapılırsa araba ya kayar veya sallanır sağlam tutunamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    vites dişlileri veya diğer tüm aktarma organları üretilirken belli bir güce dayanacak kadar toleranslandırılır, diyelim aracın max torku 150nm, aktarmalar yaklaşık 200 nm lere dayanabilir, şimdi şöyle birşeyden bahsediyoruz panik fren, yani motor tarafından o anda max torku aşacak bir güç üretilmiyor, hatta gaz verilmediğinden çok çok az bir rölanti devri kadar güç üretiliyor, buraya kadar baktığımızda dişlilerin zarar görmeyeceğini düşünebiliriz, devam edelim motor tamamen durur mu, yeni nesil araçlarda bunun içinde önlem var, araç tamamen durmadıktan sonra motor stop etmez, çünkü frenlemenin ve hidrolik sistemin çalışmaya devam edebilmesi için, abs gibi elektronik devrelerin de çalışabilmesi için motor çalışmaya devam etmelidir, metrelerce yapılan panik frenlemeden sonra gazlayıp yola devam ettiğinizi görürseniz şaşırmayın, belki vites düşüreceksiniz ama stop etmediğini de göreceksiniz, beraberinde gösterge tablosuna 1-2 ikaz lambası yanabilir yalnız, devam edelim, araç normalden daha uzun sürede durur mu, yine bence hayır, fren pedalına siz basıyorsunuz ama görevi sizin yerinize elektronik sistemler abs vs. yerine getiriyor, ve motor gücü aracın ağırlığını da katsak dahi frenleme gücünü yenemez, yalnız bu işlemin başarılı olması ve doğru çalışması için tedirginlik duymadan fren pedalına sonuna kadar basılmalı, biliyorsunuz en yeni nesil araçlarda bunu daha etkin kılmak içinde fren gücünü desteklemek amacıyla adı sanırım EBA olan sürücünün fren pedalına sert basmaması halinde devreye girerek fren gücünü tam olarak devreye sokmaya yarayan bir sistem var, sonuç olarak panik fren yapmak için debriyaja basacam diyecem vakit kaybetmeyin, direkt fren pedalına asılın, önce fren pedalına basın yani, arzu ederseniz, sonrasında aktarmayı devre dışı bırakabilirsiniz, debriyaj pedalına basarak...


    Yahu nasıl stop etmez frene asılınca tekerler çok az döner ve pistonlar doğrudan tekere bağlı olduğu için piston hareketi durur, piston hareketinin durması demek motorun durması ve tüm sistemlerin devre dışı kalması demektir. Biz frene basar basmaz stop eder demiyoruz zaten siz 20-30'a kadar yavaşlamadan bahsediyorsunuz ya ozamana kadar stop eder diyoruz. ABS yoksa hemen varsa akabinde stop eder araç. Basit. Dişli konusuna gelince tolere edemez demiyoruz biz zararlıdır iyi değildir diyoruz. Neden motoru aradan çıkarıp frenle tekeri baş başa bırakmaktan kaçındığınızı anlamış değilim gerçekten.

    O bahsettiğiniz sistemin adı MBA (Mekanik Fren Destek Sistemi) 'dır.

    Ayrıca debriyaja basmak neden vakit kaybettirsin anlamadım. Önce debriyaja sonra frene basmıyoruz iki. Çok şükür iki ayağımız var solla debriyaja sağla frene basın aynı anda. Tabi bunu koordineli yapamıyorsanız sırayla basın ne farkeder? Zaman kaybı nerede burda anlayamadım da ben?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: flesius


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    Yok böyle bir panik fren soğuk kanlılığı yalnız... Maşallah...Gözler de sağlam, hemen okuruz 20'ye düştük mü yoksa otuzda mıyız. Kaldıki frene basınca araça zaten 5km ile teker çevirir ABS varsa. Yoksa da kitler sıfıra düşer ve zaten her iki durumda da motor durur. Aman hocam. Bas ikisine de dur. Eğitimlerde de böyle öğretilmedi mi zaten?



    valla biz babadan böyle gördük 30 senelik şoför+agır vasıta deneyimli


    Maalesef ben sizin babanızdan gördüğünüzün değil Demir Bükey gibi 30 yıllık ileri sürüş hocasının doğru söylediğini düşünüyorum. Araç sizin hayat sizin banane ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VEDAT_06

    kesinlikle doğru yorum. connectgüçlü ye alkışlar. debriyaja neden basılsın ki, o zman araç hızlı giderken boşta gidin denirdi. iniştesiniz veya virajda hadi bakalım vites boşta gidebilir misiniz.
    debriyaja da frenle aynı anda basmak yanlış. zaten ani frense dursa bile ne olur ki araç. araç biraz ani frenle yavaşlarken, ayak otomatikmen debriyaja gider ve vites boşa alınır. kırmızı ışığa yaklaşınca yaptığımız gibi. boşta fren yapılırsa araba ya kayar veya sallanır sağlam tutunamaz.



    Bu nasıl bir mantık ya? Ya tamam bildiğiniz gibi yapın ne diyim




  • Tekrar yazayım da ben. 30 yıllık babanızın sözünü falan dinlersiniz sonra iş alırsınız başınıza benden günah gitsin.

    Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!

    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


    http://www.demirbukey.com/v2/faydalibilgiler_dby.asp
  • Motor freninin yapabileceğinden daha çabuk yavaşlamak istenildiğinde, motor frene yardımcı değil, tersine frene karşı çalışır... Bence burası basit.

    Dişli kutusu motor torkundan daha fazlasına dayanıklıdır. Ters yönde de, yani yoldan motora yönde ise, daha-daha fazlasına dayanıklıdır. Ani motor freninde tehlike sadece çekiş tekerleklerini etkilemesidir. Benim kullanma kılavuzuna bile yazmışlar, yüksek süratte özellikle kaygan zeminde aniden motor freni yapmayın diye. Vites düşürmek için tavsiye edilen max. hızlar vardır.

    Mukavemeti soran arkadaş için, yani aslında lastiğin tutunma kabiliyeti dişli kutusuna zarar verebilecek seviyede değil. Ama ağır vasıtalar başka konu. Onlar vitesleri dikkatsiz kullanırlarsa kalkışta bile krank milini kırabiliyorlar.
  • Düz yolda 100 KM ile gidiyorsunuz. Önünüze kocoman sürüden kaçmış bir dana çıktı.

    Bu durumda, frene basıp dururkende debriyaja basarsınınız dimi?
    He basarsınız basarsınız, dana sizin arabanın içine girince basarsınız..

    Yahu böyle bir durumda kim düşünür onu. Aaa ben danaya varıncaya kadar frene basıyım araba dururkende debriyaja basayım stop etmesin.
    Olduuu.. Başka?

    Söyleyin bana kim, ani frende debryja+fren yapmıyor?
    Herkes böyle yapıyor burada yazdıklarınız sadece kendinizi ön plana çıkartmak yada bilgili olduğunuzu göstermektir.
    Bırakın efenim bunları.

    Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin.
  • Fren a basildiginda tekerlere zaten cok buyuk bir baski gidiyor hatta muhtemelen tekerleriniz kilitleniyor varsa abs devreye gidiyor bu noktada motor halen belirli bir devirde donmeye devam ettiginden dolayi tekerlere guc gidiyor yani sizin kilitlenen tekerleri donmeye zorluyor siz freni sabote ediyorsunuz. Frenleme esnasinda kesinlikle debriyaja basilmalidir. Frenaji kimin yaptigi hic bir sey ifade etmez hic bir motor kompresyonu frenden daha guclu yavaslama saglamaz zaten motorun boyle bir amacida yoktur,bu yuzden schumi gelse bir sey degismez.


    Yokus asagi giderken, ileride isiklarda duracakken vs. kompresyondan faydalanmak mantikli bu sayede frene daha az basilmis olur hatta bir cok kiside bunu yapar ileride kirmizi isigi gorunce ayagini gazdan ceker kompresyondan faydalanir ama frene bastiktan sonra bunu yapmanizin hic bir mantigi yok aksine zarari var.


    Sidi soyle dusunun 100 ile gidiyorsunuz ayaginizi gazdan cekseniz motor 90 la gitmeye calisir bu 100 le giden bir arac icin yavaslama etkisi gosterir ama frene bastiginizda arac 60 a 70 e dustugunde motor halen 80 le 90 la gitmeye calisir iste bu yuzden frene basildigi anda motor devreden cikartilmalidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chryin

    Düz yolda 100 KM ile gidiyorsunuz. Önünüze kocoman sürüden kaçmış bir dana çıktı.

    Bu durumda, frene basıp dururkende debriyaja basarsınınız dimi?
    He basarsınız basarsınız, dana sizin arabanın içine girince basarsınız..

    Yahu böyle bir durumda kim düşünür onu. Aaa ben danaya varıncaya kadar frene basıyım araba dururkende debriyaja basayım stop etmesin.
    Olduuu.. Başka?

    Söyleyin bana kim, ani frende debryja+fren yapmıyor?
    Herkes böyle yapıyor burada yazdıklarınız sadece kendinizi ön plana çıkartmak yada bilgili olduğunuzu göstermektir.
    Bırakın efenim bunları.

    Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin.


    Katılıyorum

    Yaş 16 5 senelik tercübe bende böyle ediyorum ve o anda bende debriyajla birlikte fren ederdim

    Allah kimsenin başına vermesin öle ani işler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozi53

    Katılıyorum

    Yaş 16 5 senelik tercübe bende böyle ediyorum ve o anda bende debriyajla birlikte fren ederdim

    Allah kimsenin başına vermesin öle ani işler


    Yaş 16? Üstelik 5 senelikte tecrübe var? Of of of...

    İlave:

    Anne baba nerde bu arada sen 5 senelik tecrübe edinirken?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flesius -- 24 Ekim 2009; 17:17:25 >




  • Ani frende debriyajı 20km/h ye kadar kullanmıyorum. Motorun dişlilere verdiği yükle beraber çok daha iyi bir frenaj sağlanıyor. ABS olduğu için zaten tekerlekler kitlenip motoru stop ettirmiyor. Durmaya yakın debriyaja basıyorum. Birisi yukarda bi dana muhabbeti döndermiş, ayaklar refleks haline getirince bu olayı zaten kas hafızası otomatik yapıyor bunu. Bazen stop ettirdiğimde oluyor durduruyorum debriyaja basmayı unutmuşum Ama en azından debriyaja basanlardan daha kısa mesafede duruyorum. ABS yoksa iş değişir ama...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 24 Ekim 2009; 17:34:03 >
  • "Herhalde bu hocamızın sözü üstüne söz söyleyen olmaz."
    demir bükeyden bahsediliyor.
    ----------------------------------
    bende naçizane diyorumki:demir bükeyinde öğreneceği çok şey var.
    hiç düşündünüzmü gün akşama araç kullanan biri debriyajamı frenemi çok basıyor.
    bir hareketin çok tekrarı o hareketi refleks haline getirir.
    ayağın hemen yanındaki frenemi erken basılır.istirahat halindeki ayakla debriyaja basmakmı daha çabuk olur.
    sözkonusu panik fren.
    ben birde olaya bu açıdan bakmayı öneriyorum.
  • Panik fren kesinlikle fren+debriyaj yapılır...Panik frende tek elinizi direksiyondan çekip vites değiştirme ile uğraşmak araç üzerindeki kontrolunuzu zayıflatır..Frenleme deki amaç en kısa sürede durmak olduğundan fren yaparak kazandığınız negatif kuvveti motorun çalışmaya devam etmesinden kaynaklı ileri itme kuvvetinden kurtarmanız gerekir duran bir araba da motor çalışırken ayağınızı debriyajdan çekin bakalım ne oluyor?araba öne fırlayıp istop eder..Panik frende bir metrenin bir saniyenin önemi olduğunu unutmayın bir metre yüzünden insanlar ölüyor..
    Bunla ilgili çok güzel bir video vardı kamyon şöförlerine ileri sürücülük eğitimi dersi videosu şu an bulamadım bulursam hemen buraya yollucam debriyajlı fren ile debriyajsız panik frenin farkını gösteriyordu ve durma mesafesi olarak debriyajsız frenleme de fren mesafesi baya bir uzuyordu ve sadece bu da değil ABS li kamyonda debriyaja basmadan yapılan panik frende aracın kontrolu kayboluyordu..
    Demir Bükey de aynısını söylemiş emin olun bir bildiği vardır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozi53

    Yaş 16 5 senelik tercübe bende böyle ediyorum ve o anda bende debriyajla birlikte fren ederdim

    Allah kimsenin başına vermesin öle ani işler

    noktayı koymuşsun tebrikler
  • Valla ben frene asılıyorum hızım kaçta olursa olsun debriyaja basıp 2 ye alıp debriyajdan çekiyorum, vites küçültülmezse denilen doğru, motor avans vurur ve gitmeye çalışır ama vites küçültülürse kompresyon yardımcı olur durmaya. Bunu bilmek yada anlamak için demir bükeyi dinlemeye gerek yok, çıkın deneyin boş bir yerde, 2. viteste 80e çıkın vitesteyken frene abanın, durmaya yakın debriyaja basın, bide yine 80e çıkın debriyaja basıp öyle basın frene, vitesteyken daha çabuk durur. Ha panik halinde ben beceremem vites küçültmeyi derseniz doğru, en iyisi panik frende frenle beraber debriyaja basmak. Bu deneme dışında örneğin 120den 50 ye düşme denemesinde çok daha rahat anlaşılır motor kompresyonunun frene yardımı, vites küçültüp frene dokunursunuz hızınız düşer ama debriyaja basıp frene dokunursanız çok daha geç düşer hızınız. Son olarak kamyonlar yada başka büyük araçlar için motor kompresyonu olmadan durmak nerdeyse mümkün değildir. Ayrıca onların kompresyonu çok daha fazla, arkadaşımın as250 kamyoneti var doğru dürüst fren kullanmıyor, kaldıki zaten tek başına fren arkayı kitleyip tehlikeli bir şekilde kaymaya başlamaktan başka bir işe yaramıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chryin

    Düz yolda 100 KM ile gidiyorsunuz. Önünüze kocoman sürüden kaçmış bir dana çıktı.

    Bu durumda, frene basıp dururkende debriyaja basarsınınız dimi?
    He basarsınız basarsınız, dana sizin arabanın içine girince basarsınız..

    Yahu böyle bir durumda kim düşünür onu. Aaa ben danaya varıncaya kadar frene basıyım araba dururkende debriyaja basayım stop etmesin.
    Olduuu.. Başka?

    Söyleyin bana kim, ani frende debryja+fren yapmıyor?
    Herkes böyle yapıyor burada yazdıklarınız sadece kendinizi ön plana çıkartmak yada bilgili olduğunuzu göstermektir.
    Bırakın efenim bunları.

    Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin.


    merak etme kendimizi ön plana çıkarmak yada bilgili çıkarmak gibi bir maksatım yok .. zaten beni bilen biri olsanız sadece kendi takımımda yazdığımı ve seyrek bir şekilde otomobil genele yazdığımı görürsünüz.
    peki suna ne diyeceksin dana cıkınca frene mi çökersin yoksa ... aaaa dişlilere yük binecek debriyaja basmam lazım mı dersin


    quote:

    Orijinalden alıntı: VEDAT_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü


    quote:

    Orijinalden alıntı: flesius


    quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    ani frenlemede debriyaja basarak frene basmak olmaz . çünkü nasıl boşta gitmek frenaj yönünden tehlikeliyse debriyaja basarak fren yapmakta aynı şeydi . onun için direk frenleme yapılması gerekir sadece ani frenlemede değil normal frenlemedede belirli bir hıza kadar sadece fren durmasına yakın 20-30 km hızlarda debriyaj yardımı ile vitesi boşa almak yeterli olacaktır


    Yok böyle bir panik fren soğuk kanlılığı yalnız... Maşallah...Gözler de sağlam, hemen okuruz 20'ye düştük mü yoksa otuzda mıyız. Kaldıki frene basınca araça zaten 5km ile teker çevirir ABS varsa. Yoksa da kitler sıfıra düşer ve zaten her iki durumda da motor durur. Aman hocam. Bas ikisine de dur. Eğitimlerde de böyle öğretilmedi mi zaten?



    valla biz babadan böyle gördük 30 senelik şoför+agır vasıta deneyimli

    kesinlikle doğru yorum. connectgüçlü ye alkışlar. debriyaja neden basılsın ki, o zman araç hızlı giderken boşta gidin denirdi. iniştesiniz veya virajda hadi bakalım vites boşta gidebilir misiniz.
    debriyaja da frenle aynı anda basmak yanlış. zaten ani frense dursa bile ne olur ki araç. araç biraz ani frenle yavaşlarken, ayak otomatikmen debriyaja gider ve vites boşa alınır. kırmızı ışığa yaklaşınca yaptığımız gibi. boşta fren yapılırsa araba ya kayar veya sallanır sağlam tutunamaz.



    bu arada tesekkürler arkadaşım sonunda anlayan biri cıkmış




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.